logo-header-felarise

دسته بندی

آشنایی با بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی

حقیقت این است که زبان عربی یکی از سخت‌ترین زبا‌ن‌های جهان به‌شمار می‌رود؛ اما با این حال، منابع زیادی نیز برای یادگیری بهتر این زبان وجود دارند. از انواع اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها گرفته تا کتاب‌های درسی و داستانی، همگی برای تسلط شما به عربی مفید هستند. 

یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی زبان‌آموزان، یافتن بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی است. نکته مهم در خصوص کتاب‌های آموزشی این است که باید به‌دنبال کتاب‌هایی باشید که علاوه بر محتوای پربار و نداشتن اشکالات متعدد، به تمام جنبه‌های زبان نیز بپردازند و حداقل یک مهارت را به‌درستی آموزش دهند. در این مطلب، فهرستی از مفیدترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مزایای یادگیری زبان عربی 

زبان عربی، یکی از مهم‌ترین و پرگویش‌ترین زبان‌های جهان است و در بین مسلمانان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. از سوی دیگر، اگر قصد دارید همکاری با یک شرکت بازرگانی بین‌المللی را شروع کنید هم فرصت‌های متعددی در کشورهای عربی وجود دارند. تعداد این شرکت‌ها در حال افزایش است و با تولید ناخالص داخلی عظیمی که دارند، بازار خوبی برای صادرات کالا‌ها و خدمات فراهم می‌کنند. مسلما، یادگیری زبان عربی و آشنایی با فرهنگ عرب، با استفاده از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی، مذاکره و تجارت را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

علاوه بر تجارت، اعراب، کتابخانه‌های وسیعی نیز دارند که آموخته‌های فرهنگ‌های بیزانسی، رومی و یونانی را حفظ کرده‌اند و برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند جالب باشند. 
از طرفی، با کمک کتاب‌های یادگیری عربی، دنیای معماری، ستاره‌شناسی، هوانوردی، ریاضیات و ادبیات را به زبان عربی نیز کشف خواهید کرد.

معرفی بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی 

انگیزه و سخت‌کوشی، به تنهایی برای یادگیری زبان عربی کافی نیست و استفاده از انواع منابع زبان، از جمله‌ کتاب آموزش زبان عربی به فارسی نیز برای آموزش ضروری است. این منابع، به شما کمک می‌کنند تا نتیجه دلخواه را از زحمت‌های خود بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به این زبان مسلط شوید. در این قسمت، بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی موجود را لیست کرده‌ایم تا کامل‌کننده تلاش شما در یادگیری زبان عربی باشند:

o مبتدی
در اولین قدم برای یادگیری زبان عربی، باید با حروف الفبا و نحوه تلفظ صحیح آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید ساده‌ترین کلمات و جملات را بخوانید و معنای آن‌ها را درک کنید. 

1. Read and Speak Arabic for Beginners with Audio CD, Second Edition
این کتاب، کلمات و عبارات روزمره را آموزش می‌دهد و برای افراد مبتدی که قصد یادگیری مکالمه‌های ساده را دارند، بسیار عالی است. فعالیت‌ها، تمرین‌ها و فلش‌کارت‌های متعددی در این کتاب وجود دارند که مکالمه را در ذهن شما ثبت می‌کنند و می‌توانید میزان پیشرفت خود را نیز ارزیابی کنید. 

2. Salamaat! Learning Arabic with Ease
کتاب حاضر، حاوی کلمات و عبارات رایج عربی مدرن است و مکالمه، دستور زبان اولیه و شیوه‌های نوشتاری را نیز پوشش می‌دهد. این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی محسوب می‌شود و برای کسانی مناسب است که تا حدی می‌توانند به این زبان بخوانند و بنویسند. 

3. Learn Arabic in 30 Days
این کتاب، گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی است که وقت کمی دارند و باید هرچه‌سریع‌تر زبان عربی را یاد بگیرند. Learn Arabic in 30 Days، پنج قسمت دارد و از جمله کتاب‌های یادگیری عربی است که در پایان هر قسمت، فرصت تمرین یک مکالمه اساسی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد؛ علاوه بر این، در یک بخش جداگانه‌، به عبارات اسلامی هم پرداخته شده است. این کتاب، برای یادگیری سریع الفبا، کلمات، جملات، گرامر و مکالمه در سطح مبتدی، بسیار عالی است. 

4. Your First 100 Words in Arabic
عکس‌‌ها، فلش کارت‌‌ها، بازی‌ها و تمرین و تکرارهای موجود در این کتاب، همگی دانش زبان عربی شما را تقویت می‌کنند. کتاب، 100 کلمة ابتدایی و مفید را به‌شیوه‌ای ساده و قابل‌درک به زبان‌آموزان مبتدی آموزش می‌دهد. کلمات ارائه‌شده، در دسته‌های روزمره مانند، لباس، اعضای بدن، خانه، حیوانات و… قرار می‌گیرند. این کتاب نیز یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی، برای کسانی است که اطلاعات کمی از زبان عربی دارند.

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی

o متوسط
هنگامی که از مراحل ابتدایی یادگیری زبان عربی عبورکردید، وارد سطح متوسط می‌شوید و به سمت گسترش دایره لغات، دستور زبان پیشرفته‌تر و ساخت جملات پیچیده حرکت می‌کنید. در این سطح، وقت آن است که به سراغ بهترین کتاب آموزش قواعد عربی و لغات پیشرفته بروید تا سطح دانش خود را افزایش دهید:

1. Arabic Vocabulary
کتاب Practice Makes Perfect، راهی عالی برای شروع گسترش دایره لغات در سطح متوسط است. تنوع بالای لغات و وجود بیش از 250 تمرین واژگان و عبارات مختلف در این کتاب، به شما این امکان را می‌دهد که مهارت خود را در مکالمات روزانه، افزایش دهید.

2. Arabic Verb Tenses
Arabic Verb Tense، بهترین کتاب آموزش قواعد عربی از مجموعه کتاب‌های Practice Makes Perfect است. این کتاب، برای کامل‌کردن فرآیند آموزش در سطح متوسط، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا زمان‌ افعال را به‌خوبی بیاموزند. افعال، پیچیده‌‌ترین قسمت دستور زبان عربی هستند؛ زیرا معنای کل جمله را می‌توانند با اختلاف یک حرف تغییر ‌دهند. این کتاب، تمام قوانین کلی را پوشش می‌دهد و تمرین‌های جامعی برای یادگیری زمان فعل‌ها دارد. 

3. Arabic Pronouns and Prepositions
این کتاب نیز نمونه‌ای دیگر از مجموعة Practice Makes Perfect است که به ضمایر و حروف اضافه عربی می‌پردازد. ضمایر، بخش مهمی از زبان عربی هستند؛ چراکه اکثر کلمات و جملات عربی، بر اساس مخاطب آن‌ها بیان می‌شوند. حروف اضافه، اجزای سازندة یک جمله هستند و یکی از اولین مفاهیم مهم در تدریس زبان عربی به‌شمار می‌روند. این کتاب، به‌عنوان بهترین کتاب آموزش قواعد عربی، به طور کامل به این مبحث پرداخته است.

4. A Reference Grammar of Modern Standard Arabic
این گزینه، یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی است که به‌طور کامل به تمام جنبه‌های دستور زبان عربی، همراه با توضیحات مفصل و مثال‌های عینی، می‌پردازد. با کمک این کتاب، بر قواعد اصلی زبان عربی از جمله افعال، اسم‌ها، صفت‌ها، قیدها و ضمایر مسلط خواهید شد؛ در نتیجه می‌توانید انواع جملات را بسازید و با عرب‌زبانان نیز به‌راحتی ارتباط برقرار کنید. 

5. Modern Standard Arabic Grammar
کتاب Modern Standard Arabic Grammar، یکی از کتاب‌های آموزش زبان عربی در سطح متوسط است که به آموزش عمیق دستور زبان می‌پردازد. تمام مفاهیم ارائه‌شده در این کتاب، شامل توضیحات واضح و جامع، به‌همراه مثال‌های تشریحی هستند که برای درک بهتر مفاهیم عربی، دسته‌‌بندی شده‌اند. در این کتاب، مفاهیمی چون نحو، قواعد الفبایی و عددی موردبررسی قرار گرفته است و برای زبان‌آموزانی که به‌صورت بصری و با استفاده از جدول‌ها، نمودارها و نمادها بهتر یاد می‌گیرند، یک گزینة بسیار عالی به‌شمار می‌رود. 

o پیشرفته
در دورة پیشرفته، مفاهیم زبان، دستور زبان و لغات پیچیده‌تر می‌شوند. کتاب‌های سطح پیشرفته، شما را برای ورود به دنیای اعراب آماده می‌کنند.

1.Kallimni
Kallimni در واقع یک مجموعه 5 جلدی است که از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. هر کدام از این کتاب‌های معروف، برای یادگیری خودآموز لهجة عربی مصری فوق‌العاده هستند. هر کتاب، به چند فصل‌ با موضوعات خاص تقسیم شده است و شامل تمرین‌های خواندن، واژگان و فایل‌های صوتی می‌شود. تمرین‌های این کتاب‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را با این زبان درگیر کنند. گفتنی است که این کتاب‌ها کاملاً به زبان عربی نوشته شده‌اند.

2. Living Language Arabic
اگر به‌دنبال یک کتاب درسی منحصربه‌فرد هستید، Living Language Arabic را با شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه 4 جلدی، با وجود 46 درس، همراه با تمرین‌های مرتبط، گرامر، 9 سی دی صوتی (واژگان، تمرین گوش دادن) و امکان دسترسی رایگان به منابع آموزش آنلاین عربی، یک محتوای بسیار غنی محسوب می‌شود. این کتاب، ازجمله کتاب‌های یادگیری عربی است که تمام سطوح را در بر می‌گیرد و یک گزینه ایدئال برای خودآموزی عربی استاندارد و مدرن به‌شمار می‌رود. تنها نقطه ضعف این کتاب، نبود پاسخنامه برای تمرینات است. 

3. Basic Arabic Workbook
این کتاب که برای مطالعه عربی استاندارد مدرن و با تمرکز بر درک عملی زبان عربی، طراحی شده است، بر نیازهای ارتباطی متخصصان و دانشجویان در محل کار و تحصیل تمرکز دارد. رویکرد کتاب بدین گونه است که قواعد دستور زبان عربی را ترکیب می‌کند و به‌مرور که پیش می‌روید، به قوانین سخت‌تری می‌رسید. این کتاب، بهترین کتاب آموزش قواعد عربی برای دانشجویان است و تمام موضوعات از جمله سیاست، اقتصاد و جغرافیا را دربرمی‌گیرد. نقطه قوت کتاب هم توضیحات بسیار خوب و روان دستور زبان است. 

4. Arabi Liblib
این مجموعه کتاب‌ها، عربی مصری محاوره‌ای را برای زبان‌آموزان پیشرفته و به‌روشی سرگرم‌کننده آموزش می‌دهند. هدف کتاب این است که همه بتوانند به اصطلاحات مدرن عربی دسترسی داشته باشند و زبان عربی را به‌سرعت یاد بگیرند.

5. Using Arabic
Using Arabic، برای زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته طراحی شده است و یکی از کتاب‌های یادگیری عربی است که به‌‌طور مختصر، به مسائل مربوط به گویش نیز می‌پردازد.  فصل دوم کتاب، روی واژگان تمرکز دارد و چگونگی ساخت کلمات در زبان عربی (چه از نظر زبانی و چه از لحاظ مفهومی) را شرح می‌دهد. در این فصل، به گروه‌های خاصی مانند کلمات قرضی، متضاد، مترادف، اصطلاحات جغرافیایی و مسائل دیگر نیز اشاره می‌شود.
 فصل سوم که حدود 40 درصد کتاب را تشکیل می‌دهد، مروری کامل بر دستور زبان عربی است. Using Arabic، یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی در سطح پیشرفته است که مطالب گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و حتی استثناها را نیز به‌خوبی بررسی می‌کند. 

سخن پایانی

اگر اشتیاق زیادی برای یادگیری زبان عربی دارید و در تصمیم خود نیز جدی هستید، کتاب‌های آموزشی، ازجمله منابع بسیار مفیدی هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. با استفاده از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان عربی که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید مطالب زیادی به کارنامه مهارت‌های زبانی خود بیفزایید و بهترین نتیجه را از تلاش‌هایتان بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :