logo-header-felarise

دسته بندی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی

دانستن زبان دوم در دنیای امروز جزء ابتدایی ترین پیش‌نیازها برای پیشرفت است. انتخاب زبان دوم امروزه کار سختی نیست به این خاطر که در اکثر نقاط جهان زبان انگلیسی صحبت می‌شود و در اکثر نقاط نیز زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در مدارس تدریس می شود و اکثر افراد در ارتباطات بین المللی خود از این زبان استفاده می کنند حتی اگر هیچ کدام آن ها زبان انگلیسی زبان مادریشان نباشد به عبارت دیگر امروزه زبان انگلیسی به عنوان پل ارتباطی بین افراد با ملیت ها و فرهنگ های مختلف شناخته می شود.

اپلیکیشن‌های موبایلی چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی شما می کنند؟

روش‌های بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد مثل موزیک انگلیسی، تماشای فیلم و انیمیشن به زبان انگلیسی، خلاصه نویسی و….اما بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

استفاده از اپلیکیشن های موبایلی یک روش خوب و کارامد برای یادگیری زبان انگلیسی بدون شرکت در کلاس است. مزیت این اپلیکیشن‌ها این است که مانند یک بازی موبایلی طراحی شده اند که با استفاده از آن‌ها، حفظ کردن واژگان و یادگیری گرامر زبان انگلیسی بسیار جذاب و لذت بخش خواهد شد. همچنین از آنجایی که تلفن همراه شما همواره در دسترس‌تان است و حمل آن آسانتر از کتاب است می‌توانید در هر کجا که باشید زمان‌های خالی روزانه‌تان را نیز به یادگیری زبان بپردازید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با 10 اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید:

بیشتر بخوانید: سطح کتاب‌های new headway

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی
اپلیکیشن word up


تحقیقات نشان می دهد زمانی که فردی تصمیم به حفظ کردن مطلبی می کند چیزی حدود 80 درصد آن بعد از مدتی فراموش می شود و از خاطره حذف می شود اما اگر روند حفظ کردن متن در دوره‌های زمانی معینی تکرار شود آرام آرام این اطلاعات وارد حافظه بلند مدت می شود و درنهایت به سختی از ذهن خارج می شود به این روش، روش لایتنر گفته می شود. اپلیکیشن word up از روش لایتنر برای تقویت واژگان کاربر استفاده کرده است.

اپلیکیشن لرنیت (Learnit team)

از دیگر برنامه های آموزش زبان انگلیسی، لرنیت را می توان نام برد که در هر سطحی که باشید از سطوح مقدماتی تا پیشرفته به یادگیری شما کمک می کند. این برنامه که قابلیت استفاده بصورت آفلاین را نیز دارد، دارای پرداخت درون برنامه ای بوده و بیش از 500 هزار دانلود در پلی استور دارد. ویژگی‌های برنامه آموزش زبان انگلیسی لرنیت:

محتوای آموزشی منظم و درس به درس

تمرکز روی مهارت‌های مکالمه، شنیداری و درک مطلب

تمرینات تکمیلی همراه با بازی

نمایش درصد پیشرفت کاربر

اپلیکیشن Papita

نرم افزارpapita ، نرم افزار آموزش زبان به کودکان است که برای سنین بین 3 تا 8 سال مناسب است. در این اپلیکیشن کودک در قالب باز و سرگرمی با زبان انگلیسی آشنا می شود و به عبارتی هم انگلیسی بازی می‌کند و هم یاد می‌گیرد. این اپلیکیشن با خرید درون برنامه‌ای فعال می شود. این اپلیکیشن در پلی استور بیش از 100 هزار بار دانلود شده است و از نکات مثبت آن می توان به داشتن پشتیبانی قوی از سوی سازنده اشاره کرد همچنین بعد از یک ماه استفاده از این برنامه بصورت رایگان از کاربر امتحان گرفته شده تا کاربری اپلیکیشن مورد سنجش قرار گیرد.

جهت آشنایی با کتاب‌های hey there حتماً این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های hey there

اپلیکیشن Meta language

این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی که بیش از یک میلیون دانلود در پلی استور دارد بصورت کاملا رایگان عرضه شده است و برای تمامی سنین مناسب است. برای استفاده از آموزش‌های آن نیازی به اتصال اینترنت ندارید و بصورت آفلاین میتوانید از آموزش‌های آن استفاده کنید. از ویژگی‌های این برنامه می توان به آموزش جامع و کامل همراه با تست‌های متنوع اشاره کرد که در تلفظ صحیح و طرز نوشتن صحیح کلمات کمک زیادی به شما می‌کند.

اپلیکیشن PORO English

شرکت ارائه دهنده این اپلیکیشن، دو نرم افزار مجزا با نامی مشابه ارائه کرده است که اولین آن “انگلیسی بیاموز، گوش دادن و صحبت کردن” است. که بیش از یک میلیون نفر از پلی استور آن را دانلود کرده‌اند. یکی از برنامه های در حال گسترش PORO برای خودآموزانی است که می‌خواهند بطور آسان و کارآمد، انگلیسی صحبت کنند. این برنامه با داشتن 750 مکالمه روزمره، فهرست دروسی با موضوعات مختلفی همچون خوشامدگویی، معرفی، خرید، گفتگوی کاری، صحبت های خانوادگی و…، برای تمامی زبان آموزان از مبتدی تا متوسط و پیشرفته جهت تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی مفید است.

در حالی که به مکالمه یک فرد بومی انگلیسی زبان گوش می‌کنید، سعی کنید جمله کامل را با همان لحن و تلفظ فرد بومی تقلید کنید. با استفاده از برنامه PORO نه تنها می توانید سبک صحبت کردن، شیوه مکث و لحن فرد بومی را بیاموزید، بلکه می توانید گروهی از واژگان و عبارات مفید برای پرسش و پاسخ در صحبت های روزمره را نیز فرا بگیرید. از ویژگی های این برنامه می توان به استفاده از فایل های صوتی افراد بومی زبان، استفاده از بازی و داستان در کامل کردن یادگیری و… اشاره کرد. البته شاید وجود تبلیغات زیاد در طول استفاده از اپلیکیشن بزرگترین مشکل این برنامه به نظر برسد اما با توجه به رایگان بودن و امکانات زیاد آن منطقی به نظر می رسد.

دیگر برنامه این شرکت: “انگلیسی بیاموز، 6000 کلمه ضروری” است.

این برنامه بالغ بر500 هزار دانلود در پلی استور دارد و بااستفاده از آموزش واژگان بصورت تصویری سرعت آموزش را بالا می برد. از ویژگی های این اپلیکیشن می توان به دسته بندی کلمات در سطوح مختلف و در 10 موضوع اصلی و استفاده از بازی و فلش کارت اشاره کرد. این برنامه دارای پرداخت درون برنامه ای است اما شما می توانید با تماشای تبلیغات نیز از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

جهت آشنایی با کتاب‌های سولوشن این مقاله را بخوانید: سطح کتاب‌های سولوشن

اپلیکیشن Ursa games

اگر به دنبال آموزش زبان به کودکان خود هستید یکی از بهترین راهها، آموزش بااستفاده از بازی هاست. شرکت Ursa games چندین محصول در این زمینه ارائه کرده است که تمامی آن ها با استفاده از بازیهای جذاب و رنگارنگ، زبان انگلیسی را به کودکان آموزش می دهد. صدای حیوانات یک برنامه آموزشی رایگان است که به کودکان خردسال کمک میکند تا اسامی حیوانات و صدای آنها را همرا با تصاویرشان یاد بگیرد که در گوگل پلی بالغ بر10 میلیون بار دانلود شده است.
از دیگر برنامه های این شرکت می توان به English for kids یاد کرد که در آن کودکان الفبای انگلیسی، اعداد، حیوانات، مشاغل و نام وسایل نقلیه را با استفاده از بازی و  تصاویر زیبا یاد می گیرند. این برنامه نیز بیش از 5 میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن Learn 33 languages free-Mondly

این برنامه مختص زبان انگلیسی نیست بلکه با استفاده از آن می توانید علاوه بر انگلیسی زبان هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و 28 زبان دیگر را نیز بیاموزید. این نرم افزار ابتدا با مکالمه بین دو نفر شروع می شود سپس شما باد این مکالمه را بخاطر بسپارید و پس از آن تکرار کنید و نرم افزار با قابلیت تشخیص گفتار پیشرفته ای که دارد درستی جملات شما را تایید می کند. از ویژگی های کلیدی این برنامه که Mondly را به عنوان یک معلم عالی برای شما تبدیل میکند میتوان به صدای کاملا شفاف و تلفظ روان در مکالمات موجود در آن و تشخیص گفتار پیشرفته و دقیق آن اشاره کرد که باعث می شود کلمات را بطور صحیح ادا کنید . متاسفانه این برنامه هر نسخه اندرویدی را پشتیبانی نمی کند اما با همین وجود بیش از 10 میلیون دانلود در پلی استور گوگل دارد.

اپلیکیشن Cake-Learn English for free

یادگیری زبان از طریق تماشای ویدئو یکی از روش های جذاب در آموزش ویدئو است. نرم افزار cake با استفاده از همین روش مهارت های انگلیسی صحبت کردن شما را افزایش می دهد به اینصورت که اصطلاحات و جملات انگلیسی را از  طریق یک سری از فیلم های کوتاه شده به شما توضیح می‌دهد و پس از تماشای فیلم می‌توانید با ضبط کردن صدای خود از نرم افزار بخواهید تلفظ شما را بررسی کند. این روش آموزش زبان به حدی جذاب هست که باعث شده است این نرم افزار بیش از 10 میلیون دانلود در پلی استور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سطح کتاب‌های family and friends

اپلیکیشن BBC Learning English

برنامه رسمی BBC Learning English بصورت کاملا رایگان عرضه شده است که در پلی استور بیش از 1 میلیون دانلود شده است و از محتوای ویدئویی برای آموزش استفاده می‌کند که مخصوصا در تقویت مهارت listening بسیار کاربردی است. متاسفانه از آنجایی که این برنامه فیلتر شده است فقط با استفاده از فیلترشکن می‌توانید به محتواهای آن دسترسی داشته باشید، البته بعد از دانلود ویدئوها می‌توانید بصورت آفلاین نیز آن‌ها را تماشا کنید.

اپلیکیشن Doulingo

Doulingo یک نرم افزار رایگان برای یادگیری بیش از 35 زبان است این نرم افزار که بیش از 100 میلیون دانلود در پلی استور دارد با استفاده از دروس کوتاه به تقویت مهارت های اسپکینگ، ردینگ، لیستنینگ و رایتینگ شما کمک خواهد کرد و دایره لغات و گرامر شما را تقویت می‌کند. مشکل اصلی این اپلیکیشن نداشتن زبان فارسی برای زبان آموزان ایرانی می‌باشد اما ویژگی‌های مثبت آن حتما شما را قانع می‌کند تا از آن استفاده کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان