logo-header-felarise

دسته بندی

اهمیت یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی مزایای بسیاری دارد؛ کسب بینش فرهنگی نو، یافتن فرصت‌های شغلی و تجاری بهتر و سفر تنها بخشی از مزایای یادگیری این زبان کهن است. 

اگر یک توریست معمولی نیستید و قصد کشف فرهنگ و تمدن چین را دارید، یادگیری زبان چینی این امکان را به شما می‌دهد که به ژرفای این کشور پهناور سفر کنید. حتی اگر به میزان کمی زبان چینی ماندارین بلد باشید، می‌توانید با مردم محلی به راحتی ارتباط برقرار کنید.

تاریخ و فرهنگ چین بسیار کهن و گسترده است. آموزش زبان چینی فرصت پرداختن به رمان‌های مشهور چینی، داستان‌های کوتاه، شعر، فیلم و موسیقی را فراهم می‌کند و می‌توانید عمیق‌تر به غنای فرهنگی این کشور پی ببرید.

در طول سال‌های اخیر، چین توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین قطب‌های اقتصادی در جهان تبدیل شود. با شناخته ‌شدن چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی در حال رشد، فرصت‌های تجاری و کاری زیادی در این کشور برایتان فراهم می‌شود. 

تسلط به زبان چینی شما را چندین قدم جلوتر از بقیه قرار می‌دهد و احتمال موفقیت‌تان را بیشتر می‌کند. اغلب برای کسانی که قصد اخذ ویزای کار در چین را دارند، آشنایی با زبان چینی یک الزام است.

انواع روش های یادگیری زبان چینی

اگرچه زبان چینی به عنوان زبانی دشوار شناخته می‌شود، اما شروع یادگیری آن آسان‌ است. معمولا زبان‌آموزان چینی با روش‌های درست آموزشی می‌توانند در عرض چند هفته شروع به صحبت به این زبان در سطح ابتدایی کنند. راه‌های زیادی برای شروع و آموزش زبان چینی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • درباره انگیزه خود برای یادگیری فکر کنید. انگیزه اصلی شما برای یادگیری زبان چینی چیست؟ برای کسب و کار و تحصیل است یا فقط برای سفر؟ دلایل شما هر چه باشد، از آن به عنوان انگیزه برای ادامه مسیر یادگیری و تقویت خود استفاده کنید.
  • برای تقویت بیشتر آموخته‌های خود، به کلمات و مکالمات چینی زیاد گوش کنید. تکرار بهترین راه برای به خاطر سپردن مطالب است. در ابتدا همه چیز گیج‌کننده است، اما با گذشت زمان کم کم معنا پیدا می‌کند. 
  • یادگیری باید لذت بخش باشد، بنابراین از منابع مورد علاقه خود برای آموزش زبان چینی استفاده کنید تا این روند سرگرم کننده‌تر شود. 
  • هر روز تمرین کنید و هرگز آن را متوقف نکنید. مهم نیست که در طول روز چقدر کار دارید؛ حتما زمان خاصی را برای یادگیری اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر به خاطر بسپارید و تشویق به ادامه راه شوید.
  • برای تقویت مکالمه بهتر است که یک پارتنر مشتاق داشته باشید. از یک پارتنر چینی زبان، بهتر می‌توانید عبارات عامیانه و کاربردی را یاد بگیرید. اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی برای پیدا کردن پارتنر زبان در دسترس هستند.
  • تماشای فیلم با زیرنویس شما را در معرض کاراکترها و واژگان جدید قرار می‌دهد و یادگیریتان را عمیق‌تر می‌کند. همچنین برنامه‌های گفتگو محور با موضوعات مختلف نیز علاوه‌بر سرگرم‌کننده‌بودن، شما را با مسائل روز و فرهنگی چین آشنا می‌کنند.

learn-chinese-online

مهم ترین نکات در آموزش زبان چینی

نکته اول: تمرین مداوم و بدون توقف، کلید یادگیری هر زبانی است. برای تسلط بیشتر باید خود را همیشه در معرض زبان چینی قرار دهید. چه یک کتاب صوتی گوش دهید و چه پادکست یا موسیقی، همه این‌ها به شما کمک می‌کنند تا اصول اولیه این زبان را بهتر بیاموزید.

نکته دوم: در تمام مراحل یادگیری زبان چینی با گوش دادن، صداها و لحن را بهتر متوجه می‌شوید. با تمرین و تکرار متوجه خواهید شد که چه صداهایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و کدام صداها در ماندارین وجود ندارند.

نکته سوم: قبل از شروع هر جلسه از کلاس باید یک پیش مطالعه داشته باشید تا بتوانید پیش‌بینی کنید که کدام قسمت درس جدید سخت‌تر است و نیازمند تمرکز بیشتری روی آن است.

نکته چهارم: بعد از کلاس باید تمام مطالب را مرور کنید تا مطمئن شوید مباحث در ذهنتان تثبیت شده‌اند.

نکته پنجم: در حین آموزش زبان چینی باید تعامل داشته باشید. نباید فقط یک مخاطب منفعل باشید، بلکه باید نقش اصلی را در کلاس بازی کنید و فعال و پرانرژی باشید.

نکته ششم: سعی کنید تا جایی که می‌توانید از زبان چینی در زندگی روزمره خود استفاده کنید. زبان ابزاری برای برقراری ارتباط است پس نگران اشتباه کردن نباشید؛ اشتباه‌کردن و اصلاح آن یک فرآیند طبیعی است.

آموزش زبان چینی با دوره های فلارایز

کلاس‌های آنلاین آموزش زبان چینی فلارایز تضمین ‌کننده یادگیری بیشتر و عمیق‌تر است. فارغ از اینکه شما یک زبان‌آموز مبتدی یا پیشرفته هستید، آکادمی فلارایز منابع و برنامه‌های متنوع و کاربردی را برای یادگیری زبان چینی به شما ارائه می‌دهد. استادان مجرب، پشتیبانی و مشاوره رایگان کارشناسان آکادمی فلارایز به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر مطالعه کنید و با سرعت بیشتر زبان چینی را یاد بگیرید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟
آموزش الفبای زبان چینی با مثال‌های کاربردی
آشنایی با زبان چینی و انواع گویش های آن
بهترین روش‌های یادگیری زبان چینی
بهترین دیکشنری های آنلاین زبان چینی
تفاوت زبان چینی، ژاپنی و کره‌ای
بهترین کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی
راهنمای کامل آزمون زبان چینی HSK
آموزشگاه زبان چینی بصورت کاملا مکالمه محور و تضمینی
جملات و اصطلاحات پرکاربرد زبان چینی که باید آنها را بلد باشید!
اهمیت یادگیری زبان چینی
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان