logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش‌های یادگیری زبان چینی

در دهکده جهانی امروز یادگیری زبان چینی به عنوان یکی از مهم ترین زبان‌های پرکاربرد دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع یادگیری زبان‌های دوم، سوم و … باعث ارتقاء رزومه و بالابردن شانس شما در یافتن و کسب موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بهتر می‌شود. هر ساله نیز عده زیادی از افراد برای زندگی، کار، تحصیل و یا تفریح به کشور چین مهاجرت می‌کنند. به یقین راحتی در مهاجرت به میزان دانش شما از زبان چینی بستگی زیادی دارد. هرچه تسلط شما به این زبان پرکاربرد بیشتر باشد، سفر مهیج‌تر و موفق‌تری خواهید داشت. اما برای شروع یادگیری آن سوالات زیادی مطرح می‌شود. چرا باید زبان چینی یاد بگیریم؟ بهترین روش یادگیری زبان چینی چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در این مقاله پاسخ داده شده است.

اهمیت یادگیری زبان چینی

در جهان ارتباطات امروز یادگیری زبان‌های زنده دنیا و ارتباط با دنیای خارج اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع یادگیری این زبان به دلیل بالا بودن تعداد گویشوران آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زبان چینی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است که در جلسات رسمی سازمان ملل با این زبان نیز گفتگو و اسناد رسمی آن نیز به کمک این زبان نوشته می‌شود. در این قسمت به اهمیت یادگیری زبان چینی می‌پردازیم:

تعداد زیاد گویشوران چینی

با توجه به تعداد زیاد گویشوران چینی، با یادگیری زبان چینی می‌توانید با بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنید، با بسیاری از متخصصین و اساتید چینی ارتباط برقرار کنید و از علوم روز دنیا آگاه شوید.

کشور چین از قدرت‌های اقتصادی جهان

با یادگیری زبان چینی می‌توانید در کشورهای چینی زبان همچون اندونزی، چین، مالزی، تایوان و سنگاپور موقعیت‌های شغلی بهتری را ایجاد کنید. بسیاری از تجارت‌ها و معاملات بسیار مهم در این کشورها به زبان چینی انجام می شود.

جایگاه ویژه زبان چینی در دنیا

زبان چینی در اکثر کشورهای پیشرفته جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از کالاهای صادرشده از چین به سراسر دنیا دارای دستورالعمل‌هایی به زبان چینی است. 

تدریس زبان چینی در مدارس و دانشگاه‌ها

با توجه به تاکید بسیاری از سران کشورها بر اهمیت یادگیری زبان چینی، این زبان پرکاربرد در برخی از مدارس و دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به عنوان یکی از مهم‌ترین زبان‌های زنده دنیا به دانش آموزان و دانشجویان تدریس می‌شود.

کشور چین یکی از قدرت‌های علمی دنیا

کشور چین هم اکنون جایگاه علمی بالایی در سراسر دنیا کسب کرده است و دانشگاه‌های بسیار معتبری را دارد. اگر متقاضی تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های چینی هستید، یادگیری زبان چینی ماندارین شانس شما را در دریافت بورسیه‌های تحصیلی افزایش می‌دهد.

تاریخ کهن کشور چین

کشور چین از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین تاریخ و فرهنگ¬ها برخوردار است. اگر تمایل به دانستن قدمت بالای تاریخ این سرزمین دارید، یادگیری زبان چینی به شما کمک بسیاری در درک بهتر این موضوع خواهد داشت تا با تاریخ و فرهنگ‌های کهن کشور چین بهتر آشنا شوید.

آیا یادگیری زبان چینی سخت است؟ با این مقاله فلارایز همراه باشید تا به یکی از چالشی‌ترین پرسش‌های زبان آموزان زبان چینی پاسخ دهیم

بهترین روش‌های یادگیری زبان چینی

مطالعه زبان چینی یکی از امتیازاتی است که باعث تقویت و ارتقاء رزومه کاری و یا تحصیلی شما خواهد شد. برای اینکه بتوانید زبان چینی را به راحتی یاد بگیرید، باید با انواع روش‌های یادگیری زبان چینی آشنا باشید و از آن‌ها برای تقویت مهارت‌های زبانی استفاده کنید. در واقع استفاده از بهترین روش های یادگیری زبان چینی باعث می‌شود در مدت کوتاه‌تری مسیر یادگیری را طی کنید و از مطالعه زبان چینی لذت ببرید. 

اگر در انتخاب روش مطالعه و یادگیری زبان چینی دقت کافی نداشته باشید، در طول مسیر یادگیری با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید و حتی ممکن است انگیزه خود را از ادامه مسیر از دست بدهید و از هدفتان دور شوید. با این وجود زمان، هزینه و انرژی زیادی را از دست داده‌اید و به نتیجه‌ای نرسیدید. پس پیشنهاد می‌کنیم از همین الان با اصول یادگیری زبان چینی آشنا شوید، تا برنامه دقیق‌تر و هدفمندتری را برای خود طراحی و اجرا کنید. در ادامه چند روش پرکاربرد از بهترین و اصولی‌ترین روش‌های یادگیری را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

ارتباط با دوستان چینی

پیداکردن دوستان چینی زبان و گفتگوی روزانه با افراد native در تقویت مهارت مکالمه بسیار تاثیرگذار است. این روش یکی از روش‌های بسیار ساده و در عین حال موثر برای تقویت زبان چینی ویژه زبان آموزان سطوح متوسط و پیشرفته است. شما می‌توانید با مکالمه و گفتگو با افراد چینی زبان با کاراکترهای رایج و پرکاربرد زبان چینی سریعتر آشنا شوید و سعی در یادگیری آن‌ها داشته باشید.

افزایش دامنه واژگان چینی

ساختن فلش کارت و یا استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی می تواند روش خوبی برای تقویت و حفظ لغات و واژگان زیادی شود. در واقع استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان چینی یکی از جالب‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های یادگیری و تقویت زبان چینی است. با کمک این روش می‌توانید در هر زمان و مکانی که فرصت مطالعه داشتید، به یادگیری زبان چینی بپردازید. همچنین به کاربردن روش‌های سرگرم کننده و مهیج آموزش زبان چینی در اینگونه اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود تا از یادگیری زبان چینی خسته نشوید و از مطالعه آن لذت ببرید. 

تماشاکردن فیلم و انیمیشن به زبان چینی

تماشاکردن فیلم به زبان چینی یکی دیگر از بهترین روش‌های یادگیری زبان چینی برای تقویت مهارت شنیداری است که به زبان آموزان سطح پیشرفته توصیه می‌شود. البته اگر زبان آموز سطح متوسط هستید، می‌توانید از تماشای انیمیشن و کارتون شروع کنید. چون اغلب کارتون‌ها و انیمیشن‌ها مکالمات ساده‌تر و ابتدایی‌تری را بکار می برند و آهسته‌تر صحبت می‌کنند. در واقع این یک روش بسیار جالب و سرگرم کننده برای زبان آموزان است. 

گوش دادن کتاب‌های صوتی

یکی دیگر از راه‌های تقویت مهارت شنیداری شما در زبان چینی گوش دادن به کتاب های صوتی متناسب با سطح دانش زبان شما است. از این طریق می¬توانید همزمان با افزایش اطلاعات خود در مورد فرهنگ کشورهای چینی زبان، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنید و با بسیاری از واژگان پرکاربرد زبان چینی آشنا شوید.

گوش دادن اخبار

گوش دادن به اخبار معتبر نیز می‌تواند مهارت شنیداری را تقویت کند اما بهتر است بدانید برای درک صحیح از جملات خبری، باید دایره واژگان وسیعی داشته باشید. این گزینه برای ارتقاء مهارت شنیداری زبان آموزان سطوح پیشرفته توصیه می‌شود. دقت کنید اگر سطح شما هنوز به مرحله C نرسیده است، استفاده از این روش می‌تواند تاثیر منفی در یادگیری شما داشته باشد، چراکه برای درک درست از اخبار باید با بسیاری از واژگان چینی آشنا و بر قواعد دستور زبان چینی نیز مسلط بود.

تکرار زیاد متون با صدای بلند

تکرار جملات همزمان با صوت پخش شده به زبان چینی یکی دیگر از اصول یادگیری زبان چینی است. با این روش می‌توانید هم مهارت خواندن خود را تقویت کنید و سرعت خود را بالا ببرید و هم اینکه با تکرار زیاد جملات و واژگان، آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید و در دیگر مهارت‌ها از حفظیات خود استفاده نمائید.

خواندن داستان و رمان‌های چینی

خواندن داستان‌ها و رمان‌های زبان چینی باعث می‌شود با لغات و واژگان چینی بسیاری آشنا شوید و گرامرهای متفاوتی را در جملات یاد بگیرید. این روش علاوه بر تقویت مهارت خواندن، با یادگیری نحوه به کارگیری واژگان و قواعد دستور زبان چینی در جملات، می‌توانید مهارت نوشتن به زبان چینی را نیز به مرور تقویت کنید.

خلاصه‌برداری از متون به زبان چینی

با توجه به اینکه مهارت رایتینگ زبان چینی یکی از مهارت‌های بسیار دشوار برای زبان آموزان است، برای تقویت آن نیاز به تمرین زیادی دارید. یکی از دیگر از اصول یادگیری زبان چینی، خلاصه برداری از متون به زبان چینی است. سعی کنید روزانه متون زیادی را مطالعه کنید، سپس بدون نگاه به متن اصلی در مورد آنچه را که متوجه شده‌اید، روی کاغذ به صورت خلاصه بنویسید.

نوشتن امور روزانه خود به زبان چینی

سعی کنید در انتهای هر روز در مورد کارهایی که در طی روز انجام داده¬اید، به صورت مختصر بنویسید. همچنین می‌توانید لیست خرید خود را در طول روز به زبان چینی روی کاغذ بنویسید. تمرین زیاد باعث می‌شود بر سختی‌های یادگیری زبان چینی مسلط شوید. نوشتن آن‌چه را که در طی روز انجام می‌دهید شما را با واژگان بسیاری آشنا می‌کند و باعث بهبود مهارت نوشتن می-شود.

داشتن معلم زبان چینی

داشتن یک معلم و یا کمک گرفتن از فردی که در مهارت رایتینگ نمره بالایی دارد، به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به هنگام نوشتن متوجه شوید و در رایتینگ‌های بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنید. این روش نیز در ارتقاء این مهارت تاثیر بسزایی دارد و در واقع یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های یادگیری زبان چینی است. با کمک معلم می‌توانید مسیر یادگیری را بهتر بشناسید و از تجربیات علمی ایشان استفاده کنید تا سریعتر به هدفتان برسید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :