logo-header-felarise

دسته بندی

منابع آزمون آیلتس

اهمیت استفاده از منابع درست برای موفقیت در آزمون آیلتس

هدف شما از شرکت در آزمون آیلتس چه “یافتن موقعیت شغلی مناسب” یا “اخذ اپلای از دانشگاه مورد نظر” و یا حتی “مهاجرت کردن” باشد باعث شده که از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های شما برای رسیدن به هدفتان باشد. واضح است که گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس کاری سخت و دشوار است اما این هدف آنقدر ها هم دور از دسترس نیست. آمادگی هرچه بهتر در آزمون آیلتس نیازمند شناسایی بهترین منابع برای مطالعه است.

اولین گام و موثرترین گام برای آمادگی آزمون آیلتس، انتخاب موثرترین و بهترین منابع مطالعاتی برای مطالعه است. اگر زبان آموزان و شرکت کنندگان آزمون زبان، منابع مطالعاتی درستی را برای خواندن و مطالعه کردن انتخاب کنند، و آن‌ها را استفاده کنند در موقعیت آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. یکی از ویژگی‌های منابع مطالعاتی آزمون، داشتن استاندارد ترین سوالات است. لذا تاکید ما بر زبان آموزان عزیز این است که حتما با استانداردترین سوالات ممکن تمرین کنند. از استانداردترین سوالات می توان آزمون زبان بین‌المللی آیلتس را نام برد.

منابع مناسب برای تقویت مهارت خواندن آیلتس

آزمون آیلتس یکی از انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که برای سنجش میزان توانایی 4 مهارت اصلی می پردازد. مهارت بخش Reading می‌تواند ‌مهارت ‌های Writting و  Speaking شرکت کننده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. هرچقدر میزان توانایی شما در مهارت Reading بیشتر باشد و بتوانید متن های بیشتری را مورد مطالعه قرار دهید، این عمل باعث می‌شود در Writting وSpeaking نیز تواناتر خواهید بود. 

کتاب زبان متناسب با‌ سطح زبان انگلیسی شزکت کنندگان می تواند متفاوت باشد. اکثر زبان آموزان برای کسب امتیاز بالا در آزمون یا کسب امتیاز بالا در بخش خواندن / Reading نیاز به تمرین بیشتر و استفاده از منابع اختصاصی این مهارت دارند. قابل ذکر است که شرکت کننده برای کسب نمره  بالای ۶ در این بخش، نیاز است حداقل ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ کلمه انگلیسی را یاد بگیرید و برای پاسخ دادن به سوالات این بخش باید به قدری تسلط داشته باشید که بتوانید متن های طولانی انگلیسی را سریع بخوانید، درک کنید و به سوالات استدلالی این بخش به درستی پاسخ دهید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم بخوانید: معرفی کتاب mindset

مجموعه Improve your IELTS

شامل 3 کتاب است و برای زبان آموزان که به دنبال نمره زبان آیلتس بین 4.5 تا 7.5 هستند، این کتاب مناسب است. کتاب های این مجموعه عبارت اند از: Reading academic, Writing academic, Speaking and Listening academic. کتاب Reading academic توسط انتشارات مک میلان (Mac Millan Education) به چاپ رسیده و نویسنده آن Sam McCarter, Norman Whitby است. این کتاب بیشتر برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک بکار می رود و دارای 10 درس است که بیشترین موضوعات تکراری آزمون های سال های اخیر در آن آورده شده است. و نکته قوت این کتاب داشتن پاسخ نامه است.

کتاب Collins reading for IELTS

توسط انتشارات Herper collins در سال 2011 به چاپ رسیده است. نویسنده این کتاب Els Van Geyte . کتاب Collins Reading for IELTS برای شخص یا اشخاصی مناسب است که نمره آیلتس 5 یا 5.5 دارند و خواهان نمره 6 یا بالاتر از آن هستند.

کتاب  IELTS Advantage Reading Skills

نوشته Jeremy Talor, Jon Wright توسط انتشارات DELTA در سال 2012 منتشر گردید. هدف اصلی این کتاب تقویت مهارت درک مطلب و مختص آزمون آیلتس آکادمیک  است. این کتاب مناسب  شرکت کنندگان با نمره آیلتس 6.5 تا 7 است که شامل 10 درس است که هر درس موضوعات خاصی دارد (مثل سلامت، ثروت، خوشحالی و…). در این کتاب روش های مطالعه موثر برای متون آزمون آیلتس آورده شده است. روش هایی مثل تندخوانی، خلاصه خوانی، اسکن کردن متن. 

مجموعه IELTS Recent Actuall test  

براساس آزمون های برگزارشده اخیر آیلتس است. یکی از مهم ترین واساسی ترین کتاب های آمادگی آزمون آیلتس که شامل 4 مهارت Reaing، Listening، Writting، Speaking در هر بخش از کتاب چندین متن Reading از آزمون های قبل آورده شده است. IELTS Recent Actuall test Reading and Listening  که برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک است و تست های این کتاب برای داوطلبانی است که نمره بالا و قابل قبولی از آزمون آیلتس می خواهند.

مجموعه Cambridge IELTS Series from 1-14

شامل 14 کتاب است که در یک سری وجود دارد که Cambridge IELTS book می نامیم. هر ساله دانشگاه کمبریج، یک کتاب جدید از آیلتس را منتشر می کند که هم اکنون 13 کتاب آیلتس در یک سری وجود دارد که Cambridge IELTS book  نامیده می شود.هر کتاب در این سری شامل 5 بخش است:

بخش اول:

در بخش اول از کتاب آیلتس سری 1 تا 10، 4 آزمون کامل از آیلتس برای آیلتس آکادمیک وجود دارد. 2 تست آیلتس برای آزمون آیلتس عمومی وجود دارد. سری کتاب های آیلتس کمبریج 11 تا 13 یک کتاب جداگانه برای هر ورژن دارند و هریک شامل 4 آزمون است. که هر آزمون شامل 4 بخش است:
a.    بخش Listening
b.    بخش  Reading
c.    بخش Writing
d.    بخش Speaking

بخش دوم:

پس از پایان دوره آزمون، اسکریپت های صوتی، تمام بخشهای Listening را که در CD صوتی شنیده اید، همراه با کتابهای PDF پیدا خواهید کرد. برای بهبود بخش گوش دادن بدون نیاز به انجام مکالمه انگلیسی، می توانید دوباره به آن گوش دهید.

بیشتر بخوانید: سطح کتاب solutions

منابع مناسب برای تقویت مهارت نوشتن آیلتس

  • کتاب For Writing Skills  Improve your IELTS


که ازسری مجموعه‌های  Improve your IELTS است و برای داوطلبانی که به دنبال نمره زبان آیلتس مهارت Writting بین 6 تا 7.5 هستند، این کتاب مناسب است. کتاب Writting academic که همانند سایر کتاب های این مجموعه توسط انتشارات مک میلان (Mac Millan Education) به چاپ رسیده است. این کتاب بیشتر برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک بکار می رود و دارای10 فصل است که هر فصل آن شامل 3 بخش است:task1, task2, Practice test است. از ویژگی های این کتاب داشتن جواب برای هر 3 بخش از هر فصل است؛ که بصورت موضوعی طبقه بندی می شود. تمرین های طبقه بندی شده در پایان هر درس و آموزش تکنیک های مورد نیاز برای هر آزمون از نکات قوت این کتاب است.

  • کتاب Writting for IELTS Collins

از سری کتاب های Collins که توسط Anneli Williams نوشته شده است. این کتاب مناسب آزمون آیلتس آکادمیک می باشد. و برای تمامی داوطلبانی که چه برای اولین بار و چه برای بار چندم این آزمون را شرکت می کنند مناسب است. و هم‌چنین کسانیکه سطح نمره مهارت رایتینگ آن ها زیر 5.5 است و قصد دارند نمره این مهارت را به بالای 6 افزایش دهند بسیار مناسب است.

  • کتاب IELTS Advantage Writting Skills

به زبان آموزانی کمک می کند که می خواهند در مهارت رایتینگ به نمره 7 در آزمون آیلتس آکادمیک برسند. این کتاب شامل 10 فصل است که هر فصل مشمول بر 6 بخش. هر زبان آموز برای تقویت رایتینگ خود و ارائه نظرات و ایده های خود به زبان انگلیسی بایستی دایره لغات قوی و خوبی داشته باشد، به همین خاطر،کتاب IELTS Advantage Writting Skills برای تقویت رایتینگ زبان‌آموزان به 4 مهارت: لغات، گرامر، ساختار کلی متن، ایده ها و استدلال ها می پردازد.

کتاب IELTS Writting Actuall test  یکی  از منابع پیشنهادی ما به شما برای تقویت مهارت رایتینگ‌تان است.
مجموعه Cambridge IELTS Series from 1-14 
Cambridge IELTS Skills Writing Academic به شما کمک می کند تا مهارت رایتینگ مورد نیاز برای تکمیل نوشتن مقاله آکادمیک آیلتس را افزایش دهید. 

منابع مناسب برای تقویت مهارت شنیداری آیلتس

همانطور که می‌دانیم‌ مجموعه Improve your IELTS  شامل 3 کتاب Reading academic, Writing academic, Speaking and Listening academic است و برای داوطلبانی که به دنبال نمره زبان آیلتس بین 4.5تا 7.5 هستند، این کتاب مناسب است. کتاب Speaking and Listening academic توسط انتشارات مک میلان (Mac Millan Education) به چاپ رسیده و نویسنده آن Sam McCarter, Norman Whitby است. این کتاب بیشتر برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک بکار می رود و دارای10 درس یعنی 122 صفحه که بصورت موضوعی طبقه بندی می شود و این بدان معناست که هر درس برای موضوع خاصی طبقه بند شده است به عنوان مثال (موضوعاتی مانند آموزش، طبیعت، فرهنگ، هنر، علم،…)  نکته قوت آن، برای تقویت دو مهارت گفتاری و شنیداری افرادی است که می خواهند برای آزمون آیلتس شرکت کنند.

  • مجموعه Listening for IELTS Collins

توسط انتشارات Herper collins در سال 2011 به چاپ رسیده است. این مجموعه بررای تقویت مهارت Listening زبان آموزان تهیه شده است که نمره زبان آن ها در حد 5 الی 5.5 هستند و مایلند نمره زبانی خود در مهارت Listening را ارتقاء دهند که البته باعث افزایش دایره لغات زبان آموز در این زمینه ها خواهد شد کتاب شامل 12 درس است که بصورت موضوعی درس به درس طبقه بندی شده است. همانند Reading for IELTS Collins  با لغت آغاز میشود. هر درس در این کتاب مشمول بر 3 قسمت است که در قسمت اول با عبارات و لغات آکادمیک آشنایی پیدا می‌کنیم، در قسمت دوم به  استراتژي هاي test-taking می‌پردازیم و در بخش آخرمشابه سازی آزمون Listening است بدین معنی که سوالاتي مشابه با آزمون اصلی همراه با کليد سوالات ارائه مي شود. و در پایان، این کتاب انواعی از سوالات آزمون بخش لیسنینگ آیلتس همچون  Completing form، Matching، Answering Multiple Choice Questions، و Labeling Maps or Plans بطور دقیق و با مثال های فراوان آموزش داده شده است. که از نقاط قوت این کتاب داشتن پاسخ نامه دقیق و شفاف است.

  • کتاب IELTS Advantage Listening Skills

کتاب IELTS Advantage Speaking and Listening برای متقاضیانی چاپ شده است که خواهان نمره ای بین 6.5 تا7 در مهارت های Speaking و Listening آزمون آیلتس هستند.
این کتاب به دو قسمت Speaking و listening تقسیم می شود که مشمول بر 9 درس است. درس های 1 تا 7 به تقویت مهارت Speaking (گفتاری) و درس های 8 و 9 نیز به تقویت مهارت Listening (شنیداری) می پردازد. 

  • کتاب IELTS Speaking and Listening Actual test

 یکی  از منابع پیشنهادی ما به شما برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری است. شما باید در تست های استاندارد وحقیقی آزمون‌های بین المللی تمرین کنید زیرا: آزمون‌های بخش Listening، از منبع بانکی آیلتس استخراج می‌شود. بنابراین، شما می توانید برای آمادگی در آزمون‌های اصلی خود، این آزمون‌ها را انجام دهید. دوم، در حین تمرین این کتاب، می توانید ایده ای در مورد دشوار بودن قسمت شنیداری آزمون آیلتس در آزمون واقعی و اینکه بالاترین دامها چیست را داشته باشید.

مجموعه Cambridge IELTS Series from 1-14

منابع مناسب برای تقویت مهارت صحبت کردن آیلتس

آزمون زبان آیلتس یک آزمون بین‌المللی است که بسیاری از داوطلبان با اهداف متفاوت در سراسر دنیا سعی بر اخذ این مدرک دارند. یکی از مهارت‌های چالشی و درعین‌حال نمره آور در آزمون آیلتس، اسپیکینگ است. این مهارت از چند بخش تشکیل‌شده است که می‌توان با تمرین، تکرار و ممارست نمره موردنظر را به دست آورد. در حقیقت بخش اسپیکینگ آیلتس متشکل از ساختارهای شناخته‌شده‌ای است.
نکته قابل توجه این است که در اکثر منابع مطالعاتی بخش Listening و بخش Speaking با هم جمع آوری و منتشر شده است.

جمع بندی

آزمون آیلتس یکی از پرطرفدارترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. که در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز اداری و اکادمیک مدرک این آزمون معتبر و قابل قبول می باشد. به همین خاطر افراد زیادی با هدف های متفاوت سعی در گرفتن این مدرک، و البته با نمره قابل قبول و خوب دارند. همانطور که در پیش تر گفته شد برای آمادگی در هر آزمونی، یافتن منابع مطالعاتی درست و خوب، یکی از شروط آمادگی برای شرکت در این آزمون است. ما در این مقاله فقط به چندی از منابع خوب برای آمادگی آزمون آیلتس اشاره کردیم. بدیهی است که منابع مطالعاتی برای آزمون آیلتس بسیار بیشتر از پیزی است که در این مقاله گفته شده است، چرا که ذکر همه این منابع کاری بس دشوار و از حوصله مقاله خارج است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منابع آزمون آیلتس
سطح کتاب‌های امریکن انگلیش فایل (American English file)
آزمون آیلتس چیست؟
معرفی مجموعه کتاب های کانکت (Connect)
کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند
آشنایی با آزمون pte و دوره آمادگی آزمون در فلارایز
روانشناسی یادگیری زبان انگلیسی
اشتباهات رایج در زبان انگلیسی
معرفی مجموعه کتاب‌های سولوشن (solutions)
بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی
معرفی مجموعه کتاب های Top Notch و Summit
معرفی مجموعه کتاب های نیو هدوی (New Headway)
معرفی مجموعه کتاب‌های مایندست (mindset)
معرفی مجموعه کتاب های تین ۲ تین ( teen 2 teen)
آشنایی با رایج‌ترین اصطلاحات عامیانه انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان