logo-header-felarise

دسته بندی

آشنایی با انواع آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه و ساختار آنها

آمارها نشان می‌دهد که بیش از 200 میلیون نفر در سراسر دنیا، زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری یا زبان دوم خود صحبت می‌کنند. زبان فرانسه در 29 کشور و در بسیاری از سازمان‌ها مانند سازمان ملل متحد و صلیب سرخ، زبان رسمی است.

این زبان بعد از زبان انگلیسی، گسترده‌ترین زبان آموزش داده‌شده در سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان محسوب می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که تقاضای زیادی برای دریافت مدارک آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه وجود دارد و طیف وسیعی از آزمون‌ها برای تایید سطح این زبان طراحی شده است.

انواع آزمون های زبان فرانسه

در این قسمت، به شرایط آزمون‌های زبان فرانسه می‌پردازیم و خصوصیات هر کدام را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

آزمون بین‌المللی زبان فرانسه TCF

آزمون زبان TCF (Test de Connaissance du Français) توسط آموزش بین‌المللی فرانسه برگزار میشود. این آزمون برای افراد 16 ساله و بالاتر طراحی شده است که زبان مادری آن‌ها فرانسوی نیست و برای کار، تحصیل یا زندگی در مناطق فرانسوی‌زبان، باید سطح زبان خود را اثبات کنند.

زمان ثبت‌نام برای آزمون TCF:

آزمون TCF در طول سال، چندین مرتبه توسط مراکز مورد تایید و مجاز برگزار می‌شود. در ایران نیز برگزاری این آزمون توسط مراکز مجاز آزمون‌های زبان فرانسه صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که اگر در آزمون نمره مورد نظر را دریافت نکنید، 30 روز بعد می‌توانید برای ثبت‌نام مجدد اقدام کنید.

سیستم نمره‌دهی و سوالات آزمون TCF:

به طور کلی، TCF از سه امتحان چند گزینه‌ای و دو آزمون شفاهی تشکیل شده است. سطح نهایی نمره در این نوع مدارک بین‌المللی زبان فرانسه، 699 امتیاز است و نمره به دست آمده با سطوح مقیاس CEFR چارچوب اروپایی سنجیده می‌شود.

سطح امتیاز TCF سطح CECRL
1 100 تا 199 A1
2 200 تا 299 A2
3 300 تا 399 B1
4 400 تا 499 B2
5 500 تا 599 C1
6 600 تا 699 C2

 

اعلام نتایح آزمون TCF:

نتایج آزمون شما 4 تا 8 هفته پس از انجام آزمون به مرکزی که در آن امتحان داده‌اید، ارسال می‌شود. سپس این مرکز با شما تماس خواهد گرفت و یک نسخه اصلی از مدرک آزمون را به شما ارائه می‌دهد.

آزمون زبان فرانسه (TCF و TEF)

آزمون بین‌المللی زبان فرانسه TEF

آزمون‌ معیار بین المللی Test d’Evaluation de Français (TEF) ، برای سنجش مهارت و دانش زبان فرانسه افراد متقاضی مهاجرت به کانادا برگزار می‌شود. این آزمون از سال 1998 در مرکز زبان فرانسه CCI Paris Ile-de-France طراحی شد.

برخی از موسسات آموزشی در کانادا مدرک TEF را به عنوان یکی از مدارک معتبر زبان فرانسه، از دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند. آزمون TEFaQ به طور اختصاصی برای استان کبک طراحی شده است و توسط اداره مهاجرتMIDI) ) این استان به رسمیت شناخته می‌شود.

TEF IR نیز به تازگی از ژانویه 2022، توسط وزارت کشور فرانسه معرفی شده و برای دریافت کارت اقامت یا اخذ تابعیت این کشور الزامی است. مدرک زبان TEF‌، به مدت دو سال اعتبار دارد.

ساختار سوالات آزمون TEF:

مهارت زمان تعداد سوالات
خواندن 60 50
صحبت کردن 15 دو موضوع
نوشتن 60 دو موضوع
شندین 40 60

آزمون‌های اجباری برای قبولی درخواست شهروندی کانادا:

مهارت زمان تعداد سوالات
درک شفاهی 40 60
بیان شفاهی 15 دو موضوع

 

ساختار نمره‌دهی آزمون TEF:

این آزمون بر اساس 7 سطح ارزیابی می‌شود. سطح صفر به معنای کمترین شایستگی و سطح 6 و 7، به معنای تسلط کامل در زبان فرانسه است. سطوح آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه با معیارهای زبان کانادایی CLB)) نشان داده می‌شوند. طبق جدول زیر، نمره داوطلب در آزمون TEF به معیار CLB تبدیل خواهد شد.

نمره مهارت شفاهی نمره مهارت نوشتن نمره مهارت خواندن نمره مهارت شنیدن معیار CLB
181-225 181-225 121-150 145-180 CLB4
226-270 226-270 151-180 181-216 CLB5
271-309 271-309 181-206 217-248 CLB6
310-348 310-348 207-232 249-279 CLB7
349-370 349-370 233-247 280-297 CLB8
371-392 371-392 248-262 298-315 CLB9
393-450 393-450 263-300 316-360 CLB10

 

ثبت‌نام در آزمون TEF:

در زمان ارسال درخواست شرکت در آزمون‌های زبان فرانسه TEF، باید دست کم 16 سال داشته باشید. همچنین برای ثبت‌نام، مدارکی مانند کارت شناسایی عکس‌دار (مانند پاسپورت، گواهینامه رانندگی و سایر مدارک مشابه) و عکس پشت نویسی شده نیاز است.

آزمون TEF در طول سال، در مراکز مختلفی برگزار می‌شود و حداقل یک هفته قبل از تاریخ مقرر، باید در آن ثبت‌نام کنید تا زمان کافی برای بررسی تمام مدارک وجود داشته باشد. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون، باید با مراکز مجاز تماس بگیرید.

اعلام نتایج آزمون :TEF

نتایج آزمون TEF، ظرف 15 روز کاری پس از تاریخ امتحان، به مرکز آزمون ارسال می‌شود و مرکز، نتایج را برای هر داوطلب ارسال می‌کند. به طور کلی اعلام نتایج و ارسال مدرک، ممکن است 4 تا 6 هفته طول بکشد.

آزمون بین‌المللی زبان فرانسه DELF

آزمون DELF (به معنای دیپلم مطالعات زبان فرانسوی) از آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه با اعتبار بالا است. سه مدرک این آزمون برای کودکان و نوجوانان، شامل موارد زیر هستند:

  • DELF Prim
  • DELF Junior
  • DELF Scolaire

مدارک آزمون DELF برای بزرگسالان نیز عبارتند از:

  • DELF tout public
  • مدرک مهارت عمومی برای افراد بالای 16 سال
  • و DELF Pro (یک آزمون مرتبط با کار)

این آزمون، مهارت زبان فرانسه را در سطح A1‌ تا B1 می‌سنجد.

بخش‌های مختلف آزمون‌های DELF:

این آزمون، از چهار مهارت اصلی تشکیل شده‌ است که هر یک از مهارت‌ها 25 امتیاز دارد. داوطلب برای قبولی، باید حداقل 50 درصد کل نمره را دریافت کرده باشد.

آزمون DELF شامل چهار مدرک جداگانه است که هر کدام با سطح متفاوتی از استانداردها (A1، A2، B1، B2) مطابقت دارند. بنابراین‌ به شما بستگی دارد که قصد دارید در چه سطحی مهارت خود را بسنجید.

  • مهارت لیسنینگ: زمان آزمون لیسنینگ، بر اساس سطح امتحان از 3 تا 8 دقیقه متغیر است. همچنین سطح آزمون‌های زبان فرانسه DELF تعیین می‌کند که آیا فایل صوتی بیش از یک بار پخش شود یا خیر.
  • مهارت ریدینگ: در این بخش، چند متن کوتاه در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد (آزمون B2 شامل متونی تا 1000 کلمه است). پس از خواندن هر متن، باید یک سری سوالات چند گزینه‌ای، درست و غلط یا حتی سوالاتی با پاسخ کوتاه را پاسخ دهید.
  • مهارت اسپیکینگ: در این قسمت، توانایی‌ گفتاری شما با ایجاد یک مکالمه که شامل تبادل اطلاعات، سناریوی ایفای نقش، بحث در مورد یک موضوع و… است، سنجیده خواهد شد.
  • مهارت رایتینگ: این مهارت شامل دو تسک است که در هر سطح، تفاوت دارد:
  • سطح A1: تسک اول شامل نوشتن اطلاعات شخصی است، در حالی که در تسک دوم باید به سؤالی در مورد زندگی روزمره پاسخ دهید. طول متن 40 کلمه است.
  • سطح A2: تسک اول از شما می‌خواهد که به طور خلاصه یک رویداد یا تجربه را شرح دهید و در تسک دوم باید یک متن با موضوعات دعوت، تبریک، درخواست، دادن اطلاعات یا دفاع از یک نظریه بنویسید. طول متن 60-80 کلمه است.
  • سطحB1 : داوطلب باید دیدگاه خود را در قالب یک مقاله یا نامه بیان کند. طول متن 180- 160 کلمه است.
  • سطح B2: اگرچه این سطح از نظر موضوع به B1 شباهت دارد، تعداد کلمات آن از 250 کلمه بیشتر خواهد بود.

زمان آزمون DELF:

زمان آزمون با توجه به هر سطح متفاوت است:

سطح زمان آزمون
A1 یک ساعت و بیست دقیقه
A2 یک ساعت و چهل دقیقه
B1 یک ساعت و چهل و پنج دقیقه
B2 دو ساعت و سی دقیقه

 

اعلام نتایج آزمون DELF:

داوطلبان در عرض یک ماه پس از شرکت در آزمون، از نتیجه خود مطلع میشوند. با این حال صدور مدارک معتبر زبان فرانسه DELF، چند ماه طول می‌کشد.

آزمون بین المللی زبان فرانسه (DELF-DALF)

آزمون بین‌المللی زبان فرانسه DALF

DALF یکی از آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه، به معنای دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی است. DALF چهار مهارت اصلی زبانی را در سطوح پیشرفته‌ C1 و C2 ارزیابی می‌کند. مدرک DALF برای شروع تحصیلات عالی مفید است، زیرا گواهی می‌دهد که شما مهارت‌های زبانی لازم را دارید و نیازی به شرکت در آزمون زبان جداگانه نیست.

همچنین شرکت در این آزمون برای کسانی که قصد کار در شرکت‌های بزرگی مانند شرکت‌های بزرگ سوئیسی را دارند، ضروری خواهد بود. در برخی از مشاغل خاص بخش دولتی سوئیس، باید مدرک DALF را ارائه دهید.

مهارت‌های آزمون DALF:

هر چهار مهارت اصلی زبان، در این آزمون سنجیده می‌شود و نمره هر مهارت، 25 امتیاز است. برای دریافت مدرک DALF‌ باید حداقل 50 امتیاز را کسب کنید.

زمان آزمون DALF:

زمان آزمون DALF در سطح C1‌، 4 ساعت و در سطح C2، 3 ساعت و سی دقیقه است. در آزمون اسپیکینگ DALF، 60 دقیقه فرصت دارید تا یک سخنرانی خوب با استدلال قوی در مورد یک موضوع داشته باشید. پس از ارائه سخنرانی، از شما سؤالاتی در مورد آن پرسیده می‌شود.

بهترین مدرک زبان فرانسه از نظر اعتبار

اغلب مدارک زبان فرانسوی، اعتباری بین‌المللی دارند. اما اینکه کدام یک از مدارک بین المللی زبان فرانسه برای شما مناسب‌تر است، کاملا بستگی به شرایط و اهدافتان دارد. برای انتخاب بهترین آزمون‌های زبان فرانسه، ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد دارید در چه سطحی از زبان آزمون دهید.

همانطور که در این مطلب خواندید، انواع مختلفی از آزمون‌های زبان فرانسه برای سطوح مختلف وجود دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید خود را در سطح C1 بسنجید، باید در امتحانات DALF یا TCF شرکت کنید.

مزایای دریافت مدرک بین المللی زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسوی می‌تواند درهای زیادی را برای شما باز کند. دریافت مدارک بین المللی زبان فرانسه، به خصوص اگر قصد تحصیل یا کار و اخذ اقامت و تابعیت یک کشور فرانسوی‌زبان را دارید، ضروری خواهد بود. حتی اگر قصد دارید در کشور دیگری غیر از فرانسه کار کنید، تسلط به این زبان می‌تواند به شما در یافتن موقعیت‌های کاری بیشتر کمک کند.

نکات مهم برای شرکت در آزمون زبان فرانسه

اگر به تحصیل در برخی از موسسات آموزشی برتر فرانسه علاقه‌مند بوده و در مورد اینکه کدام یک آزمون‌های بین المللی برای شما مناسب‌تر است، سردرگم هستید، آکادمی فلارایز به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک می‌کند.

فلارایز علاوه بر مشاوره آزمون‌ها، کلاس‌های آموزشی زبان فرانسه خود را به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌کند. این موسسه با جذب برترین استادان زبان فرانسه، در ارتقا سطح زبان فرانسه به شما کمک می‌کند و تا سطوح بالا همراهتان خواهد بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

جملات و عبارات پر کاربرد در زبان فرانسوی به همراه ترجمه
آشنایی با انواع آزمون‌های بین المللی زبان فرانسه و ساختار آنها
بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسوی
بهترین آموزشگاه زبان فرانسه در ایران
آموزش الفبای زبان فرانسه با تلفظ فارسی
آیا یادگیری زبان فرانسه واقعا سخت و زمان‌بر است؟
آشنایی با سطوح یادگیری زبان فرانسه
آشنایی با بهترین و کاربردی ترین منابع یادگیری زبان فرانسه
معرفی آزمون tcf و انواع آن
آیا یادگیری زبان فرانسه واقعا سخت و زمان بر است؟
معرفی ۸ اپلیکیشن برتر و کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان