logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

با پیشرفت تکنولوژی و نزدیک شدن جوامع و افزایش ارتباطات بین المللی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی هر روز بیشتر از قبل احساس می‌شود. امروزه بیشتر افراد جامعه به دلایل مختلف مانند مهاجرت، کار، تحصیل، گردش و …، به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. بیشتر ما بارها تصمیم گرفته‌ایم که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم و اکثر ما هم پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع آموزش زبان آن را رها کردیم. اما چه چیزی باعث می‌شود با وجود اینکه از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی آگاه هستیم ولی هیچوقت در یادگیری آن موفق عمل نکرده‌ایم؟

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

زمانیکه یک شخص تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می‌گیرد مطمئنا این سوال برایش بوجود می آید که چقدر طول می کشد تا من زبان انگلیسی را یاد بگیرم؟ یا مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر است؟ مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس / تافل چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا آیلتس بگیریم؟ چقدر طول می کشد زبان انگلیسی‌ام از سطح مبتدی به پیشرفته برسد؟ در چه مدت زمانی می توان روان صحبت کرد؟ مدت زمان لازم برای آمادگی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی چقدر است؟

اگر در جواب سوالات بالا به شما بگویند که فرضا می توان طی سه ماه زبان انگلیسی را آموخت، آیا این جواب می تواند شما را قانع کند؟ آیا این پاسخ، پاسخی درست و دقیق است؟

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخص متفاوت است و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، این که شما در چه سطحی از یادگیری زبان هستید؛ هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ و چقدر انگیزه دارید؟ می‌تواند در سرعت یادگیری شما بسیار تاثیرگذار باشد.

سوال بهتر این است که از خودتان بپرسید: چه مدت زمان برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار داریم و چقدر مایل به یادگیری زبان انگلیسی هستیم؟ در حقیقت پرسیدن این سوال که چقدر زمان می برد تا زبان انگلیسی را در حد خوب و روان یاد بگیریم مقداری نامفهوم است، چرا که هر شخص بنا به انگیزه، علاقه، پشتکار و اهداف خود می تواند مدت زمان  لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را تعیین کند.

جهت آشنایی با کتاب‌های سولوشن این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های سولوشن

هدف از یادگیری زبان انگلیسی را تعیین کنید

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، هدف از یادگیری زبان را برای خود مشخص کنید. اینکار باعث می‌شود که با تمرکز و قدرت بیشتری به یادگیری زبان بپردازید. اهداف یادگیری زبان که برای خود قرار می‌دهید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1- روش های زیادی هست که صحبت کردن به دو یا چند زبان دیگر می تواند آینده ی شغلی برای شما ایجاد کند به عنوان مثال شرکت های تجاری برای برقراری ارتباط با سایر کشورها در سراسر جهان نیاز به متخصصینی در حوزه زبان‌های خارجه دارند تا بتوانند از طریق همین اشخاص با سایر کشورها ارتباط برقرار کنند.

2- تحقیقات نشان داده است که یادگیری زبان دوم نوعی فعالیت مغزی و تمرین ذهن محسوب شده که باعث تقویت حضور ذهن در سنین بالاتر می شود.  

3- آمار نشان داده است که رایج ترین زبان در دنیا زبان انگلیسی است که زبان مادری 380 میلیون نفر است و بالغ بر 600 میلیون نفر نیز زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود برگزیدند. بنابراین می توان گفت از هر 5 نفر یک نفر به انگلیسی صحبت می کند و یا این که زبان انگلیسی را متوجه می شود.

4- در جهان امروز یکی از اولین پیش‌نیازهای کسب علم دانستن زبان انگلیسی است. پس می توان گفت کسی که آشنایی کافی با زبان انگلیسی را نداشته باشد خود را از درجات بالای علم محروم کرده است. چرا که زبان انگلیسی به قدری در دنیا گسترده و رایج شده است که محتوای حدود 60 درصد سایت ها به زبان انگلیسی است. به عبارتی زبان انگلیسی زبان اینترنت نیز هست. جالب است بدانید انگلیسی زبان رسمی 53 کشور در جهان است. بنابراین تعداد قابل توجهی از مردم دنیا یعنی چیزی حدود 25.9 درصد از افراد به زبان انگلیسی صحبت می کنند. زبان انگلیسی به عنوان زبان جهانی شناخته می شود و هرکسی که بخواهد با دنیای علم پیرامون رشته خود آشنایی بیشتری داشته باشد ناگزیر است که آگاهی خود را نسبت به زبان انگلیسی افزایش دهد.

5- در واقع در بسیاری از کشورهای مختلف جهان به زبان انگلیسی صحبت می شود وهزاران مدرسه و دانشگاه در جهان وجود دارد که زبان انگلیسی بین برنامه های درسی آن هاست. بنابراین اگر بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید می توانید متناسب با رشته و نیاز تحصیلی خود دانشگاه و مدرسه مورد نظر خود را پیدا کنید.

6-دانستن زبان انگلیسی باعث آشنایی شما با فرهنگ های نقاط مختلف جهان می شود. چرا که اگر شما بتوانید به زبان انگیسی صحبت کنید می توانید به راحتی با سایر افراد با فرهنگ های مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و لذت ببرید. 

7-با یادگیری زبان ها بیشتر دنیای شما بزرگتر می شود.

حتماً این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های new headway

تمرین روزانه و مستمر

یادگیری زبان مستلزم تکرار، مرور مطالب گذشته و پشتکار داشتن است بنابراین بجای اینکه دوره ی چندین ماهه ولی نصفه و نیمه یا حتی چندین ساله ولی غیر مفید را در نظر بگیرید بهتر است که در برنامه روزانه زندگیتان زمانی را هم به یادگیری زبان اختصاص دهید تا بتوانید بطور مستمر و پله به پله سطح خود را ارتقاء دهید.

تمرین با صدای بلند(Read aloud)

برای تقویت مهارت اسپکینگ بهتر است که متن انگلیسی را با صدای بلند روخوانی کنید اصطلاحا گفته می شود روزنامه وار با صدای بلند متن انگلیسی را بخوانید. پیشنهاد ما به شما این است که برای تقویت مهارت اسپکینگ در روز 5 الی 15 دقیقه متون زبان انگلیسی را با صدای بلند روخوانی کنید. روخوانی کردن با صدای بلند به شما این امکان را می دهد که پی به نقاط ضعف خود و ادای صحیح کلمات ببرید. زبان خواندن با صدای بلند بسیار عالی است چرا که برای تقویت ماهیچه های صوتی در هنگام حرف زدن به زبان های دیگر لازم است.

یک هم تمرین برای خودتان انتخاب کنید.

تحقیقات نشان داده است که تعامل با دیگران در هنگام تمرین به یادگیری شما کمک می کند.

یادداشت برداری و خلاصه کردن مطالب

یادداشت برداری در حین آموزش به شما کمک می کند تا در دفعات بعدی که به آن مبحث می پردازید نکته ای را از قلم نیاندازید و همچنین از آنجایی که در هنگام نوشتن تمامی حواستان متمرکز آن می شود مفاهیم بهتر در ذهن تان قرار می گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های مایندست

خاطرات تان را به زبان انگلیسی بنویسید

بسیاری از افراد علاقه زیادی به ثبت خاطرات روزانه خود دارند. بطوریکه زمان قابل توجهی از روز خود را صرف این کار می کنند و نوشت افزار و دفاتر مخصوص به این کار استفاده می کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید پس کار سختی برای نوشتن ندارید کافی است تلاش کنید به جای استفاده از کلماتی که روزانه یادداشت می کنید معادل انگلیسی آن را به کار ببرید و تا جاییکه میتوانید با استفاده از جملات ساده منظور خود را بیان کنید. و اگر هم تاکنون خاطرات روزانه خود را یادداشت نمی کردید یادگیری زبان میتواند انگیزه خوبی برای انجام این کار لذت بخش باشد. فقط کافی است شروع کنید، سخت ترین مرحله این کار شروع آن است. مطمئن باشید می توانید با نوشتن خاطرات خود به زبان انگلیسی سرعت یادگیری خود را افزایش دهید.

نصب اپلیکیشن های مرور کلمات مهم زبان انگلیسی

امروزه گوشی های هوشمند جزء جدانشدنی زندگی مدرن هستند. بسیاری از مردم زمان زیادی از روز خود را با گوشی خود می گذرانند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید اپلکیشن های زیادی هستند که می توانید با نصب آن در زمان استفاده از تلفن همراه نیز به یادگیری زبان بپردازید. ما یکی از مقالات فلارایز را به معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید و IOS آموزش زبان انگلیسی اختصاص دادیم که پیشنهاد میکنیم روی لینک زیر کلیک کرده و حتما آن را مطالعه کنید:

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

انیمیشن و کارتون با زبان انگلیسی ببینید

تماشای انیمیشن ها، کارتون ها، فیلم ها به زبان انگلیسی راهی بسیار جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی و تقوت مهارت listening است. از آنجایی که انیمیشن ها برای سنین پایین تر ساخته می شوند در آنها از کلمات و جملات ساده تری استفاده می شود. پس فهم جملات برای یادگیری زبان آموزان، ساده تر است. همچنین می توانید نحوه ی صحیح به کار بردن و ادای کلمات را بیاموزید.

جمع بندی

روش یادگیری برای هر فرد یکسان نیست و میتواند برای هر فرد متفاوت باشد. بهترین روش برای هر شخص با توجه به خصوصیات و ویژگی های شخصیتی فرد معین می شود. بطور مثال بعضی افراد برای یادگیری نیاز به نوشتن مطالب درسی دارند اما برخی دیگر با مشاهده و گوش کردن مطالب را فرا میگیرند پس می توان برای هرکدام روش خلاصه نویسی و یا مشاهده فیلم را پیشنهاد کرد. نکته مهم در یادگیری زبان این است که در هر مرحله از یادگیری فردی که تسلط کافی به آموزش زبان دارد به شما در فرایند یادگیری کمک کند و در هر مرحله راهکار مناسب برای یادگیری بهتر را متناسب با خصوصیات و ویژگی های شما ارائه کند و به شما کمک کند تا نقاط ضعف خود را بهتر بشناسید و اشکالات و اشتباهاتی مانند تلفظ غلط و یا جمله بندی های نادرست شما را اصلاح کند و شما را در مسیر درست یادگیری قرار دهد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان