logo-header-felarise

دسته بندی

آشنایی با بهترین و کاربردی ترین منابع یادگیری زبان فرانسه

زبان فرانسوی، یکی از زبان‌های مهم اروپایی است که یادگیری آن از طریق منابع مختلف، مزایای فراوانی دارد. کتاب‌ها و منابع اینترنتی که اغلب رایگان نیز هستند، شما را با دنیای زبان فرانسه بیشتر آشنا می‌کنند. برخی از منابع یادگیری زبان فرانسه، تمام مهارت‌های زبان را هدف قرار می‌دهند و تعداد کمی از آن‌ها نیز مختص تقویت یک مهارت خاص مانند شنیدن، یادگیری لغات یا گرامر هستند. 

چه به‌صورت خودآموز شروع به یادگیری زبان فرانسه بکنید و چه از یک معلم کمک بگیرید، استفاده هم‌زمان از چند منبع مناسب، به یادگیری بهتر شما کمک خواهد کرد. در این مطلب سعی تا داریم بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه را به شما معرفی کنیم تا طی چند ماه، علاوه بر درک این زبان، بتوانید به زبان فرانسه بخوانید و صحبت کنید.

نکاتی مهم برای انتخاب منبع مناسب یادگیری زبان فرانسه

یادگیری یک زبان جدید مانند فرانسوی، گاهی اوقات کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد. در سنین کودکی، به‌راحتی زبان‌های جدید را یاد می‌گیرید، اما وقتی کمی بزرگتر شدید، یادگیری مهارت‌های جدید اندکی برایتان دشوارتر می‌شود؛ البته این موضوع، هرگز به معنای ناامیدی نیست. گزینه‌های زیادی به‌عنوان منابع یادگیری زبان وجود دارند؛ از کتاب‌‌های خودآموز زبان فرانسه گرفته تا اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و کتاب‌های متفرقه، همه در یادگیری شما موثر خواهند بود.  

انتخاب هر کدام از این منابع، به سبک یادگیری شما بستگی دارد‌. اگر از طریق شنیدن بهتر یاد می‌گیرید، مطمئنا پادکست‌ها و فیلم‌ها برای شما مناسب هستند؛ اما اگر به خواندن متون علاقه دارید، می‌توانید به سراغ کتاب‌های مختلف یا حتی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بروید. در هر صورت، نکته مهم این است که متکی‌بودن به یکی از منابع یادگیری زبان فرانسه، هیچ‌وقت کافی نخواهد بود و شما باید از چندین منبع، به‌صورت هم‌زمان، استفاده کنید. 

اگر بین منابع مختلف یادگیری و مزایای هر کدام از آن‌ها سردرگم هستید، ما در اینجا هر یک از این منابع را ارزیابی می‌کنیم تا شما بتوانید بهتر و راحت‌تر تصمیم بگیرید. 

انواع منابع برای یادگیری زبان فرانسه 

همانطور که گفتیم، یادگیری زبان فرانسه از طریق روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از منابع یادگیری زبان فرانسه، به تقویت دایره لغات، گرامر، مکالمه و تکنیک‌های درک مطلب و مهارت شنیداری شما کمک می‌کنند؛ بنابراین، پس از تعیین سطح و مشخص‌کردن نیازهای خود، باید از چند منبع مناسب، برای تقویت زبان فرانسوی خود استفاده کنید. در ادامه، چند منبع پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنیم:

سایت‌های آموزش زبان فرانسه

سایت‌های آموزشی، معمولا امکاناتی از جمله: برنامه‌های جذاب، عکس، ویدئو، فلش‌کارت، فایل صوتی و حتی آزمون‌های همراه با بازخورد را به‌صورت رایگان، در دسترس همة زبان‌دوستان قرار می‌دهند. اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، می‌توانید از سایت‌های زیر، به‌عنوان منابع خودآموز زبان فرانسه، استفاده کنید:  

1. TV 5 monde
این سایت، مطالب زیادی را در سطوح مختلف (از مبتدی تا پیشرفته) به زبان‌آموزان فرانسوی ارائه می‌کند. ویدئوهای همراه با زیرنویس این وب‌سایت، در کنار تمرینات کاربردی گرامر، از جمله محتواهایی هستند که ارزش دیدن دارند. 
2. Digital dialect
این وب‌سایت، گزینه‌ای بسیار مناسب برای تمام گروه‌های سنی (از کودکان تا بزرگسالان مبتدی) است. یادگیری همراه با بازی، تمرین‌های دستور زبان، واژگان و تلفظ آن‌ها، از کاربردی‌ترین ویژگی‌های Digital dialect به‌شمار می‌روند.
3. Langageonline
این سایت، یک مرجع عالی برای تمرین لیسنینگ فرانسوی، همراه با بازی و آهنگ است. در این وب‌سایت، به بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه نیز دسترسی خواهید داشت. Langageonline که توسط دپارتمان آموزش ویکتوریا در استرالیا راه‌اندازی شده است، یک گزینه بسیار تعاملی و جذاب برای دانش آموزان مبتدی به‌شمار می‌رود.

اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌ها نیز جزو منابع یادگیری زبان فرانسه محسوب می‌شوند و مجموعة کاملی از ابزارهای یادگیری زبان را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر در جستجوی بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان فرانسه هستید، این قسمت مخصوص شما است: 

1. MindSnacks French 
MindSnacks French، یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده است که زبان فرانسوی را همراه با بازی، به شما آموزش می‌دهد. هر بازی، دارای کلیپ‌های صوتی با صدای یک فرانسوی‌زبان بومی است تا به بهبود لهجه‌ شما کمک کند. بازی‌های این اپلیکیشن، علاوه بر تقویت لغات و لهجه، به درک تفاوت‌های ظریف دستور زبان فرانسوی نیز کمک می‌کنند. این نرم‌افزار، یک گزینه‌ بسیار عالی برای تقویت واژگان و مهارت‌های مکالمه به‌شمار می‌رود و بیش از 1000 کلمه را به کاربران خود آموزش می‌دهد. 
2. Brainscape
Brainscape، یکی از بهترین منابع خودآموز زبان فرانسه است که ادعا می‌کند با روشی نوآورانه و تنها در عرض چند هفته، به کاربران خود کمک می‌کند تا معادل 4 سال شرکت در کلاس، زبان فرانسوی یاد بگیرند. بیش از 10000 فلش‌کارت صوتی که حاوی رایج‌ترین کلمات و عبارات فرانسوی هستند، در این اپلیکیشن وجود دارند که برای ساخت جملات فرانسوی و درک مکالمه، کمک زیادی به شما خواهند کرد. 
با کمک قابلیت Intelligent Cumulative Exposure که یک سیستم تکرار کاملاً تطبیقی و فاصله‌دار است، کلمات جدید را در قالب جملات واقعی به‌خاطر می‌سپارید. این نرم‌افزار، مجموعه‌ای از ابزارهای بازخورد و آمار یادگیری را نیز به شما ارائه می‌دهد تا پیشرفت خود را پیگیری کنید.
3. Classics2Go Collection
مهارت خواندن، یکی از ضروری‌ترین مهارت‌های زبان‌آموزان در یادگیری یک زبان جدید است؛ این برنامة رایگان نیز با مجموعة پرباری از افسانه‌ها، داستان‌های ساده و کلاسیک، انتخابی عالی برای تقویت این مهارت به‌شمار می‌رود. این داستان‌ها، در کنار بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، یادگیری واژگان و مفاهیم دستور زبان را برای شما آسان‌تر می‌کند. 
4. Le Conjugueur 
صرف افعال، یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یادگیری زبان فرانسوی است؛ اما با وجود اپلیکیشن Le Conjugueur، می‌توانید به ترس خود غلبه کنید و با روشی کاربردی، گرامر و صرف افعال فرانسه را یاد بگیرید. در این برنامه، ترجمه افعال و شناسایی زمان‌های مناسب را برای استفاده در موقعیت‌های مختلف، تمرین می‌کنید. 

• کتاب

کتاب‌‌ها، با روش‌های متفاوتی به تمام جنبه‌های زبان فرانسه می‌پردازند. متن‌هایی با موضوعات متنوع، لغات فراوان، فایل‌های صوتی و موضوعات گرامری مختلف، از جمله ویژگی‌های بازر بهترین کتاب‌های آموزش زبان فرانسه هستند. کتاب‌های مختلفی در بازار وجود دارند که زبان‌آموزان، بسته به سطح و اهداف خود، می‌توانند یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنند. در ادامه، چند کتاب کاربردی را برای تقویت مهارت‌های مختلف زبان فرانسوی، به شما معرفی می‌کنیم:

1. Read & Think French
این کتاب، گنجینه‌ای از متونی است که با پوشش فرهنگ فرانسه، دایره لغات شما را گسترش می‌دهند. Read & Think French، یکی از کاربردی‌ترین منابع یادگیری زبان فرانسه به‌شمار می‌رود و برای زبان‌آموزان سطح متوسط و بالاتر طراحی شده است.
کتاب، شامل بیش از 100 متن با موضوعات فرهنگ، سفر، سنت‌ها، جشن‌ها، زندگی‌نامه، آداب و رسوم، هنر، تاریخ، جغرافیا و آشپزی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا زندگی در فرانسه را بهتر درک کنند. 
2. Bescherelle 
مجموعه Bescherelle که توسط Hatier منتشر می‌شود، در قرن نوزدهم و توسط دو متخصص معروف گرامر (لویی نیکولا و هانری بشرل) با گنجاندن بیش از 8000 فعل تالیف شده است. این کتاب، به‌خاطر جداول صرف افعال، نقشه‌های ذهنی و فهرستی از افعال مرجع که برای به‌هم پیوستن افعال دیگر استفاده می‌شوند، به شهرت رسیده است. 

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین کتاب ‌های خودآموز زبان فرانسه نیز آشنا شوید. 

بهترین کتاب‌‌های خودآموز زبان فرانسه بر اساس سطح 

کتاب‌ها، مهم‌ترین منابع یادگیری زبان فرانسه هستند و یک مرجع عالی برای آموزش گرامر، لغات، مکالمه و… به‌شمار می‌روند. در ادامه، شما را با بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته آشنا می‌کنیم: 

سطح مبتدی

اگر تازه شروع به یادگیری زبان فرانسه کرده‌اید، کتاب‌های زیر بهترین دوست شما خواهند بود:

1. Practice Makes Perfect: Complete French All-in-One
این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه به‌شمار می‌رود و برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط بسیار مناسب است. یکی از نقاط قوت کتاب این است که گرامر زبان فرانسه را به روشی بسیار تکنیکی و از سطوح پایین به شما آموزش می‌دهد؛ همچنین علاوه بر گرامر، به صرف افعال، واژگان، مکالمه و نوشتن زبان فرانسه نیز می‌پردازد و تمرینات متعددی را در هر فصل ارائه می‌دهد.
2. Ultimate French Review and Practice
این کتاب نیز مانند Complete French All-in-One به جنبه‌های مختلف زبان فرانسه می‌پردازد، با این تفاوت که کمی دقیق‌تر مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهد. تمرینات متعدد انتهای هر فصل و فایل‌های صوتی فراوان، Ultimate French Review and Practice را به یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه تبدیل می‌کنند. 

سطح متوسط 

در سطح متوسط، درک خوبی از زبان دارید و می‌توانید یک مکالمه ساده و روان داشته باشید. کتاب‌های زیر، در این سطح مناسب شما هستند:

1. Communication Progressive du Francais A2-B1
این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه و گزینه‌ای عالی برای تقویت مکالمه در سطح متوسط به‌شمار می‌رود. CPD A2-B1، یک کتاب مکالمه‌محور است و هر درس آن، روی یک قسمت خاص گرامر مانند افعال انعکاسی یا ضمایر مفعولی تمرکز دارد. این کتاب، بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره مانند خرید، معاشرت و بسیاری از موارد دیگر را پوشش می‌دهد. 

هر درس، شامل یک مکالمه طولانی‌ یا دو مکالمه کوتاه‌ است و در بخش پایانی نیز واژگان و عبارات مورد استفاده در مکالمات، معرفی می‌شوند. CPD، از کاربردی‌ترین کتاب‌‌های خود‌آموز زبان فرانسه است که تمرینات فراوانی برای یادگیری بهتر زبان‌آموزان دارد.  
2. Communication En Dialogues A2-B1
این کتاب، یک گزینة عالی برای آن‌دسته از زبان‌آموزان سطح متوسط است که به‌دنبال مکالمه و مرور گرامر هستند. بعد از هر مکالمه، به چند سوال درست و غلط پاسخ می‌دهید و در ادامه، عبارات مرتبط با آن مکالمه را نیز بر اساس دسته‌بندی‌های رسمی و غیررسمی، مطالعه می‌کنید. Communication En Dialogues A2-B1، جزو آن‌دسته از کتاب‌های خودآموز زبان فرانسه است که واژگان و عبارات جدید زیادی را شامل می‌شود. 

پیشرفته
رسیدن به سطح پیشرفته در زبان فرانسه، چالش بزرگی برای زبان‌آموزان است؛ البته کتاب‌‌های خود‌آموز زبان فرانسه در سطح پیشرفته، به شما کمک می‌کنند تا دانش خود را تقویت کنید و چالش‌های این مسیر را از سر راه خود بردارید:

1. Cours d’Analyse Grammaticale
محتوای این کتاب، به زبان فرانسوی نوشته شده است و مطالعه آن در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد؛ اما درس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر اثربخشی را داشته باشند. این کتاب، تمرکز زیادی روی گرامر سطح پیشرفته دارد و یک راهنمای گرامری کامل به‌شمار می‌رود. علاوه بر گرامر، واژگان نیز نقش مهمی در این کتاب ایفا می‌کنند.
2. Developing Writing Skills In French
اگر در مهارت نوشتاری زبان فرانسوی مشکل دارید، این کتاب مخصوص شماست.Developing Writing Skills In French، روی توانایی نوشتن به زبان فرانسوی و حتی املای کلمات در سطح پیشرفته تمرکز دارد. این کتاب، تفاوت‌ سبک‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهد و زبان‌آموز را برای انتخاب نوع سبک نوشتن خود راهنمایی می‌کند. مثال‌های نوشتاری و منابع متنی، نقطه اتکای این کتاب هستند؛ بنابراین زبان‌آموز می‌تواند درک بهتری از هر قانون داشته باشد.

تمام تمرین‌های Developing Writing Skills In French، با یادداشت‌های توضیحی همراه هستند و دقیقا توضیح می‌دهند که چرا برخی از قوانین اعمال می‌شوند و برخی دیگر از آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ به همین دلیل نیز این کتاب، یکی از بهترین منابع خودآموز زبان فرانسه محسوب می‌شود.
3. Ecouter Pour S’Exprimer
کتاب سومی که در سطح پیشرفته به شما معرفی می‌کنیم، تقویت لیسنینگ را هدف قرار می‌دهد. این کتاب، حاوی تمرین‌های شنیداری، با لهجه و سرعت صحبت معمول بومی‌زبان است و بسیاری از واژگان و نکات گرامری را نیز شامل می‌شود. 
گوش‌دادن به زبان فرانسوی، بدون خواندن و نوشتن، تاثیر زیادی روی تقویت سطح زبان شما ندارد؛ به همین دلیل نیز این کتاب، زبان‌آموزان را تشویق می‌کند تا نکات تمرین‌های شنیداری را در مهارت‌های خواندن و نوشتن نیز به‌کار ببرند. 

مزیت مشترک بهترین کتاب‌های آموزش زبان فرانسه، طراحی فعالیت‌های آن‌ها به‌صورت گروهی است. در این کتاب‌ها، پس از هر درس، از زبان‌آموزان خواسته می‌شود تا با برقراری تعامل دوطرفه، از آنچه آموخته‌اند در موقعیت‌های واقعی نیز استفاده کنند. Ecouter Pour S’Exprimer، با استفاده از نقش‌های تعاملی، ‌زبان‌آموزان را برای دنیای واقعی آماده می‌کند.

کلام آخر

آموزش زبان فرانسه با کمک ابزارهای مناسب و بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه، آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. منابع متعددی برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با سبک زندگی‌ و سطح دانش خودتان، یک یا چند مورد از آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. منابع معرفی‌شده در این مقاله فلارایز را به‌خاطر بسپارید و از آن‌ها برای بالاتربردن سطح دانش خود در زبان فرانسوی استفاده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

جملات و عبارات پر کاربرد در زبان فرانسوی به همراه ترجمه
آشنایی با انواع آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه و ساختار آنها
بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسوی
بهترین آموزشگاه زبان فرانسه در ایران
آموزش الفبای زبان فرانسه با تلفظ فارسی
آیا یادگیری زبان فرانسه واقعا سخت و زمان‌بر است؟
آشنایی با سطوح یادگیری زبان فرانسه
آشنایی با بهترین و کاربردی ترین منابع یادگیری زبان فرانسه
معرفی آزمون tcf و انواع آن
آیا یادگیری زبان فرانسه واقعا سخت و زمان بر است؟
معرفی ۸ اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان