logo-header-felarise

دسته بندی

معرفی ۸ اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه

فرانسوی، زبان رسمی ۲۹ کشور در اروپا، آفریقا و آمریکا است؛ بنابراین به احتمال زیاد، در سفرهای خود یا برای تحصیل و کار در یک کشور خارجی، نیاز به یادگیری زبان فرانسه خواهید داشت. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای یادگیری این زبان کاربردی، استفاده از بهترین اپلیکیشن‌ یادگیری زبان فرانسه است. برخی از بهترین برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌مدت شروع به یادگیری کنید و تا حد زیادی به زبان فرانسه مسلط شوید. 

در این مقاله، ما ۸ مورد از بهترین اپلیکیشن‌ها را برای یادگیری زبان فرانسه به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برنامه مناسب خود را انتخاب کنید. این برنامه‌ها و نرم‌افزارها، زبان فرانسه را در قالب درس‌ها، دوره‌ها، ویدیوها، فایل‌‌های صوتی، داستان و غیره، به شما آموزش می‌دهند. اگر به‌دنبال پیداکردن بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه هستید، تا آخر این مطلب، با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین نرم افزار آموزش زبان فرانسه

بسیاری از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها، در کنار سایر روش‌های یادگیری زبان فرانسه، به‌خوبی عمل می‌کنند. هر اپلیکیشنی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن نرم‌ افزار را برای گروهی از زبان‌آموزان مناسب‌تر می‌کند. اگر به‌دنبال استفاده از بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه هستید، با درنظرداشتن چندین نکته، می‌توانید از نرم‌افزارهای خودآموز فرانسه برای یادگیری استفاده کنید.

از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، برای آسان‌ترکردن آموزش زبان استفاده می‌شود؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را در تلفن‌همراه هوشمند خود نصب و در فواصل زمانی مختلف، در طول روز، از آن‌ها استفاده کنید. 

بسیاری از نرم‌افزارهای زبان فرانسه، بیشتر از اینکه بر مهارت‌های مکالمه و گرامر تاکید داشته باشند، موجب تقویت دایره واژگان شما می‌شوند. برخی از این نرم‌افزارها، به‌صورت آفلاین نیز کار می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید آموخته‌های خود را در هر زمان و مکانی محک بزنید، نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه ایده بسیار خوبی را شما هستند.  

بسیاری از برنامه‌ها، هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه اندروید و آی‌او‌اس دارند؛ بنابراین می‌توانید در هر دستگاهی، به‌راحتی، آموزش با بهترین نرم‌‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه را تجربه کنید. 

اغلب برنامه‌ها، دارای نسخه رایگان هستند که می‌توانید بدون پرداخت پول، از امکانات آن‌ها استفاده کنید؛ اما برای بسیاری از ویژگی‌ها و درس‌های خاص، نیاز است تا اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنید. توصیه می‌شود پس از گذشت یک تا دو هفته از یادگیری زبان فرانسه با یک برنامه خاص، میزان یادگیری، روش آموزش، حفظ لغات و همچنین میزان لذت‌بردن از فرآیند یادگیری خود را ارزیابی کنید و سپس برای خرید اشتراک تصمیم بگیرید. با انجام این‌ کار، شما می‌توانید بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید وبهترین استفاده را از زمان و انرژی خود ببرید.

دانلود، نصب و محیط استفاده از نرم‌افزارها، معمولا متفاوت هستند و یک ویژگی مهم در هنگام انتخاب نرم‌افزارهای آموزش زبان فرانسه، سهولت استفاده و دانلود آن است؛ به همین دلیل قبل از دانلود، راهنمای استفاده از آن را بخوانید تا سطح سادگی و گزینه‌های یادگیری را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن برنامه، متناسب با نیازها و شرایط شما است.

مزایای یادگیری زبان فرانسه به کمک اپلیکیشن های آموزشی

استفاده از اپلیکیشن‌ها، راحت‌ترین روش یادگیری زبان فرانسه است؛ زیرا شما  می‌توانید زمان و مکان خود را برای مطالعه انتخاب کنید و حتی سرعت آموزش خود را نیز تغییر دهید. استفاده از بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه برای تطبیق در محیط کاری یا زندگی پرمشغله، بهترین گزینه‌ در زندگی مدرن امروزی به‌شمار می‌رود.

آموزش به سبک نرم‌افزارها، این امکان را به شما می‌دهد تا با سرعت موردنظر خود کار کنید، بدون اینکه نیازی به هماهنگی برای یک درس یا جلسه داشته باشید. در کلاس‌های حضوری، فشار یادگیری بیشتر است؛ اما با نرم‌افزار، کمی از این فشارها کاسته می‌شود و شما زمان بیشتری برای یادگیری خواهید داشت. یادگیری زبان فرانسه، چه برای تجارت یا تحصیل و چه برای مسافرت یا حتی گسترش درک خود از یک فرهنگ متفاوت، در یک محیط راحت و با سرعت متناسب خودتان در بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه، یک مزیت بسیار مهم به‌شمار می‌ود. 

اگر می‌خواهید زبان فرانسه را یاد بگیرید، اما برای شرکت در کلاس‌های حضوری یا آنلاین، زمان و اعتماد به نفس کافی را ندارید، استفاده از نرم افزارهای خودآموز فرانسه، اعتماد به نفس شما را افزایش خواهند داد؛ حتی اگر در یک کلاس زبان فرانسه ثبت‌نام کرده‌ باشید، باز هم بهترین اپلیکیشن‌ یادگیری زبان فرانسه، یک مکمل خوب برای این دوره‌ها محسوب می‌شود.

برترین اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه 

مقایسه برنامه‌های مختلف دشوار است و برنامه‌های یادگیری زبان فرانسه، هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ به همین دلیل، ما در اینجا بر ویژگی‌های خوب و بد بهترین اپلیکیشن‌ یادگیری زبان فرانسه تمرکز می‌کنیم و تصمیم نهایی را برای انتخاب، به عهده خودتان می‌گذاریم:

1. Rosetta Stone 

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دسکتاپ و گوشی‌ به‌شمار می‌رود. Rosetta Stone با روش‌های خاص خود، شما را به‌طور کامل با زبان فرانسوی درگیر می‌کند. تمام متن‌ها و فایل‌های صوتی این نرم‌افزار، به زبان فرانسوی هستند و با نشانه‌های بصری، به یادگیری بهتر شما کمک می‌کند. این اپلیکیشن کاربردی، بر تکرار متکی است تا مطمئن شود که تمام درس‌ها، در حافظه شما ثبت شده‌اند. 

این برنامه، از فناوری TruAccent Rosetta Stone برای تشخیص گفتار استفاده می‌کند و به شما در بهبود تلفظ کمک می‌کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری با افراد بومی تعامل داشته باشید. در اکثر برنامه‌ها، ویژگی تشخیص گفتار وجود دارد؛ اما Rosetta Stone یکی از دقیق‌ترین و بهترین نرم‌افزارهای آموزش زبان فرانسه است.  

هر دوره‌ی این اپلیکیشن، به مباحث مختلف تقسیم می‌شود و تمام موضوعات از  «سلام و معرفی‌کردن» و «مسائل زندگی » تا «سلامت شخصی» و «موقعیت‌های اضطراری» را پوشش می‌دهد. معمولا به کاربران توصیه می‌شود که قبل از رفتن به درس بعدی، هر بخش را تکمیل کنند؛ بااین‌حال افراد پیشرفته می‌توانند از درس‌های ابتدایی رد شوند. این برنامه، در پایان هر درس، با یک مروری کلی، آموخته‌های شما را محک می‌زند. 

2. Pimsleur 

Pimsleur، یک روش یادگیری آکادمیک است که از فایل‌های صوتی، به‌عنوان ابزار اصلی آموزش، استفاده می‌کند و این فایل‌ها، تا حد زیادی، در یادگیری موثر هستند. این برنامه، یکی از بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه است که از مکالمات زیادی استفاده می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یادگیری زبان فرانسه برای موضوع خاصی هستید، این اپلیکیشن واقعاً مفید خواهد بود. نکته منفی اپلیکیشن Pimsleur این است که فاقد تصویر است و ممکن است گاهی اوقات کمی خسته‌کننده شود.

در این برنامه، یک جمله یا عبارت را یاد می‌گیرید و مدت کوتاهی بعد، آن را مرور می‌کنید؛ اما کم‌کم زمان بین جمله یا عبارت داده‌شده و مرور آن افزایش می‌یابد که این روش، به تثبیت جمله یا عبارت در حافظه شما کمک بسیاری می‌کند.

3. Frantastique 

هر درس در Frantastique، معمولا کمتر از ۲۰ دقیقه است و کوتاه‌بودن درس‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر جلب‌توجه کامل شما به مباحث مطرح‌شده، یادگیری نیز به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل نشود. Frantastique، یکی از نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه است که‌ آموزش را در قالب داستان‌های خنده‌دار و عجیب‌وغریب ارائه می‌دهد و شاید برای یادگیری جدی مناسب نباشد. 

از همان ابتدا، کل دوره به زبان فرانسوی است؛ بنابراین باید درک اولیه‌ای از زبان فرانسه داشته باشید؛ اما اگر با زبان انگلیسی نیز آشنایی دارید، می‌توانید زبان آن را در ابتدا به انگلیسی تغییر دهید. در ابتدای آموزش در Frantastique، به‌عنوان بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه، باید در یک ارزیابی شرکت کنید تا الگوریتم‌های این برنامه، نقاط ضعف و قوت شما را بررسی کنند و براساس آن، هر هفته پنج درس اختصاصی به شما ارائه دهند.

هر درس، با مرور درس قبلی شروع می‌شود و نقاط ضعف را یادآوری می‌کند تا آن‌ها را اصلاح یا به‌عنوان یادآوری‌های آینده تنظیم کنید. در آخر هر درس نیز یک‌سری سؤال چند گزینه‌ای از شما پرسیده می‌شود و در کمتر از یک دقیقه، نتایج را با توضیحات دقیق دریافت خواهید کرد. 

4. FrenchPod101

این برنامه، یک دوره خوب و قوی برای آموزش زبان فرانسه است و اگر به اندازه کافی تلاش کنید، زبان فرانسه را زودتر از حد انتظار یاد می‌گیرید. FrenchPod101، یک برنامه مبتنی بر پادکست است که می‌توانید زبان فرانسه را در حین حرکت یا انجام کارهای خانه نیز تمرین کنید. این روند، یک روش عالی برای یادگیری زبان است و باعث می‌شود تا FrenchPod101 در لیست بهترین نرم‌افزارهای خود‌آموز فرانسه قرار بگیرد.  

این برنامه، دارای نسخه‌های پولی مختلفی است و هرچه نسخه گران‌تر باشد، ویژگی‌های اضافی بیشتری نیز ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند تا زبان فرانسه را بهتر و کامل‌تر یاد بگیرید؛ به‌عنوان مثال، نسخه پرمیوم این نرم‌افزار، با ابزارهای تعاملی همراه است و در نسخه پرمیوم پلاس، شما به یک معلم خصوصی نیز دسترسی دارید. 

5. Rocket Languages

دوره‌ها در Rocket Languages به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند. دو بخش interactive audio course و language and culture آن صرفاً برای یادگیری هستند و بخش سومSurvival Kit  نیز یک نمای کلی از زبان فرانسه به شما ارائه می‌دهد. این بخش برای افزایش دانش و درک شما، زمانی که در یک کشور فرانسوی‌زبان هستید، بسیار مفید خواهد بود. Rocket Languages، در میان بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه قرار می‌گیرد؛ البته قیمت نسبتاً بالا و وجود بخش‌های تکراری، از نکات منفی این اپلیکیشن به‌شمار می‌روند. 

هر قسمت، یک مکالمه بین دو شخص در یک مکان متفاوت است و پس از اینکه مکالمه به پایان رسید، از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از قابلیت ضبط صدای نرم‌افزار، صدای خود را ضبط کنید؛ همچنین بعد از هر جلسه نیز به بخشRocket Reinforcement  می‌روید که شامل پنج بخش فرعی دیگر Write it!  ، Know it! ، Quiz ،  FlashCard  و Play it! است. هر یک از این بخش‌ها، به تثبیت آموخته‌های شما کمک می‌کنند.  Rocket پیشرفت شما را ارزیابی می‌کند و هنگامی‌که از یادگیری کامل مطمئن شدید، به مکالمه بعدی می‌روید.

6.  24 Hours Learn French

24 Hours Learn French، یک برنامه سمعی و بصری است که برای کمک به شما در یادگیری زبان فرانسه از طریق 24 ماژول طراحی شده است. این برنامه، آفلاین است؛ به این معنی که می‌توانید زبان فرانسه را در هر جایی تمرین کنید، هر چند که برای بازکردن قفل درس‌های جدید، به اینترنت نیاز دارید. اگر به‌دنبال برنامه‌ای هستید که درصورت نداشتن اینترنت هم بتوانید از آن استفاده کنید، 24 Hours Learn French بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه برای شما خواهد بود.

24 Hours Learn French یکی از نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه برای شروع مکالمه بدون دانش قبلی است. در این برنامه، 12 درس اول از 24 درس موجود، به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند. در ابتدا، شما با سه درس شروع می‌کنید و با تکمیل آن‌ها، قفل درس‌های بعدی باز می‌شود؛ همچنین می‌توانید یک درس را هر چندبار که تمایل دارید انتخاب و تکرار کنید، تا از یادگیری کامل مطمئن شوید. یک نکته منفی 24 Hours Learn French این است که برای تقویت تلفظ یا تمرین نوشتن و گرامر مناسب نیست؛ اما به‌طور کلی محیط خوبی برای توسعه اولیه زبان فرانسه است.

7. Simply Learn French

Simply Learn French ، یک برنامه یادگیری زبان فرانسه به روشی ساده و آسان است که بیش از ۳۰۰ عبارت و کلمه، با تلفظ صوتی، دارد. برای مطالعه بهتر، آزمون‌ها و فلش‌کارت‌های زیادی در این اپلیکیشن طراحی شده‌اند. در این برنامه می‌توانید سرعت تلفظ را کاهش دهید تا آن را بهتر بشنوید. این برنامه، یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای یادگیری زبان فرانسه مکمل است. 

8. Le Conjugueur

آیا با صرف افعال در هنگام یادگیری زبان فرانسه مشکل دارید؟ Le Conjugueur، برای تقویت این بخش طراحی شده است. با وجود اینکه Le Conjugueur یکی از برترین نرم‌افزارهای خود‌آموز فرانسه برای گرامر، املا و صرف فعل است، توصیه می‌شود که همزمان با آن، یک روش دیگر را نیز مورداستفاده قرار دهید تا به بهترین شکل ممکن، آموخته‌های خود را تثبیت کنید. 

اپلیکیشن‌های بالا، برای سلیقه‌ها و روش‌های آموزشی مختلف مناسب هستند، بنابراین اگر به دنبال یک روش ساده، کم هزینه و دردسترس هستید، بهترین اپلیکیشن‌ یادگیری زبان فرانسه را متناسب با شرایط و نیازهای خود دانلود کنید تا به محتوای آموزشی مناسبی دسترسی داشته باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :