logo-header-felarise

دسته بندی

معرفی 5 اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان ایتالیایی

معرفی 5 اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان ایتالیایی

عشق، هنر، معماری، تاریخ و غذاهای خوشمزه ایتالیا، مهم‌ترین جذابیت‌هایی هستند که باعث می‌شوند تا افراد بسیاری، عاشق سفر به این کشور و یادگیری زبان ایتالیایی باشند. این زبان، یکی از برترین زبان‌های جهان نیست؛ اما از جمله زبان‌های پرگویش اروپا به‌شمار می‌رود و یادگیری آن نیز بسیار مفید خواهد بود. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان این کشور پیش روی شما قرار دارند. یکی از بهترین و در دسترس‌ترین روش‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی است. این مطلب به شما در انتخاب یک اپلیکیشن مناسب برای یادگیری این زبان زیبا کمک می‌کند.

ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای آموزش زبان ایتالیایی

هر کدام از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها، بر جنبه‌های خاصی مانند، گرامر یا واژگان تمرکز می‌کنند و برخی دیگر، تقریبا به تمام مهارت‌های زبانی می‌پردازند؛ حتی بعضی از نرم ‌افزارهای یادگیری زبان ایتالیایی سعی می‌کنند تا یادگیری زبان را مانند یک بازی، سرگرم‌کننده و جذاب کنند. اینکه کدام‌یک از این برنامه‌ها واقعا تاثیرگذار هستند، تا حد زیادی به نحوه یادگیری، هدف و زمان شما بستگی دارد.

از ویژگی‌های یک اپلیکیشن مناسب برای یادگیری زبان ایتالیایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهترین نرم افزارهای خودآموز ایتالیایی باید بتوانند گرامر را به‌طور صحیح و کامل آموزش دهند.

• اگر فقط بر آموزش لغات متمرکز هستند، حجم زیادی از لغات و عبارات روزمره و کاربردی را به شما آموزش دهند.

• برای یادگیری بهتر، سطح‌بندی داشته باشند تا زبان‌آموز، سردرگم و نا‌امید نشود.

• شامل تمرینات فراوان، تکرار، فایل‌های صوتی و فیلم‌های کوتاه و با‌کیفیت باشند.

• محیطی با گرافیک جذاب و رابط کاربری آسان داشته باشند.

مزایای یادگیری زبان ایتالیایی به کمک اپلیکیشن‌های آموزشی

کتاب‌های درسی و خودآموز، فیلم‌های زبان اصلی و کلاس‌های مختلف، برای یادگیری زبان ایتالیایی عالی هستند؛ اما دنیای روبه‌رشد فناوری‌، سطح جدیدی از راحتی را برای یادگیری زبان ایتالیایی به ارمغان آورده است. با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی می‌توانید در خانه، اتوبوس، تاکسی یا هر جای دیگری، در زمان‌های فراغت و اوقات مرده خود، زبان ایتالیایی را یاد بگیرید؛ اما آیا یادگیری زبان با اپلیکیشن، واقعا موثر است؟ مزایای یادگیری زبان ایتالیایی با برنامه‌های کاربردی چیست؟

آموزشگاه‌ها و مدرسین زبان ایتالیایی در ایران، در تمام شهرها و به‌راحتی در دسترس زبان‌آموزان نیستند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از علاقه‌مندان، از رویای خود برای یادگیری این زبان دست می‌کشند. در چنین شرایطی، اپلیکیشن‌ها به کمک این افراد می‌آیند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از هر جایی، به‌راحتی و بدون هیچ محدودیتی، به بهترین آموزش‌ها دسترسی داشته باشند.

احتمالا همیشه گوشی تلفن خود را همراه‌تان دارید؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید از آن در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، برای مطالعه زبان ایتالیایی استفاده کنید. با این روش، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید و بهترین استفاده را نیز از اوقات بیکاری‌تان می‌برید.

بهترین نرم افزارهای آموزش زبان ایتالیایی، چندرسانه‌ای هستند؛ به این معنی که آموزش‌های خود را از طریق صدا، تصویر و همچنین متن، به شما ارائه می‌دهند. برخی از این برنامه‌ها، فضایی نیز برای ارتباط با افراد ایتالیایی‌زبان بومی ارائه می‌دهند تا با صدا و لهجة‌ واقعی بومی‌ها بهتر آشنا شوید.

با وجود اپلیکیشن‌های مختلف و متنوع، کار شما برای انتخاب بهترین دوره آنلاین آموزش زبان ایتالیایی و روش آموزشی ساده‌تر می‌شود و می‌توانید با سرعتی مختص خودتان، مطالعه و یادگیری را آغاز کنید.

اکثر برنامه‌های کاربردی زبان، رایگان هستند یا قسمت‌هایی از آن‌ها رایگان ارائه می‌شوند. برنامه‌های پولی نیز با قیمت بسیار مقرون‌‌به‌صرفه‌ای در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌گیرند؛ بنابراین می‌توان گفت که یادگیری با اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی، روشی مقرون‌به‌صرفه و کاملا اقتصادی است.

اغلب برنامه‌های آموزش زبان، سرگرم‌کننده هستند و برای مسافرانی که قصد دارند مدت کوتاهی را در ایتالیا بگذرانند، گزینه‌های بسیار مناسبی به‌شمار می‌روند؛ حتی برخی از اپلیکیشن‌ها، به تقویت مهارت‌های زبانی در کودکان نیز کمک می‌کنند.

بسیاری از برنامه‌های یادگیری زبان، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت و آسان باشد. این موضوع نیز یکی از برترین مزایای این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

برخلاف کتاب‌های معمولی، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی بازخورد فوری به شما ارائه می‌دهند. تعدادی از این برنامه‌ها، علاوه بر ترکیب‌کردن آموزش زبان با کلیپ‌های صوتی و تصویری، ربات‌های چت نیز برای تقویت یادگیری زبان‌آموزان دارند.

برخی از برنامه‌های آموزش زبان، مرورها و تکرارها را به شما یادآوری می‌کنند؛ بدین ترتیب، مفاهیم مهم در طول روز برای شما تکرار می‌شوند.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی

در لیست زیر، بهترین نرم افزارهای آموزش زبان ایتالیایی را به شما معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را نیز شرح می‌دهیم. با استفاده از این راهنما خواهید دید که هر برنامه‌ای، چه مهارت‌هایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و کدام برنامه برای شما مفیدتر است:

1.Rocket Italian

Rocket Italian دروس صوتی مفصلی دارد و شما را در مسیر یادگیری زبان ایتالیایی راهنمایی می‌کند. در این برنامه می‌توانید مکالمات بین افراد بومی را بشنوید و با فرهنگ ایتالیایی نیز آشنا شوید.

اگر می‌خواهید مهم‌ترین قسمت‌های زبان ایتالیایی را یاد بگیرید، Rocket Italian یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید به‌ سراغ آن بروید. این برنامه، شامل درس‌های 30 دقیقه‌ای است و شما می‌توانید حتی در حین رفت‌وآمد به محل کار نیز از آن‌ استفاده کنید.
کیفیت دروس Rocket Italian در مقایسه با سایر برنامه‌ها عالی است و محتوای آن، برای بهبود مکالمه به زبان ایتالیایی در موقعیت‌های روزمره نیز مفید است. این برنامه، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی است که عبارات محاوره‌ای زیادی را با آن یاد می‌گیرید تا بیشتر شبیه ایتالیایی‌های بومی صحبت کنید.

یکی از ویژگی مهم این برنامه، سیستم تشخیص صدای آن است که بسیار دقیق کار می‌کند.
این برنامة مفید، تنها یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان ارائه می‌دهد و برای استفاده بیشتر از امکانات آن، حتما باید اشتراک خریداری کنید.

2. Pimsleur

دوره ایتالیایی Pimsleur، روی مهارت‌های شنیداری و گفتاری تمرکز دارد و این موضوع، آن را به یکی از بهترین برنامه‌ها برای بهبود تلفظ ایتالیایی تبدیل کرده است. دوره‌های این برنامه، شما را از اصول اولیه تا مکالمات کامل و پیشرفته هدایت می‌کنند. در کل، هدف Pimsleur این است که زبان‌آموز در کمترین زمان ممکن بتواند مکالمه به زبان ایتالیایی را شروع کند. دروس صوتی این برنامه، تلفظ صحیح ایتالیایی را همراه با مهمترین موضوعات، به شما آموزش می‌دهند.

Pimsleur یکی از راحت‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی است؛ زیرا تماماً صوتی است و شما را با توضیحات گرامری پیچیده سردرگم نمی‌کند.

3. In 24 Hours Learn Italian

برنامه رایگان In 24 Hours Learn Italian مخصوص زبان‌آموزانی است که می‌خواهند در ساعت‌های مختلف و در حال حرکت در خیابان یا جاده، زبان ایتالیایی را یاد بگیرند. این اپلیکیشن، برای مبتدیان مناسب‌تر است؛ زیرا ساده‌ترین درس‌ها و عبارات را به این دسته از زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

In 24 Hours Learn Italian، کاربردی‌ترین کلمات و عبارات زبان ایتالیایی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در محیط آن، فقط با رایج‌ترین صفت‌ها، قیدها و اسم‌ها سروکار خواهید داشت.

اپلیکیشن مذکور، شامل  24 بخش مختلف است که هر کدام از آن‌ها، فقط مهم‌ترین واژگان مربوط به هر موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به‌طور کلی، In 24 Hours Learn Italian یکی از نرم افزارهای خودآموز ایتالیایی است که انتخاب بسیار مناسبی برای مسافران و گردشگرانی که نیاز به یادگیری سریع دارند، به‌شمار می‌رود.

این نرم‌افزار، فضای گرافیکی زیبا و واضحی نیز دارد که آن را برای تمام زبان‌آموزان جذاب می‌کند.

یکی از اشکالات In 24 Hours Learn Italian این است که هنوز برای اندروید در دسترس نیست و برای دانلود و استفاده از آن، به سیستم‌عامل IOS نیاز خواهید داشت.

4. Learn Italian Vocabulary

Learn Italian Vocabulary، یکی از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی است که بر آموزش واژگان ایتالیایی متمرکز است و دسته‌بندی‌های مختلفی را آموزش می‌دهد.

برای شروع آموزش، ابتدا قسمت Vocabulary را انتخاب کنید؛ زیرا این قسمت، شما را با واژگان مرتبط با موضوع انتخابی آشنا خواهد کرد. پس از آن، تمرین‌هایی مانند Find Image  ، Listen & Write  و Match Words  را انتخاب کنید و آن‌ها را به‌طور کامل انجام دهید.

5. HelloTalk

اپلیکیشن HelloTalk، یک برنامه تبادل زبان است که زبان‌آموزان در آن می‌توانند از طریق پیام‌های متنی و صوتی، با افراد ایتالیایی‌زبان ارتباط برقرار کنند. این برنامه، برای تقویت مهارت‌های مکالمه، لیسنینگ و یادگیری اصطلاحات عامیانه ایتالیایی ایدئال است. HelloTalk یک راه عالی برای آشنایی با فرهنگ ایتالیایی، یادگیری جاذبه‌های دیدنی و به‌دست‌آوردن اطلاعات کاربردی در مورد رویدادهای محلی است.

نکات مهم استفاده از نرم‌افزارهای خودآموز جهت یادگیری زبان ایتالیایی

اپلیکیشن‌های آموزش زبان ایتالیایی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و توانسته‌اند تحولی در یادگیری زبان ایجاد کنند. این برنامه‌ها، علاوه بر ارائه محیطی برای تمرین گرامر، راه بسیار مفیدی نیز برای یادگیری واژگان هستند؛ اما سوال اینجاست که چگونه باید از این برنامه‌ها استفاده کنیم تا بیشترین بهره را ببریم؟ در ادامه، به چند نکته اساسی در این زمینه اشاره می‌کنیم:

1.سعی کنید استفاده از اپلیکیشن را به‌طور مستمر در برنامه روزانه خود داشته باشید. استمرار در یادگیری، به تقویت هرچه‌بیشتر مهارت‌های زبانی شما کمک می‌کند.

2. اپلیکیشن مناسب خود را پیدا کنید. هر برنامه، بر مهارت خاصی متمرکز است و روش آموزشی منحصربه‌فرد خود را نیز دارد. خواندن دیدگاه افراد دیگر و تحقیق در مورد یک برنامه می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نرم افزارهای آموزش زبان ایتالیایی کمک کند.

3. برنامه‌هایی را انتخاب کنید که همراه با تمرین‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری باشند تا به بهبود مکالمه شما کمک کنند؛ زیرا تقویت مکالمه، اعتماد به نفس شما را برای ادامه راه افزایش می‌دهد.

4. یک برنامة مناسب، رابط کاربری آسانی دارد و به‌‌راحتی می‌توانید در آن درس‌ها و موضوعات مناسب خود را پیدا کنید.

5. برخی برنامه‌ها، سطح‌بندی‌های مختلفی دارند و شما باید قبل از شروع یادگیری، سطح مناسب خود را انتخاب کنید.

سخن پایانی

اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند، برای گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، اجرای بازی‌ها و حتی برای یافتن رستوران‌ها و مراکز خرید، فوق‌العاده هستند؛ اما یکی از کاربردهای بسیار مفید آن‌ها، کمک به یادگیری زبان‌های خارجی است. اگر می‌خواهید آموزش زبان ایتالیایی را به روشی سرگرم‌کننده و آسان شروع کنید یا سطح زبان خود را ارتقا دهید، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی که در این مطلب معرفی کردیم، مسیر یادگیری را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

علاوه بر اپلیکیشن ها، دوره خصوصی آموزش زبان ایتالیایی مناسب زبان‌آموزانی است که از نظر زمانی دارای محدودیت هستند و می‌خواهند بسیار سریع‌تر دوره‌ها را بگذرانند.اساتید آکادمی فلارایز در این مسیر همراه شما هستند.

سوالات متداول

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :