logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی

امروزه یادگیری زبان‌های زنده دنیا همچون زبان عربی و ارتباط با جهان عرب یکی از امتیازات ویژه‌ای است که بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای بالابردن شانس خود در موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی سعی در یادگیری آن دارند. دانستن بهترین مسیر یادگیری و استفاده از منابع کمک آموزشی باعث افزایش سرعت شما در یادگیری زبان عربی و رسیدن به اهدافتان می‌شود. 
یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های تقویت زبان عربی استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی زبان عربی است. در واقع استفاده از این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود از فرصت‌ها و زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید و یادگیری زبان عربی را به کاری سرگرم کننده و مهیج تبدیل کنید. در ادامه در مورد اهمیت استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی در یادگیری زبان عربی صحبت می‌کنیم و به معرفی چند مورد از بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی در یادگیری زبان عربی 

با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی می‌توانید هر زمان و مکانی که فرصت یادگیری داشتید به مطالعه زبان عربی بپردازید و از فرصت¬های خود به خوبی استفاده کنید. بهتر است بدانید قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌ها در حالت آفلاین وجود دارد ولی برای استفاده از برخی از امکانات ویژه آن‌ها نیاز به اتصال دستگاه به اینترنت است. 
این روش یکی از روش‌های بسیار راحت برای مطالعه زبان عربی است که نیاز به حمل کتاب و جزوه ندارید و به راحتی با نصب آن در موبایل و یا لپ تاپ می‌توانید زبان عربی را یاد بگیرید. در واقع استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی در کنار آموزش‌های کلاسی، یادگیری شما را دو چندان می‌کند: 

  • یکی از روش‌های ساده و نسبتاً ارزان برای تقویت زبان عربی
  • دسترسی بسیار راحت برای مطالعه زبان عربی
  • یادگیری زبان عربی با لهجه‌های اصیل در رسانه‌های مختلف
  • ارائه برنامه درسی برای یادگیری زبان عربی
  • امکان ثبت تکالیف زبان آموز
  • قابلیت نصب در تلفن هوشمند، لپ تاپ و یا رایانه شخصی 
  • امکان یادگیری زبان عربی در هر زمان و مکان
  • امکان یادگیری زبان عربی با برنامه‌های سرگرم‌کننده و مهیج

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی

استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی یکی از جدیدترین و کم هزینه‌ترین راه‌های تقویت مهارت‌های زبان عربی است. در ادامه در مورد چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی صحبت می‌کنیم:
Arabic Alphabet-Tengulogi

  • کاربر هدف : مبتدی
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android
  • هدف اپلیکیشن : آموزش حروف الفبای زبان عربی 

یکی از بهترین اپلیکیشن¬های آموزش زبان عربی برای سطح مقدماتی، اپلیکیشن Arabic Alphabet-Tengulogi است. با استفاده از این نرم¬افزار، یادگیری حروف الفبای زبان عربی به راحتی امکان¬پذیر است. امکان استفاده از این اپلیکیشن در حالت آفلاین وجود دارد ولی برای استفاده از برخی از امکانات دیگر مثل شنیدن فایل¬های صوتی آموزشی نیاز به اتصال به اینترنت است.

Learn Arabic – 50Languages

  • کاربر هدف : مبتدی _ متوس
  •  پشتیبانی از سیستم عامل : Android، iOS
  • هدف اپلیکیشن : تقویت مهارت شنیداری، آموزش لغات زبان عربی

دروس زبان عربی در این اپلیکیشن پرکاربرد به گونه‌ای برنامه¬ریزی شده است تا تمامی 4 مهارت به خصوص مهارت شنیداری زبان¬آموزان عربی از پایه تقویت شود. امکان دانلود فایل¬های صوتی آموزش زبان عربی در این اپلیکیشن وجود دارد. شما می‌توانید با پخش آن¬ها در پلیرهای خود و تکرار و تمرین با آن¬ها مهارت¬های شنیداری و خواندن را تا حدود زیادی تقویت کنید. علاوه بر امکان یادگیری بسیاری از واژگان زبان عربی در این اپلیکیشن وجود دارد. 
زبان آموزان سطوح مقدماتی تا متوسط می¬توانند با کمک این برنامه تا حد زیادی مهارت¬های زبانی خود را تقویت کنند. در واقع این اپلیکیشن، منبع بسیار خوبی در کنار آموزش¬های کلاسی و منابع معتبر آموزشی دیگر برای تقویت زبان عربی است.

Learn Arabic – Language Guide

  • کاربر هدف : مبتدی _ متوسط
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android
  • هدف اپلیکیشن : آموزش حروف الفبا، اعداد، لغات و گرامر زبان عربی

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی برای سطح مقدماتی، اپلیکیشن Learn Arabic- Language Guide است که زبان آموزان با کمک آن می¬توانند حروف الفبا، لغات و واژگان ساده عربی، اعداد و گرامر مقدماتی زبان عربی یاد بگیرند. همچنین آموزش مکالمات پرکاربرد و آسان روزمره، نحوه استفاده از لغات و واژگان زبان عربی در بسیاری از گفتگوهای پرکاربرد، نحوه تلفظ صحیح آن‌ها و آشنایی با گرامرهای کاربردی جهت ساختن انواع جملات از دیگر برنامه‌های آموزشی این نرم افزار است.

English Arabic Dictionary

  • کاربر هدف : مبتدی تا پیشرفت
  •  پشتیبانی از سیستم عامل : Android
  • هدف اپلیکیشن : افزایش دامنه لغات زبان عربی

اپلیکیشن English Arabic Dictionary یکی از بهترین و معتبرترین اپلیکیشن‌های زبان عربی است که همانند یک فرهنگ لغت زبان عربی کار می‌کند. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید معنای هر لغت از زبان عربی به راحتی یاد بگیرید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب این نرم افزار این است که شما برای پیداکردن معنای لغت عربی نیازی به بازکردن اپلیکیشن ندارید و کافی است آن لغت را کپی کنید، می‌بینید که معنای آن لغت در نوار اعلانات نمایش داده می-شود.

اپلیکیشن آموزش زبان عربی Duolingo

  • کاربر هدف : مبتدی _ متوسط
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android ، iOS ، Windows ، phone ، website
  • هدف اپلیکیشن : آموزش گرامر، واژگان، تقویت تلفظ و مهارت شنیداری

یکی از محبوب‌ترین و بروزترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان عربی، نرم افزار Duolingo است. زبان آموزان با استفاده از این نرم افزار می‌توانند دستور زبان عربی را به طور کامل یاد بگیرند، با بسیاری از واژگان پرکاربرد زبان عربی آشنا شوند و بااستفاده از سیستم ضبط صدا، صدای خود را ضبط کرده تا اپلیکیشن Duolingo میزان پیشرفت شما را در نحوه تلفظ واژگان عربی تشخیص دهد. اپلیکیشن Duolingo یکی از جدیدترین برنامه های روز دنیا برای آموزش زبان های خارجه است که توجه کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب کرده است. 
بهتر است بدانید برای استفاده از این اپلیکیشن از سطوح پیشرفته‌تر، نیاز به خرید نسخه پولی آن است و در سطوح مبتدی، امکانات این برنامه به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است. 

اپلیکیشن آموزش زبان عربی Memrise

  • کاربر هدف : مبتدی – متوسط
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android ، iOS
  • هدف اپلیکیشن : آموزش زبان عربی با تکیه بر تمرین گرامر

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های بسیار معروف و پرکاربرد آموزش زبان عربی، اپلیکیشن Memrise است که علاوه بر آموزش زبان عربی، به شما امکان یادگیری بیش از 200 زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، روسی، چینی، کره‌ای، ژاپنی، ایتالیایی، اسپانیایی، هلندی، دانمارکی و دیگر زبان‌های زنده دنیا را می‌دهد. 
همزمان با دوره‌های آموزشی Memrise اطلاعات شما در زمینه جغرافیا، تاریخ و آداب و فرهنگ مردم کشورهای عرب زبان افزایش می‌یابد. همچنین آموزش و توضیح جملات و واژگان زبان عربی با روش‌های تصویری و صوتی یکی دیگر از مزیت‌هایی است که برای این اپلیکیشن آموزش زبان عربی تعبیه شده است. Memrise ساده‌ترین راه‌های آموزش زبان عربی را بکار برده است و با نصب آن در موبایل خود می‌توانید در یادگیری زبان، از وقت خود بهینه استفاده کنید و سرعت یادگیری خود را بالا ببرید. 

اپلیکیشن آموزش زبان عربی Busuu

  • کاربر هدف : مبتدی – متوسط
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android ، iOS ، website
  • هدف اپلیکیشن : آموزش واژگان، دستور زبان و گفتگوهای پرکاربرد زبان عربی

Busuu یک اپلیکیشن کاملا موفق در آموزش زبان اسپانیایی است. دروس نرم افزار Busuu پیرو CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپا) برنامه ریزی و تدوین می‌شود. زبان آموزان می‌توانند دانش مربوط به آواشناسی و واژگان را از طریق فایل‌های صوتی، پادکست و PDF ارائه شده توسط نرم-افزار Busuu کسب کنند. یک نکته جالب دیگر این است که شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن هوشمند آموزش زبان، نه تنها زبان عربی بلکه بسیاری از زبان‌های زنده دیگر (تا 12 زبان مختلف) را با گذراندن دوره‌های آنلاین رایگان یاد بگیرید. 

اپلیکیشن آموزش زبان عربی Rosetta Stone

  • کاربر هدف : مبتدی تا پیشرفته
  • پشتیبانی از سیستم عامل : Android ، iOS ، website
  • هدف اپلیکیشن : تقویت چهار مهارت زبان عربی


Rosetta Stone یک اپلیکیشن استاندارد یادگیری زبان عربی است که با استفاده از ضبط صدا و تجزیه و تحلیل آن به زبان آموزان کمک می‌کند تا نحوه گفتار دقیق بومی زبانان عرب را بیاموزند. این اپلیکیشن آموزشی به چندین بخش کوچک مانند تلفظ، واژگان، دستور زبان، مکالمه، شنیدن، خواندن و نوشتن تقسیم شده است. Rosetta Stone در توسعه مهارت‌های زبان عربی برای استفاده‌های عملی در زندگی روزمره تمرکز دارد. این برنامه به شما کمک می‌کند تا با تکرار واژه-های جدید در متن‌های مختلف، واژگان را به راحتی حفظ کنید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان