logo-header-felarise

دسته بندی

یادگیری زبان سوئدی چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان سوئدی چقدر طول می کشد؟

در دهکده جهانی امروز یادگیری زبان‌های زنده دنیا مثل سوئدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع یادگیری زبان‌های دوم، سوم و … باعث بالابردن شانس شما در یافتن و کسب موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بهتر می‌شود. البته یادگیری این زبان پرمخاطب مزایای دیگری نیز دارد و باعث ایجاد موفقیت‌های بیشتر در زندگی‌تان خواهد شد. هر ساله عده زیادی از افراد برای زندگی، کار، تحصیل و یا تفریح به کشور سوئد مهاجرت می‌کنند به یقین راحتی در مهاجرت به میزان دانش شما از زبان سوئدی بستگی زیادی دارد. اما ممکن است در ذهن شما سوالاتی مطرح شود. مثلاً اگر بخواهیم زبان سوئدی را یاد بگیریم، چقدر طول می‌کشد؟ چه عواملی در سرعت یادگیری زبان سوئدی تاثیرگذار هستند؟ آیا واقعا می-توان زبان سوئدی را در مدت کوتاهی یاد گرفت؟ و بسیاری از سوالات دیگر. این مقاله می‌تواند پاسخگوی سوالات شما باشد. 

مدت زمان یادگیری زبان سوئدی

سعی کنید در ابتدا به این سوالات پاسخ دهید. چقدر به یادگیری زبان سوئدی علاقه دارید؟ آیا برنامه و هدف خاصی در نظر گرفته‌اید؟ آیا پیشینه‌ای از زبان سوئدی و یا زبان‌های دیگر دارید؟ روزانه چه مدت می‌توانید زبان سوئدی را مطالعه کنید؟ آیا به صورت خودخوان پیش میروید و یا از کلاس‌های آموزش زبان سوئدی استفاده می‌کنید؟ منابع مناسبی را برای یادگیری زبان سوئدی انتخاب کرده‌اید؟ از چه روش‌هایی برای یادگیری زبان سوئدی استفاده می‌کنید؟ 

بله. درست متوجه شده‌اید. در واقع مدت زمان یادگیری زبان سوئدی تا حدودی به خودتان بستگی دارد. در کنار تمامی تلاش‌هایی که شما برای یادگیری زبان سوئدی دارید، کمک گرفتن از معلم و استفاده از تکنیک‌های مطالعه برای یادگیری، تاثیر زیادی در سرعت و مدت زمان یادگیری شما دارند. گزارشات نشان میدهند زبان سوئدی یکی از آسانترین زبان‌های زنده دنیا برای یادگیری است. بنابراین اگر میخواهید زبان سوئدی را به عنوان زبان خارجه یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم هدف خود را از همین الان مشخص کنید و برنامه مشخصی را برای یادگیری زبان سوئدی آماده کنید.

عوامل تاثیرگذار در سرعت یادگیری زبان سوئدی

همانطور که گفتیم عوامل زیادی در سرعت یادگیری شما موثر هستند که در ادامه به بررسی هر یک از عوامل می‌پردازیم:

  • تعیین سطح

تعیین سطح یکی از عواملی است که باعث می‌شود از میزان و سطح دانشی که از زبان سوئدی دارید آگاهی پیدا کنید و متناسب با سطح زبان خود برای یادگیری زبان سوئدی برنامه ریزی کنید.

  • شرکت در کلاس‌های معتبر آموزش زبان سوئدی

قطعاً شرکت در کلاس‌های معتبر آموزش زبان سوئدی و کمک گرفتن از اساتید باتجربه در این زمینه در یادگیری شما بسیار مفید است. در واقع استفاده از تکنیک‌های یادگیری و مکالمه با اساتید زبان سوئدی یکی از روش‌های مفیدی است که سرعت شما را در یادگیری زبان سوئدی افزایش می‌دهد.

  • استفاده از منابع معتبر آموزش زبان سوئدی

استفاده از منابع معتبر آموزش زبان سوئدی یکی از مهم‌ترین عامل هایی است که در مدت زمان یادگیری شما تاثیرگذار است. در صورتی که در مورد منابع آموزش زبان سوئدی اطلاعات کافی ندارید، بهتر است از مشاورین باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. در واقع استفاده از منابع اشتباه، باعث می‌شود علاوه بر از دست دادن زمان و هزینه، انگیزه‌تان در ادامه مسیر یادگیری کاهش پیدا کند و از یادگیری دلسرد شوید

  • افزایش مدت زمان مطالعه روزانه

از عواملی که بر روی سرعت یادگیری زبان سوئدی تاثیرگذار است، مدت زمان مطالعه شما در هر روز است. هرچه برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید و مدت زمان مطالعه و تمرینات خود را در هر روز افزایش دهید، سریعتر به زبان سوئدی مسلط می‌شوید.

  • تکرار زیاد جملات و کلمات 

شنیدن صوت‌های آموزشی و خواندن متون همزمان با صوت‌ها، انجام تمارین روزانه، تکرار جملات و کلمات از راه‌های دیگر در افزایش سرعت یادگیری زبان سوئدی است.

  • استفاده از روش‌های یادگیری نوین و سرگرم کننده

استفاده از فلش کارت، اپلیکیشن‌های آموزش زبان سوئدی، تماشای فیلم، گوش دادن به آهنگ و یا کتاب‌های صوتی، از روش‌هایی است که می‌توان از طریق آن‌ها زبان سوئدی را سریعتر تقویت کنید.

  • چند زبانه بودن

تحقیقات نشان می‌دهند، افرادی که بر بیش از دو زبان مسلط هستند، در یادگیری زبان‌های دیگر سرعت و دقت بالاتری دارند. چند زبانه بودن تاثیر زیادی بر مدت زمان یادگیری شما در زبان سوئدی دارد مخصوصاً اگر زبان قبلی شما به زبان سوئدی شبیه باشد.

  • بالا بردن انگیزه‌تان از یادگیری زبان سوئدی

سعی کنید در ابتدا، قبل از شروع یادگیری زبان سوئدی اهداف خود را برای یادگیری این زبان محبوب پیدا کنید و بر روی کاغذ بنویسید. سپس با یک برنامه ریزی مشخص مسیر یادگیری را برای خود روشن‌تر کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاورین تخصصی و اساتید زبان سوئدی که تجربه بالایی دارند، کمک بگیرید تا نقشه راه یادگیری زبان سوئدی را بهتر بشناسید. 
تجربیات نشان می‌دهند، زمانی که یک فرد دلیل قانع کننده، هدف و برنامه ریزی مشخصی برای یادگیری زبان خارجه داشته باشد، موفقیت او در یادگیری آن زبان تقریباً قطعی است. البته تمامی موفقیت¬ها به انگیزه و اراده زبان آموز بستگی دارد.

  • پیدا کردن دوستان سوئدی زبان

پیدا کردن دوستانی که به زبان سوئدی صحبت می‌کنند یکی دیگر از روش‌های موثر در سرعت یادگیری است. چت کردن و گفتگو روزانه با آن‌ها باعث می‌شود علاوه بر آشناشدن با فرهنگ مردم سوئد، سعی در پاسخ به پیام‌های آن‌ها داشته باشید تا منظور خود را به آن‌ها برسانید. این روش باعث می‌شود روزانه با لغات زیادی از زبان سوئدی سروکار داشته باشید و گرامرهای متفاوتی را در جملات خود بکار ببرید.

  • از اشتباهات خود خجالت نکشید.

در طی مسیر یادگیری زبان سوئدی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید، به طور مثال اگر در تلفظ صحیح کلمات ضعیف هستید، با شنیدن صوت¬های آموزشی، استفاده از دیکشنری‌های معتبر، تکرار و تمرین زیاد با صدای بلند می‌توانید این ضعف خود را برطرف کنید. نباید از اشتباهات خود خجالت بکشید و تمرینات خود را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

« با بهترین کتاب‌های خودآموز زبان سوئدی بیشتر آشنا شوید… »

چه عواملی مدت زمان یادگیری زبان سوئدی را طولانی‌تر می‌کند؟

همانطور که عوامل زیادی در افزایش سرعت و کاهش مدت زمان یادگیری شما تاثیرگذار هستند، عواملی نیز وجود دارند که یادگیری شما را طولانی‌تر می‌کنند به طوریکه حتی ممکن است چندین سال در رسیدن به هدفتان درجا بزنید. پس از همین الان در نحوه برنامه ریزی و شرایطی که برای شروع یادگیری‌تان مهیا کرده‌اید، دقت کنید.

در واقع استفاده از روش‌های نادرست برای یادگیری، شرکت در کلاس‌های نامعتبر و مطالعه منابع فاقد اعتبار، برنامه ریزی اشتباه برای مطالعه و تلاش‌های بی هدف باعث می‌شود به مرور زمان، انگیزه خود را برای یادگیری از دست بدهید. از دست دادن انگیزه و ناامیدی یکی از موثرترین عوامل در طولانی شدن مدت زمان یادگیری است. ممکن است حتی با اراده‌ای بالا، یادگیری زبان سوئدی را شروع کرده باشید ولی اگر در نحوه برنامه ریزی خود دقت کافی نداشته باشید در طی مسیر یادگیری با مشکلات زیادی روبه رو خواهید شد و ممکن است از یادگیری زبان سوئدی دلسرد شوید که از پیامدهای آن، از دست رفتن زمان، هزینه و کاهش انگیزه و اعتماد بنفس در انجام فعالیت‌های دیگر می‌باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی از 8 صبح تا 12 شب :

ثبت درخواست مشاوره رایگان