logo-header-felarise

دسته بندی

یادگیری زبان کره ای چقدر سخت است؟

در حال حاضر، کره جنوبی یکی کشورهای فعال در زمینه اقتصادی و همچنین مقصد خوبی برای گردشگری است. از این رو، افراد زیادی علاقه‌مند به یادگیری زبان کره‌ای برای برقراری ارتباط با مردم این کشور و حتی دیدن فیلم‌های معروف به زبان کره‌ای هستند.
اگرچه ممکن است این زبان به عنوان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای فارسی‌زبانان محسوب شود، در هر صورت میزان سختی یادگیری زبان کره‌ای به عوامل زیادی از جمله استعداد و میزان تلاش زبان‌آموز، موقعیت‌های یادگیری و دسترسی به منابع بستگی دارد.
تقریبا می‌توان گفت که معیار خاصی برای دشواری یک زبان وجود ندارد، حتی اگر یک زبان به زبان مادری شما خیلی نزدیک باشد اما انگیزه لازم یادگیری را نداشته باشید یا از روش‌های ناکارآمد استفاده کنید، پروسه آموزش چالش برانگیز خواهد شد. بنابراین با اینکه زبان کره‌ای در ابتدا سخت به نظر می‌رسد، با تلاش مستمر، داشتن انگیزه و شرکت در کلاس‌های این زبان، می‌توانید آن را سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید، یاد بگیرید.

برای یادگیری زبان کره ای چقدر زمان لازم داریم؟

در پروسه یادگیری یا برنامه‌ریزی برای آن، احتمالاً مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای از اولین دغدغه‌های شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید به راحتی به زبان کره‌ای صحبت کنید، چند ماه زمان لازم دارید. با این حال، ارائه یک جدول زمانی خاص برای تخمین زمان یادگیری زبان کره‌ای آسان نیست، زیرا یادگیری به ویژگی‌های فردی و سایر شرایط بستگی دارد.
موضوع مهم این است که بدانید چند ساعت در روز یا هفته برای مطالعه زبان کره‌ای وقت دارید. وقتی محدودیت زمانی خود را بدانید، می‌توانید سرعت و زمان رسیدن به نقطه عطف یادگیری این زبان را بهتر تخمین بزنید.
اگر با استفاده از روش‌های صحیح و برنامه‌های کلاسی پیش بروید، ممکن است که یادگیری زبان کره‌ای بیش از 1000 ساعت طول بکشد. این تخمین ساعت شامل تکالیف و زمان صرف‌شده در خارج از کلاس‌ها برای تمرین مهارت‌های زبانی نیز می‌شود. بنابراین خود را فقط محدود به کلاس‌های درس نکنید و برای تمرین بیشتر، منابع مختلفی را امتحان کنید.
با این حال، تعیین مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه از چه منابعی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید، هر چند وقت یکبار می‌توانید مطالعه کنید، چقدر انگیزه برای یادگیری دارید و هدفتان چیست. بنابراین شرایطی همچون رویکرد، تعامل و قرار گرفتن در معرض زبان، مسیر یادگیری شما را شکل خواهد داد. به علاوه، اشتیاق و انگیزه شما نیز نقشی حیاتی در یادگیری دارد.

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای چیست؟

تسلط بر زبان کره‌ای، چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت. زیبایی زبان‌ها در این است که دائماً در حال تغییر هستند و هر سال، کلمات جدیدی به یک زبان اضافه می‌شود. در حالی که برخی از کلمات به مرور زمان منسوخ خواهند شد.
همانطور که گفته شد، عوامل مختلفی بر مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای تاثیر می‌گذارند. در این بخش، این عوامل را به طور کامل بررسی می‌کنیم. 

1. زبان مادری:

یادگیری زبان کره‌ای، بسته به زبان مادری زبان‌آموز می‌تواند کمی آسان‌تر یا دشوارتر باشد. اگرچه یادگیری این زبان برای فارسی‌زبانان کمی چالش برانگیزتر از یادگیری زبان انگلیسی است،  برای ژاپنی‌ها و چینی‌ها آسان‌تر خواهد بود.
با این حال، میزان سختی یادگیری زبان کره‌ای برای ما زیاد است و مسلط شدن به این زبان، کمی بیشتر از زبان انگلیسی برای ما طول می‌کشد. اما در هر صورت می‌توانید با روش‌های مختلف، به این زبان تسلط پیدا کنید.

2. تجربه شما در یادگیری زبان دیگر:

بزرگ شدن در محیطی دو یا چند زبانه و تسلط به زبان‌های دیگر، یک مزیت مهم برای کاهش مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای محسوب می‌شود. تسلط در صحبت کردن به بیش از یک زبان، باعث می‌شود که به طور طبیعی برای یادگیری زبان‌ جدید آماده‌تر باشید. جدای از آن، زبان‌های دیگر می‌توانند به یادگیری بهتر و سریع‌تر شما کمک کنند. 
از طرفی با تجربیات مختلفی که در یادگیری زبان‌های قبلی دارید، با عادات یادگیری خود آشنا هستید و به راحتی می‌توانید مهارت‌های خود را در زمان کمتری توسعه دهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا فرآیند یادگیری زبان کره‌ای را نیز به سرعت شروع کنید، در مسیر درستی قرار بگیرید و آن را با انگیزه ادامه دهید.  

3. روش‌های یادگیری:

یکی از بهترین راه‌های آموزش صحیح گرامر و ساختار جملات، شرکت در کلاس درس زبان کره‌ای و یادگیری آن‌ حین مکالمات مختلف است. روش صحیح آموزشی و استفاده از منابع کارآمد، یک طرح کلی برنامه‌ریزی‌شده را برای یادگیری و تمرین لغات ایجاد می‌کند.
با این حال، باید این زبان را در خارج از محیط کلاس و در موقعیت‌های مختلف نیز تمرین کنید تا بدین طریق مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای را کاهش دهید. به جای تمرکز بر حداقل سطح تمرین، برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی کره‌ای را نیز در برنامه روزانه خود جای دهید.
همچنین، از طریق اپلیکیشن‌‌ها و برنامه‌های مختلف می‌توانید به راحتی با افراد بومی کره‌ای صحبت کنید و با تبادل زبان، مطالب بیشتری از افراد مختلف یاد بگیرید. کتاب‌های داستان و وب‌سایت‌های آموزشی کره‌ای نیز راه‌های سرگرم‌کننده دیگری برای توسعه سطح مهارت‌های این زبان هستند.

4. زمان اختصاص داده شده به یادگیری زبان کره‌ای:

مسلما اگر هر روز ساعت‌های بیشتری را صرف مطالعه زبان کره‌ای کرده و خود را غرق این زبان کنید، سریع‌تر بر آن مسلط می‌شوید. صرف زمان بیشتر برای مرور مطالب مختلف و انجام تمرینات سخت‌تر، سرعت مطالعه شما را بالا می‌برد و مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای را کاهش می‌دهد. 
در هر سطحی، سرعت مطالعه و نتایج نهایی را در نظر بگیرید. به این ترتیب، می‌توانید زمان مطالعه خود را بر اساس آن تنظیم کرده و میزان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید چقدر طول می‌کشد که زبان کره‌ای را تا سطح هدف خود یاد بگیرید.

5. نگرش و انگیزه:

یادگیری یک زبان جدید، فرآیندی خسته‌کننده است و برای تسلط بیشتر، نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد. از این رو نگرش و انگیزه شما نقش مهمی در یادگیری یک زبان جدید خواهد داشت. این دو فاکتور، کلیدی برای افزایش پتانسیل یادگیری زبان کره‌ای هستند. به عنوان مثال، داشتن نگرش مثبت نسبت به یادگیری زبان کره‌ای به شما کمک می‌کند تا انگیزه بالایی داشته باشید و بیشتر تمرین کنید.
همچنین انگیزه‌داشتن باعث می‌شود که هر روز بیشتر و پرقدرت‌تر مطالعه کنید و خود را بیشتر به چالش بکشید. حتی در روزهایی که در حال کار بر روی یک ساختار یا دستور زبان جدید چالش‌برانگیز هستید، انگیزه داشتن، شما را قوی‌تر می‌کند.

بهترین روش های یادگیری زبان کره‌ای چیست؟

برای یادگیری زبان کره‌ای، ابتدا لازم است یک برنامه‌ریزی دقیق (در طول روز و هفته) برای خواندن و تمرین کردن بخش‌های مختلف این زبان داشته باشید. علاوه بر این، راه‌های زیاد دیگری برای رسیدن به این هدف وجود دارد. در اینجا ما به شما چند روش را به ترتیب، برای یادگیری سریع‌تر و کوتاه کردن مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای ارائه می‌دهیم.

1. یادگیری الفبای کره‌ای:

دروس مختلفی در منابع گسترده اینترنتی و کتاب‌های آموزشی، صفر تا صد الفبای کره‌ای را همراه با تلفط آموزش می‌دهند. یادگیری اصولی حروف الفبا به شما کمک می‌کند تا کلمات، عبارات و جملات را به درستی تلفظ کنید. با شروع یادگیری الفبا و آشنایی بیشتر با آن‌ها، خواهید دید که میزان سختی یادگیری زبان کره‌ای کمتر و خواندن کلمات کره‌ای راحت‌تر خواهد شد. 
به همین ترتیب، به مرور می‌توانید دایره لغات زبان کره‌ای خود را نیز بهبود ببخشید. در هفته اول، هر روز 30 دقیقه را صرف یادگیری الفبا و لغات کنید. در نتیجه در پایان هفته اول، شما به الفبای کره‌ای تسلط پیدا کرده و چندین لغت جدید نیز یاد گرفته‌اید. 

2. مکالمه کره‌ای سه دقیقه‌ای:

یک مکالمه کره‌ای سه تا 5 دقیقه‌ای در هر روز، تمرین خوبی برای شروع مسیر یادگیری طی سه ماه است. برای انجام این کار، منابع مناسبی را انتخاب کرده و روی عناصر مهم زبان و یادگیری کلمات، گرامر و عبارات کره‌ای که در اغلب مکالمات استفاده می‌شوند، تمرکز کنید.
در غیر این صورت، ممکن است مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین و حضوری معتبر نیز برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان کره‌ای از این ترفند استفاده می‌کنند و سرعت آموزش را بالا می‌برند.  

3. مکالمه پیشرفته‌تر:

با تمرین و پشتکار زیاد، در کمتر از یک سال تا حد زیادی به زبان کره‌ای مسلط می‌شوید. در طی مسیر یادگیری، باز هم باید بخش‌هایی از زبان را که اغلب به طور روزانه استفاده می‌شود را دنبال کنید. زمانی که به یک مکالمه سه دقیقه‌ای مسلط شده باشید، میزان سختی یادگیری زبان کره‌ای کمتر می‌شود. سپس می‌توانید تمرکزتان را به سمت موضوعات مورد علاقه خود ببرید و مکالمات و کلمات جدید بیشتری یاد بگیرید. 

نکات کلی برای سرعت بخشیدن یادگیری زبان کره‌ای

به طور کلی، راه‌های زیادی برای یادگیری سریع‌تر زبان کره‌ای وجود دارد. شرکت در کلاس‌های درس، استفاده از معلم خصوصی و کتاب‌های درسی، کار شما را تا حد زیادی راحت‌تر می‌کنند. اما در کنار این امکانات، به‌کارگیری منابع بی‌نظیر و گسترده دیگر را نیز فراموش نکنید. مثلا اگر از طرفداران فیلم‌های کره‌ای یا علاقه‌مند به گوش دادن موزیک‌های این زبان هستید، این دو، منابع خوبی برای سرعت دادن به پروسه یادگیری هستند. 
کلاس و منابع مناسب زبان کره‌ای خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که شما را برای رسیدن به اهدافتان در چهارچوب زمانی دلخواه، به بهترین شکل راهنمایی کرده و مدت زمان یادگیری زبان کره‌ای را کم ‌کنند. مطالعات خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که هر دقیقه ای که صرف مطالعه زبان کره‌ای می‌کنید، حداکثر بازدهی را برای شما دارد و می‌توانید نتایج خوبی را کسب کنید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان