logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسوی

شاید در ابتدای راه، یادگیری زبان فرانسه کمی سخت و طاقت فرسا به نظر برسد اما با وجود گزینه‌ها و روش‌های فراوان آموزشی مانند کتاب‌های درسی، اپلیکیشن‌ها، انواع کلاس‌های حضوری و آنلاین، سایت‌ها و…، می‌توان مدت زمان یادگیری زبان فرانسه را کوتاه و یادگیری را لذت‌بخش کرد.

ساده‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش برای پیشرفت در زبان فرانسه چیست؟ چه چیزی برای شما مناسب است و کدام روش فقط زمان و پول شما را هدر می‌دهد؟ قبل از اینکه به یادگیری زبان فرانسه بپردازیم، باید نگاهی به بهترین تکنیک‌ها و روش‌های یادگیری زبان فرانسوی بیندازید و مزایا و معایب هر کدام را بشناسید.

در این صورت است که می‌توانید مجموعه‌ای از منابع و روش‌های مفید را برای خود انتخاب کنید و همگام با آن‌ها پیش بروید. شناخت انواع راه‌های یادگیری، تقویت زبان فرانسه و برنامه‌ریزی صحیح، شما را سریع‌تر به هدفتان نزدیک می‌کند. در این مطلب از فلارایز، با انواع روش‌های یادگیری زبان فرانسه بیشتر آشنا می‌شوید. 

انواع روش های یادگیری زبان فرانسه

زمانی که تصمیم به یادگیری یک زبان جدید می‌کنید، گزینه‌ها و روش‌های زیادی پیش رو دارید. می‌توانید یک معلم خصوصی داشته باشید و به صورت آنلاین درس بخوانید یا اینکه یک یا چند منبع خودآموز زبان فرانسه را تهیه کنید و خودتان در خانه شروع به یادگیری کنید.

شرکت در کلاس‌های حضوری و گروهی نیز یک روش یادگیری زبان فرانسه است که موجب تقویت اعتماد به نفس و قدرت مکالمه شما می‌شود. هر کدام از این روش‌ها با توجه به هدف و زمان شما می‌توانند کارساز باشد. چند راه تقویت و یادگیری زبان شیرین فرانسوی در ادامه آورده شده است.

learn-studiyng-french-concept-book-flag

خواندن کتاب‌های فرانسوی:

خواندن یک کتاب با موضوع مورد علاقه شما، همیشه ایده خوبی برای یادگیری زبان است. کتاب خواندن بهترین روش یادگیری زبان فرانسه و راهی عالی برای گسترش دایره لغات شما است. هر چند با کتاب خواندن لغات زیادی یاد می‌گیرید، یک ضعف این روش این است که خواندن کتاب به تنهایی، صحبت کردن، نوشتن یا درک مکالمات دیگران را در شما تقویت نمی‌کند. 

یادگیری با استفاده از اپلیکیشن‌ها:

اپلیکیشن‌‌ها و انواع نرم‌افزارها از محبوب‌ترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه هستند. اکثر اپلیکیشن‌ها متمرکز بر لغات هستند و کمتر به گرامر می‌پردازند. اپلیکیشن‌ها دایره لغات را خیلی سریع بهبود می‌دهند، زیرا کلمات را بارها و بارها تکرار می‌کنند و شما می‌توانید در هر زمان و هر مکانی زبان فرانسه را یاد بگیرید. به یاد داشته باشید که اپلیکیشن‌ها فقط یک روش مکمل محسوب می‌‌شوند و نمی‌توانند جایگزین روش‌های اصلی یادگیری زبان باشند. 

مطالعه کتاب‌های آموزشی زبان فرانسوی به روش خودآموز:

اکثر کتاب‌های آموزشی فرانسوی، مبتنی بر گرامر هستند و بر آموزش قواعد دستوری زبان فرانسه تمرکز می‌کنند. با روش خودآموز و با یک برنامه‌ریزی دقیق در خانه، می‌توانید در مدت زمان مورد نظر به سطح دلخواه خود برسید و بر هر کدام از مهارت‌های مورد نظر تمرکز بیشتری داشته باشید.

هر چند این بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل و مقرون به صرفه است، اما ضعف این روش این است که برای مهارت‌های نوشتن و مکالمه بازخوردی دریافت نمی‌کنید و همچنین فرصتی برای صحبت کردن با دیگران ندارید. در نتیجه اشکالات خود را متوجه نمی‌شوید و پروسه آموزش می‌تواند خسته‌کننده شود.

شرکت در کلاس‌های زبان فرانسه:

شرکت در کلاس‌های زبان فرانسه که توسط یک معلم مسلط به این زبان اداره می‌شوند، بهترین روش یادگیری زبان فرانسه است. دروس و فعالیت‌هایی مانند خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان فرانسه، به خوبی در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شود.

اگر معلم کلاس را به خوبی برنامه‌ریزی کرده و از منابع جذاب و متنوع استفاده کند، بعد از گذشت چند هفته می‌توانید مکالمات پایه‌ای به زبان فرانسه داشته باشید. مزیت دیگر استفاده از کلاس‌های آنلاین یا حضوری، وجود همکلاسی‌ها و بحث و صحبت کردن با آن‌ها است که به تقویت مهارت‌های مکالمه و شنیداری کمک می‌کند.

کلاس‌های زبان فرانسه می‌توانند به صورت گروهی یا خصوصی برگزار شوند. کلاس‌های خصوصی که یکی از روش‌های یادگیری زبان فرانسه هستند، برای هر فرد به صورت سفارشی، با توجه به هدف و نیاز او طراحی می‌شوند. همچنین شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش زبان فرانسه برای افرادی که زمان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند گزینه مناسبی است

closeup-young-caucasian-man-sitting-desk

چند قدم مهم در انتخاب بهترین روش یادگیری زبان فرانسه 

همیشه انتخاب بهترین روش یادگیری یک زبان جدید، چالش بزرگی است. واقعیت این است که بهترین روش با توجه به موقعیت و شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برای انتخاب بهترین روش یادگیری زبان فرانسه، چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • هر زبان‌آموز فرانسوی، شرایط و هدف متفاوتی دارد. ممکن است روشی که برای دیگران مفید است، برای شما کارساز نباشد. بنابراین ابتدا هدف خود را انتخاب کنید. آیا هدفتان فقط مکالمه با دوستان اینترنتی فرانسوی است یا قصد تحصیل در فرانسه را دارید؟ هر کدام از این اهداف، تعیین‌کننده بهترین روش یادگیری زبان فرانسه و مدت زمان یادگیری هستند. روش‌های مختلف را امتحان کنید و با مشورت افراد خبره، مناسب‌ترین روش را پیدا کنید.
  • دومین و کلیدی‌ترین نکته برای موفقیت در یادگیری زبان فرانسوی، برنامه‌ریزی کردن و پایبندی به آن است. اگر هر روز خود را با زبان فرانسه به هر نحوی درگیر کنید و حتی در زمان‌های فراغت نیز به یک پادکست فرانسوی گوش دهید یا کتاب بخوانید، خواهید دید که در زمان کوتاهی پیشرفت زیادی داشته‌اید. 
  • خود را فقط محدود به کلاس نکنید. سعی کنید در خانه و حتی محل کار یا تحصیل نیز در معرض زبان فرانسه باشید. بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل می‌تواند گوش دادن به آهنگ، نوشتن به فرانسه، تماشای فیلم‌های روان و حتی ارتباط با دوستان فرانسوی یا سایر زبان‌آموزان فرانسوی باشد.
  • سبک یادگیری خود پیدا کنید. هر فرد نیازهای یادگیری خاصی دارد و با یک سبک و روش بهتر، به زبان فرانسه مسلط می‌شود. اگر نیاز به یادگیری مهارت نوشتن دارید، سعی کنید هر روز تمام کارهای خود را به فرانسه بنویسید.اگر باید مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید و از راه شنیدن بهتر یاد می‌گیرید، منابع زیادی برای این منظور پیدا خواهید کرد. روشی را انتخاب کنید که مناسب شما است و مطمئن شوید که آن را با هدف یادگیری خود تطبیق داده‌اید.

نکات مهمی که در فرآیند یادگیری زبان فرانسه باید آنها را رعایت کنید!

بهترین راه برای یادگیری زبان فرانسه این است که تا حد امکان خود را با این زبان احاطه کنید. با واژگان و گرامر فرانسوی به روش‌های جذاب و جدید آشنا شوید. انواع نرم‌افزارها یا کتاب‌های تصویری، از منابع مهم یادگیری زبان فرانسه بوده و به راحتی در دسترس همه هستند. همه این منابع شما را به زبان فرانسه نزدیک‌تر می‌کنند. 

تا جایی که می‌توانید، با صدای بلند به زبان فرانسوی صحبت کنید. این کار مغز شما را بیشتر با صداها و تلفظ زبان فرانسه عادت می‌دهد و مکالمات و تلفظ شما را بهبود می‌بخشد. یک پارتنر زبان فرانسه پیدا کنید. حتی اگر کلاس می‌روید، باز هم داشتن یک پارتنر فرانسوی‌زبان برای صحبت کردن در زمان‌های فراغت، یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه است.

در سایت‌ها یا اپلیکیش‌های مختلف می‌توانید تبادل زبان داشته باشید و کسی را پیدا کنید که به زبان مادری شما علاقه داشته باشد تا به یکدیگر زبان مادری خود را آموزش دهید. این روش، پیشرفت در زبان همراه با سرگرمی را تضمین می‌کند.

بسیاری از افراد فقط به این دلیل پیشرفت نمی‌کنند که از زبان فرانسه و ارتباط دادن آن با زندگی روزمره می‌ترسند. این افراد از ترس تلفظ اشتباه، از صحبت کردن یا حتی فکر کردن به زبان فرانسه اجتناب می‌کنند. این موضوع مدت زمان یادگیری را به تاخیر می‌‌اندازد. پس نترسید و شروع به صحبت کنید. افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید یا معلم، اشتباهات شما را اصلاح می‌کنند و این موجب پیشرفت شما می‌شود.

هر روشی که انتخاب می‌کنید، باید با توضیحات گرامری قوی همراه باشد. نمی‌توان بدون داشتن درک درستی از قواعد، به زبان فرانسوی تسلط پیدا کرد. لازم نیست تمام قواعد را به یکباره بیاموزید، در هر سطحی که هستید، سعی کنید گرامر مرتبط با آن را یاد بگیرید و مرحله به مرحله پیش بروید.

وقتی تازه شروع به یادگیری زبان فرانسوی کرده‌اید و مبتدی هستید، شاید سعی دارید جملات را در ذهن خود ترجمه کنید. برای پیشرفت در زبان فرانسه، سعی کنید تا حد امکان از ترجمه خودداری کنید. سعی کنید لغات جدید را به جای مرتبط کردن به ترجمه فارسی به تصاویر، موقعیت‌ها، احساسات ارتباط دهید. 

اگر در مورد یادگیری زبان فرانسه جدی هستید و قصد دارید در یک آزمون زبان فرانسه شرکت کنید، باید یک مسیر ساختاریافته را دنبال کنید که با بهترین روش‌ها، شما را در مراحل مختلف یادگیری فرانسه هدایت کند. توصیه ما به شما این است که روی یک روش یادگیری فرانسوی قابل اعتماد سرمایه‌گذاری کنید. 

یکی از روش‌های خوب یادگیری زبان فرانسه، شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین است. در آموزشگاه فلارایز، شما زبان فرانسه را زیر نظر بهترین استادان و با بهترین منابع یاد خواهید گرفت. 

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه، شما را به راحتی به هدفتان می‌رساند و زمان و هزینه صرف‌شده را هدر نمی‌دهد. مجموعه فلارایز تمام امکانات لازم را برای برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد و در مسیر یادگیری همواره پشتیبانتان خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان