logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی چیست؟

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید یک زبان جدید مانند زبان آلمانی را یاد بگیرید، باید بهترین منابع خودآموز زبان آلمانی، کلاس، روش‌ها و… را پیدا کنید تا در سریع‌ترین زمان به بالاترین سطح برسید. اگر به دنبال بهترین روش یادگیری زبان آلمانی هستید، خواهید دید که برخی از تکنیک‌های یادگیری مخصوص مبتدیان است؛ در حالی که برخی دیگر برای زبان‌آموزان متوسط یا بالاتر بهتر جواب می‌دهد. 

پس فقط باید روش یادگیری موثر و لذت‌بخش خود را پیدا کنید و سپس، روی آن متمرکز شوید و به روش خود پایبند بمانید تا پیشرفت واقعی را تجربه کنید. در این مطلب از آکادمی فلارایز در مورد اصول یادگیری زبان آلمانی بیشتر باهم صحبت می‌کنیم.

قدم اول: مشخص کردن دلیل یادگیری زبان آلمانی

مسلما نمی‌توانید زبان آلمانی را یک شبه یاد بگیرید. قبل از اینکه به این فکر کنید که چه منابعی را باید مطالعه کنید یا از چه روشی استفاده کنید، باید یک قدم به عقب برگردید و دلیل اصلی خود را برای یادگیری زبان آلمانی مشخص کنید. مهاجرت،کار، تحصیل و یا فقط برقراری ارتباط با افراد آلمانی زبان، هر کدام می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای یادگیری زبان آلمانی باشد. بعد از آن‌که دلیل خود را انتخاب کردید، باید یک دید کلی در مورد اصول یادگیری زبان آلمانی بدست آورید و بعد از آن برنامهٔ خود را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم و سعی کنید تا زمان مقرر به سطح مورد نظر برسید.

فهرستی از تمام موضوعاتی که می‌خواهید روی آن‌ها بیشتر متمرکز باشید، تهیه کنید و تعیین کنید که چه زمانی باید هر موضوع را شروع کنید و تا چه سطحی ادامه می‌دهید. سعی کنید در مورد یادگیری زبان آلمانی در منزل واقع بین باشید و خود را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید. یادگیری گام به گام زبان آلمانی قابل مدیریت‌تر است، بنابراین یک برنامهٔ گام به گام مناسب کمک می‌کند تا عملکرد خود را کنترل و مدیریت کنید و از زمان خود بیشترین بهره را ببرید.

بنابراین ابتدا اهداف شخصی خود و دلیل یادگیری زبان آلمانی را برای خودتان مشخص کنید.

قدم دوم: روش یادگیری مناسب خود را مشخص کنید

هر یک از ما روش و استراتژی خاص و متفاوتی برای آموزش سریع زبان آلمانی داریم. برخی از افراد با تجسم کردن و صحبت کردن با خودشان بهتر با کلمات ارتباط برقرار می‌کنند و برای برخی دیگر گوش دادن و یا صحبت کردن با دیگران، بهترین روش یادگیری زبان آلمانی است. اما به طور کلی به دو شکل خودآموز و یا شرکت در کلاس می‌توانید یادگیری را آغاز و به مرور آن را تقویت کنید.

یادگیری زبان آلمانی به روش خود آموز

اگر به هر دلیلی امکان شرکت در کلاس‌های زبان آلمانی را ندارید، می‌توانید از کتاب‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری زبان آلمانی در منزل استفاده کنید. فقط کافیست اراده داشته باشید و از همین امروز آموزش خود را شروع کنید.

چند توصیه برای شروع یادگیری زبان آلمانی به صورت خودآموز را در ادامه می‌خوانیم:

  • ابتدا یادگیری الفبای آلمانی را شروع کنید. به تلفظ دقیق هر حرف به تنهایی و در کلمه گوش دهید. برای این کار فایل‌های صوتی و ویدیوهای زیادی در اینترنت وجود دارد. به حروف دارای umlaut  (دو نقطه کوچک بالای حرف) توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا این حروف تلفظ متفاوتی دارند و درنتیجه صدای کلمات را تغییر می‌دهند.
  • از کلمات پایه‌ای و آسان شروع کنید. پس از تسلط بر تلفظ الفبا، زمان آن است که برخی از کلمات ضروری اولیه مانند سلام و احوالپرسی را یاد بگیرید.
  • دایرهٔ لغات خود را با انواع اسم‌ها، افعال و صفات گسترش دهید. یک هدف روزانه برای خود تعیین کنید؛ برای مثال، هر روز سه اسم، فعل و صفت جدید را یاد بگیرید.
  • با یادگیری کلمات اکنون زمان استفاده از آن‌ها فرا رسیده است و باید شروع به جمله‌سازی کنید. می‌توان گفت جمله سازی از اصول یادگیری زبان آلمانی است. جملات سادهٔ آلمانی را با استفاده از کتاب‌های خودآموز و یا وب‌سایت‌های آموزشی مانند فلارایز یاد بگیرید.
  • شروع به یادگیری مکالمات روزمره کنید. موضوعات جذاب را انتخاب و سعی کنید جملات و مکالمات هر موقعیت را یاد بگیرید.
  • با بالا رفتن سطح زبان آلمانی، تماشای فیلم‌ها، ویدیوها و پادکست‌ها را نیز شروع کنید. از کلیپ‌های ساده‌تر و با لهجهٔ کمتر شروع کنید و کم کم سطح آن‌ها را بالا ببرید.
  • در زندگی روزمره ارتباط خود را با زبان آلمانی بیشتر کرده و سعی کنید در سایت‌های مخصوص یادگیری زبان یک پارتنر برای مکالمات بیشتر پیدا کنید.
  • اگر این مراحل را گام به گام پیش بروید؛ قطعا پیشرفت می‌کنید، هرگز دلسرد نمی‌شوید و می‌توانید با بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سطح دلخواه خود برسید.

learn-german-language-online-concept-person

یادگیری زبان آلمانی با استفاده از کلاس

روش رایج دیگر برای شروع یادگیری، شرکت در کلاس‌های زبان است. مزیت استفاده از کلاس این است که شما را مجبور به انجام تکالیف و صحبت کردن در کلاس می‌کند و با یک برنامهٔ دقیق و حساب‌شده و استفاده از منابع مناسب موجب پیشرفت بیشتر شما می‌شود.

شما می‌توانید در کلاس آنلاین زبان آلمانی فلارایز شرکت کرده و آموزش سریع زبان آلمانی را با حداکثر کیفیت تجربه کنید.

قدم سوم: برای خود هدف‌گذاری کنید

در ابتدای شروع هر راهی نیاز به یک هدف‌گذاری دقیق دارید تا قدم به قدم به سمت آن حرکت کنید. هدف نهایی شما می‌تواند صرفا یادگیری یک زبان جدید، پیدا کردن کار، ارتقاء شغلی و یا حتی مهاجرت و تحصیل باشد. هرکدام از این دلایل در دراز مدت به شما انگیزهٔ کافی برای ادامهٔ راه را می‌دهد. یادگیری زبان آلمانی در منزل و یا کلاس بدون هدف مانند رانندگی بدون جهت و مسیر است. این کار شاید در ابتدا سرگرم‌کننده باشد اما پس از مدتی خسته‌کننده می‌شود. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید تا هر زمان که بی‌انگیزه و خسته شدید با نگاه کردن به آن دوباره انگیزهٔ خود را به‌دست بیاورید.

با یک برنامهٔ آموزشی و مطالعاتی دقیق هدف‌های کوچک برای خود تعیین کرده و سعی کنید در مدت زمان مشخصی به آن‌ها برسید. بعد از گذشت مدتی متوجه پیشرفت زیادی در یادگیری خود خواهید شد.

قدم چهارم: در یادگیری زبان آلمانی استمرار داشته باشید

در فراگیری زبان آلمانی باید استمرار داشته باشید و آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. هر روز با خود کلمات و جملات روزمرهٔ آلمانی را تکرار و سعی کنید روزانه دایرهٔ لغات خود را افزایش دهید. این استمرار داشتن شما را عادت می‌دهد که بیشتر به زبان آلمانی فکر کنید و آموزش سریع زبان آلمانی را تضمین می‌کند.

توصیه های مهم جهت یادگیری بهتر زبان آلمانی

مانند هر زبان دیگری، سریع‌ترین و بهترین روش برای یادگیری زبان آلمانی، زندگی در یک کشور آلمانی زبان است؛ اما با این حال با رعایت‌کردن اصول و تکنیک‌های خاصی می‌توانید در هر جای دنیا به هدف خود برسید و توانایی مکالمه به زبان آلمانی را به‌دست آورید. فقط کافیست اصول یادگیری زبان آلمانی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم به کار بگیرید.

یادگیری زبان را به صورت اصولی شروع کنید

چه در خانه به‌صورت خودآمور یا چه با شرکت در کلاس، باید یادگیری را اصولی شروع کنید. یک برنامهٔ منظم روزانه داشته باشید و منابع موثر و خوبی را انتخاب کنید. کتاب آموزشی زبان آلمانی، استفاده از کتاب‌های داستان، گوش‌ دادن به پادکست و اخبار مناسب سطح خودتان و به‌همراه تمرینات منظم تاثیر شگرفی بر فرآیند یادگیری شما می‌گذارند. اساس یادگیری زبان آلمانی این است که از پایه به صورت اصولی آن را یاد بگیرید تا لهجه و تلفظ خود را تقویت کنید.

لغات آلمانی را در جملات یاد بگیرید

ارتباط دادن کلمات با یکدیگر در جملات، هوشمندانه‌ترین و بهترین روش یادگیری زبان آلمانی برای به‌خاطر سپردن واژگان بیشتر در زمانی کوتاه‌تر و حفظ آن‌ها در حافظهٔ بلند مدت است. روش یادگیری کلمات آلمانی در جمله به ایجاد تصاویر و ذهنیت در مورد واژگان به شما کمک می‌کند. در این حالت مغز ما به‌جای اینکه به صورت پراکنده همه چیز را ذخیره کند، به شکلی فعال و زنده تمام کلمات و اصطلاحات مهم را به خاطر می‌سپارد.

از یادگیری زبان آلمانی لذت ببرید

کلید موفقیت برای پیدا کردن بهترین روش یادگیری زبان آلمانی این است که خلاق باشید. از تمام منابع در دسترس آنلاین و غیر آنلاین استفاده کنید. هر منبع یا روشی را که انتخاب می‌کنید تا هر جایی که آموزنده و لذت‌بخش است ادامه دهید، ممکن است از یک سطحی به بعد روش‌های قبلی تکراری و خسته‌کننده شوند، پس روشی دیگری را جایگزین کنید. یادتان باشد یادگیری باید در حین اثر بخشی، جذاب هم باشد.

گرامر زبان آلمانی را اصولی یاد بگیرید

حتما نیازی نیست در همان مراحل ابتدایی تمام گرامر را به طور دقیق یاد بگیرید. برخی روش‌های اصولی به شما کمک می‌کنند تا گرامر را به روشی ساده‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر به خاطر بسپارید. 
شما باید موارد زیر را در گرامر زبان آلمانی یاد بگیرید:

  • افعال با قاعده و بی‌قاعده؛
  • سوالی کردن جملات با کلمات سوالی W Fragen (W Questions)؛
  • ریشه افعال در افعال دوقسمتی که همراه با پیشوند هستند؛
  • انواع زمان‌ها؛
  • افعال کمکی؛
  • جنسیت.

learn-german-language-online-concept-person

از فیلم، آهنگ و پادکست‌های آلمانی استفاده کنید

تماشای فیلم‌، کلیپ و شنیدن پادکست و آهنگ به زبان آلمانی می‌تواند مکمل خوبی برای یادگیری این زبان در منزل باشد. زمانی که از سطح ابتدایی آموزش زبان آلمانی عبور کردید و قادر به فهمیدن فایل‌های صوتی شدید، باید در سبک یادگیری خود خلاق‌تر شده و چند فیلم در ژانرهای مورد علاقه و یا پادکست‌ با موضوعات جذاب را به برنامهٔ یادگیری خود اضافه کنید.

انواع اپلیکیشن‌های‌ یادگیری زبان آلمانی نیز برای تقویت مهارت شنیدن و یادگیری لغات و جملات جدید در دسترس هستند. در کنار اپلیکیشن‌ها کلیپ‌های آلمانی سایت‌های مختلف مانند یوتیوب یک مزیت محسوب می‌شوند. کلیپ‌هایی با موضوعات مختلف و مورد علاقهٔ خود را پیدا کنید، در این صورت چیزی که تماشا می‌کنید، با خود درگیرتان می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد تا بهتر و بیشتر یاد بگیرید.

معمولا توصیه می‌شود فیلم‌های آلمانی را با زیرنویس فارسی یا انگلیسی تماشا کنید؛ در ابتدای یادگیری زبان آلمانی در منزل این روش کارساز است، اما هنگامی که به یک سطح بالاتری رسیدید زیرنویس حواس‌تان را پرت می‌کند؛ پس بهتر است قید آن را بزنید و تمرکز بیشتری روی شنیدن به زبان آلمانی داشته باشید.

سعی کنید خودتان را به چالش بکشید، چند دقیقه از فیلم را با زیرنویس آلمانی ببینید و سپس بدون زیرنویس آن را امتحان کنید. اگر این روش را ادامه دهید، به مرور از پیشرفت خود شگفت‌زده می‌شوید. این بهترین روش‌ یادگیری زبان آلمانی با فیلم و پادکست است.

اخبار را به زبان آلمانی بخوانید

در سطوح بالاتر زبان آلمانی، نیاز دارید که منابع خود را گسترده‌تر و پیشرفته‌تر کنید. شنیدن و خواندن اخبار به شما برای آموزش سریع زبان آلمانی کمک می‌کند. مطمئنا فیلم و کلیپ تاثیر زیادی بر افزایش تعداد لغات و اصطلاحات رایج، بهبود گرامر و درک زبان آلمانی دارد. در کنار آن خواندن اخبار هم به شما به مهارت‌ درک مطلب بیشتر کمک می‌کند. اخبار همیشه پر از لغات جدید است؛ پس کلمات مبهم را یادداشت و معنای آن را در دیکشنری آلمانی جستجو کنید.

سعی کنید با افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند صحبت کنید

در نهایت، ارتباط با آلمانی زبانان بومی یا حتی سایر زبان آموزان آلمانی بسیار مفید است. در وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید با افراد مختلفی که علاقهٔ زیادی به یادگیری زبان آلمانی دارند آشنا شوید و هر روز با آن‌ها مکالمه و تمرین کنید. یادگیری همزمان با یک فرد دیگر شما را وادار می‌کند بیشتر مسئولیت‌پذیر باشید و  با گذراندن هر مرحله از یادگیری انگیزهٔ بیشتری بگیرید.  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت و زمان‌بر است؟
اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی
بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در تهران
آزمون گوته چیست؟
آشنایی با مدرک زبان آلمانی و نحوه اخذ آن
بهترین روش یادگیری زبان آلمانی چیست؟
آشنایی با سطوح مختلف زبان آلمانی
معرفی بهترین منابع یادگیری خودآموز زبان آلمانی
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی برای اندروید و iOS
چند جمله پر کاربرد در زبان آلمانی که باید بلد باشید!
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان