logo-header-felarise

دسته بندی

انواع روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی و معرفی بهترین روش

باور بکنید یا نه، اگر انگیزه و مطالعه کافی داشته باشید، یادگیری زبان ایتالیایی خیلی هم سخت نخواهد بود؛ فقط باید بدانید که دقیقاً از کجا شروع کنید و چه روش‌هایی را به‌کار بگیرید. گزینه‌های متنوعی برای یادگیری زبان ایتالیایی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوره‌های آنلاین، حضوری و خودآموزی اشاره کرد. 

تنوع روش‌های آموزشی باعث می‌شوند تا این سوال برای بسیاری از زبان‌‌آموزان مطرح شود که کدام یک از این راه‌ها، بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی است و با سبک یادگیری آن‌ها مطابقت دارد؟ اگر قصد یادگیری زبان ایتالیایی را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش‌های مختلف آموزش زبان ایتالیایی آشنا شوید و مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

انواع روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی 

مسئله مهم این است که قبل از شروع یادگیری ایتالیایی، باید تصویر واضحی از منابع و روش‌های در دسترس و همچنین اهداف خود داشته باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید. اینکه کدام‌یک از روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی را انتخاب می‌کنید، به این موضوع بستگی دارد کدام روش برای شما بهتر عمل می‌کند و با شرایط‌تان هماهنگ‌تر است. در ادامه، با چند روش رایج یادگیری زبان ایتالیایی آشنا خواهیم شد:

خودآموزی
روش خودآموزی، برای زبان‌آموزان سطح متوسط که امکان شرکت در کلاس را ندارند، بسیار مفید است؛ البته به شرط اینکه به برنامة درسی خود پایبند باشند و بتوانند از منابعی که در اختیار دارند نیز به‌خوبی استفاده کنند. 
یک نکته منفی در رابطه با روش یادگیری ایتالیایی به سبک خودآموزی، دریافت‌نکردن بازخورد است. هنگام صحبت به زبان ایتالیایی یا نوشتن یک متن به این زبان، نیاز دارید تا اشکالات و ایرادات خود را پیدا کنید. ابزارهای آنلاین متعددی برای این کار وجود دارند؛ اما اعتماد به آن‌ها کمی سخت است. روش‌ خودآموز، بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که علاوه بر دسترسی به منابع متنوع، درک خوبی نیز از زبان ایتالیایی دارند. این افراد، می‌توانند به‌راحتی ایرادات خود را برطرف کنند و یک دوره مطالعه بسیار موثر داشته باشند. 

کلاس‌های حضوری
در مواقعی که با خودآموزی نمی‌توانید پیش بروید، وجود یک معلم مجرب، بیشترین کمک را به شما خواهد کرد. در کلاس‌های حضوری، مدرسین، با استفاده از ابزارهای ضروری و به‌کاربردن بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی، شما را مجبور می‌کنند تا همگام با برنامه پیش بروید و خود را ارتقا دهید. 
در کلاس‌های گروهی، علاوه بر معلم، فرصت تعامل با سایر زبان‌آموزان را نیز دارید و می‌توانید چیزهای جدیدتری از همکلاسی‌های خود یاد بگیرید. اغلب کلاس‌های حضوری، فرصت خوبی را برای تقویت مهارت‌های مختلف زبانی (خواندن، گوش‌دادن، نوشتن و مکالمه) در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهند.اگر محدودیت زمانی دارید و می خواهید بسیار سریع‌تر دوره‌ها را بگذرانید، به شما توصیه میکنیم در دوره خصوصی آموزش زبان ایتالیایی شرکت کنید.

کلاس‌های آنلاین
مشغله کاری و دسترسی نداشتن به مدرسین مجرب، نباید شما را از رسیدن به هدف‌تان دور کنند. اگر در شهر خود به معلم حرفه‌ای و مسلط دسترسی ندارید، کلاس‌های آنلاین و از راه دور، بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی در منزل به‌شمار می‌روند و این مشکل شما را حل می‌کنند. 
با کمک این کلاس‌ها، بدون اینکه از خانه خارج شوید و تنها با چند کلیک، از هر جای دنیا، با بهترین معلم‌های زبان ایتالیایی ارتباط برقرار می‌کنید و فرصت شرکت در یک کلاس مفید را به‌دست می‌آورید.

چند قدم مهم در انتخاب بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی 

چیزی که بیشتر زبان‌آموزان به آن نیاز دارند، انگیزة بالا و داشتن اهداف مشخص است. زبان‌آموزی، صرفاً یک سرگرمی نیست؛ بلکه وقت‌گذاشتن و سرمایه‌گذاری روی یک مهارت جدید است که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده نیز باشد. مسلط‌شدن به یک زبان خارجی، مسیری طولانی است؛ بنابراین باید خود را باانگیزه نگه‌ دارید. این راهنما را بخوانید تا شروع خوبی در این مسیر طولانی و پرچالش داشته باشید:

داشتن یک هدف ثابت
پس از تعیین‌کردن هدف خود، مشخص کنید که چه سطحی دارید و می‌خواهید به چه سطحی برسید؛ آیا فقط برای علاقه شخصی زبان ایتالیایی را یاد می‌گیرید و صرفا می‌خواهید کمی با فرهنگ و هنر ایتالیا آشنا شوید یا قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های ایتالیا را دارید؟ جهت آماده‌شدن برای یک آزمون زبان، باید علاوه بر داشتن دقت بیشتر در کنکاش لغات و گرامر زبان ایتالیایی، از راهنمایی یک معلم نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که هدف شما، ارتباط مستقیمی با انتخاب منابع و بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی خواهد داشت. 

زمان‌بندی مناسب برای مطالعه
اختصاص زمان مناسب برای مطالعه، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ شما باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بیشترین بهره را از زمان‌تان ببرید. اگر هم‌زمان کار می‌کنید یا دانشجو هستید، باید روزها و ساعت‌هایی را انتخاب کنید که خسته نیستید و بیشترین تمرکز را دارید. در چنین شرایطی، شاید آخر هفته‌ها بهترین زمان برای یادگیری جدی باشد؛ البته در طول هفته نیز می‌توانید در ساعت‌های فراغت خود، تمرین‌های بیشتری را انجام دهید.  

تدوین یک برنامه آسان
هیچ دستاوردی یک روزه اتفاق نمی‌افتد؛ پس بهتر است یک برنامه مطالعاتی ساده داشته باشید تا شما را گام‌به‌گام به هدف‌تان نزدیک کند. چنین برنامه‌ای، به شما کمک می‌کند تا زمان‌تان را به‌خوبی سازماندهی کنید و از نظر پیشرفت ماهانه نیز خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. 

ابتدا تصمیم بگیرید که چند ساعت در هفته را می‌خواهید به مطالعه زبان ایتالیایی اختصاص دهید. اگر هدف‌تان یادگیری سریع زبان ایتالیایی است، علاوه بر تدوین یک برنامه فشرده، باید به آن پایبند نیز باشید؛ بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی، مطمئن شوید که در طول روز یا هفته، چقدر زمان می‌توانید برای یادگیری زبان ایتالیایی صرف کنید. 

اگر برنامه کاری فشرده‌ای دارید، برای رسیدن به نتایج عالی، باید به‌طور منظم مطالعه کنید. به‌خاطر داشته باشید که به‌کارگیری بهترین روش‌های یادگیری زبان ایتالیایی، بدون برنامة منظم، هیچ‌گاه موثر نخواهد بود؛ بنابراین، هر روز برای مطالعه خود زمان مشخصی را تعیین کنید و با تمرکز بالا درس بخوانید، به برنامه خود متعهد باشید و هیچ فرصتی را برای تمرین از دست ندهید. 

استمرار در یادگیری
هیچ چیزی به اندازه استمرار در یادگیری، رسیدن به اهداف‌تان را سرعت نمی‌بخشد. اگر پس از چند ماه مطالعه مداوم، وقفه‌ای در برنامه شما ایجاد شود، پس از شروع مجدد، مدتی زیادی طول می‌کشد تا دوباره به سطح قبلی خود برسید.

برنامه‌ریزی درست و استمرار در آن، اصول پایه‌ یادگیری زبان ایتالیایی به‌شمار می‌روند. حتی بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی در منزل هم به تعهد و پشتکار نیاز دارد. اگر انگیزه و استمرار کافی نداشته باشید، زمان و انرژی خود را هدر خواهید داد. چنانچه برای مدت کوتاهی مجبور به قطع مطالعه شده‌اید، سعی کنید حداقل آخر شب‌ها، با گوش‌دادن به موزیک یا تماشای فیلم‌های کوتاه ایتالیایی، ارتباط خود را با این زبان حفظ کنید. 

نکات مهمی که در فرآیند یادگیری زبان ایتالیایی باید آنها را رعایت کنید 

یادگیری زبان ایتالیایی از پایه را باید با اصول اولیه واژگان، گرامر، لیسنینگ و درک مطلب شروع کنید. ابتدا با الفبا، اعداد، احوالپرسی، تاریخ و ساعت، آب و هوا، برخی صفات، افعال و صیغه‌ها آشنا شوید؛ سپس به سراغ موضوعات پیچیده‌تر و ساختارهای گرامری بروید. تلفظ ایتالیایی خود را نیز در طول مسیر بهبود دهید و روی آن کار ‌کنید.

نوشتن و صحبت‌کردن، سخت‌ترین مهارت‌های زبان ایتالیایی هستند؛ بنابراین، ابتدا روی مهارت‌های خواندن و شنیدن، سپس نوشتن و مکالمة جدی تمرکز کنید. 

اگر برای یادگیری زبان ایتالیایی مصمم و جدی هستید، بهتر است کمی زمان بگذارید و بهترین معلم یا موسسه زبان را پیدا کنید. واقعیت این است که کلاس‌های زبان، مطمئن‌ترین و بهترین روش‌ یادگیری زبان ایتالیایی هستند؛ البته به شرط اینکه آموزشگاه موردنظرتان، تجربه کافی را داشته باشد و از اساتید مجرب نیز استفاده کند. 

اساتید مجرب آموزشگاه فلارایز، کلاس‌های زبان ایتالیایی را با توجه به اهداف زبان‌آموزان و به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار می‌کنند. این اساتید، در کنار کتاب‌های درسی، از منابع صوتی و تصویری جذاب نیز استفاده می‌کنند تا شما بتوانید درک مطلب، نوشتن و صحبت‌کردن را به‌خوبی تمرین کنید. 

در این آکادمی، هدف، فقط آموختن لغات و دستور زبان نیست؛ بلکه از لغات و گرامر نیز استفاده می‌شود تا پایه‌های مکالمه و درک شما را از زبان ایتالیایی بالاتر ببرد. در فلارایز تشویق می‌شوید تا بیشتر صحبت کنید، حتی اگر اشتباه کنید؛ زیرا ما می‌دانیم که اشتباه‌کردن نیز بخشی از فرآیند یادگیری است و به پیشرفت شما کمک خواهد کرد. 

کلام پایانی

برای تقویت زبان ایتالیایی می‌توان از ویدیوهای یوتیوب، پادکست‌ها و فیلم‌های مختلف استفاده کنید؛ اما اگر پایه‌های گرامری خود را محکم نکنید، احتمال قدم‌گذاشتن در یک مسیر اشتباه نیز وجود خواهد داشت. با توجه به وجود چنین احتمالی، توصیه می‌شود که در کلاس‌ حضوری یا دوره آنلاین آموزش زبان ایتالیایی شرکت کنید. مدرس زبان ایتالیایی، با توضیح دقیق نکات گرامری، آموزش واژگان، تلفظ صحیح و تمرینات مستمر، تمام مهارت‌های شما را در طول فرآیند یادگیری، تقویت می‌کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی از 8 صبح تا 12 شب :

ثبت درخواست مشاوره رایگان