logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان‌انگلیسی با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. هر روزه افراد زیادی با هدف‌های متفاوتی تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی تا به امروز چه بوده است؟ یکی از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی خودخوانی آن است، بعبارتی فرد برای یادگیری زبان انگلیسی بصورت خودآموز سعی می‌کند تا مطالبی را بیاموزد. همانطور که در پیش‎‌تر گفته شد یکی از روش‌های یادگیری روش خودآموزی آن است با این حال نمی‌توان گفت بهترین روش است. چرا که برای هر شخصی روش یادگیری زبان با توجه به شرایط شخص متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر در شروع کار هستید و تازه قصد کرده‌اید که زبان انگلیسی را بیاموزید از روش خودآموز استفاده نکنید. روش خودآموز مناسب افرادی است که سطح زبان انگلیسی شان متوسط رو به بالا است و از اعتماد به نفس کافی جهت یادگیری زبان انگلیسی برخوردارند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا چند نمونه از کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی را برایتان مطرح کنیم.

خودآموزی در یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین واساسی‌ترین سوالات زبان‌آموزان این است که کدام روش بهتر است؟ آیا اگر ما درکلاس زبان شرکت کنیم و مطالعه زبان ما تحت نظر استاد مربوطه باشد بهتر است یا اینکه بصورت خودآموز زبان را فرا بگیریم؟ همانطور که گفتیم تاکنون هیچ روشی برتر از روش دیگر نیست چرا که همه چیز بستگی به شرایط و محیط پیرامون شما دارد که باعث می‌شود تا انتخاب درستی برای یادگیری زبان داشته باشید. بگذارید ابتدا توضیحی مختصر درباره مزایا و معایب هر دو روش را ارائه دهیم.

  • از مزایای یادگیری زبان انگلیسی بصورت خودآموز این است که می‌توانید برنامه ریزی شخصی داشته باشید و از لحاظ تایم و زمان می‌توانید با اختیار خودتان زمان مناسب برای مطالعه را تععین کنید.
  • از دیگر مزایای یادگیری زبان بصورت خودآموز سرعت یادگیری مطالب است چرا که در یادگیری بصورت شرکت در کلاس و تحت نظر استاد، ممکن است سایر زبان‌آموزان از روند یادگیری زبان شما کاسته کنند، ممکن است سرعت یادگیری شما بالاتر از سایر زبان‌آموزان باشد یا بالعکس و این ناهماهنگی باعث ایجاد خلل در روند آموزشی‌تان باشد.

بخواهیم از معایب این روش نام ببریم عدم حضور شخصی برای ایجاد مکالمه به زبان‌انگلیسی وتقویت مهارت اسپیکینگ می‌باشد.

واما از مزایا و معایب روش حضور در کلاس:

یکی از مزایای این روش تقویت مهارت اسپیکینگ می‌باشد زیرا یکی از قوانین شرکت در کلاس‌های آموزشی، صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌باشد و این بدان معنی است که شخص ملزم به یادگیری این زبان است. اما همانطور که گفته شد زمان و تایم بندی کلاس‌های شما دست خودتان نیست.

چگونه از کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

یکی از لازمه های اصلی برای یادگیری زبان انگلیسی و پیشرفت در آن داشتن صبر و پشتکار است که این مسئله زمانی که به صورت خودآموز سعی در یادگیری دارید اهمیت بیشتری خواهد داشت. اما راه هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، جذابیت این روش را برایی خود افزایش دهید. به طور مثال میتوانید برای هر روز خود درس مشخصی را تعیین کنید و به مطالعه آن بپردازید و در صورتی که توانستید آن درس را با موفقیت به اتمام برسانید برای خود جایزه ای کوچک درنظر بگیرید. در هنگام مطالعه سعی کنید با صدای بلند بخوانید این مسیله به تمرکز و یادگیری شما کمک بسیاری می‌کند. حتما از مطالب یادداشت برداری کنید. در صورتی که کتابی که انتخاب کرده اید برای شما کسل کننده است با تحقیق بیشتر کتاب مناسب خودرا پیدا کنید.

بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی

بسیاری از افرادی که تصمیم میگیرند تا زبان‌انگلیسی را فراگیرند بعد از دیدن تعداد کتب موجود در بازار دچار گیجی و ناامیدی می‌شوند و از تصمیم خود منصرف میشوند. بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی هستند که در رقابت با سایرکتب زبان، برتری می‌یابند. در اینجا ما تصمیم داریم تا با معرفی تعدادی از بهترین کتاب‌های خودآموز، مقداری از سردرگمی شما را بکاهیم. لازم است در ابتدا بدانید بهترین کتاب‌های موجود در بازار به 3 گروه تقسیم می‌شود:

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی

  • کتاب‌های اصلی یا به‌عبارتی Course Books

کتاب‌های اصلی، به آموزش هر چهار مهارت زبان انگلیسی میپردازند و هر سه قسمت اصلی زبان انگلیسی (Grammar، Vocabulary، Pronunciation) را پوشش دهی می‌کنند. این دسته از کتاب‌ها همواره بر اساس سطح طبقه‌بندی می‌شوند.

  • کتاب‌های مرجع

این کتاب‌ها معمولا در تمام دوران ها و حتی در پایان خواندن زبان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هرگاه در زبان انگلیسی به مشکلی برخورد کردید، این کتاب‌ها به کمک شما خواهند آمد. کتاب‌های تکمیلی گروه سوم از کتاب های زبان انگلیسی، کتاب‌های تکمیلی هستند. این کتاب‌ها را براساس نیاز و برای تقویت یکی از مهارت‌ها یا بخش‌های زبان مورد استفاده شما خواهند بود. در ابتدای یادگیری بهتر است به سراغ این کتاب‌ها نروید تا وقتی که نیاز به کار و تمرین بیشتر را احساس کردید. 

حال بهتر است به معرفی چند کتاب برتر بپردازیم:

  • کتاب خودآموز گرامر Living Grammar

این مجموعه کتاب که یکی از محصولات انتشارات آکسفورد می‌باشد ، گرامر زبان انگلیسی را در چهار سطح Elementary , pre Intermediate , Intermediate , Upper Intermediate پوشش می‌دهد. در هرسطح از این مجموعه 30 درس وجود دارد که در هر درس ابتدا آموزش گرامر مربوطه را با استفاده از موضوعات کاربردی آورده شده و در انتهای آن نکات مهم مربوط به آن درس نیز بحث می‌شود و سپس با انجام دادن چند تمرین مباحث مربوطه را بهتر درک خواهید کرد. همراه با کتاب CD آموزشی آن نیز در اختیار خریدار قرار می‌گیرد که در آن نرم افزار مخصوص کتاب و فایل های PDF کتاب قرار دارد. این مجموعه برای یادگیری گرامر و آماده سازی آزمون های KET و PET و FCE طراحی شده است که علاوه برآن شما را با لغات جدید نیز آشنا می کند.

  • کتاب خودآموز گرامر Understanding and Using English Grammar

این کتاب یکی از منابع قدیمی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شود که تمرکز اصلی آن بر یادگیری گرامر زبان انگلیسی است و باعث تقویت هر چهار مهارت speaking – listening – reading – writing خواهد شد. در ابتدای هر درس از این کتاب آزمون های ابتدایی وجود دارد که با انجام آن یادگیری دانش آموز هدفمند تر خواهد بود. هماهنگی مطالب در ، وجود تمرینات پر تعداد و موضوعی و همچنین ردینگ های متنوع و جذاب از دیگر ویژگی های این کتاب است که به پیشرفت و یادگیری شما کمک می‌کند. این کتاب نیز دارای CD است که در آن گرامر و دروس به صورت تصویری آموزش داده می‌شود که این مسئله در یادگیری شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین ئر این CD داستان ههای زیبایی به زبان انگلیسی و فایل های کتاب و ویدیوهایی برای توضیح بیشتر در مورد گرامرها نیز قراردارند. دقت داشته باشد که این کتاب برای سطوح متوسط به بالا طراحی شده است.

در این مقاله با کتاب‌های family and friends آشنا شوید: سطح کتاب‌های فمیلی فرندز

  • کتاب خودآموز English Grammar in Use

یکی از معروف ترین مجموعه های آموزش زبان انگلیسی مجموعه English Grammar in Use است. این مجموعه که در سه سطح Essential (ابتدایی) و Intermediate (متوسط) و Advanced (پیشرفته) منتشر شده است به عنوان یکی از کاملترین و محبوب ترین ها در زمینه یادگیری زبان انگلیسی شناخته می‌شود. در هر سطح این مجموعه صد درس گرامری با استفاده از مباحث کاربردی و روزمره آموزش داده شده است که در انتهای هر درس نیز تمرینات کاربردی برای درک بهتر ارائه شده است. این کتاب که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است ، باتوجه به آنکه از سطح بندی و ارائه مطالب بسیار مناسبی برخوردار است سالیان زیادی است علاوه بر آنکه در بسیاری موسسات آموزشی تدریس می‌شود ، بسیاری از افراد نیز از آن به عنوان مجموعه ای خودآموز استفاده می‌کنند. دراین مجموعه نیز فایل های الکترونیکی آن در CD همراه با آن گنجانده شده است که برای یادگیری بیشتر از آن ها نیز میتوانید استفاده کنید.

  •  کتاب‌های یادگیری مکالمه انگلیسی Speak Out

این مجموعه که با همکاری شرکت BBC Learning English تهیه شده است مجموعه ای است هشت سطحی از سطوح مقدماتی تا پیشرفته که تمرکز آن بر مهارت مکالمه افراد است . این مجموعه که از لهجه بریتانیایی استفاده میکند در بسیاری از نقاط جهان انتخاب اول برای یادگیری مکالمه انگلیسی است . در هر سطح از این مجموعه بین 10 تا 12 درس وجود دارد که تمامی مطالب هر درس مبتنی بر افزایش مهارت مکالمه است . که علاوه بر محتوای کتاب فایل های صوتی و ویدیویی برای یادگیری هرچه بهتر مکالمه در نظر گرفته شده است. در کنار کتاب اصلی کتاب تمرین نیز ارائه شده است که تمامی مطالب و دروس کتاب را به طور مجزا پوشش می‌دهد و علاوه بر آن امکان استفاده آنلاین از فایل های صوتی اضافه نیز برای تمرین بیشتر وجود دارد. علاوه بر این دو کتاب ، کتابی مجزا نیز برای اساتید ارائه شده است تا مطالب به صورت هر چه بهتر به دانش آموزان انتقال یابد.

جهت آشنایی با کتاب‌های سولوشن این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های solutions

  • کتاب خودآموز Speak English Like an American

این کتاب مجموعه ای از اصطلاحات و جملات محاوره‌ای روزمره و پرکاربرد است که در 25 درس ارائه شده است . از آنجایی که در مکالمات روزانه از اصطلاحات خاصی استفاده می شود که شاید با مفهوم لغوی آن ها کمی متفاوت باشد یادگیری اصطلاحات یک ضرورت به نظر می‌رسد و از طرفی دیگر از آنجایی که تعداد این اصطلاحات مخصوصن اصطلاحات پرکاربرد خیلی زیاد نیست راهی آسان برای برقراری ارتباط نیز هست. به همین دلیل این کتاب تبدیل به یکی از پرطرفدارترین کتاب های خودآموز دنیا شده است . در این کتاب همراه با معرفی بیش از 300 اصطلاح پرکاربرد تمرین هایی نیز ارائه شده است تا درک بهتری از شرایط استفاده از این اصطلاحات داشته باشید. علاوه بر آن فایل های صوتی ارائه شده در CD هوراه کتاب کمک زیادی به مهارت listening و speaking شما خواهد کرد.

  • مجموعه Academic Encounters

مجموعه Academic Encounters در چهار سطح ارائه شده است که هر سطح در هشت درس که در آن از مطالب علمی کمک گرفته شده است به ارائه ی مطالب مورد نظر خود می‌پردازد. این مجموعه با جداسازی کتاب های مهارت های listening و speaking از کتاب مهارت های writing و reading از دسته بندی متفاوتی نسبت به دیگر مجموعه ها برخوردار است. پس اگر به دنبال تقویت مهارت خاصی هستید ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشد که همانطور که از نام این مجموعه پیداست این سری کتاب ها برای اهداف آکادمیک به کار برده می‏شوند به عبارت دیگر ان مجموعه برای افرادی که در سطوح دانشگاهی در حال فعالیت هستند طراحی شده است و برای افراد در سطوح دانشگاهی که درصدد اخذ مدارک ایلتس و تافل هستند مناسب است.

  • کتاب خودآموز English Vocabulary in Use

اگر به دنبال تقویت دایره لغات خود هستید حتما مجموعه English Vocabulary in Use را امتحان کنید. این مجموعه که انتخاب بسیاری از موسسات و افراد برای تقویت دایره لغات است توسط انتشارات معتبر کمبریج ارائه شده است. این مجموعه که در چهار سطح از مبتدی تا پیشرفته منتشر شده سعی دارد تا با استفاده از تصاویر ساده و کاربرد کلمات در موقعیت های ساده روزمره یادگیری کلمات را برای شما راحت تر و جذاب تر کند. این مجموعه علاوه بر آموزش کلمات در قالب جملات و مکالمه های کاربردی، شما را با اشتباهات رایج مربوط به کلمات جدید نیز آشنا می کند و با تمرینات کاربردی باعث ماندگاری لغات در ذهن شما می‌شود.

حتماً این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های hey there

      • کتاب خودآموز 1100

      از دیگر کتاب های مناسب تقویت دایره لغات می‌توان به کتاب 1100 اشاره کرد که یکی از معروف ترین کتاب های آموزش زبان نیز هست. البته در نظر داشته باشد که سطح کلمات این کتاب نسبت به کتاب های دیگر مانند 504 دشوارتر است از این رو منبع مناسبی نیز برای آمادگی در آزمون های بین‌المللی محسوب می‌شود. روند آموزش این کتاب به این صورت است که شما باید در هر هفته بیست کلمه جدید که مشخص شده‌اند را یاد بگیرید به طور دقیق تر در هر روز پنج کلمه مشخص را یاد می‌گیرید و در روز های باقی مانده هفته نیز به تکرار و تمرین می‌پردازید تا یادگیری شما کامل شود. و این روند تا 46 هفته و پایان کلمات ادامه خواهد داشت. البته که این روند طولانی خسته کننده خواهد بود اما برنامه مشخص و دقیق کلمات کتاب و عمچنین استفاده کتاب از بخش های جذاب مانند متن هایی که کلمات جدید در آن به کار برده شده و اصطلاحات و ضرب‌المثل های حذاب هر درس باعث می‌شود این روند برای شما آسان تر و جذاب تر شود

      نظرات

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      مقالات مرتبط

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

      آموزش زبان انگلیسی

      سطح دوره : حداقل B2

      logo-header-felarise

      با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

      logo-header-felarise

      پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :