logo-header-felarise

دسته بندی

13 نکته طلایی جهت یادگیری زبان سوئدی

زبان سوئدی مرسوم‌ترین زبان اسکاندیناوی است و به گروه زبان‌های آلمانی شمالی تعلق دارد. این زبان توسط بیش از 10 میلیون نفر در سوئد و فنلاند صحبت می‌شود و بیش از 40000 زبان‌آموز نیز در سراسر جهان، آن را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده‌اند.

سوئد با مناظر و طبیعت خیره‌کننده، قلعه‌های باستانی، معماری، غذاها و سنت‌های خاص خود، یک مقصد محبوب برای گردشگران سراسر دنیا و همچنین مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی و کاری به شمار می‌رود.   

آیا آماده سفر به این کشور زیبا هستید یا فقط می‌خواهید کتاب‌های سوئدی بخوانید و با دوستان خارجی خود تعامل داشته باشید؟ در هر یک از این شرایط، به هر حال باید زبان سوئدی را یاد بگیرید! در این مطلب از فلارایز ما بهترین روش‌ یادگیری زبان سوئدی و و بهبود مهارت‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.  

13 روش مهم برای یادگیری زبان سوئدی

بهترین روش یادگیری زبان سوئدی، روشی است که شما را سریع‌تر و کارآمدتر به این زبان مسلط کند. روش مناسب خود را پیدا کنید و به آن پایبند باشید. چند نکته زیر به شما کمک می‌کند که اندکی پس از شروع یادگیری، به راحتی پیشرفت کنید.

1.یک هدف مشخص داشته باشید:

برای اینکه در طول فرآیند یادگیری، متمرکز و ثابت بمانید، باید بدانید که چرا می‌خواهید به زبان سوئدی مسلط شوید و دقیقاً در چه بازه زمانی خاصی باید به کدام سطح برسید. هدف خود را تا حد ممکن روشن کنید. 

داشتن هدف، ذهن را متمرکزتر کرده و انگیزه بیشتری به شما می‌دهد. مثلا اگر برای اخذ یک مدرک بین المللی زبان سوئدی آماده می‌شوید، سطح مورد نظر و زمان آزمون را هدف قرار داده و در راستای آن حرکت و برنامه‌ریزی کنید.

2.برنامه منظم داشته باشید:

آنچه که بعد از تعیین هدف اهمیت دارد، برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب بهترین راه یادگیری زبان سوئدی است. وقتی صحبت از یادگیری این زبان می‌شود، مطالعه منظم و روزانه تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.یک برنامه یادگیری متعادل کمک می‌کند که در مسیر رسیدن به هدف خود، متمرکز، باانگیزه و پایدار بمانید. حتی اگر مشغله زیادی دارید، از مطالعه روزانه نیم ساعت شروع کنید؛ اما این روند را هر روز ادامه دهید. کم کم و با بالا رفتن سطح خود، زمان مطالعه را بیشتر و منابع را متنوع‌تر کنید. 

3.با یادگیری الفبا و نحوه تلفظ کلمات شروع کنید:

اگرچه یادگیری الفبا به نظر آسان می‌رسد، اما اولین چیزی است که هر زبان آموز سوئدی باید بداند. زیرا آشنایی با الفبا، تاثیر زیادی در درستی تلفظ کلمات سوئدی خواهد داشت. این زبان مانند انگلیسی، از الفبای لاتین استفاده می‌کند. الفبای سوئدی 29 حرف دارد و شامل 9 حروف صدادار است که پنج حرف آن مانند حروف صدادار انگلیسی (c,e, a, u, i) بوده و سایر حروف شامل حروف صدادار اضافیä ، å، y و ö هستند.

بهترین روش یادگیری زبان سوئدی این است که تمام نکات در تلفظ صحیح کلمات را به خوبی درک کنید. به عنوان مثال، برخی کلمات در زبان سوئدی دو استرس دارند: مثلا کلمهkursbok  در هر دو هجا تاکید یا استرس دارد، در حالی که کلمه انگلیسی معادل آن (coursebook )، تنها یک استرس دارد.

یکی از عواملی که زبان سوئدی را ریتمیک می‌کند، طول هجاهای استرس است. معمولاً تمام هجاهای استرس‌دار طولانی‌تر تلفظ می‌شوند. نکاتی از این دست در زبان سوئدی زیاد است، بنابراین سعی کنید آن‌ها را از همان ابتدا و به مرور یاد بگیرید تا تلفظ بهتری داشته باشید. 

4.لغات ضروری را یاد بگیرید:

هر چه دایره لغات گسترده‌تری داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری نیز در مکالمه و نوشتن به زبان سوئدی خواهید داشت. حفظ کردن لغات به صورت کاربردی و برای موقعیت‌های مختلف، می‌تواند بهترین راه یادگیری زبان سوئدی و به خاطر سپردن حجم زیادی از کلمات روزانه باشد. اپلیکیشن‌های زیادی با ترفندهای مختلف، به یادگیری لغات بیشتر کمک می‌کنند. بنابراین آن‌ها را دانلود کنید تا روزانه چند لغت جدید یاد بگیرید. 

teenage-student-open-book-stands-swedish

5.در یک کلاس زبان سوئدی مناسب ثبت نام کنید:

اگرچه استفاده از کتاب‌های خودآموز زبان سوئدی می‌تواند تا حدی کارساز باشد، اما شما در طول روند یادگیری نیاز به بازخورد و راهنمایی یک معلم با تجربه دارید. پس بهتر است یک کلاس یا معلم خصوصی زبان سوئدی پیدا کنید. بهترین روش یادگیری زبان سوئدی، پیشرفت، رفع اشکال و تصحیح تلفظ، کمک گرفتن از یک معلم باتجربه و کارآزموده خواهد بود.

6.کتاب‌هایی به زبان سوئدی بخوانید:

کتاب خواندن، مهارت‌های درک مطلب، رایتینگ و حتی اسپیکینگ را تقویت می‌کند. افراد مبتدی می‌توانند مسیر خود را از کتاب‌های کودکانه و ساده شروع کرده و کم کم سطوح بالا و کتاب‌های نوجوانان را امتحان کنند. انواع کتاب‌های داستان با موضوعات جذاب، می‌توانند در بهبود مهارت‌های زبانی تاثیرگذار باشند.

اگر در سطوح بالاتر هستید، کتاب‌هایی با موضوعات علمی و جالب، دایره لغات، گرامر و ساختار زبانی شما را تقویت می‌کنند. کتاب خواندن باید به صورت فعال باشد، بدین معنی که فقط روخوانی کردن متون، بدون توجه به معنی کلمات نباشد. به دنبال معنی کلماتی باشید که نامفهوم هستند.

تلفظ برخی کلمات سخت را در دیکشنری‌های آنلاین  یا یک نرم افزارهای آموزش زبان سوئدی گوش دهید و به ساختار جملات توجه کنید. هر چند این کار زمان‌بر است، اما بهترین راه یادگیری زبان سوئدی محسوب می‌شود. به طوری که در مدتی کوتاه، پیشرفت زیادی را احساس کرده و به این روند مطالعه عادت می‌کنید.

7.پادکست سوئدی گوش دهید:

یکی از روش‌های توصیه‌شده برای تقویت لیسنینگ، گوش دادن به پادکست‌های مختلف است. اپلیکیشن‌ آموزش زبان سوئدی و برخی از سایت‌ها، به صورت رایگان یا در ازای هزینه اندک، پادکست‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهند.

این یک فرصت طلایی برای شنیدن مکالمات افراد بومی و لهجه‌های مختلف است. خود را محک بزنید و سعی کنید هر آنچه را که می‌شنوید، بنویسید. این به شما کمک می‌کند که ضعف‌های خود را در مهارت گوش دادن شناسایی کرد و کم کم آن‌ها را برطرف کنید.

بعد از مدتی متوجه می‌شوید که حتی کلمات سخت را نیز به راحتی درک می‌کنید. مهم نیست موضوع پادکست چه چیزی باشد، از مکالمات روزمره خرید و درسی گرفته تا مطالب علمی، همه به تقویت گوش‌های شما کمک می‌کنند.

8.یک اپلیکیشن دانلود کنید:

امروزه یادگیری زبان سوئدی با وجود ارتباطات آنلاین و انواع ابزارهای اینترنتی، کار چندان سختی نیست. استفاده از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان سوئدی می‌تواند تا حد زیادی به تسلط شما کمک کند. اغلب اپلیکیشن‌ها محیط کاربرپسند و ساده‌ای دارند و بر اساس روش‌های علمی اثبات‌شده، طراحی می‌شوند. بنابراین می‌توانید برای پیشرفت بیشتر و سریع‌تر، به آن‌ها اعتماد کنید. به‌علاوه، اپلیکیشن‌ را همیشه روی گوشی خود دارید و در همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید.  

9.به اصلاح شدن عادت کنید:

هر چند سوئدی‌ها کمی خجالتی هستند، هرگز از تصحیح تلفظ و کلمات سوئدی ابایی ندارند و این کار را بی‌ادبانه نمی‌دانند. بلکه در واقع قصد دارند که به شما کمک کنند. بنابراین اگر تلفظ صحیح کلمات و جملات از طرف یک سوئدی به شما گوشزد شد، ناراحت نشوید و سعی کنید فقط یاد بگیرید.

10.حروف ندای سودی را یاد بگیرید:

مانند زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری، زبان سوئدی نیز حروف ندا و اصطلاحاتی دارد که علی‌رغم ظاهر بی‌معنی خود، احساساتی مانند تعجب را نشان می‌دهند. یادگیری حروف ندا، بهترین روش یادگیری زبان سوئدی برای ساختن  مکالمات طبیعی‌تر است و از طرف دیگر، مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‌کند. چند مورد از این حرف نداها در ادامه آورده شده است:

  • به جای آخ یا آی بگویید: Aj
  • به جای بله یا آره، یک نفس عمیق بکشید و در حین دم، یکAa  کوتاه بگویید.
  • به جای  باشه و اوکی، می‌‌توانید بگویید: Jaha

11.فیلم‌ و اخبار به زبان سوئدی تماشا کنید:

اگر می‌خواهید سریع‌تر زبان سوئدی را یاد بگیرید، دیدن فیلم و گوش دادن به لهجه‌ها، کلمات و جملات مختلف از زبان افراد بومی، اثر یادگیری را چندین برابر می‌کند. خوشبختانه فیلم‌های زیادی به زبان سوئدی با موضوعات مختلف در دسترس هستند که می‌توانید با زیرنویس یا بدون زیرنویس فارسی، آن‌ها را تماشا کنید.

تماشای اخبار نیز بهترین روش یادگیری زبان سوئدی است. اخبار یا فیلم‌ها را مطابق با سطح خود ببینید. خیلی سخت بودن باعث می‌شود انگیزه خود را از دست بدهید و آسان بودن بیش از حد نیز به پیشرفت شما کمکی نمی‌کند. 

فیلم‌ها را چندین بار و در قسمت‌های کوتاه کوتاه نگاه کنید و سعی کنید معنی کلمات را متوجه شوید. معنی تمام کلمات سخت و مبهم را در دیکشنری پیدا کنید و تلفظ صحیح آن‌ها را نیز یاد بگیرید.

12.املای صحیح کلمات را یاد بگیرید:

برخی از ترکیبات حروف، تلفظ دشواری دارند، مانند sj که در کلماتی مانند sju  به معنای هفت ظاهر می‌شود، تلفظی  بین sh و hw در انگلیسی داشته و می‌تواند املای متفاوت و حتی بسته به منطقه،‌ تلفظ متفاوتی داشته باشد

 تمرین املا همزمان با تلفظ صحیح می‌تواند بهترین راه یادگیری زبان سوئدی باشد. وقتی صحبت از املای سوئدی به میان می‌آید، باید بدانید که بسیاری از کلمات سوئدی به شکلی که تلفظ می‌شوند، نوشته نمی‌شوند. بنابراین از ابتدا به نوشتن صحیح کلمات توجه داشته باشید.

13.افعال سوئدی:

خوشبختانه در زبان سوئدی، صرف افعال مانند زبان‌های آلمانی یا اسپانیایی نیست و افعال بدون توجه به فاعل، شکل یکسانی دارند. به عنوان مثال، فعل att tala  (گفتن)  در زمان حال با ضمیر jag  (من) به صورت jag talar (من صحبت می‌کنم) گفته می‌شود و با ضمایر vi  (ما) یا hon (او مونث) عبارت فعل به صورت hon talar (او صحبت می‌کند) و vi talar ( ما صحبت می‌کنیم) می‌آید. بنابراین می‌بینید که فعل برای ضمایر مختلف تغییر نکرده است و فقط برای زمان‌های مختلف تغییر می‌کند. این ویژگی یادگیری جملات سوئدی را بسیار آسان‌تر کرده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

13 نکته طلایی جهت یادگیری زبان سوئدی
آموزشگاه زبان سوئدی به‌صورت آنلاین و مکالمه محور
بهترین کتاب‌های خودآموز زبان سوئدی
یادگیری زبان سوئدی چقدر طول می کشد؟
مدارک بین المللی زبان سوئدی
عبارات پر کاربرد در زبان سوئدی به همراه ترجمه
صفر تا صد یادگیری اصولی الفبای زبان سوئدی
بهترین نرم افزارهای آموزش زبان سوئدی
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان