logo-header-felarise

دسته بندی

با بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا شوید

روش‌ها و منابع مختلفی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وجود دارد. یکی از روش‌های به روز و در دسترس، استفاده از بهترین اپلیکیشن‌ خودآموز زبان ترکی استانبولی است. این اپلیکیشن‌‌ها را می‌توانید به راحتی در گوشی یا تبلت خود دانلود کنید و با استفاده از بخش‌های مختلف آن، زبان ترکی را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن یاد بگیرید. با فلارایز همراه باشید.

نکات مهم قبل از شروع یادگیری زبان ترکی

شاید در ابتدای راه یادگیری، زبان ترکی برای شما یک چالش بزرگ باشد؛ اما اگر با برخی از قوانین آن آشنا شوید، به سرعت، منطق و نظم این زبان را تشخیص خواهید داد. نکات زیر، یادگیری زبان ترکی را برای شما راحت‌تر می‌کند:

یادگیری الفبای ترکی استانبولی

یادگیری صحیح الفبا و تلفظ درست آن‌ها، پایه یادگیری و انجام مکالمات به زبان ترکی استانبولی است. یکی از مزایای زبان ترکی این است که از الفبای لاتین استفاده می‌کند. بنابراین اگر انگلیسی بلد هستید، لازم نیست که الفبای کاملاً جدیدی یاد بگیرید. در واقع فقط چند حرف متفاوت در این زبان وجود دارد که Ö، ü و ç، نمونه‌هایی از این کاراکترهای خاص هستند.

یادگیری تلفظ‌ها

یادگیری نحوه صحیح تلفظ کلمات در ابتدای کار، بسیار مهم است. هر چه بیشتر بر روی تلفظ خود تمرکز بگذارید، راحت‌تر می‌توانید به زیبایی یک فرد ترک زبان صحبت کنید. بهبود مهارت لیسنینگ (Listening) زبان ترکی نیز بسیار مهم است. با این کار، به صداهای زبان ترکی عادت کرده و بدین ترتیب، تلفظ صحیح عبارات را یاد خواهید گرفت.  
خوشبختانه منابع و فرصت‌های زیادی برای تقویت لیسنینگ و تلفظ وجود دارد. استفاده از یوتیوب، گوش دادن به پادکست‌ها  یا استفاده از بهترین اپلیکیشن خودآموز زبان ترکی استانبولی، یادگیری تلفظ صحیح را آسان‌تر می‌کنند.

یادگیری کلمات و عبارات پرکاربرد

برای یک مبتدی، یادگیری تمام لغات ترکی کار بسیار سختی است. حفظ کردن این همه کلمه جدید در ابتدای راه، ترسناک به نظر می‌رسد. اما خوب است که بدانید نیازی به حفظ کردن تمام این کلمات ندارید و نباید وقت خود را برای یادگیری واژگان غیر ضروری هدر دهید.

چیزی که باید روی آن بیشتر تمرکز کنید، یادگیری رایج‌ترین کلمات و عبارات در زبان ترکی است؛ عباراتی که اکثر مردم محلی، به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. به طور تقریبی این افراد تنها از 20 درصد واژگان برای 80 درصد از مکالمات خود استفاده می‌کنند! بنابراین، شما می‌توانید با دانستن حدأقل واژگان، یک مکالمه روان و روزمره به زبان ترکی داشته باشید. استفاده از یک اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید یا IOS، می‌تواند بهترین راه برای یادگیری کلمات رایج این زبان باشد.

یادگیری دستور زبان اولیه

از آنجا که دستور زبان ترکی بسیار منطقی بوده و فقط چند قانون خاص و استئنا دارد، درک آن آسان است. به علاوه راحتی صرف افعال در زبان ترکی استانبولی، در این زبان، جنسیت و حرف تعریف وجود ندارد. در هر صورت لازم است که حین تمرین و یادگیری خود، زمانی را صرف یادگیری گرامر کنید. بدین ترتیب می‌توانید جملات درستی بسازید، به راحتی مکالمه کنید و متن‌های خود را به زبان ترکی بنویسید.

بخش بسیار مهم یادگیری گرامر این زبان، تسلط بر افعال است. شما باید افعال را در زمان‌های مختلف حال، آینده و گذشته به خوبی یاد بگیرید و با استفاده از مهم‌ترین افعال ترکی، مانند یک ترک‌زبان بومی، روان صحبت کنید. استفاده از بهترین اپلیکیشن خودآموز زبان ترکی استانبولی، می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند.

بهترین اپلیکیشن های خودآموز ترکی استانبولی

پیش از هر چیز، لازم است بدانید که بهترین اپلیکیشن‌ خود آموز زبان ترکی چیست و یک اپلیکیشن باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا یادگیری زبان ترکی را آسان کند؟

مسلماً هر فرد با توجه به علایق، اهدف و سطح خود، یک اپلیکیشن را بیشتر می‌پسندد. برخی از برنامه‌ها طراحی بسیار کاربرپسندی دارند، برخی گرامر را به خوبی یاد می‌دهند و برخی دیگر، تمرکز آموزش خود را بر دایره لغات گذاشته‌اند. با این حال، تعدادی از این اپلیکیشن‌ها فقط زمان شما را تلف می‌کنند!

به همین دلیل، ما در این‌ قسمت سعی کرده‌ایم که چند اپلیکیشن زبان ترکی استانبولی برای اندروید و IOS معروف و کاربردی را معرفی کرده و ویژگی‌های هرکدام را شرح دهیم.

doulingo

دولینگو (Duolingo)

ویژگی‌های کلیدی:

  • رایگان بودن کل دوره؛
  • تقویت هر چهار مهارت اصلی زبان؛
  • درس‌های کوتاه و ساده.

دولینگو یک اپلیکیشن معروف و رایگان برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است. اگر تازه شروع به یادگیری این زبان کرده‌اید، می‌توانید استفاده از این اپلیکیشن را امتحان کنید. دولینگو یک دوره کامل زبان ترکی برای مبتدیان دارد که کاملاً رایگان است.

اگرچه این اپلیکیشن برای یادگیری برخی از واژگان اولیه و گرامر مفید است، اما قطعاً بهترین برنامه موجود نیست. یکی از نقاط ضعف آن، نشان دادن تبلیغات در وسط درس‌ها است که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. صرف نظر از این موضوع، باز هم یک اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی مناسب محسوب می‌شود. با دولینگو می‌توانید فعالیت‌هایی مانند لیسنینگ، املا، گرامر و ترجمه را تمرین کنید که واقعا به بالا بردن سطح شما کمک می‌کنند.

اپلیکیشن دولینگو شامل درس‌های بسیار مفصلی است که موضوعات زیادی را پوشش داده و مهارت‌های مختلفی در زبان ترکی را به شما آموزش می‌دهند. از آنجا که همه درس‌ها ساختار یکسانی دارند، ممکن است بعد از مدتی احساس تکراری شدن داشته باشید. اما باید بدانید تکرار و به خاطر سپردن، یکی از جنبه‌های مهم یادگیری زبان ترکی است.

یک ویژگی عالی دولینگو، داستان‌های کوتاه آن است که به صورت ویس ارائه می‌شوند. این داستان‌ها در مورد موضوعات مختلف درس‌ها هستند. هر چقدر بیشتر در تمرینات خود پیشرفت کنید، قفل داستان‌های بیشتری باز می‌شوند و می‌توانید از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید.

لینک دانلود اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS:

https://apps.apple.com/us/app/duolingo-language-lessons/id570060128

حتما این مقاله رو بخوانید:با مدارک بین المللی زبان ترکی استانبولی آشنا شوید

memrise

ممرایز(Memrise)

  • ویژگی‌های کلیدی:
  • دسترسی به محتوای رایگان؛
  • دسترسی به کلیپ‌های ویدئویی؛
  • طراحی خوب؛
  • تنوع موضوعات آموزشی.

رویکرد کلی اپلیکیشن ممرایز مانند Duolingo است، اما ده برابر بهتر از آن عمل می‌کند. این برنامه در دو نسخه پولی و رایگان عرضه می‌شود. نسخه رایگان آن به شما امکان می‌دهد تا به برخی امکانات دوره‌های پولی نیز دسترسی داشته باشید.

با اپلیکیشن Memrise می‌توانید بر روی مهارت‌های واژگان و گرامری خاص در موضوعات مختلف تمرکز کنید. این اپلیکیشن نمی‌تواند به تنهایی تمام جنبه‌های زبان ترکی را به شما آموزش دهد اما به عنوان ابزاری برای رشد لغات ترکی، بسیار عالی است.

ممرایز همچنین دارای کلیپ‌های ویدیویی با مکالمات کاملا واضح و مفید است که نحوه دقیق صحبت مردم بومی ترکیه را نشان می‌دهد. این برنامه از مجموعه دوره‌هایی برای طیفی وسیع از سطوح و نیازهای آموزشی، تشکیل شده است.

لینک دانلود برای اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.memrise.android.memrisecompanion&hl=en&gl=US

لینک دانلود برای IOS:

https://apps.apple.com/us/app/memrise-fun-language-learning/id635966718

حتما این مقاله رو بخوانید:یادگیری چند جمله پرکاربرد زبان ترکی استانبولی در سفر

Busuu

بوسو(Busuu)

ویژگی های کلیدی:

  • در دسترس بودن دوره کامل زبان ترکی؛
  • تمرین نوشتن و صحبت کردن با کمک افراد دیگر؛
  • درس‌های تعاملی و جذاب؛
  • ارائه گواهی‌نامه برای نشان دادن سطح زبان.

آموزش و یادگیری رایتینگ (Writing)، همیشه کمی چالش برانگیز است و یادگیری آن به تنهایی، می‌تواند دشوار باشد. با این حال بوسو، بهترین اپلیکیشن خودآموز زبان ترکی استانبولی، کمک بزرگی در این زمینه به شما می‌کند. این برنامه یک دوره کامل برای زبان ترکی دارد که به شما کمک می‌کند علاوه بر یادگیری تمام مهارت‌های زبانی، بیشتر به مهارت رایتینگ بیشتر بپردازید.

یک ویژگی فوق‌العاده بوسو که بسیاری از اپلیکیشن‌ها فاقد آن هستند، امکان برقراری ارتباط با کاربران است. در واقع Busuu یک اپلیکیشن اجتماعی محسوب می‌شود. بدین ترتیب که پس از اتمام دروس، می‌توانید یک نمونه رایتینگ یا اسپیکینگ را به دیگران ارسال کنید تا ترک‌زبانان بومی فعال در این برنامه، به شما در اصلاح و شناسایی اشتباهات کمک کنند.

درس‌های بوسو بدین صورت است که بعد از آشنا شدن با لغات جدید، چندین تمرین مختلف انجام می‌دهید. این تمرین‌ها شامل پر کردن جای خالی، تمرین تلفظ، شناسایی کلمه و مواردی از این قبیل خواهند بود. پس از تکمیل تمرین‌ها، بوسو از شما یک سوال می‌پرسد که می‌توانید با نوشتن یا صحبت کردن، به آن سؤال پاسخ بدهید. اگر اشتراک پرمیوم پلاس داشته باشید، افراد بومی ترک پاسخ شما را بررسی کرده و به شما بازخورد می‌دهند.

لینک دانلود اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.busuu.android.enc&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS:

https://apps.apple.com/us/app/busuu-language-learning/id379968583

Babbel

بابل (Babbel)

ویژگی‌های کلیدی:

راحتی استفاده؛

دروس کوتاه؛ 

آموزش همزمان فرهنگ و زبان ترکی؛

برنامه ساده و کاربرپسند.

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری تمام مهارت‌های زبان ترکی، Babbel است. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را به صورت روزانه تمرین کنید. بابل توسط زبان‌شناسان متخصص، به طور خاص برای یادگیری زبان ترکی طراحی شده است. این اپلیکیشن کلمات و عباراتی را که افراد بومی از آن‌ها استفاده می‌کنند، در قالب موضوعات روزانه و جذاب پوشش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های بارز دروس زبان ترکی در بابل، کوتاه بودن آن‌ها است. بنابراین می‌توانید در هر کجا و هر زمان، یک درس از بابل را بخوانید. یک وجه تمایز بابل که از نظر بسیاری از کاربران، بهترین اپلیکیشن‌ خود آموز زبان ترکی محسوب می‌شود، آموزش نکات فرهنگی ترکیه همراه با درس‌های دیگر است.

دروس اپلیکیشن بابل همگی از یک ساختار پیروی می‌کنند: چند کلمه و عبارات را یاد گرفته و سپس یک سری تمرینات جذاب برای یادگیری بهتر لغات انجام می‌دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از فناوری تشخیص گفتار Babbel مکالمه و تلفظ خود را تقویت کنید. این اپلیکیشن به شما یادآوری می‌کند تا با مرور کلمات و عبارات درس‌های قبلی، مطمئن شوید که آن‌ها را به خوبی به خاطر سپرده‌اید.

لینک دانلود اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.babbel.mobile.android.en&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS:

https://apps.apple.com/us/app/babbel-language-learning/id829587759

Mondly

ماندلی (Mondly)

ویژگی‌های کلیدی:

درس‌های کوتاه و ساده برای مبتدیان؛

استفاده آسان و برنامه انعطاف‌پذیر؛

امکان پیگیری پیشرفت؛

تدریس واژگان و گرامر پایه‌.

با یادگیری زبان ترکی در اپلیکیشن Mondly، می‌توانید پایه‌های زبان ترکی خود را محکم کنید. این برنامه دارای درس‌های کوتاه و عالی بوده و بر آموزش لغات پایه‌ای و قوانین ساده دستور زبان برای استفاده در زندگی روزمره متمرکز است.

این ویژگی‌ها ماندلی را به بهترین اپلیکیشن خودآموز زبان ترکی استانبولی برای زبان‌‌آموزان مبتدی تبدیل کرده است. با این حال از آنجا که ساختار لغات و زبان برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته یکسان است، این اپلیکیشن برای زبان آموزان پیشرفته چندان مؤثر نخواهد بود.

در مندلی نیازی نیست که حتما درس‌ها را به ترتیب خاصی بخوانید. این اپلیکیشن انعطاف‌پذیر، به شما اجازه می‌دهد تا تمرین‌ها را به ترتیب دلخواه خود تکمیل کنید. یکی دیگر از جنبه‌های اصلی و مهم Mondly این است که می‌توانید پیشرفت خود را در زبان ترکی بررسی کنید. این کار به مرور زمان، انگیزه شما را برای یادگیری را افزایش می‌دهد.

لینک دانلود اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.atistudios.mondly.languages&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS:

https://apps.apple.com/us/app/learn-33-languages-with-mondly/id987873536

drops

دراپس (Drops)

ویژگی‌های کلیدی

حاوی هزاران کلمه و عبارت مفید؛

ارائه انیمیشن برای یادگیری لغات؛

بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی مختلف.

اپلیکیشن Drops به دلایل مختلفی از بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان ترکی شناخته می‌شود. یک از ویژگی‌های آن، برخوردازی از یک لیست غنی لغات زبان ترکی است که به تنهایی می‌تواند در مدتی کوتاه، دایره لغات شما را افزایش دهد.

در واقع اپلیکیشن Drops فقط در یادگیری لغات کمک می‌کند و به گرامر یا مهارت‌های مکالمه نمی‌پردازد. اما این بدان معنا نیست که این برنامه به هیچ وجه به بهبود زبان ترکی شما کمکی نمی‌کند. در واقع دراپس می‌تواند به عنوان یک ابزار یادگیری مکمل، باعث پیشرفت شما در این زبان شود.

یک ویژگی بسیار جالب این اپلیکیشن، استفاده از انیمیشن برای نشان دادن معنا و مفهوم هر کلمه است. این ویژگی برای کسانی که حافظه تصویری خوبی دارند، مفید خواهد بود. بدین ترتیب می‌توانید کلمات را به شکلی بهتر به خاطر بسپارید و آن‌ها را بدون حفظ کردن ترجمه، یاد بگیرید. این یکی از روش‌های بسیار موثر برای یادگیری یک زبان جدید است.

لینک دانلود اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.languagedrops.drops.international&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS:

https://apps.apple.com/us/app/drops-language-learning-app/id939540371

Blarma

بلارما (Blarma)

ویژگی‌های کلیدی

  • سیستم تکرار هوشمند با فاصله زمانی مناسب؛
  • تمرین‌های تلفظ و نوشتن عبارات؛
  • تکنیک‌های حافظه سمعی و بصری؛
  • فهرست‌ موضوعی متنوع کلمات.

یادگیری کلمات زبان ترکی توسط اپلیکیشن بلارما باعث می شود که مغز شما به صورت روزانه، دست کم پنج کلمه جدید را یاد بگیرد. در این برنامه عالی و انعطاف پذیر می‌توانید درس‌ها را بسته به منحنی یادگیری و ظرفیت حافظه بلند مدت خود تنظیم کنید. با این اوصاف، سرعت یادگیری افزایش یافته و به برنامه اجازه می‌دهید که روزانه 15 کلمه جدید را به شما یاد بدهد. این برنامه از ویدیوهای کوتاه، بازی‌ها، ویس و تصاویری با کیفیت برای آموزش بهره می‌برد.

لینک دانلود اندروید

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blarma.high5&hl=en&gl=US

لینک دانلود IOS

https://apps.apple.com/us/app/blarma-english-vocabulary/id1492827466

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان