logo-header-felarise

دسته بندی

آیا یادگیری زبان فرانسه واقعا سخت و زمان بر است؟

گاهی اوقات، یادگیری تلفظ و گرامر زبان فرانسوی کمی مشکل است؛ از این رو زبان‌آموز در طول مدت زمان یادگیری زبان فرانسه با چالش‌هایی روبرو می‌شود. پس لازم است ابتدا هدف یادگیری خود را به طور صریح مشخص کنید، در طول مسیر یادگیری به اصلاح خود بپردازید و تا رسیدن به اهداف، به تمرین ادامه دهید.

اما در کل، یادگیری زبان فرانسه سخت و غیر ممکن نیست؛ بلکه اگر از روش‌ها و منابع یادگیری درست استفاده کنید و از مسیر لذت ببرید، به سرعت به این زبان مسلط می‌شوید. در این مطلب از فلارایز، تمام دلایل سخت بودن یادگیری زبان فرانسه و روش‌های غلبه بر مشکلات پیش رو را بررسی کرده‌ایم.

یادگیری زبان فرانسه چقدر زمان لازم دارد؟

زبان‌آموزانی که نگران سخت بودن زبان فرانسه هستند، اغلب در مورد مدت زمان رسیدن به تسلط کامل سوال می‌کنند. باید گفت هیچ پاسخ مشخصی برای مدت زمان یادگیری یک زبان وجود ندارد و این مسئله به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی خواهد داشت.

با استفاده از بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسوی مانند کلاس‌های آموزشی معتبر، دوره‌های آنلاین زبان فرانسوی و سایر روش‌ها، یادگیری زبان فرانسه به یک فعالیت سرگرم‌کننده و جذاب تبدیل می‌شود و به مرور خواهید دید که دیگر چالش‌های این زبان ترسناک نیستند  و میزان سختی یادگیری زبان فرانسه نیز کم‌تر می‌شود. 

از طرفی برای یادگیری زبان فرانسه به انگیزه نیاز دارید. مثلا سفر به کشور فرانسه یا اپلای تحصیلی و شغلی، می‌تواند انگیزه بالایی به شما بدهد. در کنار انگیزه، اشتیاق به یادگیری زبان نیز کمک زیادی می‌کند.

یادگیری زبان فرانسوی نیازمند تلاش جدی و مستمر است و از طرفی هر چه مشتاق‌تر به یادگیری کلمات جدید باشید و اطراف خود را با کتا‌ب‌ها، دوستان فرانسوی‌زبان، سایت‌های فرانسوی و انواع اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه پر کنید، مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه را کاهش خواهید داد.

یادگیری زبان فرانسه را از کجا شروع کنیم؟

اگر آماده شروع یادگیری زبان فرانسه هستید، در اینجا ما به شما مسیری شروع یادگیری این زبان را آموزش می‌دهیم تا برای موفقیت‌ در این مسیرآماده شوید.

remote-education-tutoring-concept-female-teacher-min

1. برای یادگیری به دنبال کلاس باشید:

برای شروع یادگیری، بهتر است در یک کلاس درس شرکت کنید تا اصول اولیه زبان را بیاموزید. حتی اگر ساعت‌ها به حفظ واژگان بپردازید اما نتوانید جمله بسازید، هرگز نمی‌توانید به زبان فرانسوی صحبت کنید. خوشبختانه، کلاس‌ها و دوره‌های فشرده زیادی توسط بهترین آموزشگاه زبان فرانسه در ایران ارائه می‌شود و در مدت زمانی کوتاه، مبانی زبان فرانسه را به شما آموزش می‌دهند. کلاس‌ها کمک می‌کنند تا روش متناسب خود را پیدا کنید و شما را برای انواع آزمون‌ها آماده می‌کنند.

2. افعال نامنظم رایج را حفظ کنید:

افعال فرانسوی به دو دسته افعال منظم و بی‌قاعده طبقه‌بندی می‌شوند. یادگیری افعال باقاعده آسان است و می‌توانید با قوانینی خاص، آن‌ها را به سرعت یاد بگیرید. اما برای تقویت خود باید افعال بی‌قاعده را نیز حفظ کنید. نکته‌ای که در مورد افعال بی قاعده وجود دارد این است که آن‌ها اغلب از مفیدترین و رایج‌ترین افعال در زبان فرانسوی هستند.

3. یادگیری لغات:

به غیر از حفظ و تمرین کردن، راهکارهای زیادی برای یادگیری بهتر لغات فرانسه وجود دارد. اگر به انگلیسی مسلط هستید، زمانی که یک متن فرانسوی را می‌خوانید، کلمات مشابه زیادی خواهید دید که کار یادگیری را آسان‌تر می‌کنند و بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه موثر هستند.

در ابتدای مسیر آموزش، روی واژگان رایج در مکالمات روزمره (خانه، غذا، ورزش، مدرسه و دانشگاه) تمرکز کنید و در طول یادگیری کلمات، آن‌ها را در متن و جملات به کار ببرید تا با کاربردشان نیز آشنا شوید.

4. یادگیری زبان فرانسه با فایل‌های صوتی:

اگر با هدف یادگیری مکالمه در حال مطالعه زبان فرانسه هستید، باید فایل‌های صوتی زیادی گوش دهید. اگر زبان فرانسه را فقط با خواندن تمرین کنید، بسیار بعید است که به تلفظ آن مسلط شوید؛ زیرا شکل گفتاری و نوشتاری این زبان، بسیار متفاوت است. با استفاده از فایل‌های صوتی زبان فرانسوی با لهجه بومی، تلفظ لغات را به بهترین شکل ممکن یاد می‌گیرید.

آیا می‌توان زبان فرانسه را به صورت خودآموز یاد گرفت؟

هر چند بسیاری از سایت‌ها ادعا می‌کنند با روشی منحصر به فرد می‌توانید خودتان فرانسوی را یاد بگیرید، واقعیت این است که روش خودآموز برای همه مناسب نیست. برخی از زبان‌‌آموزان، فرانسوی را به راحتی تا سطحی خاص به روش خودآموز یاد می‌گیرند، اما در نهایت برای تقویت مکالمه و مهارت نوشتن، نیاز به بازخورد از یک معلم خواهند داشت.

روش‌های زیادی برای یادگیری خودآموز وجود دارد که توجه به آن‌ها مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه را کاهش می‌دهد.

هر روز با برنامه کمی زبان فرانسه بخوانید:

یک عنصر کلیدی برای موفقیت در خودآموزی زبان فرانسه، داشتن یک برنامه مطالعه منظم و ثبات در آن است. در ابتدای یادگیری ساعات زیادی مطالعه نکنید، روزی 30 دقیقه نیز کفایت می‌کند.

به طور جدی مطالعه کنید:

هر چه در سطوح بالاتر پیش می‌روید، آموزش شکلی جدی به خود می‌گیرد و میزان سختی یادگیری زبان فرانسه نیز بیشتر می‌شود. هر چند تماشای ویدیوهای سرگرم‌کننده یا فیلم‌ها وسوسه انگیز است و بسیار توصیه می‌شود، تماشای غیرفعال فیلم برای یادگیری زبان فرانسه کافی نیست.

بنابراین برای تسلط بر زبان فرانسه، باید بیشتر تمرین کرده و فیلم‌ها را به طور دقیق تماشا کنید تا مطمئن شوید تلفظ، معنی لغات و جملات را درک می‌کنید.

رویکرد ساختاریافته‌ای را دنبال کنید:

بزرگترین خطر یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز، سردرگمی بین چندین مهارت آموزشی است. برخی از زبان‌آموزان عاشق چالش‌های گرامری هستند و زمانی که هنوز به زمان‌های افعال فرانسوی تسلط ندارند، شروع به مطالعات فرعی گرامر فرانسوی می‌کنند.

از طرفی زبان‌آموزان دیگر که از گرامر متنفرند، به سمت حفظ کردن لغات می‌روند؛ در صورتی که هیچ اطلاعی از ساختار جملات ندارند. در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه، شما باید تمام ساختارهای زبانی را در کنار هم بخوانید و تمام مهارت‌ها را به صورت موازی با هم تقویت کنید.

روش مناسب خود را پیدا کنید:

برای پیدا کردن بهترین روش، لازم است که ابتدا هدف خود را مشخص کنید. آیا برای یک آزمون خاص زبان فرانسه آماده می‌شوید، قصد سفر به فرانسه را دارید یا می‌خواهید که با فرانسوی‌زبانان در حوزه‌های کاری مختلف، ارتباط برقرار کنید؟ هدف شما و روش مطالعه، مدت زمان یادگیری زبان فرانسه را مشخص می‌کند.

man-taking-online-courses-learning-french-min

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه موثر است؟

مدت زمان لازم برای یادگیری یک زبان خارجی، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. هدف، میزان دانش قبلی، انگیزه، میزان مطالعه، روش مطالعه و…، همگی بر مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه تاثیرگذار هستند. در حالی که نمی‌توان یک مدت زمان مشخص را برای یادگیری زبان فرانسه تعیین کرد، عوامل موثر بر زمان را می‌توان مشخص کرد.

1. نگرش و دید شما به یادگیری:

نگرش شما تعیین‌کننده سرعت یادگیری زبان فرانسه خواهد بود. اگر نگرش مثبتی داشته باشید، میزان سختی یادگیری زبان فرانسه برای شما کم شده و کل فرآیند یادگیری، لذت‌بخش و در نهایت سریع‌تر می‌شود.

2. زمانی صرف شده در طول روز برای مطالعه:

هر چه روزانه زمان بیشتری را به مطالعات فرانسوی اختصاص دهید و بیشتر خود را با این زبان درگیر کنید، سریع‌تر نتیجه می‌گیرید. اگر فقط هر روز زمان کوتاهی را صرف مطالعه کنید، باز هم موثر خواهد بود و نباید ناامید شوید اما توجه کنید که در این شرایط، مدت زمان یادگیری زبان فرانسه، کمی طولانی‌تر می‌شود.

3. تنوع منابع یادگیری:

انتخاب منابع و روش‌های مختلف برای دستیابی سریع‌تر به تسلط زبان فرانسه، بسیار مهم است. اگر فقط یادگیری را به کلاس درس محدود کنید، در مقایسه با فردی که یادگیری را خارج از کلاس درس نیز با فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، صحبت کردن با افراد فرانسوی‌زبان پیگیری می‌کند، دیرتر به سطح مورد نظر خود می‌رسید.

4. زبان مادری شما:

زبان‌ها ممکن است متفاوت به نظر برسند اما در واقع بیشتر از تصور شما به یکدیگر شبیه هستند. یادگیری زبانی مشابه با زبان مادری شما، در زمان یادگیری لغات، گرامر و تلفظ صرفه‌جویی می‌کند.

5. تسلط به سایر زبان‌ها:

تسلط به یک زبان نزدیک به فرانسوی مانند انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی یا ایتالیایی می‌تواند مهارت‌های یادگیری فرانسه شما را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد و میزان سختی یادگیری زبان فرانسه را کم‌تر ‌کند. همه این زبان‌ها، واژگان و ویژگی‌های گرامری بسیار مشابهی دارند، زیرا از لاتین مشتق شده‌اند.

6. انگیزه:

هنگام یادگیری زبان فرانسه، داشتن انگیزه بسیار مهم است. برای باانگیزه ماندن، همیشه آینده تحصیلی، شغلی و سایر مزایای یادگیری زبان فرانسه را به خود یادآوری کنید. با انگیزه می‌توانید روند یادگیری را تسریع کنید.

flash-cards-french-words-on-map-min

بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه چیست؟

یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده برای یادگیری زبان فرانسه، لغات هستند. بنابراین بهترین راهکار برای یادگیری زبان فرانسه این است که تا آنجا که می‌توانید، متونی به این زبان بخوانید و لغات را در متن و ساختار جمله یاد بگیرید. تقریباً هر نوع مطالعه‌ای، خواه کتاب داستان کودکانه باشد یا خواندن روزنامه و کتاب‌های رمان، بسته به سطح شما مفید است.

اگر اهل کتاب هستید، میزان سختی یادگیری زبان فرانسه با این روش چندان زیاد نیست. هر چند برای افراد مبتدی در ابتدا کمی ناامید کننده است، زیرا نمی‌توانند به همان سرعتی که به فارسی می‌خوانند و متوجه می‌شود به فرانسه نیز بخوانند.

به همین دلیل باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که با سطح شما مطابقت دارد و مستقیماً به دنبال کتاب‌های سطوح بالاتر نروید. برای افراد مبتدی، کتاب‌های داستان مناسب کودکان یا نوجوانان، متون کوتاه مانند بروشورها و خبرنامه‌ها، آگهی‌های مجلات، مطالب کوتاه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی توصیه می‌شود.

یک تکنیک عالی برای یادگیری از طریق خواندن، این است که کلمات جدید و مفید را یادداشت کرده و سپس آن‌ها را تا زمانی که کاملا در حافظه شما تثبیت شوند، به طور مرتب تکرار کنید. لزومی ندارد که یادگیری زبان فرانسه فقط شامل کتاب‌ها و شرکت در کلاس باشد.

یک روش مکمل خوب، نوشتن کارهای روزانه به زبان فرانسوی، گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی فرانسوی‌زبان و تماشای ویدیوها به زبان فرانسوی است. اگر این فعالیت‌ها را به طور جدی و فعال دنبال کنید، بدون اینکه حتی متوجه شوید مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه را کاهش می‌دهید.

اگر مبتدی هستید، ابتدا فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی تماشا کنید تا واژگان را به همراه معنی آن‌ها به خوبی درک کنید. در نوبت‌های بعدی، آن‌ها را با زیر‌نویس فرانسوی و سپس بدون زیرنویس تماشا کنید. اگر سطح متوسط یا پیشرفته هستید، بهتر است که فیلم‌ها را از همان ابتدا با زیرنویس فرانسوی یا بدون زیرنویس ببینید.

نکات کلی برای یادگیری سریع زبان فرانسه

اگر در حال حاضر امکان سفر به یک کشور فرانسوی‌زبان را ندارید، به این معنی نیست که نمی‌توانید با یک فرد بومی تمرین کنید. خوشبختانه امروزه در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معتبر زیادی می‌توانید با افراد فرانسوی‌زبان بومی مکالمه کنید و کلمات رایج و عامیانه فرانسوی را با تلفظ صحیح یاد بگیرید.

در کنار آن، یک هدف یادگیری چالش‌برانگیز، منابع مناسب، معلم خصوصی یا یک کلاس معتبر زبان فرانسه پیدا کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان فرانسه، صحبت کردن با خودتان به زبان فرانسوی است. در طول روز، در مورد کارهای روزانه خود به زبان فرانسوی صحبت کنید.

اگر مبتدی هستید، این کار اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند تا برای سطوح بعدی آماده شوید. کارهای روزمره را به زبان فرانسه و با بیانی ساده بگویید. اگر تمام روش‌ها و راه‌حل‌های گفته‌شده در این مطلب را همراه با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از یک کلاس زبان معتبر همراه کنید، به طور چشمگیری مدت زمان یادگیری زبان فرانسه را کاهش خواهید داد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان