logo-header-felarise

دسته بندی

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

در دهکده جهانی امروز یادگیری زبان‌های زنده دنیا مثل زبان چینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع یادگیری زبان‌های دوم، سوم و … باعث بالابردن شانس شما در یافتن و کسب موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بهتر می‌شود. البته یادگیری این زبان پرمخاطب مزایای دیگری نیز دارد و باعث ایجاد موفقیت‌های بیشتر در زندگی‌تان خواهد شد. هر ساله عده زیادی از افراد برای زندگی، کار، تحصیل و یا تفریح به کشور چین مهاجرت می‌کنند. به یقین راحتی در مهاجرت به میزان دانش شما از زبان چینی بستگی زیادی دارد. اما برای شروع یادگیری آن سوالات زیادی مطرح می‌شود. آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟ مدت زمان یادگیری زبان چینی چقدر است؟ سختی‌های یادگیری زبان چینی چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در این مقاله پاسخ داده شده است.

تفاوت زبان چینی با سایر زبان‌ها

امروزه یادگیری زبان چینی با توجه به تعداد گویشوران بالای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما به دلیل تفاوت‌هایی که با سایر زبان‌ها دارد، یادگیری آن نسبتاً دشوار بنظر می‌رسد. در این قسمت برخی از تفاوت‌های زبان چینی با سایر زبان‌ها را توضیح می‌دهیم:

زبان چینی یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌های زنده دنیا است و بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند.
زبان چینی حروف الفبا ندارد.
یک لغت زبان چینی، تلفظ‌ها و معنای متفاوت بسیاری دارد.
افعال در قواعد دستور زبان چینی صرف نمی‌شوند.
زبان چینی دارای گویش‌های متفاوت بسیاری است.
گرامر زبان ماندارین چینی در مقایسه با زبان انگلیسی نسبتاً ساده‌تر است.

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟

از نظر برخی از زبان آموزان، زبان چینی در مقایسه با دیگر زبان‌ها دشوارتر بنظر می‌رسد. این زبان حروف الفبا ندارد و ساختار آن از 80 هزار کاراکتر ساخته شده است که حتی خود چینی‌ها هم با بسیاری از این کاراکترها ناآشنا هستند و تنها 10 هزار کاراکتر آن را در گفتگوهای روزمره خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این یک لغت زبان چینی را می‌توان به چند طریق تلفظ کرد و معناهای متفاوتی را به آن داد. این هم یکی از دشواری‌های یادگیری زبان چینی است که باعث می‌شود زبان آموزان کمی دچار سردرگمی شوند. اما با تمام دشواری هایی که در طی مسیر یادگیری زبان چینی وجود دارد، عده زیادی از افراد درصدد یادگیری این زبان پرکاربرد هستند.

« با پرکاربردترین زبان‌های زنده دنیا بیشتر آشنا شوید…»

چالشهای یادگیری زبان چینی

زبان چینی ماندارین یه عنوان زبان رسمی کشور چین است که در کشورهای دیگر همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایوان نیز با این زبان صحبت می کنند. زبان چینی به عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد، از زبان‌های دشواری است که چالش‌های زیادی نیز برای یادگیری آن در مقایسه با دیگر زبان‌ها وجود دارد:

با زندگی در کشورهای چینی زبان نمی‌توانید زبان چینی را یاد بگیرید.
بسیاری از زبان‌های اروپایی مثل زبان‌های ایتالیایی و آلمانی را می‌توان با قرارگیری در آن محیط تقویت کرد. این یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به صورت پایه‌ای است. اما زبان چینی برخلاف سایر زبان‌ها با قرارگیری در آن محیط نمی‌توانید چینی را به خوبی یاد بگیرید. بلکه باید از ساختارهای آموزشی کاملاً هدفمند و سطح‌بندی شده برای یادگیری استفاده کرد تا در طی مسیر دچار خستگی و دلسردی نشوید.

نوشتن زبان چینی بسیار سخت است.
ممکن است شما به هنگام خواندن متون به زبان چینی مشکلی نداشته باشید ولی به هنگان نوشتن متون با مشکل مواجه شوید. ولی بهتر است بدانید با تمرین و ممارست زیاد می‌توانید متون چینی را نیز به راحتی با قلم بنویسید.

لهجه‌های متفاوت بسیاری در زبان چینی وجود دارد.
در زبان چینی لهجه‌های متفاوت زیادی وجود دارد. با اینکه زبان رسمی چین، ماندارین است اما اگر به شهرهای قدیمی این کشور سفر کنید و با بومیان محلی چینی مکالمه کنید ممکن است از صحبت‌های آن‌ها زیاد متوجه نشوید و این یکی از چالش‌های بسیار دشوار زبان چینی است. 

وجود تلفظ‌های متفاوت برای یک لغت چینی
در زبان چینی، هر لغت الفاظ و معنای متفاوتی دارد که یادگیری و تشخیص آن‌ها به هنگام نوشتن متون کمی دشوار است. البته وجود یک سیستم نوشتار رومی به نام “Pinyin” در زبان چینی باعث شده است این مشکل تا حدی برطرف شود و در تشخیص تلفظ صداها کمک کننده باشد.

یادگیری زبان چینی چقدر طول می‌کشد؟

برای پاسخ به اینکه مدت زمان یادگیری زبان چینی چقدر طول می‌کشد، سعی کنید در ابتدا به این سوالات پاسخ دهید. 
چقدر به یادگیری زبان چینی علاقه دارید؟ آیا برنامه و هدف خاصی در نظر گرفته‌اید؟ آیا پیشینه‌ای از زبان چینی و یا زبان های دیگر دارید؟ روزانه چه مدت می‌توانید زبان چینی را مطالعه کنید؟ آیا به صورت خودخوان پیش می روید و یا از کلاس‌های آموزش زبان چینی استفاده می‌کنید؟ منابع مناسبی را برای یادگیری زبان چینی انتخاب کرده‌اید؟ از چه روش‌هایی برای یادگیری این زبان استفاده می‌کنید؟ 

بله. درست متوجه شده‌اید. در واقع مدت زمان یادگیری زبان چینی تا حدودی به خودتان بستگی دارد. در کنار تمامی تلاش‌هایی که شما برای یادگیری زبان چینی دارید، کمک گرفتن از معلم و استفاده از تکنیک‌های مطالعه برای یادگیری، تاثیر زیادی در سرعت و مدت زمان یادگیری شما دارند. پس اگر تصمیم جدی برای شروع یادگیری زبان چینی دارید، سعی کنید در ابتدا برنامه ریزی هدفمند و جامعی را برای خود طراحی کنید. شرکت در جلسات مشاوره‌ های تحصصی در زمینه یادگیری زبان چینی نیز می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد.

اما طبق گزارشات انجام شده در FSI، برای یادگیری زبان چینی به طور حرفه‌ای در حدود 2200 ساعت مطالعه دقیق و هدفمند نیاز است، که البته بسته به میزان سعی و تلاش، دانش قبلی شما از زبان‌های خارجه، میزان تمرکز و شرایط شما برای یادگیری زبان چینی ممکن است متفاوت باشد. هرچند که اکثریت افراد زبان چینی را در حدی یاد می‌گیرند که بتوانند مکالمه کنند و منظور خود را به راحتی به مخاطب خود انتقال دهند، که قطعاً زمان کمتری برای یادگیری در این سطح نیاز است.

شروع یادگیری آسان زبان چینی

با توجه به تمام سختی‌هایی که برای یادگیری زبان چینی رقم خورد، زبان آموزان چینی در فلارایز این زبان را مثل یک سرگرمی یاد می‌گیرند و هر جلسه میزان پیشرفت‌های آنان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد. 

برگزاری جلسات مشاوره تخصصی ویژه زبان آموزان داخل و خارج از ایران

تمامی کلاس‌های آموزش زبان چینی در فلارایز به صورت ویدئوکنفرانس‌های زنده برگزار می‌شود. 

ارائه برنامه‌های درسی و نقشه راه یادگیری، توسط کادر آموزشی فلارایز برای هر سن و سطح دانش از زبان چینی

ارائه پکیج‌های آموزشی طراحی شده به تمامی زبان آموزان چینی

برگزاری جلسات آموزشی به شیوه‌های نوین و استانداردهای جهانی

تمرکز بر روی تقویت مهارت Speaking ویژه مهاجرت

ارائه برنامه‌ها و جلسات آموزشی VIP زبان چینی ویژه شاغلین

ارتقاء مهارت‌های فردی و گروهی، ایجاد انگیزه و تشویق زبان آموزان به تلاش برای موفقیت بیشتر

پشتیبانی علمی زبان آموزان از طریق آموزش منابع معتبر زبان چینی، درکنار استفاده از ویدئوهای آموزشی، اخبار، مجلات و روزنامه‌ها برای سطوح پیشرفته

برگزاری آزمون‌های زبان چینی مطابق با استانداردهای جهانی و ارائه کارنامه دقیقی از سطح دانش زبان آموزان در تاریخ‌های مشخص

برگزاری جلسات آنلاین رفع اشکال آموزشی

در کنار تیم تخصصی-آموزشی فلارایز زبان چینی را بسیار ساده و روان با استفاده از جدیدترین متد آموزشی یاد بگیرید و مطالعه زبان چینی را به کاری سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :