logo-header-felarise

دسته بندی

7 مورد از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان کره‌ای که باید بدانید!

«مزایای یادگیری زبان کره‌ای چیست؟»، «با توجه به اینکه زبان‌های مهم زیادی برای آموختن وجود دارند، چرا باید زحمت یادگیری زبان کره‌ای را به خود بدهم؟». اگر یادگیری زبان کره‌ای وسوسه‌تان کرده باشد، مسلما با چنین سوالاتی مواجه شده باشید و دائما از خود می‌پرسید که آیا یادگیری زبان کره‌ای واقعا ارزشش را دارد؟  
شگفت‌زده خواهید شد وقتی با فواید یادگیری زبان کره‌ای آشنا شوید و بدانید که این زبان چگونه می‌تواند زندگی حرفه‌ای و تحصیلی شما را متحول کند! وقتی درباره مزایای آموختن زبان کره‌ای صحبت می‌شود، منظورمان چیزی فراتر از ارتباط روزانه و لذت‌بردن از شیرینی و آهنگ زبان کره‌ای است. اگر در یادگیری زبان کره‌ای دودل هستید و نمی‌دانید که آیا این زبان ارزش یادگیری را دارد یا خیر، تا انتهای مقاله حاضر با ما همراه باشید. 

دلایل یادگیری زبان کره‌ای

انگیزه کلید اصلی دستیابی به اهداف است؛ یادگیری زبان جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر تصمیم به یادگیری زبان کره‌ای دارید یا اصلا در حال حاضر مشغول به یادگیری این زبان هستید، احتمالا این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که اصلا چرا باید این زبان را بیاموزم/ به یادگیری آن ادامه دهم؟ در ادامه 5 مورد از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند شما را به یادگیری این زبان شیرین سوق دهد، معرفی شده است:

  • 80 میلیون نفر در دنیا به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند

کره‌ای زبان مادری 80 میلیون نفر در سراسر دنیا است و از این نظر بیست‌ودومین زبان مادری پرگویش در جهان است. هر چند عدد 22 چندان چشمگیر نیست و زبان‌های زیادی پیش از آن در اولویت قرار دارند، اما اقتصاد روبه‌رشد، تاریخ جذاب، فناوری پیشرفته و فرهنگ غنی این کشور، اهمیت یادگیری زبان کره‌ای را دو چندان کرده‌اند. 

  • یادگیری زبان کره‌ای فرصت‌های شغلی فراوانی را پیش روی شما قرار می‌دهد

اگر چه تا اواسط قرن بیستم کشور کره جنوبی یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، اما در حال حاضر با تولید ناخالص داخلی 1.65 تریلیون دلار، در بین 15 اقتصاد برتر و پررونق دنیا قرار دارد. علاوه بر این، محصولاتی که در شرکت‌های کره‌ای تولید می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و استخدام در این کشور موقعیت استثنایی برای پیشرفت شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر دوست دارید در شرکت‌های صنایعی چون فولاد، نساجی، ماشین‌سازی، برق، گردشگری و… مشغول به کار شوید، تسلط بر زبان کره‌ای رزومه‌تان را تقویت و شانس شما برای استخدام در این شرکت‌ها را دوچندان می‌کند. 

  • زبان کره‌ای فوق‌العاده زیبا و آهنگین است

تابه‌حال شده است که آهنگی را اتفاقی گوش کنید و از زیبایی کلمات به‌کاررفته در آن دلتان بخواهد که زبان آن را بیاموزید؟ زبان کره‌ای از این دست زبان‌ها است. اگر چه همه زبان‌ها در نوع خود زیبا هستند، اما بعضی زبان‌ها از جمله زبان کره‌ای، فرانسوی، ایتالیایی و… از بقیه آهنگین‌تر و زیباتر هستند. 

  • یادگیری زبان کره‌ای، یادگیری زبان چینی و ژاپنی را تسهیل می‌بخشد

یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان کره‌ای، سهولت‌بخشیدن به یادگیری زبان ژاپنی و چینی است. اگر چه این 3 زبان به خانواده‌های زبانی متمایزی تعلق دارند، اما به دلیل نزدیکی جغرافیایی، اجتماعی، زبانی و تاریخی هزارساله، بین آن‌ها پیوندهایی وجود دارد و یادگیری ژاپنی و چینی برای کره‌ای‌زبان‌ها آسان‌تر است. زبان کره‌ای بیشتر به زبان چینی شباهت دارد اما از نظر قوانین ساختار جمله، گرامر، استفاده از علائم نگارشی و برخورداری از واژگان فراوان به زبان ژاپنی نیز شباهت بسیار زیادی دارد. 

  • یادگیری زبان کره‌ای، مشاهده فیلم‌های کره‌ای را لذت‌بخش‌تر می‌کند

فیلم‌های کره‌ای طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. اگر شما هم از دیدن تولیدات سینمایی و تلویزیونی کشور کره لذت می‌برید، یادگیری زبان کره‌ای این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که فیلم‌ها را با زبان اصلی آن تماشا کنید و از مشاهده آن‌ها لذت بیشتری ببرید. همچنین، با توجه به محبوبیت و کثرت فیلم‌های کره‌ای، می‌توانید به‌عنوان مترجم فیلم‌های کره‌ای هم مشغول به کار شوید. 

مزایای یادگیری زبان کره‌ای

هر کس با هدف خاصی سراغ یادگیری زبانی خاص می‌رود: یکی قصد مهاجرت تحصیلی دارد، دیگری دوست دارد با یادگیری زبانی جدید رزومه خود را بهبود بخشد، فرد دیگری می‌خواهد در کشور جدید زندگی کند و غیره. خیلی‌ها دقیقا می‌دانند که چه زبانی را می‌خواهند یاد بگیرید اما خیلی‌ها هم هستند که انگیزه مناسبی دارند و نمی‌دانند که کدام زبان را انتخاب کنند. اگر شما در دسته دوم قرار دارید، ما پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم که قطعا می‌تواند شما را عاشق خود کند: زبان کره‌ای! 
در ادامه 7 مورد از مزایای یادگیری زبان کره‌ای که می‌تواند شما را به یادگیری این زبان ترغیب کند، ارائه شده‌اند:

آشنایی با فرهنگ کره

زبان یک کشور و فرهنگ آن کاملا در هم تنیده هستند؛ بدون یادگیری زبان نمی‌توانید فرهنگ کشوری خاص را درک کنید. کره در عین حال که یکی از مدرن‌ترین کشورها است، آیین فولکلور سنتی همچنان برقرار است و با یادگیری زبان این کشور، می‌توانید سنن منحصربه‌فرد و تاریخ غنی آن را بهتر درک کنید. علاوه بر این، خواندن داستان‌های افسانه‌ای جذاب آن هم از دیگر مزایای یادگیری زبان کره‌ای است. 

اخذ بورسیه تحصیلی کشور کره

یادگیری زبان کره‌ای، درهای ورود به بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کره‌ای را برای شما باز می‌کنند. با توجه به بالابودن کیفیت زندگی در کشور کره و وجود موسسات آموزش عالی باکیفیت و معتبر، کره در چند سال اخیر مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل بوده است. اگر دوست دارید شما هم به خیل این افراد بپیوندید، یادگیری زبان کره‌ای اولین اقدامی است که باید انجام دهید. 

همکاری با شرکت‌های کره‌ای

کیست که نام شرکت‌های خوش‌نام کره‌ای مانند سامسونگ، الجی و هیوندای به گوشش نخورده باشد؟ حتی ممکن است همین الان که مطلب حاضر را می‌خوانید، یکی از گوشی‌ها یا تبلت‌های شرکت سامسونگ در دستتان باشد! بسیاری از شرکت‌های معروف کره‌ای چندملیتی هستند و در سطح بین‌المللی فعالیت گسترده‌ای دارند. اگر دوست دارید در شرکت‌های معروف و خوش‌نام کره‌ای کار کنید، یادگیری زبان کره‌ای را جدی بگیرید. تسلط بر این زبان در کنار مدرک تحصیلی، تجربه، مهارت و… می‌تواند شانس شما برای استخدام در این شرکت‌ها را افزایش دهد. بهبود وضعیت حرفه‌ای، از دیگر مزایای یادگیری زبان کره‌ای است. 

تدریس زبان کره‌ای

با توجه به اینکه در حال حاضر متقاضیان یادگیری زبان کره‌ای روبه‌افزایش است، یادگیری این زبان به شما کمک می‌کند که با تدریس زبان کره‌ای کسب درآمد کنید. در واقع، این اولین فرصت شغلی است که پس از یادگیری زبان کره‌ای سر راه شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این، در صورت تمایل و علاقه، می‌توانید به‌عنوان مترجم زبان کره‌ای هم در شرکت‌های بازرگانی، موسسه‌های گردشگری و… کار کنید. 

اشتغال به‌عنوان تورلیدر در کره 

کره جنوبی کشوری با تاریخ غنی، محله‌های پرجنب‌وجوش و بناهای دیدنی فاخر و زیبا هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. زیبایی‌های کره و غنای فرهنگ آن هر کسی را به مسافرت به این کشور وسوسه می‌کند. با توجه به رونق گردشگری در این کشور، تسلط بر زبان کره‌ای این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که به‌عنوان تورلیدر مشغول به کار شوید و در کنار تفریح، درآمد هم کسب کنید. 

انجام مراودات تجاری با کره

مراوده تجاری با کره، یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان کره‌ای است. اقتصاده کره با سرعت ثابتی در حال رشد است. در سال 2022، این کشور در میان 15 اقتصاد برتر جهان قرار دارد و ششمین صادرکننده بزرگ جهان است. با وجود اقتصاد پررونق و روابط دوجانبه قوی با اقتصادهای بزرگی چون چین، ایالات متحده، ژاپن و هند، کشور کره در سراسر جهان اسم و رسمی برای خود به‌هم زده است. به همین دلیل انتخابی عالی برای صاحبان مشاغل جهت مراوده تجاری و گسترش کسب‌وکارشان است. تسلط بر زبان کره‌ای مراودات تجاری شما با این کشور را تسهیل می‌بخشد و باعث می‌شود که نتایج بهتری در مذاکرات کاری کسب کنید. 

تقویت ضریب هوشی و بهبود وضعیت حافظه

دوزبانه یا چندزبانه‌بودن، فواید زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهبود حافظه و IQ است. به‌طور کلی، افرادی که بیش از یک زبان بلد هستند، ماده خاکستری بیشتری در مغز آن‌ها وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از محققان دریافته‌اند که یادگیری زبان دوم یا دوزبانه‌بودن، مهارت‌های ذهنی شما را تقویت می‌کند. همچنین، قابلیت انجام چند کار به‌صورت همزمان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مشکلات را سریع‌تر و منطقی‌تر حل کنید. 

نکات کلی جهت یادگیری زبان کره‌ای

حال که با مزایای یادگیری زبان کره‌ای آشنا شدیم، بد نیست ترفندهایی را که ما را در یادگیری این زبان یاری می‌رسانند، مرور کنیم:

  1. بعضی از این واژگان و عبارت‌ها در زبن فارسی معادل خاصی ندارند، سعی کنید واژگان کره‌ای را در متن (context) درک کنید و یاد بگیرید. 
  2. در اسرع وقت سعی کنید هانگول (الفبای زبان کره‌ای)، قواعد تلفظ حروف و استثناهای موجود را یاد بگیرید. 
  3. به‌جای اتکا به google translation، سعی کنید از یک دیکشنری زبان کره‌ای مناسب استفاده کنید.
  4. آشنایی با تاریخ، فرهنگ و پیشینه اقتصادی کشور کره را در کنار یادگیری زبان کره‌ای دنبال کنید؛ به‌ویژه اگر قصد دارید در این کشور تحصیل یا زندگی کنید. 
  5. سیستم زبانی کره‌ای هیچ سلسله مراتب اجتماعی مشخصی در ساختار زبانی خود ندارد و احتمال اینکه سخننان شما بی‌ادبانه تلقی شوند بسیار زیاد است؛ بنابراین، حتما در کنار یادگیری زبان، سیستم اجتماعی زبان کره‌ای را هم فرا بگیرید. 
  6. از همان روز اول صحبت به زبان کره‌ای را تمرین کنید. مداومت در تمرین روزانه، باعث می‌شود که زودتر به این زبان تسلط پیدا کنید. 
  7. گرامر پایه و اساس هر زبانی است. اگر دستور زبان کره‌ای را خب یاد نگیرید، نمی‌توانید سخننان گویشوران بومی را به‌خوبی درک کنید یا به‌اندازه آنان روان و سلیس صحبت کنید. بنابراین، آشنایی با قواعد گرامری کره‌ای را جدی بگیرید. 
  8. بعضی از کلمات در زبان انگلیسی و کره‌ای مشترک هستند؛ اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، از این کلمات مشترک بهره ببرید.  

وضعیت بازار زبان کره‌ای در ایران

یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان کره‌ای، فرصت‌هایی است که پس از یادگیری زبان کره‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد. همان‌طور که پیش از این و در بخش فواید یادگیری زبان کره‌ای به آن اشاره شد، اولین چیزی که پس از تسلط به زبان کره‌ای برای کسب درآمد پیش پای شما قرار می‌گیرد، تدریس این زبان است. با توجه به افزایش روزافزون تمایل ایرانی‌ها به یادگیری این زبان، به‌عنوان معلم زبان کره‌ای درآمد نسبتا خوبی خواهید داشت. 
از طرفی، با توجه به اقتصاد روبه‌رشد کره، تمایل بسیار از صاحبین مشاغل به مراوده تجاری با کره افزایش پیدا کرده است. در نتیجه می‌توانید به‌عنوان مترجم شفاهی یا کتبی در این شرکت‌ها مشغول به‌کار شوید. همچنین، از آنجایی که کره برای گردشگران جذابیت‌های زیادی دارد، به‌عنوان تورلیدر هم می‌توانید فعالیت کنید. 
و به‌عنوان آخرین نکته درباره بازار کار زبان کره‌ای در ایران باید به این نکته اشاره کنیم که چون فیلم‌های کره‌ای در میان نوجوانان و جوانان بسیار پرطرفدار هستند، با تسلط بر این زبان می‌توانید به‌عنوان مترجم فیلم‌های کره‌ای مشغول به کار شوید و برای خودتان درآمد کسب کنید. 
سخن پایانی
زبان کره‌ای یکی از شیرین‌ترین و زیباترین زبان‌های جهان است. یادگیری این زبان شیرین مزایای زیادی را برای شما به همراه می‌آورد. علاوه بر تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز، یادگیری این زبان می‌تواند زندگی حرفه‌ای و تحصیلی شما را متحول کند. در مقاله حاضر درباره مزایای یادگیری زبان کره‌ای صحبت کردم و به شما گفتیم که چرا باید این زبان شیرین را یاد بگیرید. آیا شما هم مایل به یادگیری زبان کره‌ای هستید؟ همین حالا به مراجعه به سایت فلارایز، در کلاس‌های آنلاین و مکالمه‌محور زبان کره‌ای شرکت کنید.  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان