logo-header-felarise

دسته بندی

کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند

کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند

می‌دانیم که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی و بین‌المللی محسوب می‌شود و در تمامی کشورهای سراسر دنیا از این زبان استفاده می‌گردد. اما لازم است بدانید که در حالت کلی جوامع بشری در استفاده از زبان‌ انگلیسی به 3 گروه تقسیم بندی می‌شوند:

کشورهایی که زبان انگلیسی، زبان‌ مادری آن‌ها است.
کشورهایی که زبان‌ انگلیسی به عنوان زبان دوم آن‌ها محسوب می‌شود.
کشور‌هایی که زبان انگلیسی برای آن‌ها به عنوان زبان خارجی محسوب می‌شود.
از طرفی بنابر دیدگاه کچرو (زبان‌شناس)، کشورهای انگلیسی زبان به 3 دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

حلقه داخلی
حلقه خارجی یا گسترده
حلقه در حال گسترش
اگر بخواهیم برای هر گروه توضیح مختصری در اینجا برای شما ارئه دهیم می‌توانیم ابتدا به حلقه داخلی اشاره کنیم: کشورهای متعلق به این گروه، اولین زادگاه زبان انگلیسی هستند. چرا که زبان انگلیسی برای این  دسته خاص، به عنوان زبان اول آن‌ها محسوب می‌شود همانند: بریتانیای کبیر، کانادا، استرالیا و نیوزیلند

حال می‌خواهیم به سراغ تعریف دسته بعدی برویم: جوامع بشری متعلق به حلقه خارجی برای اولین بار، زبان انگلیسی را در محیط‌های غیر‌بومی توسعه و بسط داده اند. در این کشورها زبان‌ انگلیسی به عنوان زبان رسمی شناخته می شود. کشورهایی مثل هند، سنگاپور و…

و اما دسته سوم که حلقه در حال گسترش است، کشورهای عضو این حلقه زبان انگلیسی را به عنوان زبانی جهانی به عموم مردم نشان داده‌اند. در حالیکه هیچ کدام از این کشورها جزء استعمار انگلیس نبوده‌اند و به عنوان زبان رسمی این کشور هم محسوب نمی‌شود. بدون شک زبان انگلیسی در این کشورها به عنوان یک زبان‌ بین‌المللی در حوزه‌های تجارت، علم، حقوق، سیاست و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند چین، لهستان و…

زبان انگلیسی، زبان بین المللی تمام مردم دنیا

زبان بین‌المللی زمانی مورد توجه همگان قرار گرفت، که مردم در سراسر دنیا با زبان‌های متفاوت به این نتیجه رسیدند که برای ارتباط گیری با سایر افراد در سایر کشورها، بایستی یک زبان مشترک داشته باشند که به‌وسیله آن زبان بایستی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

زبان انگلیسی به دلیل گسترش استعمار انگلستان و تصرف مناطقی مثل هند و استرالیا، به این مناطق نفوذ پیدا کرد. از دیگر دلایل بین المللی شدن زبان انگلیسی کشف قاره آمریکا بود و کشورهایی مثل ایالت متحده آمریکا و کانادا به دلیل مهاجرت افراد بومی انگلیس از این زبان استفاده کرده‌اند. همچنین زبان انگلیسی زبان علم است چرا که بسیاری از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معتبر دنیا تمامی دستاوردهای علمی خود را به زبان انگلیسی عرضه می‌کنند. جنگ جهانی دوم از دیگر دلایل تبدیل زبان‌ انگلیسی به زبان بین‌المللی است. در طول جنگ جهانی دوم به دلیل عدم وجود زبان واحد، بسیاری از خدمات جنگی به سختی انجام می‌شد و به همین خاطر در پایان جنگ، تلاش شد تا زبان جدیدی به عنوان زبان جهانی معرفی شود. در نهایت زبان انگلیسی به دلیل پیچیدگی کمتر به عنوان زبان بین المللی برگزیده شد.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های سولوشن

چه کشورهایی زبان انگلیسی، زبان مادری آن‌ها است؟

زبان نخست یا زبان مادری به زبانی گفته می‌شود که فرد از همان سنین کودکی، سخن گفتن با آن زبان را می‌آموزد یا بعبارتی زمانی که فرد توانایی فکر کردن و صحبت کردن همانند سایر افراد را داشته باشد. همانطور که در پیش‌تر گفته شد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی در سراسر دنیا کاربردهای فراوانی دارد اما فقط تعداد محدودی کشور انگلیسی زبان وجود دارد که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است. که به عبارتی به آن‌ها Native یا بومی گفته می‌شود. لازم است که بدانید کشورهایی که زبان‌مادری مردم آن‌ها انگلیسی است Anglosphere گفته می‌شود.

درصد کل افراد انگلیسی زبان نام کشور

98.37% ایرلند جنوبی
97.74% بریتانیا
97.82% نیوزیلند
95.81% ایالات متحده آمریکا
97% استرالیا
85.63% کانادا

چه کشورهایی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آن‌ها است؟

زبان دوم به زبانی گفته می‌شود که شخص بعد از یادگیری زبان اول، آن را در زمان بزرگسالی می‌آموزد یا بعبارتی زبان دوم به زبانی گفته می‌شود که بعد  از اولین زبان مادری یاد گرفته می‌شود، که اصطلاحا به زبان دوم second language یا L2 معرفی می‌شود. تقریبا در تمام دنیا، زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آن کشور شناخته شده است و سعی در یادگیری این زبان دارند  در اینجا لیست کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آن‌ها شناخته شده را می‌آوریم:

درصد کل افراد انگلیسی زبان

23% هند
بیش از نیمی از جمعیت کل کشور نیجریه
55% فیلیپین
56% آلمان
36% فرانسه
11% پاکستان
29% ایتالیا
12% ژاپن
29% آفریقای جنوبی
87% هلند

بیشتر بخوانید: سطح کتاب‌های مایندست

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

هر روزه افراد زیادی سعی در یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند و کشورهای بسیاری زبان‌انگلیسی را در مدارس خود به عنوان یکی از دروس آموزش می‌دهند. و کودکان بسیاری از سنین پایین تا بزرگسالی، زبان انگلیسی را آموزش می‌بینند. اما سوال اینجا است که چرا بایستی زبان انگلیسی را آموخت؟ افراد با هدف های متفاوتی سعی در یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند، چه شما به دنبال یک فرصت شغلی مناسب در سایر کشورهای انگلیسی زبان هستید و چه حتی برای سفرکردن به جاهای دیدنی در سراسر دنیا علاقه مندید، پس بایستی حتما زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود بیاموزید. زبان انگلیسی به پیشرفت همه‌‌ی افراد در سراسر دنیا کمک می‌کند. اما اگر به اطرافمان توجهی کنیم، می‌بینیم زبان انگلیسی بسیار مهم و حائز اهمیت است، چرا که بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی، به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. توریست‌ها در سراسر دنیا برای برقراری ارتباط با افراد بومی آن کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی زبان صنعت و رسانه است چرا که هالیوود در صنعت سرگرمی و رسانه برتری بسیاری نسبت به سایرین دارد.

زبان انگلیسی زبان اینترنت است، همانطور که می‌دانیم بسیاری از مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی تایپ و تهیه  شده است. ما در این مقاله سعی کرد‌ه‌ایم که در مورد یادگیری زبان بین المللی انگلیسی و اهمیت آن و همچنین در مورد کشورهایی که زبان انگلیسی در آن‌ها به عنوان زبان مادری‌شان است و یا کشورهایی که زبان انگلیسی زبان دوم آن کشور محسوب می‌شود صحبت کنیم و بگوییم چرا انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی منتخب شد.

  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منابع آزمون آیلتس
سطح کتاب‌های امریکن انگلیش فایل (American English file)
آزمون آیلتس چیست؟
معرفی مجموعه کتاب های کانکت (Connect)
کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند
آشنایی با آزمون pte و دوره آمادگی آزمون در فلارایز
روانشناسی یادگیری زبان انگلیسی
اشتباهات رایج در زبان انگلیسی
معرفی مجموعه کتاب‌های سولوشن (solutions)
بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی
معرفی مجموعه کتاب های Top Notch و Summit
معرفی مجموعه کتاب های نیو هدوی (New Headway)
معرفی مجموعه کتاب‌های مایندست (mindset)
معرفی مجموعه کتاب های تین ۲ تین ( teen 2 teen)
آشنایی با رایج‌ترین اصطلاحات عامیانه انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان