logo-header-felarise

دسته بندی

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

 

آیا یادگیری زبان اسپانیایی سخت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قبل از اینکه به زبان اسپانیایی فکر کنید، چندین عامل شخصی وجود دارند که میزان سختی یا آسانی زبان اسپانیایی را تا حدی برای شما مشخص می کنند. یکی از عوامل در چندزبانه بودن شماست. اگر زبان اسپانیایی زبان دوم شما برای یادگیری است یقینا از فردی که زبان اسپانیایی را به عنوان زبان سوم، چهارم و … مطالعه می کند زمان و تمرین بیشتری برای یادگیری نیاز دارید. مطالعات نشان می دهند که چندزبانه-بودن یادگیری زبان های دیگر را آسان تر می کند. 

علاوه بر این دانستن برخی از زبان های خاص دنیا که شباهت زیادی با زبان اسپانیایی دارند به شما در درک و یادگیری سریع تر این زبان پرمخاطب، کمک می کند. البته که عوامل دیگری نیز دخیل هستند مثل میزان سعی، تلاش و جدیت شما در مطالعه زبان اسپانیایی و علاقه ای که به یادگیری آن دارید باعث می شود سختی مسیر یادگیری را برای خود آسان کنید و از یادگیری آن لذت ببرید. علیرغم اینکه یادگیری زبان اسپانیایی چندان دشوار نیست ولی نکات متعددی به هنگام یادگیری آن وجود دارد که باعث می شود این زبان از دید زبان آموزان کمی سخت بنظر برسد. در ادامه در مورد مزایای یادگیری زبان اسپانیایی و برخی از قواعد نسبتاً دشوار این زبان پرمخاطب سخن می گوییم. با ما همراه باشید.

سختی های یادگیری زبان اسپانیایی

برخی از زبان آموزان معتقدند، سختی های یادگیری زبان اسپانیایی در بعضی از قواعد دستور زبان و تلفظ برخی از لغات است. یقینا برای یک زبان آموز مبتدی که آشنایی زیادی با زبان اسپانیایی ندارد این مسائل طبیعی بنظر می رسد. مطالعات نشان داده اند که زبان اسپانیایی با توجه به اینکه ریشه لاتین دارد یکی از زبان‌های جالب و آسان برای یادگیری به حساب می آید، فقط کافی است با مطالعه و تمرین روزانه مهارت های زبان را به راحتی در خود تقویت کنید. در ادامه به چند مورد از قواعد نسبتا دشوار برای شروع یادگیری زبان اسپانیایی اشاره می کنیم. 

  • اصطلاحات عامیانه

اگر شما در یک کشور اسپانیایی زبان زندگی کنید، می بینید که اصطلاحات عامیانه زیادی وجود دارند که می توانند بسته به شهر، کشور و یا در جمع دوستان و اطرافیان متفاوت باشند. تعداد و تفاوت بسیار بالای این اصطلاحات باعث می شود، یادگیری زبان اسپانیایی دشوار بنظر برسد. 

  • دو جنسیتی بودن برخی از لغات

برای یک زبان آموز مبتدی، یادگیری اینکه برخی از اسامی در زبان اسپانیایی نوع و جنسیت خاصی دارند سخت است. به طور مثال Casa مونث و sofa به صورت مذکر به کار می رود. شما علاوه بر دانستن جنسیت کلمات باید دقت کنید که تمام صفت های دیگر اسم، با نوع آن اسم هماهنگ باشند. به طور مثال برای بیان جمله “the house is pretty and clean.” باید به خاطر داشته باشید که house مونث است، بنابراین صفت های مربوط به house نیز باید به صورت مونث به کار برده شود.

  • تلفظ برخی از اصوات همچون ere ، erre ، jota ، ge

اینگونه اصوات که در زبان انگلیسی وجود ندارند، یادگیری زبان اسپانیایی و ارتقاء مهارت مکالمه را برای زبان آموزان کمی دشوار کرده است. اگر یک زبان آموز مبتدی هستید، برای تلفظ آن ها همچون یک فرد native، نیاز به تمرین، تکرار و شنیدن مکرر اصوات دارید. 

لهجه های متفاوت کشورهای اسپانیایی زبان

با توجه به بالا بودن تعداد لهجه ها و گویش های متفاوت در زبان اسپانیایی ممکن است در درک برخی از سخنان و یا به هنگام مکالمه با یک فرد بومی زبان اسپانیایی، دچار مشکل شوید. چون گاهی اوقات به هنگام مکالمه برخی از حروف و اصوات حذف و یا به روشی دیگر تلفظ می شوند. آشنایی با لهجه ها و گویش های متفاوت نیاز به زمان بیشتر و حضور در جمع بومی زبانان اسپانیایی دارد. 

حفظ تعداد زیادی از افعال بدون قاعده در زبان اسپانیایی

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

یری زبان اسپانیاییزبان اسپانیایی یکی از زبان های زنده دنیا و از زبان های رسمی سازمان ملل محسوب می شود. امروزه یادگیری زبان اسپانیایی به یکی از مهم ترین و قوی ترین مهارت های شخصی تبدیل شده که هر فردی می تواند برای ارتقاء رزومه خود و پیشرفت در زندگی از این مهارت استفاده کند. مزایای یادگیری زبان اسپانیایی بسیار زیاد است که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

  • امکان برقراری ارتباط با جمعیتی بالغ بر 450 میلیون اسپانیایی زبان

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت اسپانیایی زبانان در سراسر دنیا با یادگیری این زبان پرمخاطب می توانید به راحتی با دنیای خارج ارتباط برقرار کنید.

  • بالا بردن شانس خود در یافتن شغل بهتر

در حال حاضر اکثر جمعیت اسپانیایی زبانان در اروپا و آمریکا ساکن هستند و بیشترین آمار معاملات و تجارت ها با استفاده از زبان اسپانیایی صورت می گیرد. شما می توانید با یادگیری زبان اسپانیایی شانس خود را نسبت به دیگران در یافتن شغل دلخواهتان در کشورهای پیشرفته دنیا افزایش دهید.

  • تقویت زبان انگلیسی

با توجه به شباهت های بسیار زیادی که زبان انگلیسی و زبان اسپانیایی در برخی واژگان و قواعد دستور زبان دارند، با یادگیری زبان اسپانیایی می توانید همزمان مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

  • هیجان انگیز کردن تجربه های سفر 

در سراسر دنیا 21 کشور، زبان اسپانیایی را زبان رسمی خود می دانند. دانستن زبان اسپانیایی تجربیات سفر شما را در سفر به کشورهای اسپانیایی زبان افزایش می دهد و به راحتی می توانید فرهنگ و آداب مردم کشورهای اسپانیایی زبان را عمیقا درک کنید، با مردم بومی مناطق مختلف صحبت کنید و از سفر خود لذت ببرید.

  • بالابردن شانس خود برای تحصیل در کشورهای اسپانیایی زبان 

هر ساله تعداد زیادی از دانشگاه ها در کشورهای اسپانیایی زبان، دانشجویان و دانش آموزان زیادی را برای تحصیل از سراسر دنیا فراخوان می دهند. واضح است افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند شانس بالاتری برای پذیرش و دریافت بورسیه های تحصیلی خواهند داشت.

  • عدم نیاز به مترجم و پرداخت هزینه های هنگفت 

مسلط بودن به زبان اسپانیایی باعث می شود به هنگام سفر نیازی به مترجم نداشته باشید و کارهای خود را به راحتی و بدون پرداخت هزینه بالای استخدام مترجمین انجام دهید.

  • آسان شدن یادگیری دیگر زبان های رومی 

در حالیکه یادگیری زبان های زنده دنیا نیاز به تمرین، تکرار و زمان زیادی دارد، شما می توانید با یادگیری زبان اسپانیایی، مهارت هایی مثل زبان ایتالیایی و دیگر زبان هایی که شباهت بالایی با زبان اسپانیایی را دارند را برای یادگیری در آینده آسان تر کنید.

  • پیدا کردن دوستان جدید از سراسر دنیا

با توجه به جمعیت زیاد اسپانیایی زبانان در سراسر دنیا به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی، میتوانید به راحتی با یادگیری زبان اسپانیایی دوستان زیادی را از سراسر دنیا پیدا کنید و روابط سالم و پایداری را ایجاد نمائید، با فرهنگ های متفاوت آشنا شوید و از دوستی با دنیای جدید ارتباطات لذت ببرید.

زبان های نزدیک به زبان اسپانیایی

می دانیم زبان اسپانیایی یکی از انواع زبان های رومی است که ریشه لاتین دارد. بنابراین با یادگیری این زبان می¬توانید زبان های دیگری را که به این زبان شباهت زیادی دارند، در مدت کوتاه تری نسبت به بقیه یاد بگیرید. در ادامه پنج زبانی که بعد از یادگیری زبان اسپانیایی پیشنهاد می شود را معرفی می کنیم :

 

  • ایتالیایی

بسیاری از واژگان بین زبان اسپانیایی و ایتالیایی مشترک هستند. جالب است بدانید ساختار جمله-بندی در هر دو زبان یکسان است و هر دو زبان هایی هستند که از زبان لاتین شکل گرفته اند. 

  • فرانسوی

شباهت بین زبان اسپانیایی و فرانسوی به لحاظ داشتن ریشه لاتین بسیار زیاد است. بنابراین دانستن زبان انگلیسی کمک زیادی در یادگیری این دو زبان خواهد داشت.

  • پرتغالی

پرتغالی نوعی زبان ایبرو-رومی است که به واسطه چند لهجه لاتین عامیانه تکامل یافته است. به عقیده برخی از افراد شباهت های زیادی بین زبان اسپانیایی و پرتغالی در بخش گرامر و واژگان وجود دارد به طوریکه آن دو را sister languages می نامند.

  • کاتالان

الفبای زبان کاتالان با زبان انگلیسی شباهت های بسیار زیادی دارد. همچنین برخی بر این عقیده اند که زبان کاتالان شباهت زیادی به زبان های اسپانیایی و فرانسوی دارد. این زبان زیرمجموعه ای از زبان لاتین است که در کشورهای اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آندورا گفتگو می شود.

  • رومانیایی

زبان رومانیایی یکی از انواع زبان های رومی است. زبان های رومی یا لاتین (Romance languages) از زبان لاتین عامیانه تکامل یافته اند. پنج زبان رومی یعنی اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی که ریشه لاتین دارند بسیار به یکدیگر شبیه هستند و یادگیری یکی از آن ها به یادگیری دیگر زبان های رومی کمک می کند.

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی

شاید اولین سوالی که در ذهن شما مطرح می شود این است که یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول می کشد؟ چطور می توان در کوتاه ترین زمان ممکن، زبان اسپانیایی را یاد گرفت؟ و بسیاری از سوال های دیگر. پاسخ به این سوالات بسیار راحت است. این مقاله می تواند به سوالات شما پاسخ دهد. با ما همراه باشید.

تمرین با دیگران و مکالمه با زبان اسپانیایی بخش مهمی از فرایند یادگیری است و داشتن معلم اسپانیایی زبان در کنار شما فرصت های بیشتری را دراختیارتان قرار می دهد تا مهارت های خود را دقیق تر و سریع تر بهبود دهید. اگر منطقی به این قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که یادگیری زبان اسپانیایی فقط و فقط به خودمان بستگی دارد. اگر پیشینه یکی از زبان های رومی را دارید بهتر است بگوییم بخش بزرگی از مسیر را طی کرده اید و یادگیری زبان اسپانیایی برای شما مثل آب خوردن است. 

عوامل زیاد دیگری در مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی دخیل هستند. میزان مطالعه روزانه شما، سبک مطالعه صحیح، تمرین و ممارست زیاد و … از عوامل مهمی هستند که در یادگیری شما تاثیر جدی می گذارند. البته می توان قبل از دخالت دیگر عوامل در مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی به میزان علاقه و هدفی که دارید اشاره کنیم. بهتر است این سوال را پاسخ دهید. هدف شما از یادگیری زبان اسپانیایی چیست و چقدر به یادگیری این زبان علاقه دارید؟ حال برای پاسخ به اینکه چه مدت زمانی برای یادگیری زبان اسپانیایی نیاز هست، ابتدا اهدافتان را مشخص کنید و با توجه به سطح شناختی که از خود دارید به سوالات پاسخ دهید. در کنار تمامی این عوامل، عامل دیگری نیز در یادگیری سریع شما تاثیرگذار است. داشتن معلم، مطالعه منابع معتبر و مشاوره¬های علمی-تخصصی در زمینه یادگیری زبان اسپانیایی به شما کمک زیادی نیز می کند. 

درباره دوره آموزش زبان اسپانیایی فلارایز

همانطور که گفتیم، یادگیری زبان اسپانیایی یکی از مهم ترین شرایط برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای اسپانیایی زبان، اروپا و آمریکا را دارند. بسیاری از زبان آموزان جهت یادگیری زبان اسپانیایی به دنبال روشی ساده و اما کاربردی برای یادگیری هستند تا آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف برسانند. تیم تخصصی آموزشی فلارایز با ارائه بهترین کتب آموزش زبان اسپانیایی و جدیدترین متد آموزشی مطابق با استانداردهای بین المللی همواره در تلاش است تا زبان آموزان را به سمت اهدافشان سوق دهد. تمامی منابع آموزش زبان اسپانیایی با کمک مجرب ترین اساتید برجسته کشوری و تیم مشاوره فلارایز به زبان آموزان ارائه می شود. در این کلاس ها اساتید فقط با زبان اسپانیایی صحبت می کنند که این شیوه آموزشی باعث می شود زبان آموزان از همان ابتدای مسیر یادگیری سعی در مکالمه با استاد داشته باشند و مهارت شنیداری آن ها نیز همزمان تقویت شود. در طول مسیر یادگیری زبان اسپانیایی، زبان آموزان از پلن های آموزشی و برنامه های تخصصی نیز بهره-مند شده و با استفاده از نقشه راه یادگیری که در ابتدای مسیر به زبان آموزان ارائه می شود آن ها را در رسیدن به موفقیت های بیشتر در یادگیری زبان اسپانیایی تشویق می کنند. 

از بهترین منابعی که می توان برای یادگیری زبان اسپانیایی اشاره کرد، مجموعه کتاب های Clan7 و Nuevo Prisma است. زبان آموزان می توانند با استفاده از این کتاب از سطح مقدماتی شروع کنند و تا سطح پیشرفته پیش بروند. از مشکلاتی که اغلب زبان آموزان دارند در مهارت Speaking و درک سخنرانی های یک فرد native است که حتی پس از پایان دوره های پیشرفته نیز با خود به همراه دارند. به همین خاطر کادر آموزشی فلارایز با شبیه سازی فضای کلاس برای آمادگی مکالمه با افراد بومی زبان اسپانیایی سعی در رفع اینگونه مشکلات دارد تا زبان آموزان بتوانند سرعت، زمان و کیفیت یادگیری خود را بهبود دهند و با برنامه ای دقیق تر و به دور از نگرانی پیش بروند.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان