logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش های یادگیری زبان کره ای بصورت خودآموز

 

یادگیری زبان کره‌ای از چالش برانگیزترین زبان‌های زنده دنیا به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فردی تبدیل شده است که باعث پیشرفت و دستیابی به موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بالاتر در زندگی فرد خواهد شد. روش‌های نوین زیادی در عصر حاضر برای یادگیری زبان کره‌ای طراحی شده است. شما با آگاهی از آن‌ها می‌توانید به راحتی این زبان پرکاربرد را یاد بگیرید. فقط کافی است اراده قوی برای شروع یادگیری داشته باشید. در ادامه درباره چند مورد از بهترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای در خانه و بصورت خودآموز صحبت می‌کنیم؛ بنابراین با فلارایز همراه باشید تا با آگاهی و دانستن این روش‌ها مسیر یادگیری برای شما کوتاه و آسان شود، طوریکه از یادگیری زبان کره‌ای لذت ببرید.

یادگیری زبان کره‌ای در خانه

زبان کره‌ای از جالب‌ترین و چالش برانگیزترین زبان‌های زنده دنیاست که هر ساله بر تعداد گویشوران آن افزایش می‌یابد. اگر تمایل به یادگیری زبان کره‌ای در خانه و به صورت خودآموز دارید بهتر است از جدیدترین روش‌های موثر برای یادگیری زبان کره‌ای مطلع باشید و از آن‌ها استفاده کنید. یادگیری زبان کره ای رویه جالبی دارد و در دنیای امروز برای یادگیری این زبان پرکاربرد، روش‌های متفاوت زیادی طراحی شده است تا در کوتاه‌ترین مسیر برنامه‌ریزی شده، زبان‌آموزان را به هدف برساند. این روش‌ها در واقع روش‌هایی برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت ساده، جذاب و سرگرم کننده هستند تا یادگیری زبان کره‌ای برای زبان‌آموزان از حالت کسالت آور خارج شود.
در ادامه در‌مورد بهترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای صحبت می‌کنیم.

یادگیری و تسلط بر الفبای زبان کره‌ای

حروف الفبای زبان کره‌ای که هانگول نام دارد، شامل 10 حرف صدادار و 14 حرف بی‌صدا است. در ابتدا سعی کنید حروف الفبای زبان کره‌ای را با تمرین زیاد در ذهنتان تثبیت کنید. بهتر است بدانید که هانگول یکی از کامل‌ترین الفبای دنیای زبان‌هاست و تمام صداهای انسان را در خود جای داده است. برای تقویت بهتر در یادگیری الفبای زبان کره‌ای می‌توانید از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای نیز استفاده کنید و از یادگیری زبان کره‌ای لذت ببرید. بنابراین حفظ کاراکترها و اصوات الفبای هانگول اولین و مهم‌ترین گام در یادگیری زبان کره‌ای است. نوشتن، تکرار و تلفظ آن‌ها به صورت روزانه و منظم می‌تواند مدت زمان یادگیری شما را تسریع دهد. پس از یادگیری هانگول و تسلط کامل بر آن، باید به یادگیری لغات زبان کره ای بپردازید. برای این کار از لغات و واژگان ساده و ابتدایی شروع کنید و آهسته آهسته دامنه واژگان خود را افزایش دهید. در این حین یادگیری گرامر زبان کره‌ای نیز بسیار اهمیت دارد. 
شما می‌توانید همزمان با یادگیری لغات و دستور زبان کره‌ای، جملات متفاوت زیادی را بسازید و با تکرار و تلفظ با صدای بلند، جملات را در ذهنتان تثبیت کنید. توجه داشته باشید یادگیری زبان کره‌ای با انتخاب منابع مناسب آموزشی بسیار شیرین و جذاب خواهد بود که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

انتخاب منابع مناسب برای یادگیری زبان کره‌ای

انتخاب منابع مناسب برای شروع یادگیری زبان کره‌ای اولین و مهم‌ترین گام است. بهتر است برای انتخاب منابع معتبر و مناسب در‌ابتدا تعیین سطح شوید و متناسب با نمره‌ای که در هر یک از مهارت‌های چهارگانه زبان کره‌ای کسب می‌کنید، منبع معتبری را برای مطالعه و یادگیری زبان کره‌ای انتخاب کنید. در واقع انتخاب صحیح منابع آموزشی برای یادگیری زبان کره‌ای باعث می شود تا از سردرگمی خارج شوید و در مسیر مشخص و از قبل برنامه‌ریزی شده گام بردارید. 
علاوه بر این با انتخاب منابع مناسب در مدت کوتاه‌تری می‌توانید مطالب مفید و پرکاربرد زیادی را برای یادگیری و تقویت زبان کره‌ای مطالعه کنید و با داشتن نقشه راه یادگیری سریع‌تر به هدف خود برسید. اگر در انتخاب منابع دقت کافی نداشته باشید از مسیر درست یادگیری خارج می‌شوید و مدت زمان و هزینه بیشتری را برای رسیدن به هدفتان صرف می‌کنید. حتی ممکن است از طولانی شدن مسیر یادگیری زبان کره‌ای خسته و از ادامه راه دلسرد شوید. پس توصیه می‌کنیم در انتخاب منابع مناسب آموزشی حتما دقت و توجه کافی داشته باشید تا از یادگیری این زبان پرکاربرد لذت ببرید. برای کسب اطلاعات مفید در این زمینه و نحوه انتخاب منابع مناسب می توانید از مشاوره رایگان فلارایز بهره بگیرید.

استفاده از دیکشنری های تصویری:

استفاده از دیکشنری های کره ای یکی از منابع بسیار مناسب برای درک معانی کلمات و همچنین مفهوم و ریشه کلمه است. دریافت و درک ریشه یک کلمه به تثبیت مفهوم و معنی آن کلمه در ذهن بسیار کمک می کند بنابراین استفاده از دیکشنری یکی از موثرترین روش های یادگیری زبان است. برای استفاده از دیکشنری ها سعی کنید از نوع تصویری آنها بهره بگیرید؛ زیرا استفاده از تصاویر و مفهوم سازی توسط عکس ها باعث سرعت بخشیدن در روند یادگیری و تثبیت مفاهیم می شود. در استفاده از دیکشنری سعی کنید که با تصاویر به کار رفته برای کلمات برای خود تصویر سازی انجام دهید، این کار باعث می شود که برای یادآوری معنی یک کلمه ابتدا به ذهن خود و تصویر سازی هایی که انجام داده ایم رجوع کنیم و وابستگی به جستجوی دائم در دیکشنری را کمتر کنیم.

عضویت در اجتماعات زبانی

عضویت در اجتماعات زبانی نیز یکی دیگر از بهترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای است. شما با کمک این روش علاوه بر تقویت مهارت‌های زبانی، با ایجاد روابط دوستی سالم بین افراد کره‌ای زبان در سراسر دنیا و تعامل با انسان‌ها می‌توانید با بسیاری از فرهنگ‌ها آشنا شوید و اطلاعات اجتماعی خود را نیز بالا ببرید. 
همچنین شما در از این روش به دلیل قرارگیری در محیطی که کاملا به زبان کره‌ای صحبت می‌شود برای پاسخ‌گویی پیام‌های دوستان کره‌ای زبان، تلاش می‌کنید تا از دانش خود از زبان کره‌ای به صورت عملی استفاده کنید، در صورتی که لغتی را نمی‌دانید به دیکشنری مراجعه کنید و با استفاده از گرامرهای متفاوت، جملات کاربردی مختلفی بسازید. این کار سبب می‌شود تا چهار مهارت شنیداری، نوشتن، خواندن و صحبت کردن درون شما تقویت شود و از موثرترین روش‌های رایگان تقویت زبان کره‌ای به حساب می‌آید.

استفاده از فلش‌کارت یادگیری زبان کره‌ای

استفاده از فلش کارت‌های یادگیری زبان کره‌ای یکی از موثرترین و در عین حال ساده‌ترین روش‌های حفظ و یادگیری لغات زبان کره‌ای است. با استفاده از فلش کارت‌های تهیه شده می‌توانید لغات زبان کره‌ای را در هر مکان و زمانی حفظ کنید. حمل آن‌ها بسیار راحت بوده و فضای بسیار کمی را اشغال میکنند. 
در واقع با استفاده از فلش کارت‌های لغات و واژگان زبان کره‌ای، می‌توانید از تک تک فرصت‌های خود برای یادگیری زبان کره‌ای به صورت هدفمند استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید این فلش کارت‌ها را خودتان طراحی کنید و یا از بازار تهیه نمائید. البته استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که حاوی فلش کارت‌های طراحی شده هستند نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. اینگونه اپلیکیشن‌ها به راحتی در موبایل و یا بر روی سیستم قابل نصب و استفاده هستند.

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی

در واقع یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های یادگیری زبان کره‌ای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی مثل Duolingo و Memrise است. با استفاده از اینگونه برنامه‌ها می‌توانید زبان کره‌ای را در هر مکان و زمانی یاد بگیرید و چهار مهارت زبانی را درون خود تقویت کنید. امروزه استفاده از روش‌های نوین و مهیج آموزش زبان کره‌ای در اینگونه نرم‌افزارها باعث شده است که توجه بسیاری از زبان‌آموزان را از سراسر دنیا به خود جلب کند و یادگیری زبان کره‌ای را برای زبان‌آموزان آسان‌تر نماید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی پیدا کردن بهترین برنامه یادگیری زبان کره ای کار دشواری نیست و با کمی جستجو در سطح اینترنت می توان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان کره ای را دریافت کرد و برای افزایش سرعت یادگیری از آن بهره برد.

خواندن روزنامه،مجلات و داستان های کوتاه:

یکی دیگر از روش های بسیار تاثیر گذار در یادگیری زبان کره ای خواندن روزنامه، مجله و داستان های کوتاه است. خواندن روزنامه و مجله به افزایش مهارت های چهارگانه کمک بسیار زیادی می کند؛ زیرا خواندن مطالبی که به مسائل و اتفاقات روز دنیا مربوط است باعث ایجاد علاقه و افزایش توجه خواننده می شود. خواندن داستان نیز یک روش موثر دیگر در یادگیری زبان کره ای محسوب می شود. نکته مثبتی که خواندن داستان به زبان کره ای دارد این است که خواننده با خط داستانی ارتباط می گیرد و انگیزه او برای خواندن بیشتر می شود. همچنین برای فهم صددرصدی موضوع و اتفاقات داستان خواننده سعی می کند که برای درک مفهوم قسمت هایی از متن که فهم آن برایش مشکل است تلاش کند که این امر خود یک محرک موثر در فرآیند یادگیری است. پیشنهاد می شود که برای خواندن داستان ابتدا با داستان های کوتاه شروع کنید و به مرور زمان سراغ داستان های بلند نیز بروید.

نوشتن خاطرات و لیست خرید روزانه به زبان کره ای:

احساس نیاز و تلاش برای رفع آن یکی از موثر ترین روش ها در فرآیند یادگیری است. زمانی که سعی کنید فعالیت های روزمره خود را با یادگیری زبان کره ای ترکیب کنید جهش بزرگی در فرآیند یادگیری شما ایجاد می شود. نوشتن خاطرات و لیست خرید روزانه یک روش بسیار مناسب برای یادگیری زبان کره ای محسوب می شود زیرا ما هر روز لیست خرید و خاطرات خود را می نویسیم. حال اگر سعی کنیم که این لیست ها و خاطرات را به زبان کره ای بنویسیم تلاش کرده ایم که نیاز های روزمره خود را با استفاده از این زبان برطرف کنیم. استفاده از زبان کره ای و به کار بستن آن در طول روز باعث تسریع فرآیند یادگیری و همچنین جلوگیری از فراموش کردن این زبان می شود.

تماشای فیلم، سریال و انیمیشن:

فرآیند یادگیری ممکن است برای بسیاری از افراد خسته کننده و حوصله سربر باشد و حتی امکان دارد که یادگیری این زبان را به همین دلیل رها کنند. اما یادگیری با کمی تفریح از شدت خسته کنندگی این عمل بسیار می کاهد. دیدن فیلم، سریال و انیمیشن یکی از تفریحاتی است که مردم در همه سنین از آن بهره می برند.دیدن فیلم و سریال به زبان کره ای یک روش بسیار خوب برای یادگیری این زبان است که هم به یادگیری مواردی چون؛ کاربرد و مفهوم اصطلاحات و ضرب المثل ها، ادبیات زبان کره ای، نحوه تلفظ صحیح کلمات و لحجه و … کمک می کند و هم از خسته کنندگی فرآیند یادگیری می کاهد.

گوش دادن اخبار، آهنگ و کتاب های صوتی:

گوش دادن به اخبار و کتاب های صوتی نیز دقیقا مانند خواندن اخبار و داستان ها در یادگیری زبان کره ای یک روش بسیار موثر و خوب است با این تفاوت که گوش دادن مهارت listening را تقویت می کند. گوش دادن به اهنگ در زمان هایی که به اصطلاح زمان مرده محسوب می شوند و همچنین شب ها قبل از خواب باعث تثبیت کلمات و متن اهنگ در ذهن می شود که این فرآیند در گسترده تر شدن دایره لغات بسیار موثر است.
در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش های یادگیری زبان کره ای به صورت خودآموز را برای شما بیان کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. حال اگر در فرآیند یادگیری زبان کره ای به کمک نیاز داشتید و یا به دنبال یادگیری این زبان هستید می توانید از طریق صفحه دوره آموزش زبان کره ای از نحوه برگزاری و ویژگی های دوره مطلع شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :