logo-header-felarise

دسته بندی

معرفی بهترین منابع یادگیری خودآموز زبان آلمانی

آلمانی، زبانی زیبا، مهم و چالش برانگیز است. بسیاری از افراد، زمان یا پول لازم برای شرکت در کلاس‌های خصوصی و یادگیری این زبان را ندارند، اما راه‌های زیادی برای شکستن این موانع وجود دارد. خوشبختانه امروزه با دسترسی به اینترنت، استفاده از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان آلمانی و سایر منابع مختلف، می‌توانید این زبان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید.

پارامترهای انتخاب منبع یادگیری زبان آلمانی

چقدر به اینترنت دسترسی دارید؟ آیا کتاب‌ آموزش زبان المانی گوته را می‌شناسید؟ در چه سطحی از زبان هستید؟ آیا پارتنری برای تمرین مکالمه دارید؟

همه این عوامل، در انتخاب بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی موثر هستند. اما در نهایت، تفاوتی ندارد که چه منبعی برای خود انتخاب می‌کنید! تمام منابع اعم از کتاب‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، تنها می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. در واقع شما هستید که باید بتوانید بیشترین بهره را از این منابع ببرید. اما چگونه و بر اساس چه معیارهایی باید بهترین منابع یادگیری را از میان این مجموعه گسترده انتخاب کنیم؟

سن زبان آموز:

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب کتاب آموزش زبان آلمانی، سن است. شیوه یادگیری افراد در سنین مختلف، با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. به عنوان مثال، برخی از کتاب‌های خودآموز آلمانی مناسب برای کودکان، سعی دارند تا روند آموزش را با تصاویر کارتونی و روش‌های ساده‌تر یادگیری،پیش ببرند.

کتاب‌های مخصوص نوجوانان نیز با موضوعات مختص آن‌ها، کلمات و مکالمات ساده‌تر طراحی شده‌اند. اما کتاب‌های مختص بزرگسالان، دایره لغات گسترده‌تر، جملات کاربردی زبان آلمانی و مکالمات پیچیده‌تری داشته و بیشتر به قواعد دستور زبان آلمانی پرداخته‌اند.

تعیین سطح:

برای انتخاب بهترین کتاب‌های خودآموز زبان آلمانی، لازم است تا دانش زبانی خود را محک زده و بر آن اساس، یک منبع مناسب تهیه کنید. البته برخی از این کتاب‌ها، برای تمامی سطوح مناسب هستند. به طور کلی، زبان آلمانی دارای 6 سطح CEFR است که A1  (ابتدایی) شروع شده و تا سطح C2  (پیشرفته) ادامه دارد:

 سطوح CEFR  توضیحات
 A1  درک عبارات و جملات ساده روزمره
توانایی معرفی و ارائه اطلاعاتی ساده درباره خود
درک صحبت‌های دیگران (تا زمانی که آهسته و ساده صحبت کنند)
 A2 درک عبارات پرکاربرد با موضوعات متنوع‌تر و مرتبط با کار، محیط اطراف و…
برقراری ارتباط در موقعیت‌های معمول و تبادل اطلاعات ساده
صحبت در مورد تحصیلات و سایر ویژگی‌های مشترک خود و دیگران
 B1  درک مکالمه (زمانی که از آلمانی استاندارد و واضح استفاده شود) به خصوص در مورد موضوع‌های آشنا مانند مدرسه یا محل کار
توانایی برقراری ارتباط در هنگام سفر
صحبت در مورد علایق و زمینه‌های تخصصی
صحبت در مورد گذشته، رویاها، برنامه‌ریزی و توضیح موضوعات آشنا
 B2  درک ایده‌های اصلی متون پیچیده با موضوعات انتزاعی و ملموس
قابلیت بحث در مورد موضوعات مربوط به تخصص خود
توانایی مکالمه روان با آلمانی‌زبانان بومی
استفاده از جملات پیچیده‌تر
بیان نظرات خود با جزئیات و با طیف گسترده‌ای از عبارات، در مورد موضوعات مختلف
 C1  درک طیف وسیعی از متون با مفاهیم مختلف و معانی ضمنی
استفاده از کلمات پیچیده‌تر برای بیان ایده‌ها
استفاده مؤثر از زبان آلمانی در زندگی اجتماعی، تحصیلی و حرفه‌ای
بیان افکار و پیوند دادن ایده‌ها به یکدیگر
 C2  توانایی درک هر چیزی که می‌خوانید یا می‌شنوید
توانایی خلاصه کردن متون طولانی و ایده‌های پیچیده برای توضیح دادن به دیگران
توانایی بیان افکار پیچیده به شیوه‌ای بسیار دقیق و ظریف

حتما این مقاله را بخوانید: بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در تهران

هدف‌گذاری:

قبل از شروع یادگیری زبان آلمانی، باید فهرستی از اهداف خود مشخص کنید. آیا قصد تحصیل در آلمان را دارید یا  فقط می‌خواهید که برای 2 هفته به برلین سفر کنید؟ برای انتخاب منبعی مناسب جهت یادگیری زبان، این اهداف را در ذهن داشته باشید. اگر می‌خواهید که فقط تعدادی از جملات ساده و کاربردی را یاد بگیرید، احتمالاً یک کتاب آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.انواع منابع یادگیری زبان آلمانی با توجه به شرایط و اهداف متفاوت زبان‌آموزان، روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان آلمانی در دسترس هستند.

یکی از بهترین منایع یادگیری زبان آلمانی، سایت‌هایی هستند که درس‌های سطوح مختلف را به صورت آنلاین ارائه می‌کنند. این سایت‌ها، در دسترس بوده و گزینه‌های زیادی برای یادگیری بهتر لغات، مکالمه و گرامر دارند. از طرفی، هر یک از اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی در گوشی موبایل نیز امکانات ویژه‌ای به کاربران خود ارائه می‌‌کنند. برخی از اپلیکیشن‌ها فقط برای یادگیری لغات طراحی شده‌اند، برخی دیگر رابط کاربرپسندتری دارند و در بعضی از اپلیکیشن‌ها می‌توانید با زبان‌آموزان دیگر تعامل داشته باشید. در کنار این‌ها، می‌توانید تنها با دانلود کتاب آموزش زبان آلمانی، مسیر خود را با صرف کمترین هزینه پیش ببرید.

کتاب‌های خودآموز، یکی از بهترین روش‌ها برای شروع یادگیری زبان آلمانی هستند. این کتاب‌ها، در انواع مختلف و برای سطوح متفاوت ارائه شده و هر کدام، شیوه منحصر به فردی برای آموزش دارند. در این قسمت، چندین کتاب مفید برای یادگیری زبان آلمانی به صورت خودآموز را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی کتاب یادگیری خودآموز زبان آلمانی

بسیاری از بهترین کتا‌ب‌های خودآموز زبان آلمانی، با موارد آموزشی دیگری همچون فلش‌کارت، کتاب کار، راهنمای گرامری و فایل‌های صوتی ارائه می‌شوند تا مهارت‌های شنیداری و تلفظ کاربران را بهبود ببخشند. بنابراین در هر سطحی که باشید، می‌توانید با استفاده از این منابع، زبان آلمانی را یاد بگیرید.

سطح مبتدی:

اگر قصد دارید تا کودکانتان به شیوه خودآموز با زبان آلمانی آشنا شده و برخی از عبارات کاربردی‌تر آن را یاد بگیرند، می‌توانید این کتاب‌ها را برای آن‌ها تهیه کنید:

Language Hacking German

کتاب Language Hacking German (Benny Lewis)

در این کتاب، موضوعاتی مانند معرفی خود، پرسیدن در مورد دیگران و صحبت درباره دوستان و خانواده پوشش داده شده است. به مرور، برخی از مکالمات پیچیده‌تر نیز با مضامینی جذاب، آموزش داده می‌شوند. همچنین این کتاب برای تقویت درک لیسنینگ (Listening)، یک فایل صوتی رایگان دارد.

لینک دانلود:

https://germanvibes.org/language-hacking-german-pdf

Cafe in Berlin

کتاب داستان Cafe in Berlin (Andre Klein)

کتاب Cafe in Berlin، از مجموعه داستان‌های کوتاهی تشکیل شده که به طور خاص، به زبان آلمانی و برای مبتدیان نوشته شده است. این کتاب شامل داستان‌های تعاملی و جالب در مورد دینو، مردی ایتالیایی است که به تازگی وارد برلین شده است.

لینک دانلود:

https://mojevirtualnopotkrovlje.files.wordpress.com/2018/04/learn-german-with-stories_-cafe-in-berlin.pdf

Basic German

کتاب Basic German: A Grammar and Workbook

کتاب Basic German، مناسب زبان آموزانی است که به دوره آموزش گرامر آلمانی نیاز دارند. تمام اصول گرامر، در این کتاب پوشش داده شده‌اند. هر فصل، شامل دستور زبان‌های ساده، مثال‌ها و سؤالاتی برای تمرین است. این می‌تواند بهترین کتاب گرامر آلمانی برای مبتدیان باشد.

لینک دانلود:

https://mercaba.org/SANLUIS/IDIOMAS/Alem%C3%A1n/Basic%20german.pdf

سطح متوسط:

زبان‌آموزانی که سطح اولیه یادگیری را رد کرده و به دنبال کتاب‌هایی چالش‌برانگیزتر می‌گردند، می‌توانند از کتاب‌های زیر استفاده کنند:

حتما این مقاله را بخوانید: اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

Schaum’s Outline of German Grammar

کتاب Schaum’s Outline of German Grammar

اگرچه یاد گرفتن دستور زبان آلمانی دشوار است، این کتاب آن را به طرز ساده‌ای آموزش می‌دهد. Schaum با تمرکز بر موضوعات خاص گرامر و ارائه تمرینات فراوان، درس‌ها را قابل فهم می‌کند. با خواندن این کتاب، متوجه می‌شوید که لازم است تمرکز خود را روی یادگیری چه قوانینی بگذارید. همچنین، نکات مفیدی درباره عبارات رایج آلمانی ارائه شده است که به تقویت زبان نوشتاری و گفتاری شما کمک می‌کند.

لینک دانلود:

 https://www.pdfdrive.com/schaums-outline-of-german-grammar-d195210149.html

Die Verwandlung

کتاب Die Verwandlung

اثر فرانتس کافکا برای یادگیری یک زبان، نباید تنها به کتاب‌های درسی محدود شوید. یکی از بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی، رمان‌ها هستند. کتاب Die Verwandlung که به زبان آلمانی و توسط فرانتس کافکا، نویسنده معروف، در سال 1915 منتشر شده است، به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار داستانی قرن بیستم شناخته می‌شود. برخلاف بسیاری از آثار کلاسیک ادبی قدیمی آلمان، درک سبک نوشتاری کافکا برای بسیاری از زبان‌آموزان آلمانی آسان است.

لینک دانلود:

https://manybooks.net/titles/kafkafra2236722367-8.html

سطح پیشرفته:

از بهترین منابع یادگیری زبان آلمانی در سطوح پیشرفته، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Living Language German

کتاب Living Language German

این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان آلمانی و راهنمایی قابل فهم برای همه افراد است. با این کتاب، می‌توانید یادگیری خود را از سطوح ابتدایی شروع کرده و تا مرحله‌های پیشرفته‌تر، پیش بروید. مجموعه Living Language German، شامل 3 کتاب، 9 سی‌دی صوتی و یک دوره آموزشی آنلاین است. بنابراین می‌توانید بسته به شرایط و علاقه خود، یادگیری را به روش‌های مختلفی شروع کنید.

لینک دانلود:

https://edu.glogster.com/glog/pdf-download-living-language-german-complete-edition-beginner-th/4b8dsj8ub0m

کتاب Hammer’s German Grammar and Usage

می‌توان گفت که Hammer’s German Grammar and Usage، بهترین کتاب گرامر آلمانی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته است که دستور زبان را به بهترین روش آموزش داده و زبان‌آموزان را به چالش می‌کشد. این کتاب، همچنین شامل املای قدیمی و جدید کلماتی است که در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند. بنابراین اگر قصد دارید که سبک نوشتار آلمانی را بیاموزید، می‌تواند به شما کمک کند.پیروی کردن Hammer’s German Grammar and Usage از یک قالب واضح و سرفصل‌های مشخص، به شما امکان می‌دهد تا موقعیت‌ها و مثال‌ها را به صورت ذهنی تصور کنید. با مطالعه این کتاب، همچنین یاد می‌گیرید که استفاده از چه کلماتی در موقعیت‌های رسمی یا غیر رسمی، مناسب است.

لینک دانلود:

https://www.pdfdrive.com/hammers-german-grammar-and-usage-e195065284.html

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :