logo-header-felarise

دسته بندی

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی

زبان عربی، از نظر حروف و برخی کلمات، به زبان ما نزدیک است؛ اما یادگیری آن، چالش بزرگی برای اکثر زبان‌آموزان به‌شمار می‌رود. اگرچه سفر، یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای نزدیک‌شدن به زبان و فرهنگ یک ملت است، اما خوشبختانه گزینه‌های بسیار مفید دیگری نیز برای یادگیری زبان‌های مختلف وجود دارند.  
اطراف ما، مملو از منابعی مانند کلاس زبان، کتاب‌های عربی، فیلم و بسیاری از فناوری‌های ارتباطی است که برای یادگیری این زبان پیچیده می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. در این بین، اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، راهی دردسترس‌تر و بسیار آسان برای تقویت دستور زبان و مکالمه هستند. در این مطلب، به معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن‌هایی خواهیم پرداخت که برای یادگیری عربی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ با ما همراه باشید.  

دلایل یادگیری زبان عربی

عربی، زبان سومین دین بزرگ جهان است و بسیاری از مسلمانان، آن را با هدف به‌کارگیری در مسائل مذهبی و راز‌ونیاز با خدای خود، یاد می‌گیرند. علاوه بر این، عربی، یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل و زبان رسمی ۲۷ کشور دنیا است و پلی برای روابط بین‌الملل و سیاست جهانی نیز به‌شمار می‌رود. با توجه به این حقایق، کاملا طبیعی است که بخواهید با استفاده از یک اپلیکیشن زبان عربی، این زبان زیبا را یاد بگیرید. 
سازمان های دولتی در برخی کشورها همچون آمریکا، در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، به‌دنبال افراد مسلط به زبان عربی هستند؛ بنابراین، یادگیری این زبان، موقعیت‌های شغلی بسیار مناسبی را در تجارت، مهندسی، پزشکی و روابط بین‌الملل به‌‌دنبال خواهد داشت. تسلط به عربی، در ایجاد روابط تجاری ارزشمند با افراد سرشناس حوزه تجارت در کشورهای ثروتمندی مانند قطر و امارات متحده عربی نیز کارگشا خواهد بود. 
تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای عربی همچون، امارات، لبنان و… که معمولا رنکیگ خوبی هم دارند، از دیگر دلایل قانع‌کننده برای یادگیری زبان عربی با اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی است. این زبان، به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ و بافت محلی کشورهای عربی نیز بهتر آشنا شوید.

مزایای یادگیری زبان عربی با اپلیکیشن‌های خودآموز

یک زبان جدید مانند عربی را به روش‌های مختلفی می‌توان یاد گرفت یا تقویت کرد. یکی از روش‌های ارزان و دردسترس، استفاده از برنامه آموزش زبان عربی است؛ اما چه ویژگی‌هایی این برنامه‌ها را موثر می‌کنند و مزیت یادگیری عربی با این برنامه‌ها چیست؟

1.انعطاف‌پذیری بالا 

اپلیکیش‌ها، این فرصت را به شما می‌دهند تا زمان و مکان یادگیری را خودتان انتخاب کنید. هر ساعتی از روز که زمان اضافی داشته باشید، در اتوبوس، مترو، مسیر خانه یا کار، به‌سراغ یکی از بهترین برنامه‌های آموزش زبان عربی می‌روید و یادگیری را شروع می‌کنید؛ بنابراین اگر در طول روز، وقت کافی برای شرکت در کلاس‌های عربی ندارید، انعطاف‌پذیری یک اپلیکیشن آموزشی، حتما به کارتان خواهد آمد. این انعطاف‌پذیری، به شما امکان می‌دهد تا راحت‌تر بین کار، زندگی و یادگیری زبان عربی، تعادل برقرار کنید.

2. دسترسی سریع و آسان

به‌جای حمل‌کردن چندین کتاب درسی سنگین، یکی از این اپلیکیشن‌ها را در گوشی خود نصب می‌کنید و به‌راحتی آن را همه‌جا همراه خود می‌برید. معمولا اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند و شما می‌توانید هر جا که به مسئله‌ای برخورد کردید، به‌راحتی و با چند کلیک ساده، آن را در اپلیکیشن خود چک کنید. 

3. سرعت یادگیری را خودتان تعیین می‌کنید. 

اگر کندتر یا تندتر از دیگران یاد می‌گیرید، تطبیق‌دادن خود با سایرین، در کلاس‌های درسی، سخت خواهد بود و به همین دلیل، احساس راحتی نخواهید کرد. گاهی اوقات نیز نمی‌توانید از معلم بخواهید چندین بار یک موضوع را تکرار کند؛ اما با نرم‌افزار آموزش زبان عربی به فارسی، با هر سرعتی که بخواهید یاد می‌گیرید و هر مطلب را چندین مرتبه، تکرار می‌کنید. در این اپلیکیشن‌ها، امکان مرور مطالب گذشته وجود دارد و شما حتی می‌توانید درس را متوقف کنید، تا برای یادگیری عمیق‌تر، تحقیقات بیشتری انجام دهید. 

4. مقرون‌به‌صرفه

بهترین برنامه‌های آموزش زبان عربی، به‌صورت رایگان، آموزش‌های بسیار مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برخی از این برنامه‌ها، هزینه‌ای جزئی بابت اشتراک ماهانه یا سالانه دریافت می‌کنند یا علاوه بر آموزش‌های رایگان، برخی امکانات را نیز به‌صورت پولی ارائه می‌دهند؛ ولی بااین‌حال، اکثر این برنامه‌های پولی، همچنان در مقایسه با دوره‌های گران‌قیمت زبان عربی، به‌طور قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

نکات لازم جهت یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی

امروزه به اپلیکیشن‌های متعددی دسترسی داریم که راه‌های تعاملی و جذابی را برای یادگیری زبان عربی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همان‌طور که در قسمت قبل هم گفتیم، یک نکته مثبت در مورد اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، درس‌ها یا دوره‌های رایگان آن‌ها است؛ حتی برخی از اپلیکیشن‌های پولی نیز چند درس رایگان دارند تا شما ببینید که آیا این برنامه، از نظر محتوایی، همان چیزی است که به‌دنبال آن هستید، یا نه. به‌طور کلی، برای استفاده بهینه از انواع اپلیکیشن زبان عربی، باید نکته‌های زیر را مدنظر داشته باشید: 
اگر در مورد انتخاب اپلیکیشن مطمئن نیستید، به‌طور آزمایشی، با یک برنامه شروع کنید و میزان پیشرفت و علاقه خود را به یادگیری بسنجید. برنامه‌های مختلف، ویژگی‌ها و قالب‌های متفاوتی دارند؛ به‌همین دلیل هم برای پیداکردن بهترین برنامه، باید تعدادی از آن‌ها را امتحان کنید تا یک نرم‌افزار آموزش زبان عربی به فارسی پیدا کنید که متناسب با نیازها و سرعت شما باشد.  
پیشرفت یادگیری خود را در مدت‌زمان استفاده از این برنامه‌ها، به‌طور مرتب بررسی کنید و زمان بیشتری را به قسمت‌هایی که در آن‌ها مشکل دارید، اختصاص دهید.
مهم نیست که کدام اپلیکیشن را برای مطالعه انتخاب می‌کنید، یادگیری موثر هر زبان جدید، نیاز به زمان و تعهد دارد. زمان‌گذاشتن و صبر برای مطالعه مهم است، زیرا هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند شما را به‌شکل معجزه‌آسایی، به زبان عربی یا هر زبان دیگری مسلط کند؛ پس مسئولیت‌پذیر باشید و از زمانی که به استفاده از برنامه آموزش زبان عربی اختصاص می‌دهید، بیشترین بهره را ببرید.  
از آموزش‌های 5 تا 15 دقیقهای یا درس‌های کوتاه اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، برای استفاده بهینه از زمان‌های مرده خود در طول روز استفاده کنید. در پایان روز، متوجه خواهید شد 30 دقیقه تا یک ساعت، عربی خوانده‌اید که زمان بسیار مناسبی برای یک برنامه مطالعاتی بلندمدت به‌شمار می‌رود. 
درس‌ها را روزانه و به‌مرور، به برنامة خود اضافه کنید تا مطالعه زبان عربی به بخشی از روال روزانه زندگی شما تبدیل شود؛ در این صورت، هرگز مجبور نمی‌شوید که برای مطالعه به خود فشار بیاورید.

7 اپلیکیشن خودآموز زبان عربی

اپلیکیش‌های بسیار زیادی برای یادگیری زبان عربی وجود دارند؛ اما فقط برخی از آن‌ها، زبان عربی را به روش‌ صحیح آموزش می‌دهند. بسیاری از برنا‌مه‌ها ممکن است، از نظر املایی، تلفظ، دستور زبان و غیره اشتباهات زیادی داشته باشند؛ به همین دلیل در ادامه، بهترین اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی را برای یادگیری بهتر و موثرتر این زبان، به شما معرفی می‌کنیم

Duolingo

دولینگو، از محبوب‌ترین و معروف‌ترین برنامه‌های رایگان آموزش زبان عربی است. این اپلیکیشن، از یک رویکرد نسبتاً ساده و سریع برای یادگیری عربی بهره می‌برد و با تمرکز روی اصطلاحات، واژگان، تلفظ‌های صوتی و بازی‌های تقویت حافظه، سعی می‌کند تا یادگیری عربی را برای شما سرگرم‌کننده‌ کند. وجود چالش‌های روزانه در این برنامه نیز شما را دائما با عربی درگیر نگه می‌دارند. یکی از خصوصیات Duolingo این است که عربی استاندارد و مدرن را آموزش می‌دهد و از نظر دستور زبان نیز نسبتاً دقیق است. 

Memrise

 در اپلیکیشن Memrise، پس از انتخاب سطح خود، هدف‌تان را از یادگیری مشخص می‌کنید. شما باید از بین گزینه‌های کار، علاقه، سفر، مهاجرت و تحصیل، یک هدف را انتخاب و مطابق آن، روند آموزش خود را شروع ‌کنید. Memrise، با آموزش حروف الفبا شروع می‌کند و از همان ابتدا، اشکال مختلف یک حرف را به زبان‌آموز نشان می‌دهد. این برنامه، ساختار کلمات را تجزیه می‌کند که در ابتدا کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد؛ اما وقتی شروع به ساختن کلمات می‌کنید، کم‌کم اعتمادبه‌نفس‌تان افزایش می‌یابد. Memrise که حتی به‌صورت آفلاین هم کاربرد دارد، بسیار جذاب است؛ زیرا، از صدای بومی‌زبانان استفاده می‌کند و مفاهیم اولیه دستورزبان را به کاربران آموزش می‌دهد. 

Mondly

Mondly، با طرح‌بندی، فعالیت‌ها و دوره‌های مختلفی که ارائه می‌کند، یک نرم‌افزار آموزش زبان عربی بسیار کاربردی برای افراد مبتدی به‌شمار می‌رود. جستجو در بین درس‌های این برنامه آسان است و شما خودتان می‌توانید ترتیب درس‌ها را انتخاب ‌کنید. دروس کاملا تعاملی Mondly، محتوای باکیفیتی دارند و با شبیه‌سازی مکالمات پایه‌، به شما در برقراری ارتباط سریع با بومی‌زبانان، کمک می‌کنند.
شما به‌راحتی می‌توانید روند پیشرفت خود را در این اپلیکیشن پیگیری کنید تا انگیزة بیشتری برای یادگیری داشته باشید. به‌مرور خواهید دید که با انجام تمرین‌های بیشتر، دایره لغات‌تان وسیع‌تر می‌شود و در مکالمات خود، به‌راحتی از این لغات استفاده ‌می‌کنید. 

Learn Arabic Phrasebook

این برنامه که برای سطوح مبتدی و متوسط طراحی شده است، به‌صورت آفلاین نیز کاربرد دارد. دسته‌بندی موضوعی عبارات ضروری در این برنامه آموزشی، کار یادگیری را برای شما آسان می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که Learn Arabic Phrasebook  را از سایر اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، متمایز می‌کند این است که به‌جای کلمات مجزا، کلمات و جملات کامل را به شما آموزش می‌دهد. 
صداهای موجود در این نرم‌افزار، کیفیت بسیار بالایی دارند و متعلق به عربی‌زبانان هستند. امکان علامت‌گذاری جملات جدید و کاربردی، برای دسترسی آسان در آینده، نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد.

Arabic Alphabet – TenguLogi

این برنامة رایگان، مخصوص آموزش الفبای عربی است و سطح مبتدی را پوشش می‌دهد. اگر در سطح مبتدی قرار دارید و هیچ چیزی از عربی بلد نیستید، این برنامه، شروع بسیار خوبی است و پایه‌های دانش عربی شما را تقویت می‌کند؛ چراکه سایر برنامه‌های آموزش زبان عربی، برای افرادی مناسب هستند که تا حدی با کلمات عربی آشنایی دارند و می‌توانند به این زبان بخوانند یا بنویسند. 
این اپلیکیشن، از درس‌هایی آسان و قابل‌فهم برای کمک به یادگیری الفبای عربی استفاده می‌کند. هر درس، به‌صورت یک فلش‌کارت ارائه می‌شود و حاوی حروف، نحوه تلفظ و نوشتن آن‌‌ها در قسمت‌های مختلف یک جمله است. این اپلیکیشن، نحوه نوشتن حروف عربی، دستور زبان و اعداد 0 تا 99 را به شما آموزش می‌دهد.

Learn Arabic – Language Guide

برنامة Language Guide نیز مانند TenguLogi، مناسب افراد مبتدی است و دروس را به‌صورت آفلاین و رایگان ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن، رابط کاربری ساده‌ای دارد و اصول عربی استاندارد و مدرن را آموزش می‌دهد. Language Guide به شما کمک می‌کند تا اعداد، الفبا، واژگان، گرامر و مهارت‌های اساسی مکالمه را به‌راحتی بیاموزید. از ویژگی‌های قابل‌توجه این اپلیکیشن زبان عربی، طراحی زیبا و تیم پشتیبانی فعال آن است.

Learn Arabic – 50 Languages

اپلیکیشن 50 Languages، برای زبان‌آموزان سطوح A1‌، A2‌ و حتی بدون دانش قبلی از عربی، قابل‌استفاده است. این برنامه، یکی از اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی است که واژگان جدید را در زمینه‌های مختلف مانند: موسیقی، ورزش، بیان احساسات و نیازها، در موقعیت‌های مختلف همچون هتل، رستوران، بانک، فروشگاه و… به شما آموزش می‌دهد. ارائه متن و فایل‌های صوتی هم‌زمان در این برنامه، به شما کمک می‌کنند تا به‌طور موثرتری زبان عربی را یاد بگیرید. 

کلام آخر 
اپلیکیشن‌های خودآموز زبان عربی، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهند تا در زمان‌های مرده خود، عربی را بیاموزید. این برنامه‌ها، به شما کمک می‌کنند تا پاسخ‌ها را به تنهایی پیدا کنید و روش تفکر متفاوتی را در پیش بگیرید؛ در نتیجه، موجب یادگیری فعال و عمیق در شما می‌شوند. این ویژگی، در زندگی و کارتان نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت و سبب  می‌شود تا بر موانع احتمالی که در مسیر موفقیت با آن‌ها مواجه خواهید شد، بهتر غلبه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :