logo-header-felarise

دسته بندی

آشنایی با انواع منابع کاربردی برای یادگیری زبان ایتالیایی

یادگیری یک زبان جدید مانند ایتالیایی، چالش دلهره‌آوری به‌نظر می‌رسد و به سرمایه‌گذاری خاصی در زمان و پول نیاز دارد؛ اما با ظهور اینترنت، یافتن منابع یادگیری زبان ایتالیایی، آسان‌تر از گذشته شده است. در جهان مدرن امروزی، فناوری، دنیایی از فرصت‌ها و امکانات را برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان‌های خارجی فراهم کرده است؛ ولی باز هم کتاب‌ها، جایگاه ویژه‌ای در آموزش زبان دارند.

با وجود چنین تنوع بالایی در دنیای منابع، به‌نظر شما کدام روش منطقی‌تر است و شما را زودتر به هدف‌تان می‌رساند؟ در این مطلب، کتاب‌های مفیدی را در تمام سطوح زبان ایتالیایی معرفی می‌کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانید بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بگیرید.

انواع منابع برای یادگیری زبان ایتالیایی

منابع مختلف آموزش زبان ایتالیایی، دروس متنوعی را متناسب با نیازها و سطح مهارت زبان‌آموزان، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. هر زبان‌آموز می‌تواند یکی از کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی را به تنهایی یا همراه با منابع دیگر، برای خود انتخاب کند و هماهنگ با آن پیش برود. هر کدام از منابع آنلاین یا کتاب‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

اپلیکیشن‌ها

بسیاری از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی، به شما کمک می‌کنند تا زبان ایتالیایی را طبق برنامه زمانی خود یاد بگیرید. اپلیکیشن‌ها، مبتنی بر گوشی‌های هوشمند هستند و این یعنی شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، در مکان‌ها و زمان‌های مختلف، از آن‌ها استفاده کنید.
برخی از اپلیکیشن‌ها، اغلب روی یک یا دو مهارت تمرکز دارند و برای تقویت بقیه مهارت‌ها باید به سراغ سایر منابع بروید؛ بااین‌حال، اپلیکیشن‌ها جزو بهترین منابع یادگیری زبان ایتالیایی برای تقویت لیسنینگ هستند. برای پیداکردن بهترین برنامه، باید پس از امتحان‌کردن چند نرم‌افزار مختلف، برنامه‌ای را انتخاب کنید که با هدف و نحوه درس‌خواندن شما سازگار است.

تبادل زبان

از آنجایی که هدف از یادگیری زبان ایتالیایی این است که بتوانیم مکالمات واقعی با افراد بومی داشته باشیم، منطقی است که یکی از بهترین راه‌ها، تمرین مکالمه با افراد بومی باشد. در پلتفرم‌های مختلف، می‌توانید با یک پارتنر ارتباط داشته باشید و هر دو از یکدیگر یاد بگیرید.

معمولا تبادل زبان را به افراد متوسط به بالا پیشنهاد می‌کنند؛ زیرا در این سطح، تقریبا می‌توانید به‌راحتی صحبت کنید و اعتماد به نفس بیشتری هم دارید.

فیلم‌ها و پادکست‌ها

پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی، یکی از بهترین منابع یادگیری زبان ایتالیایی و راهی عالی برای یادگیری زبان در حین انجام کارهای روزانه هستند. خوشبختانه، منابع صوتی رایگان زیادی در اینترنت وجود دارند که دست ما را در انتخاب باز می‌گذارند. برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های زبان ایتالیایی نیز می‌توانند به اندازه منابع صوتی مفید باشند. برای دیدن فیلم‌های ایتالیایی می‌توانید ابتدا زیرنویس را فعال کنید و کم‌کم که به سطوح بالاتر رسیدید، دیگر از زیرنویس استفاده نکنید.

به خاطر داشته باشید که برای تسلط به زبان ایتالیایی، باید کارهای بیشتری از گوش‌دادن انجام دهید. شما باید منابع خودآموز زبان ایتالیایی را با روش‌هایی برای تقویت نوشتن و صحبت‌کردن، به خصوص در مکالمات واقعی، تکمیل کنید.

کتاب‌های آموزشی

کتاب‌های خودآموز زبان ایتالیایی، بهترین و کامل‌ترین منابع آموزشی برای یادگیری هستند. در این منابع، به تمام جنبه‌های مختلف زبان (یعنی گرامر، لغات، مکالمه و حتی لیسنینگ و ریدینگ) پرداخته می‌شود. بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی سطح‌بندی‌شده هستند و می‌توانند به زبان‌آموزان تمامی سطوح (از مبتدی تا پیشرفته) بیشترین کمک را ارائه کنند. در ادامه، با برخی از بهترین کتاب‌های آموزشی زبان ایتالیایی، آشنا خواهید شد.

نکاتی مهم برای انتخاب منبع مناسب یادگیری زبان ایتالیایی

هنگام انتخاب منابع زبان ایتالیایی، باید سطح زبان خود را در نظر بگیرید؛ چراکه یک مبتدی، باید رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به کسی داشته باشد که پیشرفته‌تر است و دانش زبانی بیشتری دارد.

در شروع مسیر یادگیری، نمی‌توانید بلافاصله در پلتفرم‌های تبادل زبان، با یک بومی، ایتالیایی صحبت کنید. شما باید ابتدا دایره لغات خود را گسترش دهید و با برخی از نکات گرامری آشنا شوید تا اعتمادبه‌نفس بیشتری برای مکالمه به‌دست آورید.درابتدا شرکت در دوره آنلاین آموزش زبان ایتالیایی و داشتن یک معلم خوب نیز می‌تواند مسیر شما را برای یادگیری موثر و پیشرفت، هموارتر کند.

فراموش نکنید که نباید در طول مسیر یادگیری، همیشه به همان روش‌های اولیه پایبند باشید، بلکه با پیشرفت تدریجی خود و بالاتررفتن سطح دانش‌تان، باید تکنیک‌ها، روش‌ها و منابع خود را تغییر دهید؛ در غیر این صورت، مهارت‌های زبانی شما دچار رکود می‌شوند و این می‌تواند ناامیدکننده باشد.

نکته دیگر در انتخاب منابع یادگیری زبان ایتالیایی، توجه به مشغله کاری و زمان‌تان است. اگر سرتان شلوغ است، استفاده از پادکست‌ها در مسیر رفت‌وآمد می‌توانند مفید باشد.؛ اما اگر به‌طور جدی در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید و قصد دارید برای ادامه‌تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا اقدام کنید، باید زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید. در چنین شرایطی، بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی که دارای سطح‌بندی نیز هستند، بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای شما خواهند بود.

بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی بر اساس سطح

برخی از افراد، با تماشای فیلم، یک زبان جدید را می‌آموزند و برخی دیگر، خواندن کتاب را ترجیح می‌دهند. کتاب‌های خودآموز زبان ایتالیایی متعددی برای یادگیری این زبان در دسترس هستند. اگر از یک برنامه یا منابع آنلاین استفاده کنید، ممکن است نتوانید به تمام جنبه‌های زبان بپردازید. در این حالت، استفاده از یک کتاب درسی، راهی عالی برای تکمیل مطالعات شما خواهد بود. در این قسمت، با چند کتاب عالی برای آموزش هرچه‌بهتر زبان ایتالیایی آشنا می‌شوید:

 

• سطح مبتدی

اگر کاملاً مبتدی هستید، کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی زیر برای شما مفید خواهند بود. حتی اگر آخرین کلاس زبان ایتالیایی شما یک سال پیش بوده است، کتاب‌های مبتدی هستند که به شما انگیزه می‌دهند تا به مطالب پیچیده‌تر برسید.

1. Italian: A Self-Teaching Guide (2nd Edition)

اگر مبتدی هستید، Italian: A Self-Teaching Guide  باید اولین کتابی باشد که خریداری می‌کنید. این کتاب، اصول اولیة زبان (از اعلام زمان گرفته تا روزهای هفته) را پوشش می‌دهد و به قواعد اولیه گرامر نیز می‌پردازد. Italian: A Self-Teaching Guide  واژگان ضروری و تمرینات زیادی برای تقویت زبان ایتالیایی دارد.

2. Italian Made Simple

این کتاب درسی، با تدریس گرامر و واژگان ایتالیایی در قالب بازی‌ها و پازل، مهارت‌های شما را در این زمینه تقویت می‌کند. Italian Made Simple، یکی از منابع خودآموز زبان ایتالیایی است که با کمک آن، ایتالیایی را با عبارات رایج و مجموعه‌ای از متون با موضوعات تاریخی و فرهنگی می‌آموزید. همراه این کتاب، یک راهنمای تلفظ، یک دیکشنری ایتالیایی-انگلیسی و کلید سوالات نیز به شما ارائه می‌شود.

• سطح متوسط

در سطح متوسط، کتاب‌های زیر عالی هستند:

1. Better Reading Italian (2nd Edition)

این کتاب، متون کوتاهی را برای زبان‌آموزان ایتالیایی مبتدی و متوسط ( با موضوعات مختلف مانند غذا، شهرهای ایتالیا، مد، طراحی، اعتقادات ایتالیایی ها درباره فرهنگ آمریکایی و موارد دیگر) ارائه می‌دهد.

پس از هر متن، پرسش‌ها و تمرین‌های درک مطلب زیادی گنجانده شده است که به شما کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از واژگان و ساختارهایی داشته باشید که در حین درس یاد گرفته‌اید.

Better Reading Italian، یکی از بهترین منابع یادگیری زبان ایتالیایی است که با ارائة واژگان و عبارات ایتالیایی، مهارت‌های یادگیری زبان شما را تقویت می‌کند.

2. Enjoy Italian: Intermediate to Advanced

این کتاب درسی، توسط شرکت Teach Yourself تالیف شده است؛ Teach Yourself شرکتی است که کتاب‌های درسی متنوعی را برای آموزش ایتالیایی و سایر زبان‌ها منتشر می‌کند. آموزش زبان ایتالیایی در سطح متوسط، از طریق متون معتبر مانند شعر، آهنگ و مکالمه بین افراد بومی انجام می‌شود.

از آنجایی که متون این کتاب روی محتوای بومی ایتالیایی تمرکز دارد، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا موضوعات گرامری پیشرفته، زبان محاوره‌ای و واژگان پیچیده را بهتر درک کنند.

این کتاب، علاوه بر تقریباً 300 صفحه آموزش زبان ایتالیایی، دو ساعت فایل صوتی برای تقویت لیسنینگ و تنظیم دقیق تلفظ ایتالیایی را نیز شامل می‌شود.

• سطح پیشرفته

در سطوح پیشرفته‌تر نیاز دارید تا گرامر زبان ایتالیایی را با جزئیات بیشتری بررسی کنید و دایره لغات خود را نیز گسترش دهید. کتاب‌های خودآموز زبان ایتالیایی زیر برای سطح پیشرفته بسیار عالی هستند:

1. Italian Grammar: Barron’s Grammar Series

کتاب درسی گرامر ایتالیایی (سری بارون)، برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند مهارت‌های گرامری خود را تقویت کنند و نگاهی سیستماتیک به تمام پیچیدگی‌های زبان ایتالیایی داشته باشند، بسیار اید‌ئال است.

این کتاب، به‌عنوان یک کتاب مرجع، مهارت‌های گفتاری، جمله‌سازی، علائم نگارشی، زمان‌ افعال و حالت‌ها را پوشش می‌دهد؛ البته علاوه بر این، تمرین‌های متنوعی نیز برای آزمایش میزان تسلط شما و تقویت واژگان ارائه می‌دهد.

آموزش ساختاربندی جمله، علائم نگارشی، اصطلاحات و توصیه‌هایی در مورد تلفظ، این کتاب را به یکی از بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی در دنیا تبدیل می‌کند.

2. Ecco! An Introduction to Advanced Italian

کتاب مذکور، واژگان زیادی برای زبان‌آموزان پیشرفته و درحال‌رشد دارد؛ بیش از 6000 لغت ایتالیایی و بیش از 1000 اصطلاح ایتالیایی که به تقویت مهارت مکالمة زبان‌آموزان کمک می‌کنند.

کلمات و اصطلاحات این کتاب، به‌صورت موضوعی گروه‌بندی شده‌اند تا بتوانید آن‌ها را در یک دنباله منطقی جستجو کنید؛ توضیحات گرامری نیز (در صورت لزوم) برای هر کلمه و اصطلاح ارائه شده‌اند.

بسیاری از کلمات و اصطلاحات این کتاب، دارای جملات مثالی هستند تا زبان‌آموزان بتوانند موقعیت‌هایی را که برخی کلمات به‌طور معمول بکار می‌روند را از موقعیت‌های نامناسب، متمایز کنند.

3. Ultimate Italian Advanced

Ultimate Italian Advanced (Ultimate Advanced) یکی دیگر از کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی است که توسط شرکت Living Language و برای زبان‌آموزان پیشرفته تالیف شده است. این کتاب، 480 صفحه توضیحات و تمرینات پیشرفته و هشت فایل صوتی 60 دقیقه‌ای به زبان ایتالیایی دارد.

سخن پایانی

منابع آموزش زبان ایتالیایی، نقش بسیار پررنگی در یادگیری و پیشرفت در این زبان دارند. تمام منابع، اعم از دوره خصوصی آموزش زبان ایتالیایی، فیلم‌ها و پادکست‌ها را می‌توانید به‌عنوان مکمل یکدیگر و هم‌زمان با هم، مورد استفاده قرار دهید تا تمام مهارت‌های خود را تقویت کنید؛ بااین‌حال کتاب‌های درسی و خودآموز، سطح حرفه‌ای‌تری از آموزش را به شما ارائه می‌دهند. در هر سطح کتاب‌های مخصوص خود را انتخاب کنید و هماهنگ با آن‌ها پیش بروید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

معرفی 5 اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان ایتالیایی
معرفی 5 اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان ایتالیایی
یادگیری چند جمله پرکاربرد زبان ترکی استانبولی در سفر
یادگیری چند جمله پرکاربرد زبان ترکی استانبولی در سفر
مقایسه زبان انگلیسی و اسپانیایی
لیست به روزترین منابع یادگیری زبان پرتغالی
آموزشگاه زبان ژاپنی بصورت آنلاین و مکالمه محور
آموزشگاه زبان هندی بصورت آنلاین و مکالمه محور
با بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا شوید
آموزشگاه زبان پرتغالی بصورت آنلاین و مکالمه محور
آموزشگاه زبان فارسی بصورت آنلاین و مکالمه محور
صفر تا صد یادگیری الفبای ترکی استانبولی
آموزشگاه زبان هلندی فلارایز؛ بصورت کاملا آنلاین و تضمینی
آموزشگاه زبان روسی بصورت آنلاین و مکالمه محور
آموزشگاه زبان نروژی به‌صورت آنلاین و مکالمه محور
یادگیری رنگ‌ها به زبان ایتالیایی همراه با تلفظ صحیح
آموزشگاه زبان ایتالیایی به‌صورت آنلاین و مکالمه محور
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان