logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش‌های تقویت زبان اسپانیایی

بهترین روش‌های تقویت زبان اسپانیایی

امروزه با گسترش زبان اسپانیایی و افزایش جمعیت اسپانیایی زبانان در سراسر دنیا، بسیاری از افراد سعی در یادگیری این زبان پرکاربرد دارند. اگر شما هم می‌خواهید زبان اسپانیایی را سریع‌تر و دقیق‌تر مطالعه کنید، بهتر است برنامه ریزی جامعی برای خود داشته باشید و از روش‌های متنوعی برای تقویت مهارت‌های Speaking, Listening, Writing, Reading استفاده کنید. روش‌های زیادی برای تقویت مهارت‌های زبان اسپانیایی وجود دارد که بسته به افراد، می تواند متفاوت باشد. مدت زمانی که برای مطالعه روزانه صرف می‌کنید، روش‌های بروز و دقیقی که استفاده می‌کنید و از همه مهم‌تر برنامه مشخصی که برای خود دارید شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. اگر تمایل دارید از اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی بیشتر بدانید و راه‌های تقویت آن را بهتر بشناسید این مقاله فلارایز می‌تواند پاسخگوی جامعی برای سوالات شما باشد.

اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های زنده دنیا و از زبان‌های رسمی سازمان ملل محسوب می‌شود. امروزه یادگیری زبان اسپانیایی به یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین مهارت‌های شخصی تبدیل شده که هر فردی می‌تواند برای ارتقاء رزومه خود و پیشرفت در زندگی از این مهارت استفاده کند. مزایای یادگیری زبان اسپانیایی بسیار زیاد است:

  • امکان برقراری ارتباط با جمعیتی بالغ بر 450 میلیون اسپانیایی زبان
    با توجه به افزایش روزافزون جمعیت اسپانیایی زبانان در سراسر دنیا با یادگیری این زبان پرمخاطب می‌توانید به راحتی با دنیای خارج ارتباط برقرار کنید.
  • بالا بردن شانس خود در یافتن شغل بهتر
    در حال حاضر اکثر جمعیت اسپانیایی زبانان در اروپا و آمریکا ساکن هستند و بیشترین آمار معاملات و تجارت‌ها با استفاده از زبان اسپانیایی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با یادگیری زبان اسپانیایی شانس خود را نسبت به دیگران در یافتن شغل دلخواهتان در کشورهای پیشرفته دنیا افزایش دهید.
  • تقویت زبان انگلیسی
    با توجه به شباهت‌های بسیار زیادی که زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی در برخی واژگان و قواعد دستور زبان دارند، با یادگیری زبان اسپانیایی می‌توانید همزمان مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
  • هیجان انگیز کردن تجربه‌های سفر
     در سراسر دنیا 21 کشور، زبان اسپانیایی را زبان رسمی خود می‌دانند. دانستن زبان اسپانیایی تجربیات سفر شما را در سفر به کشورهای اسپانیایی زبان افزایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید فرهنگ و آداب مردم کشورهای اسپانیایی زبان را عمیقا درک کنید، با مردم بومی مناطق مختلف صحبت کنید و از سفر خود لذت ببرید.بالابردن شانس خود برای تحصیل در کشورهای اسپانیایی زبان هر ساله تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در کشورهای اسپانیایی زبان، دانشجویان و دانش آموزان زیادی را برای تحصیل از سراسر دنیا فراخوان می‌دهند. واضح است افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند شانس بالاتری برای پذیرش و دریافت بورسیه‌های تحصیلی خواهند داشت.
  • عدم نیاز به مترجم و پرداخت هزینه‌های هنگفت 
    مسلط بودن به زبان اسپانیایی باعث می‌شود به هنگام سفر نیازی به مترجم نداشته باشید و کارهای خود را به راحتی و بدون پرداخت هزینه بالای استخدام مترجمین انجام دهید.
  • آسان شدن یادگیری دیگر زبان‌های رومی
     در حالیکه یادگیری زبان‌های زنده دنیا نیاز به تمرین، تکرار و زمان زیادی دارد، شما می‌توانید با یادگیری زبان اسپانیایی، مهارت‌هایی مثل زبان ایتالیایی و دیگر زبان‌هایی که شباهت بالایی با زبان اسپانیایی را دارند را برای یادگیری در آینده آسان‌تر کنید.
  • پیدا کردن دوستان جدید از سراسر دنیا
    با توجه به جمعیت زیاد اسپانیایی زبانان در سراسر دنیا به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی، میتوانید به راحتی با یادگیری زبان اسپانیایی دوستان زیادی را از سراسر دنیا پیدا کنید و روابط سالم و پایداری را ایجاد نمائید، با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید و از دوستی با دنیای جدید ارتباطات لذت ببرید.

بهترین روش تقویت مهارت Speaking در زبان اسپانیایی

 

مهارت Speaking یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مهارت‌های هر زبانی است. برخی از زبان آموزان حتی زبان آموزان پس از گذراندن دوره آموزش زبان اسپانیایی در این مهارت به خوبی عمل نمی‌کنند. برای اینکه بتوانید در این مهارت تقویت شوید چند راهکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • مکالمه با دوستان اسپانیایی زبان
    پیدا کردن دوستان اسپانیایی زبان و صحبت روزانه با افراد native می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تقویت مهارت مکالمه شما داشته باشد.  
  • افزایش دایره لغات
    ساختن فلش کارت و یا استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی می تواند روش خوبی برای تقویت و حفظ لغات و واژگان زیادی شود. با بالا بردن دایره لغات خود می‌توانید در هنگام مکالمه درک صحیحی از جملات مخاطب خود داشته باشید و منظور خود را دقیق‌تر به او انتقال دهید.
  • حضور در کشورهای اسپانیایی زبان
    سفر به کشورهای اسپانیایی زبان، باعث می‌شود که برای رفع نیازهای خود سعی در مکالمه با افراد اسپانیایی زبان داشته باشید. البته این روش زمانی مفیدالحال است که شما تا حدودی بتوانید مکالمه کنید و برای تقویت بیشتر مهارت Speaking به زبان اسپانیایی به این کشورها مهاجرت کنید.

بهترین روش تقویت مهارت Listening در زبان اسپانیایی

 

  • گوش دادن موسیقی‌های اسپانیایی
    گوش دادن به موسیقی‌های اسپانیایی کمک زیادی در درک جملات و تلفظ صحیح واژگان اسپانیایی می‌کند. سعی کنید برای شروع به موسیقی‌های آهسته گوش دهید. ممکن است در ابتدای کار برخی از جملات و لغات را متوجه نشوید، پس نگران نباشید و تلاش کنید برای تقویت مهارت شنیداری موسیقی‌های متنوع زیادی را گوش دهید. 
  • تماشا کردن فیلم و انیمیشن‌های اسپانیایی
    تماشا کردن فیلم به زبان اسپانیایی یکی دیگر از بهترین راه‌های تقویت مهارت شنیداری شما است. اگر زبان آموز مبتدی هستید می‌توانید از تماشای انیمیشن شروع کنید. چون اغلب کارتون‌ها و انیمیشن‌ها اسپانیایی را آهسته‌تر تلفظ می‌کنند و مکالمات ساده‌تر و ابتدایی‌تری را بکار می‌برند. تماشا کردن برخی از فیلم‌های اسپانیایی زبان که در کلمبیا ساخته می‌شود نیز به دلیل گویش راحت و آهسته‌تر آن‌ها می‌تواند گزینه بسیار خوب دیگری نیز باشد. همچنین تماشای برخی از فیلم‌های اسپانیایی زبان همچون فیلم El Laberinto Del Fauno-2006، فیلم Amores Perros-2000، فیلم Abre Los Ojos-1997، فیلم Hable Con Ella-2002 برای زبان آموزان سطوح متوسطه و پیشرفته می‌تواند مفید باشد.
  • گوش دادن کتاب‌های صوتی
    یکی دیگر از راه‌های تقویت مهارت شنیداری شما در زبان اسپانیایی گوش دادن به کتاب‌های صوتی است. می‌توانید با سرچ کردن در اینترنت، چند نمونه از آن‌ها را بسته به میزان علاقه‌ای که دارید داستانی، هنری، خبری و ورزشی دانلود کنید و روزانه به گوش دادن آن‌ها بپردازید. از این طریق می‌توانید همزمان با افزایش اطلاعات خود در مورد فرهنگ کشورهای اسپانیایی زبان، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنید.
  • گوش دادن اخبار
    گوش دادن به اخبار معتبر نیز می‌تواند مهارت شنیداری را تقویت کند اما بهتر است بدانید برای درک صحیح از جملات خبری، باید دایره واژگان وسیعی داشته باشید. این گزینه برای ارتقاء مهارت شنیداری زبان آموزانی که سطح پیشرفته در زبان اسپانیایی دارند توصیه می‌شود.

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟ مقاله فلارایز را از دست ندهید!

 

بهترین روش تقویت مهارت Reading در زبان اسپانیایی

 

مهارت ریدینگ نیز یکی دیگر از چهار مهارت اصلی زبان است. برای تقویت این مهارت می‌توانید از روش‌های کاربردی و جدید زیر استفاده کنید:

  • تکرار زیاد متون با صدای بلند
    تکرار جملات همزمان با صوت پخش شده به زبان اسپانیایی یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان است. با این روش می‌توانید هم مهارت خواندن خود را تقویت کنید و سرعت خود را بالا ببرید و هم اینکه با تکرار زیاد جملات و واژگان، آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید و در دیگر مهارت‌ها از حفظیات خود استفاده کنید.
  • خواندن داستان و رمان‌های اسپانیایی
    خواندن داستان‌ها و رمان‌های اسپانیایی یکی دیگر از روش‌های تقویتی است که باعث می‌شود همزمان مهارت خواندن شما بهبود یابد و با واژگان بیشتری آشنا شوید. در واقع افزایش دایره لغات تاثیر چشمگیری در تقویت چهار مهارت زبان اسپانیایی دارد.
  • خواندن روزنامه‌ها و مجلات اسپانیایی
    روزانه مجلات و روزنامه‌های زیادی به زبان اسپانیایی در اینترنت منتشر می‌شوند. با سرچ کردن می‌توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید و با مطالعه آن ها مهارت خواندن خود را تقویت کنید و اطلاعات اجتماعی خود را نیز در مورد کشورهای اسپانیایی زبان افزایش دهید.

 

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان اسپانیایی آشنا شوید و از آن‌ها در تقویت مهارت‌های زبان اسپانیایی خود استفاده کنید

 

بهترین روش تقویت مهارت Writing در زبان اسپانیایی

با توجه به اینکه مهارت رایتینگ زبان اسپانیایی یکی از مهارت‌های دشوار برای زبان آموزان است، برای تقویت آن نیاز به تمرین زیادی دارید. روش‌هایی که در ادامه پیشنهاد می‌کنیم از بهترین روش‌های تقویت مهارت رایتینگ است. با استفاده از این روش‌ها شما می‌توانید متناسب با روحیه و علاقه‌ای که دارید روش را تغییر دهید و روش‌های جدیدی را بسته به سلیقه خود ابداع کنید:

 

  • خلاصه‌برداری از متون به زبان اسپانیایی
    سعی کنید روزانه متون زیادی را مطالعه کنید، سپس بدون نگاه به متن اصلی در مورد آنچه را که متوجه شده‌اید، روی کاغذ به صورت خلاصه بنویسید.
  • نوشتن امور روزانه خود به زبان اسپانیایی
    سعی کنید در انتهای هر روز در مورد کارهایی که در طی روز انجام داده‌اید، بنویسید. نوشتن آنچه را که در طی روز انجام می‌دهید شما را با واژگان بسیاری آشنا می‌کند. 
  • نوشتن خاطرات خود به زبان اسپانیایی
    سعی کنید خاطرات خود را به زبان اسپانیایی در دفتر خاطرات خود بنویسید. نوشتن خاطرات روزانه باعث می‌شود تا جملات جدید بسیاری در ذهن شما ایجاد شود و سعی در ترجمه آن‌ها به زبان اسپانیایی داشته باشید و مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید.
  • نوشتن لیست خرید خود به زبان اسپانیایی.
    اگر حتی تا بحال برای خود لیست خرید آماده نمی‌کردید بهتر است از الان این کار را انجام دهید. چون باعث می‌شود با لغات پرکاربرد روزانه آشنا شوید و با آن‌ها جملات کاربردی بیشتری بسازید.
  • چت کردن با دوستان اسپانیایی زبان
    چت کردن از طریق پیام و یا ایمیل یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت رایتینگ است. این روش باعث می‌شود برای پاسخ به زبان اسپانیایی به پیام‌های دوستانتان تلاش کنید و از این طریق قواعد دستور زبان اسپانیایی را همزمان یادآوری و تقویت نمائید. به یاد داشته باشید که تقویت گرامر و استفاده از قواعد دستور زبان پیشرفته در کسب نمره بالا در مهارت رایتینگ زبان اسپانیایی تاثیر بسزایی دارد. 
  • کمک گرفتن از معلم
    داشتن یک معلم و یا کمک گرفتن از فردی که در مهارت رایتینگ نمره بالایی دارد، به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به هنگام نوشتن متوجه شوید و در رایتینگ‌های بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنید. این روش نیز در ارتقاء این مهارت تاثیر بسزایی دارد. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :