logo-header-felarise

دسته بندی

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای، کم هزینه‌ترین روش یادگیری زبان

زبان کره‌ای یک زبان چالش برانگیز برای اکثر زبان‌‌آموزان است زیرا این زبان الفبای متفاوتی با زبان فارسی و لاتین دارد و حاوی صداهایی است که در فارسی و حتی انگلیسی نیز شنیده نمی‌شوند. با این حال با استفاده از منابع مختلف، شرکت در انواع کلاس‌ها و تمرین مستمر، می‌توان به راحتی به زبان کره‌ای صحبت کرد.

در کنار شرکت در کلاس درس، کمک گرفتن از یک معلم زبان کره‌ای و استفاده از منابع آموزشی تکمیلی مانند کتاب‌ها و فیلم، یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان کره ای بصورت خودآموز یادگیری با اپلیکیشن‌های زبان کره‌ای است. ویژگی‌ها و مزایای زیاد اپلیکیشن‌های زبان کره‌ای، آن‌ها را به ابزاری متناسب با سبک یادگیری شما تبدیل کرده است.

در این مطلب همراه فلارایز باشید تا با چند اپلیکیشن مفید برای یادگیری زبان کره‌ای آشنا شوید.

آیا یادگیری زبان کره‌ای با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای امکان پذیر است؟

تمام زبان‌شناسان، معتقدند که تعامل انسانی بخش اساسی یادگیری یک زبان دوم است؛ بنابراین برای یادگیری زبان کره‌ای به دنبال اپلیکیش‌هایی باشید که  شامل امکاناتی برای گوش دادن و صحبت با افراد بومی کره‌ای باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند برنامه‌هایی که فقط بر واژگان تمرکز دارند، تنها در کنار کلاس‌ها یا سایر ابزارهای یادگیری اثر بخش خواهند بود. بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان کره‌ای که کلمات و مکالمات زندگی واقعی را پوشش می‌دهند، با نشان دادن فرهنگ یک زبان، به زبان‌‌آموزان مبتدی و متوسط کمک می‌کنند تا پایه و اساس خود را قوی کنند.

انواع اپلیکیشن یادگیری زبان کره‌ای در گسترش دایره لغات و درک فرهنگ و آداب یک کشور، نقش بسزایی دارند. هر چند برنامه آموزش زبان کره‌ای با تلفظ فارسی ابزار موثری برای بهبود مهارت‌های زبانی است، برای تسلط بیشتر، احتمالاً به منابع بهتری نیاز خواهید داشت.
به طور کلی میزان یادگیری و بازخورد از یک اپلیکیشن، بستگی به اشتیاق شما به یادگیری، پیگیری و محیط آموزشی اپلیکیشن دارد.

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای چیست؟

اپلیکیش‌های زبان کره‌ای به راحتی در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند و دیگر مجبور نیستید برای یادگیری زبان دلخواه خود فقط به کلاس و کتاب متکی باشید. اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای در هر جایی به شما امکان یادگیری و مرور مطالب مربوط به این زبان را می‌دهند.

بهترین و معروف‌ترین اپلیکیشن‌های زبان، مطابق با سبک یادگیری شخصی شما هستند. برخی از افراد صرفا خواننده هستند، در حالی که برخی دیگر شنیدن را ترجیح می‌دهند. برخی از زبان‌آموزان با انجام بازی‌ها و تمرینات بهتر یاد می‌گیرند و البته بیشتر افراد توانایی صحبت کردن به یک زبان را مهم‌تر از خواندن آن می‌دانند.

مهم نیست که به دنبال تقویت چه مهارتی هستید و چه می‌خواهید، احتمالاً بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان کره‌ای که متناسب با نیازهای شما هستند را پیدا خواهید کرد. اکثر این برنامه‌ها دارای نسخه رایگان هستند و نسخه‌های پولی نیز امکانات بیشتری در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند که با خریدن اشتراک، می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد.

بهترین برنامه‌های یادگیری زبان کره‌ای

اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری زبان کره‌ای طراحی شده‌اند که به شما امکان می‌دهند با یک کلیک، یادگیری زبان جدید را شروع کنید. در اینجا بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای را معرفی می‌کنیم.

doulingo

Duolingo

طراحی تمرینات زبان به صورت ساده و سرگرم‌کننده، یک راه هوشمندانه برای درگیر نگه داشتن زبان‌آموز در اپلیکیشن دولینگو است. در این اپلیکیشن، هر مهارت به موضوعات مختلف تقسیم می‌شود و باید درس‌ها را برای باز کردن قفل‌های بیشتر، تکمیل کنید.

درس‌ها موقعیت‌های اجتماعی زیادی مانند قرار ملاقات یا مهمانی‌ها را پوشش می‌دهند و درکنار آن‌ها به موضوعات گرامری نیز می‌پردازند.Duolingo  ترکیب خوبی از تکنیک‌های یادگیری با داستان‌ها، پازل‌ها، یادآوری‌ها و اشتباهات رایج است. این اپلیکیشن مهارت‌های خواندن و نوشتن را همراه با پادکست‌ها و داستان‌ها به خوبی آموزش می‌دهد اما در آموزش مهارت‌های صحبت کردن و شنیدن ضعف دارد.

Sill-Rosetta

Rosetta Stone

Rosetta Stone به مدت 25 سال در یادگیری زبان پیشرو بوده است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های یادگیری زبان شناخته می‌شود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که جزء یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان کره‌ای باشد.

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد یک برنامه درسی بسازید که به بهترین وجه، متناسب با سبک یادگیری شما باشد. مهارت گفتاری را می‌توانید با قابلیت تشخیص صدا تمرین کنید تا مطمئن شوید در مسیر درست یادگیری هستید. این اپلیکیشن، طرح آموزش شخصی دارد و روش تدریس آن اثبات شده است. تنها ایراد آن این است که آموزش یا توضیحات محدود است و گاهی اوقات درس‌ها تکراری می‌شوند.

viki

Viki

اگر عاشق نمایش‌ها و فیلم‌های کره‌ای هستید، حتماً باید اپلیکیشن Viki را امتحان کنید. این یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای با آموزش رایگان است که با ارائه تعاریف و معنای لغات به شما کمک می‌کند تا محتوا را بهتر درک کنید.

همچنین می‌توانید تلفظ کلمات خاص را بشنوید و با گذشت زمان، مهارت‌های درک مطلب و دایره لغات خود را با Viki بهبود دهید. در این اپلیکیشن، زبان را با محتواهای بومی کره‌ای یاد می‌گیرید و در هنگام مطالعه غرق در فرهنگ کره‌ای می‌شوید. این اپلیکیشن شامل ساعت‌ها محتوا است که به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

The-social-security-agreement-between-Korea-and-New-Zealand-will

Joongang Daily

این اپلیکیشن، یک برنامه خبری با محتواهای متنوع به زبان‌های کره‌ای و انگلیسی است. اپلیکیشن رایگان Joongang Daily  در اصل برای بومیان کره‌ای طراحی شده است که به دنبال بهبود زبان انگلیسی خود هستند.

این برنامه با داشتن مقالات منتخب منتشرشده به زبان کره‌ای، به تقویت درک شما از این زبان کمک می‌کند و امکان می‌دهد هر روز محتوای جدید یدر موضوعات مختلف مانند سیاست، اقتصاد، دیپلماسی، مسائل اجتماعی و هنر بخوانید.

این یکی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای است که دائماً با اخبار جدید منتشر شده در مطبوعات به روز می‌شود و به شما امکان می‌دهد که هر روز به یک مقاله جدید به همراه مجموعه مقالات آرشیو شده، دسترسی داشته باشید.

KBS

KBS Radio

KBS Radio یک اپلیکیشن رادیویی با دسترسی به برنامه‌های کره‌ای بوده و برای افراد بومی کره ساخته شده است. با این برنامه برای آشنا شدن با فرهنگ کره، نیازی به سفر کشور کره جنوبی نیست.

از طریق این برنامه، به صورت رایگان از مجموعه وسیعی از دوره‌ها، پادکست‌ها و برنامه‌های گفتگومحور بهره‌مند می‌شوید. برنامه‌ها را می‌توانید به صورت زنده یا در آرشیو تماشا کنید.

توصیه ما برنامۀ جذاب  바른 우리말  (The Right Language) است که مجری برنامه با شوخی و طنز کلمات، عبارات و گرامر کره‌ای را توضیح می‌دهد تا با استفاده از ریشه‌شناسی، حکایات و مثال‌ها، معانی اصطلاحات خاص و واژگان پیچیده را به طور کامل درک کنید.

learn korean phrasebook app

Learn Korean Phrasebook

این اپلیکیشن در واقع یک مجموعه از عبارات به همراه جملات مفید به زبان کره‌ای است. این برنامه شامل فایل‌های صوتی با کیفیت بالا است تا با تمرین و تلفظ معتبر، زبان کره‌ای را یاد بگیرید. این اپلیکیشن بصری و آسان، 400 جمله رایگان کره‌ای را همراه با ترجمه انگلیسی بر اساس موضوعاتی از جمله احوالپرسی، مکالمات ساده، اعداد، آدرس دادن و… فهرست می‌کند.

یک ویژگی جالب این برنامه، توانایی تنظیم اندازه فونت است که برای آموزش زبان کره ‌ای برای مبتدیان ضروری است. همچنین می‌توانید کلمات مهم را هایلایت یا در بخش علاقه مندی‌ها ذخیره کنید.

hangul punch

Hangul Punch

Hangul Punch یکی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای به روش تعاملی است که زبان کره‌ای هانگول را به روشی سرگرم کننده آموزش می‌دهد. در این اپلیکیشن با کاراکترهای هانگول آشنا می‌شوید و مهارت‌های خواندن و املای شما با دسته‌بندی‌های متنوع تقویت خواهد شد.

WEBTOON_Logo

Naver Webtoons

استفاده از وبتون‌ها که پیشینه آن‌ها به کره جنوبی می‌رسد، روشی لذت‌بخش برای یادگیری زبان کره‌ای است. در واقع وبتون‌های داستان‌هایی کره‌ای هستند که به صورت دیجیتال منتشر می‌شوند. Naver یکی از اپلیکیش‌های یادگیری زبان کره‌ای است که یکی از بهترین وبتون‌ها محسوب می‌شود.

در این اپلیکیشن وبتون‌ها بر اساس تعداد بازدید یا به روزرسانی مرتب شده‌اند تا به راحتی بتوانید موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید. از قسمت تاریخچة خواندن یا گزینة ذخیره موقت 48 ساعته، برای خواندن وبتون در حالت آفلاین استفاده کنید.

FluentU

FluentU

FluentU  یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان کره‌ای است. این برنامه، تدریس زبان را با استفاده از ویدیوهای محبوب مانند تریلر فیلم، موزیک ویدیو یا نمایش‌های کره‌ای انجام می‌دهد. در این برنامه جذاب‌ترین ویدیوها انتخاب و بر اساس سطح مهارت و موضوع سازماندهی شده‌اند.

برای یادگیری فقط باید ویدیویی را انتخاب کنید که به نظرتان جذاب است. به همین ترتیب، این ویدیوها، کپشن‌‌های تعاملی دارند که حاوی مطالب اضافی مانند تعاریف، جملات مثالی، صدا و موارد دیگر است. همچنین امکان پیگیری روند یادگیری و پیشرفت نیز وجود دارد.

Pimsleur

Pimsleur

Pimsleur اپلیکیشنی با تمرکز بر بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری است. دروس تماماً صوتی با صدایی باکیفیت بالا از سخنرانان بومی ارائه می‌شوند و زبان‌آموز با سرعت بالایی مکالمه به زبان کره‌ای را شروع می‌کند. از آنجایی که درس‌ها صوتی هستند، می‌توانید زمانی که مشغول کاری هستید نیز به درس‌ها گوش دهید.

البته این برنامه برای مهارت‌های خواندن و نوشتن، انتخاب خوبی نیست. دوره‌ها از یک نظم منطقی پیروی می‌کنند تا به سرعت و کارآمد پیشرفت کنید. دوره‌های زبان Pimsleur به شما می‌آموزد که چگونه با افراد بومی صحبت کنید. به طور کلی، Pimsleur یک برنامه عالی برای آموزش زبان کره‌ای برای مبتدیان تا سطح متوسط است.

نکات کلی جهت استفاده از اپلیکیشن‌های خودآموز زبان کره‌ای

حافظه ما طوری برنامه‌ریزی شده است که مطالبی که به طور مرتب مرور نمی‌کنیم را فراموش می‌کند. برای جلوگیری از فراموش شدن محتوای زبان جدید، بسیاری از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان کره‌ای به طور منظم و دوره‌ای آنچه آموخته‌اید را برای شما مرور می‌کنند.
بنابراین زمانی که کار با یک اپلیکیشن را شروع می‌کنید، لازم است مطابق با برنامه پیش بروید و به صورت روزانه درس جدید خود را در اپلیکیشن پیگیری کنید. برنامه‌ریزی و بررسی‌های دوره‌ای و منظم، برای اطمینان از بازیابی سریع اطلاعات جدید ضروری است و خطر فراموشی را به حداقل می‌رساند.

اپلیکیشن‌های مختلف یادگیری زبان بر مهارت‌های خاصی تمرکز دارند؛ بنابراین بسته به هدف خود و آنچه در یادگیری زبان برایتان ضروری است، می‌توانید یک اپلیکیشن مناسب را انتخاب کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :