logo-header-felarise

دسته بندی

لیست به روزترین منابع یادگیری زبان پرتغالی

زبان پرتغالی، یکی از زیباترین زبان‌های بومی کشورهای غربی است. با این حال، تسلط بر آن تا حدی برای فارسی‌زبان‌ها سخت است و حتی برخی از افراد که تا حدی با این زبان آشنا هستند نیز ممکن است اشتباهاتی داشته باشند.

اما از آنجا که بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی در همه جا در دسترس هستند، یادگیری این زبان به مرور راحت‌تر می‌شود. در این مطلب از فلارایز، ما لیستی از بهترین کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها و دیکشنری‌های موجود را تهیه کرده‌ایم و مطمئن هستیم که برای یادگیری این زبان، مفید خواهند بود.

کتاب‌های مناسب برای یادگیری زبان پرتغالی

کتاب‌های آموزشی زبان پرتغالی، بر موضوعات مختلف و یادگیری لغات، گرامر و مکالمه تمرکز می‌کنند. کتاب‌های یادگیری زبان پرتغالی، توسط تیم‌های آموزشی بسیار ماهر و تخصصی گردآوری و تالیف شده و بارها مورد بازبینی قرار می‌گیرند تا به خوبی تمام زوایای زبان را مورد بررسی قرار ‌دهند.

بنابراین، استفاده از کتاب‌های آموزشی، بهترین راه یادگیری زبان پرتغالی و مسیری قابل اعتماد تا رسیدن به تسلط کامل خواهد بود. در ادامه، بهترین کتاب‌های یادگیری زبان پرتغالی در سطوح مختلف را معرفی کرده‌ایم:

حتما این مطلب را بخوانید: مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های زبان اسپانیایی و پرتغالی

سطح مبتدی:

Basic Portuguese (Practice Makes Perfect)

Basic Portuguese (Practice Makes Perfect)

این کتاب در ابتدای مسیر یادگیری زبان پرتغالی، مناسب‌ترین گزینه برای آشنایی با اصول آن است. کتاب Basic Portuguese شامل یونیت‌های مختلفی است که حجم هر یونیت، 4 تا 5 صفحه بوده و می‌توانید در 15 تا 20 دقیقه، آن را تکمیل کنید.

در تمام 34 یونیت این کتاب، تمام جنبه‌های گرامر و لغات مناسب سطح مبتدی و پایه همراه با تمرین‌ها و مثال‌های واضح، پوشش داده شده است. این کتاب همچنین از فایل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند تا بتوانید مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را با پیروی از پرتغالی‌زبانان بومی، بهبود ببخشید.

Portuguese How to Learn Portuguese Fast

Portuguese: How to Learn Portuguese Fast, Including Grammar, Short Stories, and Useful Phrases

به طور کلی این کتاب، بر عبارات ساده و مهمی تأکید کرده و آن‌ها را در قالب داستان‌های سرگرم‌کننده، به شما آموزش می‌دهد. این کتاب، یکی از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی بوده و مناسب افرادی است که به مطالب پر محتوا نیاز دارند و باید در یک زمان معین، اصول اولیۀ زبان پرتغالی را یاد بگیرند.

اگر از قبل هرگز با زبان پرتغالی آشنایی نداشته‌ یا نیاز به یادآوری اصول پایۀ آن دارید، این کتاب بهترین راهنمای شما در کمترین زمان خواهد بود. 

Living Language Brazilian Portuguese, Complete Edition

 Living Language Brazilian Portuguese, Complete Edition

مجموعه‌کتاب‌های Living Language، بهترین راه یادگیری زبان پرتغالی است. در کل، این مجموعه 46 درس را در برمی‌گیرد که در قالب 3 کتاب ارائه می‌شود. این کتاب بر اساس علم زبان‌شناسی و تکنیک‌های اثبات‌شدۀ آموزشی، با بیش از 65 سال تجربه تالیف شده است. بنابراین از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی به شمار می‌رود.

همچنین در کنار کتاب‌های آموزشی، 9 سی‌دی صوتی و محتوای تعاملی آنلاین نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. محتوای آنلاین شامل فلش کارت، بازی و آزمون‌های تعاملی برای هر درس است. این کتاب برای افرادی است که علاقه‌مند به گویش پرتغالی برزیلی هستند و از روش‌های تعاملی نیز لذت می برند. 

سطح متوسط:

Complete Portuguese Teach Yourself

کتاب Complete Portuguese: Teach Yourself

این یک دورۀ کامل زبان پرتغالی از سطح مبتدی تا متوسط است. با کمک این کتاب، می‌توانید به صورت خودآموز، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را از پایه یاد گرفته و زبان پرتغالی را تا سطح متوسط درک کنید. اگرچه این کتاب از پایه شروع به آموزش زبان پرتغالی می‌کند، اما این دوره با بیش از 500 صفحه، در عرض چند ماه شما را به سطح B2 می‌رساند.

هر بخش با یک مکالمه در مورد موضوعی روزمره شروع می‌شود و در ادامه توضیحات گرامری، لغات، جملات بیشتر و تمرین‌ها گنجانده شده است. فایل‌های صوتی این مجموعه به شما این امکان را می‌دهند که مهارت‌های شنیداری و تلفظ خود را نیز تقویت کنید. این کتاب کاربرپسند، شامل تمام نکات آموزشی است و باید قبل از رفتن به صفحۀ بعدی مطمئن شوید که همه نکات را یاد گرفته‌اید. 

European Portuguese Grammar

European Portuguese Grammar

اگر نیاز دارید تمام نکات گرامری زبان پرتغالی را در یک کتاب داشته و آن‌ها را مرور کنید، کتاب مذکور یکی از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی است. این کتاب دقیقاً برای افرادی طراحی شده است که قبلاً با زبان پرتغالی آشنا نبوده‌اند و یا دانش محدودی از مفاهیم گرامری دارند. نویسنده برای آموزش اصطلاحات و واژگان، از شیوه‌ای ساده و گاه حتی خنده‌دار، استفاده کرده است.

سطح پیشرفته:

Português via Brasil Um curso avançado para estrangeiros

Português via Brasil: Um curso avançado para estrangeiros

این یک کتاب برای آموزش گرامر همراه با تمرینات فراوان مختص زبان‌آموزان سطح پیشرفته است که نیاز به مرور مفاهیم کلیدی گرامری و یادگیری مفاهیم جدید دارد. این کتاب، در 10 یونیت همراه با متون مختلف و ریدینگ‌هایی با موضوعات متنوع، در تلاش است که علاوه بر آموزش گرامر و لغات، نگاهی اجمالی به فرهنگ و تاریخ برزیل نیز داشته باشد.

این کتاب ساختاریافته، به زبان آموز اجازه می‌دهد تا جنبه‌های مختلف زبان را همراه با تمرین‌های متعدد یاد بگیرد. تنها نکتۀ منفی این کتاب، عدم وجود پاسخ‌نامۀ کلیدی است که برای یافتن پاسخ تمرینات، باید نسخه Teacher را بررسی کنید. زبان‌آموز با این کتاب، به سطح C2 می‌رسد و می‌تواند زبان پرتغالی برزیلی را مانند زبان مادری خود را درک کند.

Comédias para se ler na escola

Comédias para se ler na escola

این کتاب، شامل داستان‌های کوتاه متعددی با موضوعات کمدی و طنز است که می‌تواند در کنار سایر منابع آموزشی، برای یادگیری سرگرم‌کننده، مناسب باشد. اگر می‌خواهید مهارت‌های درک مطلب خود را به روشی خنده‌دار و آسان تمرین کنید، کتاب Comédias para se ler na escola می‌تواند بهترین راه یادگیری زبان پرتغالی باشد.

Crônicas brasileiras

Crônicas brasileiras

این منبع آموزشی، یک شاهکار برای زبان‌آموزان پیشرفتۀ زبان پرتغالی است که می‌خواهند به درک بالاتری برسند و در کنار آن، مطالبی در مورد فرهنگ و تاریخ برزیل نیز یاد بگیرند. این کتاب، حاوی مجموعه‌ای از کلیپ‌های خبری، مقالات مجلات، ستون‌های روزنامه و سایر منابع اولیه است که توسط نویسندگان معاصر نوشته شده‌اند.

این بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی است که به شما امکان می‌دهد در حین تمرین مهارت‌های نوشتاری، گفتاری و درک مطلب، نگاهی به جنبه‌های مختلف زندگی شهری در برزیل نیز داشته باشید. 

 دیکشنری‌های مناسب زبان پرتغالی

Lonely Planet Brazilian Portuguese Phrasebook & Dictionary

Lonely Planet Brazilian Portuguese Phrasebook & Dictionary

این دیکشنری توسط انتشارات Lonely planet گردآوری شده و برای مسافران و مبتدیان، ایده‌آل است؛ زیرا ترکیبی جامع از کلمات و عبارات کاربردی و روزمره را در طیف گسترده‌ای از موقعیت‌ها مانند اقامت در هتل، سفارش غذا در رستوران، خرید بلیط قطار و…، ارائه می‌دهد. همچنین شامل یک دیکشنری دو زبانه 3500 کلمه‌ای به همراه نکات ضروری در مورد فرهنگ و تلفظ کلمات با فونتیک است.

Dicionário ilustrado, monolingual

Dicionário ilustrado, monolingual (تک زبانه)

این یک واقعیت است که وقتی کلمات را همراه با تصاویر مرتبط آن‌ها می‌خوانیم، حفظ کردن آن‌ها برایمان ساده‌تر می شود. از این رو، دیکشنری مصور Dicionário ilustrado یکی از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی است. این دیکشنری، شامل 30 هزار لغت و عبارت در تمام سطوح بوده و 1300 لغت آن مختص سطح مبتدی است. 

 Visual dictionary, bilingual

 Visual dictionary, bilingual(دو زبانه)

این دیکشنری مصور نیز توسط ناشران DK با بیش از 10000 تصویر همراه با کلمات مربوطه (انگلیسی و پرتغالی) گردآوری شده است. این دیکشنری زبان پرتغالی، برای موضوعات و موقعیت‌های مختلف مانند رستوران، هتل و… طراحی شده است تا بتوانید به راحتی کلمات و عبارات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

در انتهای کتاب، فهرستی جامع از کلمات وجود دارد که جستجو را آسان‌تر می‌کند. همچنین این کتاب همراه با یک فایل صوتی ارائه می‌شود که در اپ استور یا گوگل پلی در دسترس است. با فایل‌های صوتی آن، تلفظ کلمات و عبارات روزمره را نیز یاد می‌گیرید.

 فلش کارت‌های لغات پرتغالی:

1001 Portuguese Flash Cards Portuguese Vocabulary Builder Kindle Edition

1001 Portuguese Flash Cards : Portuguese Vocabulary Builder Kindle Edition

در کنار یادگیری گرامر، هر زبان‌آموز پرتغالی باید به سرعت دایره لغات خود را تقویت کند تا بتواند آن‌ها را در جملات روزمره خود به خوبی به کار ببرد. این مجموعه، 1001 لغت را در قالب فلش کارت زبان پرتغالی آموزش می‌دهد و مناسب افرادی است که نیاز دارند به سرعت لغات پرتغالی را یاد بگیرند.

فلش کارت‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و جزئیات هر کلمۀ پرتغالی نیز در آن‌ها آورده شده است. اگر قصد سفر به برزیل یا پرتغال را دارید، این کارت‌ها عالی هستند.

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان پرتغالی

یافتن بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان پرتغالی ضروری است، زیرا نباید زمان محدود مطالعۀ خود را هدر دهید؛ بنابراین اگر همیشه در راه هستید، اپلیکیشن‌های زبان پرتغالی بهترین روش برای یادگیری خواهند بود. در اینجا به بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری با کیفیت و کارآمد اشاره کرده‌ایم.

Mondly

1. اپلیکیشن Mondly:

اپلیکیشن‌ Mondly یکی از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی است و میانبری تضمینی برای فراگیری مکالمۀ سریع به زبان پرتغالی محسوب می‌شود. با این برنامه، زبان پرتغالی را پس از چند هفته آموزش به خوبی یاد خواهید گرفت. 

Mondly با دروس روزانۀ فشرده به شما کمک می‌کند تا لغات و عبارات جدید زبان پرتغالی را سریع، واقعی و شبیه‌سازی‌شده یاد بگیرید. این اپلیکیشن زبان پرتغالی، گرامر پیشرفتۀ زبان را آموزش نمی‌دهد؛ در عوض، بر این تمرکز دارد که با تمرین و مثال‌ها زبان را آموخته و قوانین گرامری را نیز تعمیم دهید. 

Hellotalk

2. اپلیکیشن Hellotalk:

در این اپلیکیشن تعاملی، می‌توانید با زبان‌آموزان دیگر به صورت صوتی یا فرستان پیام متنی، ارتباط برقرار کنید. ساختار هلوتاک بدین صورت است که باید یک زبان را بیاموزید و یک زبان را نیز آموزش دهید.

در واقع شما زبانی که به آن مسلط هستید و زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، وارد کرده و سپس می‌توانید زبان‌آموزان پرتغالی که علاقه‌مند به زبان شما هستند را پیدا کرده و به سادگی با آن‌ها چت کنید. یکی دیگر از امکانات خوب در مورد HelloTalk این است که به کاربران اجازه می‌دهد اشتباهات یکدیگر را تصحیح کنند که این، بهترین راه یادگیری زبان پرتغالی است.

Busuu

3. اپلیکیشن Busuu:

اپلیکیشن Busuu یک راه تعاملی و اجتماعی برای یادگیری زبان پرتغالی است. دروس آن نیز عمدتاً بر تقویت دایرۀ لغات و همچنین مهارت های ارتباطی شما تمرکز دارد. در حالی که Busuu واقعاً یک شبکه اجتماعی کامل نیست، به زبان آموزان زبان پرتغالی این امکان را می‌دهد تا با افراد بومی تعامل داشته باشند و بازخورد بگیرند.

این اپلیکیشن یادگیری زبان پرتغالی برای بهبود مهارت‌های زبان (خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن) مناسب است. همچنین نسخۀ‌ پولی Busuu، گواهینامه‌ای ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را به رزومۀ شغلی خود اضافه کنید.

 سایر روش‌های یادگیری زبان پرتغالی 

همانطور که در این مطلب خوانید، روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان پرتغالی وجود دارد. تمام این روش‌ها در کنار هم، به عنوان مکمل آموزشی، بر سرعت یادگیری زبان تاثیر زیادی دارند.

انواع کتاب‌های داستان در سطوح مختلف، گوش دادن به اخبار، موزیک، پادکست، تماشای فیلم و سریال و استفاده از خدمات سایت‌های مختلف، بر روند یادگیری موثر بوده و در ردۀ بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی قرار می‌گیرند. 

از طرفی شرکت در دوره آنلاین آموزش زبان پرتغالی و با به کارگیری تمام این منابع متنوع و استفاده از تجربیات استادان حرفه‌ای، به یادگیری زبان پرتغالی شما سرعت می‌دهند.  

نکات تکمیلی جهت یادگیری زبان پرتغالی

زبان پرتغالی، هفتمین زبان رایج در جهان است که تقریباً 223 میلیون فرد بومی، به این زبان صحبت می‌کنند و زبان رسمی 7 کشور پرتغال، برزیل، موزامبیک، آنگولا، کیپ ورد، گینه بیسائو و سائوتومه و پرنسیپ است. برای تسلط کامل به این زبان، نکات زیر را در ذهن داشته باشید: 

  • کتاب‌های داستان و کودکان را به زبان پرتغالی بخوانید. در این کتاب‌ها، لغات را به صورت فعال‌شده و در جملات یاد می‌گیرید؛
  • با خود به زبان پرتغالی صحبت کنید. اگر هیچ دوستی برای کمک برای تمرین پیدا نکردید، این بهترین راه یادگیری زبان پرتغالی است. هر چند خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما بیان افکار به زبان پرتغالی، به شما برای یادگیری سریع‌تر زبان کمک می‌کند؛
  • در یک کلاس آموزش زبان پرتغالی ثبت‌نام کنید. کلاس‌های آموزشی و تعامل واقعی با افراد و استفاده از بهترین منابع یادگیری زبان پرتغالی، به تسلط شما در این زبان کمک می‌کند. همچنین یک معلم زبان باسابقه، می‌تواند ایرادات شما را اصلاح کند و شما را در مسیر درست یادگیری قرار دهد. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :