logo-header-felarise

دسته بندی

لیست بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای

در سال‌های اخیر، فیلم‌های کره‌ای محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و برخی از آن‌ها حتی شهرت جهانی هم دارند. این موج محبوبیت‌ شخصیت‌های فیلم‌های کره‌ای، یک دلیل کافی برای افزایش زبان‌آموزان کره‌‌ای است. اگر یک زبان‌آموز جدی در زمینه زبان کره‌ای هستید، ما به شما توصیه می‌کنیم که در کنار تمام منابع در دسترس، از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای هم استفاده کنید. 
یادگیری زبان کره‌ای با فرهنگ پاپ، موسیقی، نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها، نوعی یادگیری همراه با سرگرمی است و شما را در فرهنگ و لهجة بومی کره‌ای غرق می‌کند. در این مطلب، چند سریال و فیلم سینمایی عالی که برای تقویت زبان کره‌ای مناسب هستند، به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای یادگیری زبان کره‌ای با فیلم

سینما، بهترین راه برای فرورفتن همزمان در فرهنگ و زبان یک ملت است. با انواع فیلم‌های درام، خانوادگی، کمدی و حتی جنایی، با جنبه‌های مختلف فرهنگ، سنت و لهجه کره‌ای‌ها آشنا می‌شوید. تماشای بهترین فیلم‌های کره‌ای، یک راه موثر برای غوطه‌ور‌شدن در این زبان محبوب است.
با تماشای فیلم‌های کره‌ای، این فرصت را به خود می‌دهید که بیشتر گوش کنید و با تقویت مهارت‌ شنیداری خود، به‌دنبال آن، سایر مهارت‌ها نیز به‌مرور تقویت ‌شوند. 

بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای 

در این قسمت، چند فیلم از سینمای کره را به شما معرفی می‌کنیم که در زمینه آموزش زبان کره‌ای با زیرنویس فارسی، بسیار موثر خواهند بود:

عروس کوچک من (My Little Bride)  2005

این فیلم، با یک داستان عاشقانة زیبا به کارگردانی «کیم هو جون»، در لیست فیلم‌های کره‌ای Rom-Com قرار می‌گیرد. فیلم، داستان دختر و پسری است که با وجود اختلاف سنی زیاد، مجبور به ازدواج با یکدیگر می‌شوند. سئو بو یون، دختر 15 ساله دبیرستانی، با بازی «مون گئون یونگ»، باید با «پارک سانگ مین» ازدواج کند. سانگ مین، یک دانشجوی 20 ساله است که کیم رائه وون نقش او را بازی می‌کند. 
پدربزرگ‌های بو یون و سانگ مین، بهترین دوستان یکدیگر هستند و از گذشته به یکدیگر قول داده‌ بودند که فرزندانشان با هم ازدواج کنند؛ اما از آنجایی که، هر دوی آن‌ها پسر داشتند، قول آن‌ها به نسل بعدی منتقل شده بود و حالا باید بو یون و سانگ مین با هم ازدواج می‌کردند. پدربزرگ بو یون، آرزو داشت که قبل از مرگش شاهد جشن عروسی نوه‌اش باشد.
اگر در سطح متوسط زبان کره‌ای هستید، این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای به‌شمار می‌رود و کمک بزرگی به سطح زبان شما خواهد کرد.

تماس (Call ) 2020

Call، محصول سال 2020، به کارگردانی لی چونگ هیون و بازی بازیگر جوان «پارک شین هی» است. شین هی، نقش «کیم سئو یون» 28 ساله و «جئون جونگ سئو» نقش «اوه یونگ سوک» را بازی می‌کندن. این دو زن ‌هم‌سن، در زمان‌های متفاوت و در یک خانه زندگی می‌کنند! 
سئو یون، در سال 2019 ساکن آن خانه است؛ درحالی‌که یونگ سوک، در سال 1999 در آن خانه زندگی می‌کرد. یک تلفن، این دو زن را به هم پیوند می‌دهد. داستان، به‌طرز جالبی پیش می‌رود و تقریبا شما را میخکوب می‌کند.  تماس، یک فیلم هیجان‌انگیز است که ارزش دیدن دارد و شما می‌توانید برای آموزش زبان کره‌ای با زیرنویس فارسی از آن استفاده کنید.
بسیاری از مکالمات مانند سلام، کیست؟ چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟ یادگیری اعداد و… در تماس‌های تلفنی، به یادگیری زبان‌آموزان کمک می‌کنند؛ علاوه بر این، برخی از فرهنگ‌های پاپ قدیمی نیز در این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند که طرفداران کی‌پاپ را هیجان‌زده می‌کنند و آن را در دستة بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای قرار می‌دهند.

خانم پیرزن  (Miss Granny)  2014

خانم پیرزن، یک فیلم کمدی، درام و زیبا است که در لیست بهترین فیلم‌های کره‌ای نیز قرار دارد. داستان در مورد پیرزنی به اسم «اوه مال سون» است که پس از بازدید از یک استودیوی عکس، زیبایی و جوانی‌اش بر می‌گردد. او بعد از این اتفاق، نام خود را به «اوه دو ری» تغییر می‌دهد. 
فیلم خانم پیرزن، یک موزیکال است که آهنگ‌های قدیمی زیادی دارد. این آهنگ‌ها، برای یادگیری لغات جدید و حتی الگوی جملات مفید هستند. فیلم، حاوی نکات متفاوتی از فرهنگ کره جنوبی است که صحنه‌های جذابی دارد و به طرفداران K-drama بسیار توصیه می‌شود. 

فراموش‌شده  (Forgotten ) 2017

این فیلم سینمایی به کارگردانی «جانگ هانگ جون» تقریباً همه ژانرهای تاریک از علمی تخیلی و ترسناک گرفته تا روانشناختی و معمایی را پوشش می‌دهد. 
فراموش‌شده، جزو بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است و بازیگر بسیار شناخته‌شدة ژانر درام، «کانگ ها نئول» نیز در آن بازی می‌کند. جلوه‌های بصری نئول، برای طرفداران فیلم‌های کره‌ای، بسیار آشنا و جذاب است.  
داستان، حول شخصیت «جین سوک» با بازی «کانگ ها نئول» تمرکز دارد. این داستان جذاب، کل خانواده سوک، از جمله مادر، پدر و برادر بزرگترش «یو-سئوک» را نیز شامل می‌شود. پس از نقل مکان به خانه جدید، جین سوک متوجه برخی اتفاقات عجیب و غریب در خانواده‌اش می‌شود. برادر سوک، در یک شب بارانی، جلوی چشمانش ربوده می‌شود و بعد از 19 روز ناگهان برمی‌گردد. جین سوک احساس می‌کند که برادرش پس از بازگشت، عجیب شده است و تصمیم می‌گیرد دلیل آن را جستجو کند.
بسیاری از کلمات این فیلم واضح هستند و این موضوع باعث می‌شود تا واژگان جدید زبان کره‌ای را سریع‌تر یاد بگیرید.

رفیق درون من (The Dude in Me  )  2019

ژانر این فیلم، فانتزی و کمدی است و داستان پسری دبیرستانی به نام «دونگ هیون» را که توسط همکلاسی‌های خود مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، به تصویر می‌کشد. 
در یکی از صحنه‌ها، او با «پان سو» با بازی «پارک سونگ وونگ»، رهبر یک سازمان جنایتکار، تصادف می‌کند و هر دو خیلی زود به بیمارستان منتقل می‌شوند. پان سو، در بدن دونگ هیون از خواب بیدار می‌شود. این تغییر بدن‌ها که سردرگمی اطرافیان را به‌دنبال دارد، اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. 
استعاره‌ها و افعال زیادی در این فیلم وجود دارند که جهت آموزش زبان کره‌ای با زیرنویس فارسی برای افرادی که تازه شروع به یادگیری زبان کره‌ای کرده‌اند، بسیار مناسب هستند.

بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای

سریال‌های کره‌ای نیز مانند فیلم‌های سینمایی، با ساختار و داستانی جذاب و مهیج ساخته می‌شوند. در این قسمت، چند سریال برای یادگیری زبان کره‌ای به شما معرفی می‌کنیم: 

در راه فرودگاه (On the Way to the Airport)

این سریال، با داستانی درام و عاشقانه، ماجراهای Choi Soo-ah، مهماندار هواپیما، و Seo Doo-woo، یک استاد معماری خوش‌تیپ را بازگو می‌کند. ارتباط این دو نفر، یک رابطه عادی نیست؛ زیرا هر دوی آن‌ها قبلا ازدواج کرده‌اند و فرزندانی هم دارند. این زوج، در مورد احساسات شدیدشان نسبت به یکدیگر، دچار تضاد می‌شوند و زندگی برای آن‌ها سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.
در راه فرودگاه، یک درام فوق‌العاده و یکی از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است. سرتاسر این فیلم، پر از دیالوگ‌های غنی در مورد حرفه‌های مربوط به شخصیت‌های اصلی مانند، اصطلاحات منحصر‌به‌فرد در زمینة طراحی معماری، ساخت‌وساز و پرواز است. با این سریال، کلمات و عبارات بسیاری نیز برای توصیف طیف وسیعی از احساسات و عواطف یاد می‌گیرید.

قمارباز سلطنتی (Jackpot)

Jackpot یک سریال عالی مملو از داستان‌های هیجان‌انگیز، فیلمبرداری خیره‌کننده و بازیگران خارق‌العاده است. تماشای این سریال، به افرادی که به ژانر تاریخی علاقه دارند و به‌دنبال بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای هستند، توصیه می‌شود.
داستان سریال، درباره «بک دائگیل» یک کلاهبردار «خون آبی» و با استعداد است که با خشم و نفرت از پادشاه «یئونگ جو»، بیست و یکمین پادشاه سلسله چوسون که به تلاش‌هایش برای آشتی‌دادن جناح‌های جنگی در منطقه معروف بود، بزرگ شده است.
پس از اینکه دائگیل در میان افراد عادی بزرگ شد، سرانجام به حلقه سلطنتی پیوست تا در یک بازی قمار با ریسک بالا، با پادشاه روبه‌رو شود.
تماشای یک درام تاریخی، برای تسلط به زبان و آموزش زبان کره‌ای با زیرنویس فارسی، ضروری است؛ چراکه در این نوع سریال‌ها،‌ مطالب زیادی در مورد زبان و تاریخ کره یاد خواهید گرفت.

پادشاهی (Kingdom)

سریال پادشاهی، دو نامزدی جوایز Baeksang را در کارنامه خود دارد و جزو بهترین سریال‌های درام، تاریخی و ترسناک کره‌ای به‌شمار می‌رود.   
در دوره چوسان، شایعات مرگ پادشاه، روستاها را به آشوب کشاند و رادیکال‌ها، پادشاهی ولیعهد «لی چانگ» را به مردم اعلام کردند؛ بااینحال، مقامات کاخ اصرار دارند که پادشاه صرفاً بیمار است و اجازه نمی‌دهند کسی او را ببیند. این موضوع باعث می شود که لی چانگ به‌دنبال کشف حقیقت باشد. او، با همکاری نگهبان وفادار خود «مو یانگ» راهی سفر می شود تا پزشک پدرش را پیدا کند؛ اما چیزی بسیار شوم‌تر در راه است. 
با توجه به موقعیت چوسان، زبان تاریخی در صحنه‌های دربار و حومه شهر زیاد استفاده می‌شود. شنیدن مکالمات لی چانگ و مقامات دادگاه، فرصتی عالی برای تمرین زبان رسمی کره‌ای است و از این نظر، سریال پادشاهی، در دستة بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای قرار می‌گیرد.

خانواده غیرمعمول (Unusual Family)

این سریال خانوادگی، درباره «کانگ دان یی» و خواهرزاده‌اش «کانگ سام ول» است که به‌دلایل مختلف، از خانه پدری خود که در حومه شهر است جدا می‌شوند تا به سئول نقل‌مکان کنند. 
در نهایت، این دو نفر به موفقیت می‌رسند؛ دان یی به‌عنوان تامین‌کننده با یک شرکت خرید خانگی، همکاری می‌کند و سم ول، به‌عنوان مجری برنامه تلویزیونی، مشغول‌به‌کار می‌شود؛ اما در این بین، داستان‌ها و اتفاقات خنده‌دار زیادی رخ می‌دهند.  
با تماشای این سریال، اطلاعات زیادی در مورد ساختار و سلسله مراتب خانواده در کره، از جمله اصطلاحات مناسب برای نام‌بردن هر یک از اعضای خانواده، خطاب‌کردن آن‌ها و صحبت در مورد قبیله و شجره‌نامه کسب می‌کنید.
این سریال، علاوه بر اینکه جزو بهترین سریال‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است، فرصتی عالی نیز برای مطالعه خانواده سنتی کره‌ای، سبک زندگی، ترتیبات زندگی و آداب و رسوم آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. 

بهترین پلتفرم‌های تماشای فیلم برای یادگیری زبان کره‌ای

وب سایت‌ها و پلتفرم‌های بسیاری وجود دارند که مجموعه گسترده‌ای از فیلم‌های سینمایی، سریال، موسیقی و نمایش‌های تلویزیونی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. پلتفرم‌های پولی مانند Netflix، Amazon Prime، Hulu، HBO و پلتفرم‌های رایگان مانند Dramacool ، Viu و YouTube، بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای را پوشش و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. 

دراماکول (Dramacool)

درماکول، منبع عظیمی از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است و شما می‌توانید فیلم‌های کره‌ای را در آن به‌صورت رایگان، دانلود و تماشا کنید. این سایت، آرشیوی از تمام فیلم‌های قدیمی و جدید دارد و شما تنها با یک فیلتر ساده، می‌توانید پس از دسته‌بندی فیلم‌ها در ژانرهای مختلف، فیلم مور‌دعلاقة خود را پیدا کنید. تمام این محتواها، کیفیت بالایی دارند و با وضوح 240p  تا 1080p‌ ارائه می‌شوند.

کیساسیان (Kissasian)

Kissaian یک منبع عالی جهت دانلود بهترین فیلم‌های کره‌ای با زیرنویس انگلیسی است. این سایت رایگان، رابط کاربری خوبی دارد و تنها ایراد آن، تبلیغات زیاد آن است.

هولو (Hulu)

Hulu، یک وب سایت با اشتراک پولی است. اگر به‌دنبال یک سایت قوی جهت دسترسی به بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای با کیفیت بالا هستید، Hulu یکی از بهترین گزینهها برای شما خواهد بود؛ چراکه کیفیت صدا و تصویر در اکثر فیلم‌ها فوق‌العاده است. این پلتفرم، عمدتاً رووی ارائه کانال‌های معمول تلویزیون مانند Fox و CBS و… تمرکز دارد.

نتفلیکس (Netflix)

این پلتفرم محبوب، بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای با زیرنویس‌های باکیفیت را به علاقه‌مندان در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از نتفلیکس به‌عنوان وب‌سایت استریم یا آنلاین، استفاده می‌کنند. نقطه ضعف نتفلیکس این است که تماشای فیلم‌های کره‌ای، نیازمند خرید اشتراک ماهانه است و دسترسی به فیلم‌ها نیز، بسته به کشورهای مختلف، محدودیت‌هایی دارد.

یوتیوب (YouTube)

یوتیوب، بزرگترین و معروف‌ترین مجموعه برای پخش انواع ویدیوها است. این پلتفرم، منبعی عالی از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای به‌صورت آنلاین است. شما می‌توانید فیلم‌های کره‌ای را با زیرنویس که یکی از ویژگی‌های خوب یوتیوب است، تماشا کنید؛ علاوه بر این، یوتیوب، چندین کانال پخش رایگان کره‌ای مانند KBS World TV و… نیز دارد.

چند نکته جهت یادگیری زبان کره‌ای از طریق فیلم

اگر صرفا تماشاگر غیر فعال هستید، نباید توقع داشته باشید که دیدن بهترین فیلم‌های کره‌ای، تاثیر چندانی در یادگیری واژگان و لهجة شما داشته باشد؛ بنابراین، برای سرعت‌دادن به یادگیری خود از طریق فیلم، باید از چند تکنیک کاربردی پیروی کنید.    
یکی از بهترین تکنیک‌هایی که برای این‌کار می‌توانید از آن پیروی کنید، تکنیک شدویینگ است. در این روش، باید دیالوگ‌ها را همان‌طور که شخصیت‌ها تلفظ می‌کنند، تکرار کنید. این تکنیک، یک راه برای یادگیری عمیق است و شما می‌توانید برخی دیالوگ‌های کاربردی را در طول روز دائما تکرار کنید تا ملکه ذهن‌تان شوند. با این کار، واژگان و جملات در ذهن شما ماندگار خواهند شد.
اگر زبان‌آموزی مبتدی هستید، آموزش زبان کره‌ای با زیرنویس فارسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روش، پس از فعال‌کردن زیرنویس، فیلم را کامل و با زیرنویس تماشا کنید؛ سپس برای بار دوم سعی کنید که بدون زیرنویس، جملات را متوجه شوید. کلمات ناآشنا را در دیکشنری سرچ کنید و معنا و تلفظ آن‌ها را یاد بگیرید.  
استفاده از زیرنویس‌ در فیلم‌های کره‌ای، تجربه‌ای چندحسی و تعاملی است و با آن، توانایی‌های خواندن، دیدن و گوش‌دادن خود را تحریک می‌کنید؛ بنابراین می‌توان گفت که زیرنویس به شما کمک می‌کند تا کاملاً در فرآیند یادگیری غوطه‌ور شوید.
نتیجه‌گیری
فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای، با روایت داستان‌های جذاب، مخاطب را با خود همراه و همدل می‌کنند. اغلب فیلم‌های کره‌ای، برگرفته از سنت‌ها، فرهنگ، کار و زندگی خانوادگی هستند و شما با تماشای آن‌ها، به‌راحتی، تمام اصطلاحات، کلمات و جملات روزمره کره را یاد می‌گیرید. اگر به‌دنبال راهی سرگرم‌کننده برای آشنایی با زبان کره‌ای هستید، ما به شما بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای را توصیه می‌کنیم. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :