logo-header-felarise

دسته بندی

اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی 

در دهکده جهانی امروز یادگیری زبان آلمانی یکی از مزایای بسیار مهمی است که هر شخصی می‌تواند آن را بدست آورد و موقعیت‌های خود را در زندگی ارتقاء دهد. مسلماً برای یادگیری زبان آلمانی باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و هدفتان را از یادگیری آن مشخص کنید. در طی مسیر یادگیری ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که شما را از ادامه مسیر دلسرد کند، اما بهتر است بدانید شروع هر کاری کمی مشکل بنظر می‌رسد. مطمئناً اگر در رسیدن به هدفتان اراده‌ای قوی داشته باشید و با اصول یادگیری زبان آلمانی آشنا باشید، یادگیری زبان آلمانی را برای خودتان بسیار لذت بخش و سرگرم‌کننده تبدیل خواهید کرد. در ادامه از اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی صحبت می‌کنیم تا بتوانید برنامه دقیق‌تری برای خودتان طراحی کنید.

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی مزایای زیادی دارد بطوریکه که به کمک آن می‌توانید دنیای جدیدی را برای خود بسازید و شانس خود را در موقعیت‌های برتر زندگی همچون موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بالا ببرید. اگر دوست دارید بدانید اهمیت یادگیری زبان آلمانی چیست و اصول یادگیری زبان آلمانی را بهتر بشناسید، این مقاله می‌تواند پاسخگوی سوالات شما باشد.

در هر سطحی از زبان آلمانی که هستید دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی فلارایز می تواند برای شما مفید باشد.

 

چرا باید آلمانی یاد بگیریم؟

1-آلمانی متداول‌ترین زبان در اروپا است. 

2-زبان آلمانی، زبان رسمی کشورهایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس و زبان مادری کشورهای بلژیک شرقی، هلند، شمال ایتالیا، دانمارک، فرانسه شرقی، مناطقی از لهستان، جمهوری چک، روسیه و همچنین در سایر مناطق اروپا است.

3- به عنوان سومین زبان خارجی محبوب در سراسر جهان و دومین زبان محبوب در اروپا و ژاپن پس از انگلیسی محسوب می¬شود.

4-کشور آلمان قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا است.

5-آلمانی‌ها نوآور در علوم مهندسی و تکنولوژی هستند. کشور آلمان رتبه 3 جهانی در ثبت اختراعات را دارد.

6-زبان آلمانی دروازه ورود به آموزش‌های عالی در سطح جهانی است. بسیاری از مهم‌ترین آثار فلسفه، ادبیات، موسیقی، الهیات، روانشناسی، شیمی، فیزیک، علوم مهندسی و پزشکی در جهان به زبان آلمانی نوشته شده است و همچنان ادامه دارد. 

7-با دانستن زبان آلمانی امکان دسترسی به 15 میلیون وب سایت را دارید. 

8-دانستن زبان آلمانی فرصت‌های شغلی بالاتری را مخصوصا از لحاظ تجاری ایجاد می‌کند چراکه قدرت اقتصادی آلمان برابر است با فرصت‌های تجاری. این فرصت‌ها در کشورهای دیگری همچون ایالات متحده فراهم شده است.

 بنابراین اگر به دنبال یافتن شغلی مناسب در ایالات متحده هستید دانستن زبان آلمانی می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار عالی را برای شما فراهم کند و شانس شما را بالا ببرد. با توجه به اینکه کشور آلمان از لحاظ اعتبار ثبت اختراعات در علوم متفاوت رتبه 3 جهانی را کسب کرده است در صورتیکه تمایل به ادامه تحصیل در آلمان را نیز دارید، توصیه می‌شود، این زبان را حتما یاد بگیرید.

در ابتدا ممکن است از نظر شما یادگیری زبان آلمانی کمی دشوار بنظر برسد و شما را از ادامه یادگیری در این زبان منع کند اما باید بدانید میانبرها و روش‌های خاصی برای یادگیری این زبان وجود دارد. در ادامه در مورد نکات یادگیری زبان آلمانی صحبت می‌کنیم تا بتوانید یادگیری زبان آلمانی را با قدرت بیشتری شروع کنید.   

نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

پیشنهاد می‌کنیم برای شروع یادگیری زبان آلمانی ابتدا هدفتان را مشخص کنید تا متناسب با هدفی که دارید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در این قسمت به نکات یادگیری زبان آلمانی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در نحوه برنامه‌ریزی شما نقش داشته باشد.

  • در یادگیری زبان آلمانی حوصله داشته باشید.
    مسلماً برای شروع یادگیری زبان آلمانی باید زمان بیشتری را صرف کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید. در طی مسیر ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که شما را از ادامه راه یادگیری دلسرد کند. بهتر است بدانید شروع هر کاری بخصوص یادگیری یک زبان خارجه نیاز به صبر و حوصله دارد و قطعاً با عجله و بدون برنامه دقیق، نمی‌توانید به هدف خود برسید.
  • زبان آلمانی را جزئی از زندگی خود بدانید.
    زبان آلمانی را وارد زندگیتان بکنید. لیست کارها و خریدهای خود را به زبان آلمانی تهیه کنید. به اسامی اشیاء اطراف خود به زبان آلمانی فکر کنید و سعی کنید دیکشنری معتبری در موبایل خود نصب داشته باشید تا اگر لغتی را نمی‌دانستید و یا فراموش کرده بودید همان لحظه به سراغ دیکشنری بروید.
  • از روش‌های نوین آموزشی استفاده کنید.
    یکی دیگر از نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی، استفاده از روش‌های نوین آموزشی است چون کمک زیادی در سرعت و مدت زمان یادگیری شما می‌کند. استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی، گوش دادن به پادکست و موسیقی، تماشای فیلم و سریال به زبان آلمانی، گوش دادن به اخبار و بسیاری از روش‌های دیگر از راه‌هایی هستند که در تقویت مهارت‌های شما در زبان آلمانی تاثیرگذار هستند. ما در مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی برای اندروید و IOS، لیستی از برنامه ها که می تواند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کند را جمع آوری کردیم که پیشنهاد میکنم حتما آن را مطالعه کنید.
  • از منابع معتبر استفاده کنید.
    استفاده از منابع کامل و معتبر آموزشی باعث می‌شود در کوتاه‌ترین مدت زمان، بهترین نتیجه را طی مسیر یادگیری بدست آورید و در بین دیگر منابع، دچار سردرگمی و دلسردی نشوید. 
  • از تجربیات اساتید زبان آلمانی استفاده کنید.
    داشتن یک معلم و یا کمک‌گرفتن از فردی که در مهارت رایتینگ نمره بالایی دارد، به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به هنگام نوشتن متوجه شوید و در رایتینگ‌های بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنید. این روش نیز در ارتقاء این مهارت تاثیر بسزایی دارد. 
  • برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.
    داشتن برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند باعث می‌شود متناسب با شرایط خود بهترین تصمیمات خود را روی کاغذ بنویسید و با توجه به مدت زمانی که دارید برای رسیدن به آن تلاش کنید. 
    در واقع داشتن برنامه‌ریزی باعث می‌شود دید بازتری نسبت به مسائل و اهدافی که دارید، داشته باشید و طی مراحلی که برای خودتان تصمیم گرفته‌اید، گام به گام جلو بروید.
  • با دوستان آلمانی ارتباط برقرار کنید.
    پیدا کردن دوستان آلمانی زبان و صحبت روزانه با افراد native می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تقویت مهارت مکالمه شما داشته باشد. چون باعث می‌شود مجبور به پاسخ پیام‌های دوستانتان داشته باشید و در همین حین زبان آلمانی را به صورت واقعی یاد بگیرید. 
  • جملات و کلمات را با صدای بلند چندین بار تکرار کنید.
    تکرار جملات همزمان با صوت پخش‌شده به زبان آلمانی یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان است. با این روش می‌توانید هم مهارت خواندن خود را تقویت کنید و سرعت خود را بالا ببرید و هم اینکه با تکرار زیاد جملات و واژگان، آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید و در دیگر مهارت‌ها از حفظیات خود استفاده کنید.
  • خواندن داستان و رمان‌های آلمان
    خواندن داستان‌ها و رمان‌های آلمانی یکی دیگر از روش‌های تقویتی است که باعث می‌شود همزمان مهارت خواندن شما بهبود یابد و با واژگان بیشتری آشنا شوید. در واقع افزایش دایره لغات تاثیر چشمگیری در تقویت چهار مهارت زبان آلمانی دارد.
  • خواندن روزنامه‌ها و مجلات آلمانی
    روزانه مجلات و روزنامه‌های زیادی به زبان آلمانی در اینترنت منتشر می‌شوند. با سرچ کردن می‌توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید و با مطالعه آن ها مهارت خواندن خود را تقویت کنید و اطلاعات اجتماعی خود را نیز در مورد کشور آلمان افزایش دهید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی از 8 صبح تا 12 شب :

ثبت درخواست مشاوره رایگان