logo-header-felarise

دسته بندی

پرکاربردترین زبان های زنده دنیا

زبان یکی از بنیادی ترین نیازهای انسان است که از بدو خلقت تا حال از ان استفاده می کرده است. با پیشرفت تکنولوژی وگسترش ارتباطات، یکی از اساسی ترین ابزار برای موفقیت و پیشرفت در حوزه های کاری مختلف زبان است. افراد موفق امروز، افرادی هستند که توانایی ارتباط برقرار کردن با سایر افراد در سراسر دنیا با زبان ها و فرهنگ های مختلف آشنایی داشته باشند. چرا که در دهکده جهانی امروز تجارت و کار با افراد سایر ملل ها امری ضروری برای تداوم فعالیت های تجارتی است. تاکنون شمار زبان های موجود در دنیا به بیش از 7000 رسیده است که در این بین فقط تعداد انگشت شماری از زبان ها وجود دارد که جمعیت بسیار زیادی از افراد با آن تکلم می کنند و سایر آنها زبان هایی است که شامل زبان های محلی و یا زبان هایی است که جمعیت اندکی از ان استفاده می کنند و یا به دلایل مختلف مانند جنگ،گذر زمان، مهاجرت به سایر کشورهاو… بطور کلی منقرض شده اند. یادگیری تمامی این زبان ها امری ناشدنی و بی فایده است وبرای ارتباط برقرار کردن در دنیای امروز باید بدنبال یادگیری زبان های زنده و بین المللی بود که یادگیری آن ما را به بخش زیادی از دنیای امروز متصل میکند. زبانی که توسط افراد زیادی به عنوان زبان دوم یاد گرفته و صحبت شود یک زبان جهانی است. یک زبان جهانی محدود به یک کشور، شهر یا منطقه جغرافیایی نیست بلکه علاوه بر افراد بومی، افراد کشورهای دیگر در سازمان های بین المللی و روابط دیپلماتیک از آن استفاده می کنند. زبان انگلیسی بالغ بر 1.1 میلیارد نفر شامل کسانیکه زبان دوم ان ها برای ارتباط های بین المللی و همچنین افراد بومی این زبان، به عنوان زبانی که بیش از سایر زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد شناخته می شود. به دیگر زبان های زنده و چر استفاده دنیا می توان به این زبان ها اشاره کرد: فرانسه، اسپانیایی، عربی، زبان هندوستانی (هندی-اردو)، چینی، روسی و پرتغالی. چینی

چینی

جمعیت کشور چین در سال 2020 بالغ بر 1.433 میلیارد نفر تخمین زده شده است که پرجمعیت ترین کشور دنیا شناخته می شود. اهمیت زبان چینی تنها بخاطر تعداد زیاد افراد بومی آن نیست بلکه نه تنها در سال های اخیر کشور چین خود را به عنوان قطب تجاری دنیا معرفی کرده است که حتی بسیاری این کشور را به عنوان قدرت اول تجاری دنیا در سال های آینده می دانند. از این رو بسیاری از کشورها در پی آن هستند که روابط تجاری، سیاسی و … خود را با این کشور افزایش دهند و این به اهمیت زبان چینی می افزاید. هم چنین چینی ها نسبت به استفاده از زبان دوم مقاومت بسیاری نشان می دهند به همین خاطر زبان انگلیسی در چین چندان به شما کمک نخواهد کرد. شاید زبان چینی یکی از سخت ترین زبان های زنده دنیا باشد اما تمامی موارد بالا باعث شده است که در بعضی کشورها شروع به تدریس ان در مدارس کنند.

زبان هندی

وسعت هند ۳٬۲۸۷٬۲۶۳ کیلومتر مربع است که از نظر وسعت در جایگاه هفتم بین کشورهای دنیا قرار دارد. جمعیت هند ۱٬۳۶۵٬۳۸۰٬۰۰۰ نفر است که دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین به‌شمار می‌آید. کشور هند همانظور که به تعدد ادیان مورد پرستش در آن مشهور است زبان های متعددی نیز در ان مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد آن شاید به 1000 برسد. آمار سال ۱۹۶۱ در هند نشان می دهد جمعاً ۱۶۵۲ زبان ثبت شده است با این تفاوت که بعضی از آن ها منسوخ شده است و برخی نیز گویش‌های مختلف یک زبان واحد هستند. ۴۲۸ زبان هندی وجود دارد که ۴۱۵ زبان زنده هستند و ۱۳ زبان منسوخ شده‌است.

زبانهای اروپایی

انگلیسی

همانطور که ذکر شد پرکاربردترین زبان زنده دنیا، انگلیسی است. زبانی که زبان مادری 380 میلیون نفر در سراسر دنیا است در بسیاری از کشورها به عنوان زبان دوم تدریس می شود که تعداد افرادی که زبان دوم شان انگلیسی است به بیش از 600 میلیون نفر می رسد. دربسیاری از روابط بین المللی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و مخصوصا روابط دیپلماتیک بین الملل از ان استفاده می شود و بیش از 95 درصد از مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی است و همچنین زبان مورد استفاده در اکثر تحقیقات علمی و پژوهشی و مقالات آکادمیک چاپ شده در سراسر دنیا انگلیسی است. پس اگر به دلایل مختلف مانند مهاجرت یا روابط تجاری یا هر دلیل دیگری دنبال زبانی هستید که با استفاده از آن بتوانید در اکثر نقاط جهان کار خود را پیش ببرید زبان انگلیسی اولین گزینه برای یادگیری است.

بیشتر بخوانید: چه کشورهایی در دنیا به زبان انگلیسی صحبت میکنند؟

فرانسوی

یکی از دلایل یادگیری زبان فرانسه پیدا کردن شغل است. فرانسه به عنوان پنجمین کشور از نظر اقتصادی، کارافرینان و مدیران خارجی زیادی را به خود جذب می کند. بالغ بر 220 میلیون نفر به فرانسوی تکلم می کنند.بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسوی تدریس می شود و دومین زبانی است که مردم دنیا مایل به یادگیری آن هستند. از دیگر دلایل یادگیری زبان فرانسوی آشنایی با فرهنگ فرانسوی ها می باشد. آشنایی با آثار نویسندگان بزرگ و توانمند فرانسوی مانند ویکتورهوگو و…. است. کشور فرانسه یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری جهان با بیش از 600 میلیون بازدید کننده در سال است. بعد از زبان انگلیسی و آلمانی ، زبان فرانسوی بیشترین کاربرد را در اینترنت دارد. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، قبل از آنکه زبان انگلیسی این گونه جهان را دربر بگیرد زبان فرانسوی زبان ارتباطات و دیپلماسی بود، و زبان دوم مورد علاقه دانشجویان و قشر تحصیل کرده در اروپا و همچنین در بسیاری از مناطق خاورمیانه بود. علاوه بر این، فرانسه در مستعمرات خود در قاره افریقا و همچنین هند و چین و در چندین کشور آمریکای جنوبی موقعیت بالایی برخوردار بود. با این حال، محبوبیت زبان فرانسه از زمان جنگ جهانی اول به طور مداوم کاهش یافته است، و به تدریج جای خود را به زبان انگلیسی داده است. با این حال در کشورهایی مانند کانادا، سوئیس و بلژیک به عنوان زبان رسمی شناخته می شود و در بسیاری دیگر نیزبه عنوان زبان دوم شناخته میشود. علاوه بر این، زبان فرانسه در بسیاری از سازمانهای بین المللی، از جمله سازمان ملل، ناتو، اتحادیه اروپا و NAFTA مورد استفاده قرار می گیرد.

آلمانی

زبان های اروپایی دارای ریشه ی یکسانی هستند مانند زبان آلمانی و انگلیسی که در آن ها هزاران کلمه مشابه یا یکسان وجود دارد پس اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید یادگیری زبان المانی برای شما سخت نخواهد بود. کشور آلمان همواره به عنوان کشوری که از نظر علمی در سطح بالایی بوده و از نظر تعداد دانشمندان و چاپ کتاب ها و مقالات علمی در جایگاهی است که همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان و دانش پژوهان سراسر جهان بوده است و همچنین آلمانی ها به دلیل عقاید میهن پرستانشان کمتر مطالب علمی خود را به زبان های دیگر ارائه می کنند علاوه بر این به دلیل وجود دانشگاه های ارزان قیمت دانشگاه های این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان خارجی برای افزایش سطح علمی است. از این رو یادگیری زبان آلمانی برای دسترسی به حجم زیادی از مطالب علمی به روز دنیا و یا تحصیل در دانشگاه های این کشور که شهرت جهانی بسیاری دارند ضروری به نظر میرسد. آلمان بزرگترین اقتصاد در اتحادیه اروپا را دارا است. این مسئله این کشور را در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی برای اهداف تجاری متمایز می کند بنابراین بسیاری از شرکت ها در ارتباطات بین المللی خود حتما به آلمان نیز چشمی خواهند داشت و از آنجایی که آلمان ها ترجیح می دهند به زبان مادری خود با دیگران ارتباط برقرار کنند اهمیت یادگیری زبان آلمانی دو چندان می شود. علاوه بر کشور آلمان در بخش هایی از کشورهای بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، لیختنشتاین و اتریش، به زبان آلمانی صحبت می شود.

روسی

روسی بزرگترین زبان مادری در اروپا و پنجمین زبان رایج دنیا است که 117 میلیون نفر به زبان روسی صحبت می کنند و زبان مادریشان است و 113 میلیون نفرزبان روسی را به عنوان زبان دوم خود برگزیده اند. به دلیل پیچیدگی گرامر زبان روسی، یادگیری آن بسیار سخت و دشوار است. از سال 2019 ، زبان روسی دومین زبان متداول برای محتوای اینترنتی است، که 5.9٪ از 10 میلیون وب سایت برتر جهان از آن استفاده می کنند و 2.5٪ از کل کاربران اینترنت روسی زبان هستند. روسیه همواره یکی از قدرت های نظامی، سیاسی، تجاری دنیا بوده است و جنگ تجای اش با آمریکا باعث شده است که روسیه به عنوان یکی از هدف های تجاری جذاب محسوب شود. وسعت بالا و بهره مندی از نفت نیز این کشور را تبدیل به شریک مطلوبیبرای اهداف تجاری می کند.

اسپانیایی

16 درصد کشور آمریکا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. دومین زبان پرتکلم دنیا به عنوان زبان مادری با 470 میلیون نفر کاربر بومی در بیش از بیست کشور دنیا است. امروزه در اسپانیا، در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و در بسیاری از مناطق ایالات متحده، به ویژه در فلوریدا و ایالت های همسایه مکزیک به طور گسترده ای به زبان اسپانیایی صحبت می شود. گستردگی زبان اسپانیایی در کشورهای مختلف باعث می شود که با یادگیری آن بتوانید با کشورهای زیادی مخصوصا در قاره آمریکا به وسیله آن ارتباط برقرار کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی از 8 صبح تا 12 شب :

ثبت درخواست مشاوره رایگان