logo-header-felarise

دسته بندی

میزان سختی و مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی

میزان سختی و مدت‌زمان لازم برای تسلط به یک زبان، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما نمی‌توان منکر این موضوع شد که  یادگیری برخی از زبان‌ها، سخت‌تر است. نزدیک‌بودن به یک فرهنگ و زبان، نحوه تلفظ کلمات و حتی هدف و انگیزة زبان‌آموز، بر میزان سختی پروسة یادگیری یک زبان موثر خواهند بود. زبان ایتالیایی نیز از جمله زبان‌هایی است که به‌نظر می‌رسد، یادگیری آن برای فارسی‌زبانان دشوار باشد. در این مطلب، عواملی را که بر میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی تاثیر دارند و راه‌های غلبه بر آن‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم. 

میزان سختی زبان ایتالیایی برای افراد مبتدی

یادگیری یک زبان جدید (آن هم زبانی مانند ایتالیایی) ممکن است در ابتدا کمی دلهره‌آور باشد، زیرا یک زبان‌آموز مبتدی، هیچ آشنایی و ذهنیتی با نحوه تلفظ کلمات جدید و نکات گرامری پیچیده ندارد؛ حتی در ابتدا ممکن است برخی استثناهای گرامری هم عجیب به‌نظر برسند و به‌ذهن‌سپردن آن‌ها سخت باشد. از طرفی، نحوة‌ تلفظ‌کردن کلمات نیز ممکن است در ابتدا مشکل باشد و میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را افزایش دهند.

با وجود تمام این مشکلات، نباید بترسید؛ هر چه پیش بروید و بیشتر یاد بگیرید، کم‌کم جذب این زبان زیبا می‌شوید و یادگیری برایتان ساده‌تر می‌شود؛ بنابراین، اگر انگیزة‌ کافی داشته باشید (مثل مهاجرت تحصیلی یا کاری) باید با تمام سختی‌های اصول یادگیری زبان ایتالیایی کنار بیایید و آن‌ها را برای خودتان حل کنید. 

عواملی که باعث سخت شدن یادگیری زبان ایتالیایی می‌شود 

آیا یادگیری زبان ایتالیایی سخت است؟ برای پاسخ به این سوال، به درک این زبان و آشنایی اولیه با آن نیاز داریم. زبان ایتالیایی، یکی از زیباترین زبان‌های دنیا است؛ اما برخی معتقدند که در عین زیبایی، یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری نیز هست.  

یادگیری لغات، افعال و ضمایر، چالش‌های خاص خود را دارند؛ ولی بزرگ‌ترین چالش زبان ایتالیایی، مکالمه است. علاوه بر قوانین زیاد، استثناهایی زیادی نیز برای این قوانین وجود دارند که مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی را بیشتر می‌کنند. به عبارت بهتر، در زبان ایتالیایی نکات زیادی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را فقط با اعمال یکسری قوانین ثابت آموخت و شما چاره‌ای جز حفظ‌کردن این نکات ندارید؛ زیرا بسیاری از کلمات، بی‌قاعده هستند و در گروه استثناها قرار می‌گیرند.  

با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این کلیشه که بهترین راه برای یادگیری یک زبان، غوطه‌ور‌شدن در آن است، در مورد زبان ایتالیایی بیشتر از سایر زبان‌ها صادق است. 

حافظة قوی و توجه به جزئیات نیز مهارت‌هایی هستند که مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی را کمتر می‌کنند.  به این دلیل که کلمات باید بر اساس زمان، ضمیر و گاهی اوقات نیز جنسیت ساخته شوند تا معنی درستی بدهند؛ بنابراین باید به ریزه‌کاری‌ها دقت کنید. برخی از عوامل موثر بر میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی به شرح زیر هستند:

تغییر انتهای کلمات برای ضمایر مختلف

این موضوع، یکی از اولین جنبه‌های چالش‌برانگیز نحوة ساخت جملات در زبان ایتالیایی است. در این زبان، کلمات بسته به زمان (گذشته، حال، آینده) و ضمایر، پایان متفاوتی دارند. برخی از قوانین کلی نیز برای ساخت کلمات در زبان ایتالیایی وجود دارند؛ اما استثناها و افعال بی قاعده، میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را بیشتر می‌کنند. 

زمان‌های مختلف افعال

انتهای افعال، نه تنها بر اساس ضمایر، بلکه مطابق با زمان جمله نیز تغییر می‌کند که این موضوع میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را افزایش می‌دهد. از طرفی، زمان گذشته نیز به گذشتة کامل (perfect  ) و ناقص (imperfect past) تقسیم می‌شود؛ به‌عنوان مثال، قواعد کلی انتهای فعل (افعال باقاعده) برای زمان حال به‌صورت زیر است:

ضمیر من: انتهای فعل o قرار می‌گیرد؛ مثال io compro    من خریدم.
ضمیر تو:  انتهای فعل i قرار می‌گیرد؛ مثال tu prendi  تو می‌گیری.
ضمیر او یا این: انتهای فعل a یا e قرار می‌گیرد؛ مثال  lui prende  او می‌گیرد.
ضمیر ما: انتهای فعل iamo قرار می‌گیرد؛ مثال noi crediamo   ما معتقدیم.
شما : انتهای فعل ate، ete‌ یا  iteقرار می‌گیرد؛ مثال voi mangiate  شما می‌خورید.
آن‌ها: انتهای فعل ano یا ono قرار می‌گیرد؛ مثال loro starano   آن‌ها می‌مانند.

بسیاری از استثناها را فقط باید به‌صورت تک‌تک یاد گرفت که این موضوع نیاز به زمان، صبر و تمرین دارد. زندگی در ایتالیا و صحبت‌کردن مستمر، شما را بسیار سریع‌تر به هدفتان می‌رساند و تا حدی میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را برایتان کم‌تر می‌کند.  

برخی از استثناهای زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی، علاوه بر داشتن قوانین زیاد برای فرمول‌بندی کلمات، استثنائات فراوانی نیز دارد که در صیغه‌های مختلف، از قوانین ثابتی پیروی نمی‌کنند و فقط باید آن‌ها را حفظ کنید. یک مثال قابل‌فهم از استثنائات، عبارات come stai? است که به‌عنوان ” how are you staying ” ترجمه می‌شود، نه ” how are you ” . فعل استفاده‌شده  «بودن یا be‌» نیست، بلکه ماندن یا stay است؛ در واقع این جمله می‌‌پرسد که «در لحظه حال چگونه هستی؟» 

برای گفتن جملة « من گرسنه هستم»، به جای فعلی به‌ معنای «بودن» از فعلی به معنای «داشتن» استفاده می‌کنند.

این استثناها  را که از قوانین عادی پیروی نمی‌کنند و میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را افزایش می‌هند، در طول مسیر یاد خواهید گرفت؛ فقط کافی است که پشتکار داشته باشید و ناامید نشوید.

سرعت بالای صحبت‌کردن بومی‌زبان‌ها

یکی دیگر از جنبه‌های سخت‌بودن یادگیری ایتالیایی، به‌ویژه هنگام تلاش برای درک صحبت‌های بومیان، سرعت بالای صحبت‌کردن آن‌ها است. زبان ایتالیایی‌، خیلی سریع است و به‌سختی می‌توان گفته‌های دیگران را فهمید؛ علاوه بر این، کلمات نیز اغلب یکی می‌شوند و جدا‌کردن آن‌ها برای ترجمه دشوار است. 

برخی از افراد معتقدند که با حدود 2 تا 3 سال مطالعة منظم فرهنگ ایتالیایی (مکالمه به زبان ایتالیایی، تماشای تلویزیون، دیدن فیلم‌های مختلف، مطالعه مجلات و روزنامه‌ها و…) می‌توان به درک خوبی از این زبان رسید. 

تمام این موارد، میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را بیشتر می‌کنند؛ اما پس از قدم‌برداشتن در این مسیر، به‌راحتی ناامید نشوید و مطمئن باشید که با مطالعه و غرق‌شدن در این زبان، به آن مسلط خواهید شد. 

ایا زبان ایتالیایی سخت است؟

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان ایتالیایی

همان‌طور که اشاره شد، زبان ایتالیایی سختی‌ها و اشتثنائات خاص خود را دارد و شما هیچ راهی جز یادگیری این استثناها ندارید. زندگی در ایتالیا یا غرق‌شدن در زبان و فرهنگ این کشور با تلویزیون، فیلم و… از بهترین راه‌ها برای غلبه بر سختی‌های این زبان محسوب می‌شوند؛ البته حتی در این صورت نیز ممکن است، چندین سال طول بکشد تا تسلط کافی را به این زبان به‌دست آورید. 

هر چه مدت زمان بیشتری از زبان ایتالیایی استفاده کنید، بیشتر در مغزتان می‌ماند و احتمالا بتوانید سال‌ها پس از شروع مطالعه، این زبان را به‌طور موثر و خودجوش استفاده کنید. 

به طور کلی، اگر بخواهیم به این سوال که یادگیری زبان ایتالیایی چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم که زمان موردنیاز برای رسیدن به هدفی که دارید، به سطح نهایی مورد نظرتان و میزان تلاشی که می‌کنید بستگی دارد. علاوه بر تلاش،شرکت در دوره آنلاین آموزش زبان ایتالیایی و داشتن یک معلم خوب نیز می‌تواند مسیر شما را برای یادگیری موثر و پیشرفت، هموارتر کند.

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی 

مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا شما به زبان ایتالیایی مسلط شوید و به‌راحتی به این زبان صحبت کنید، به سطح اولیه شما، مهارت‌تان در زبان‌های دیگر، زبان مادری، سن، اراده، انگیزه، صبر، زمان صرف‌شده برای مطالعه، اشتیاق‌تان برای یادگیری زبان جدید و استفاده از کلاس‌ها و دوره‌های مختلف بستگی دارد. تمام این موارد می‌توانند میزان سختی یادگیری زبان ایتالیایی را برای شما کم‌تر یا زیادتر کنند:

سطح شروع 

واضح است که افرادی که از قبل با زبان ایتالیایی آشنایی داشته باشند، زمان کمتری را برای رسیدن به اهداف‌شان صرف خواهند کرد. 

زبان مادری

برخی از زبان‌ها، فاصلة زیادی با زبان ایتالیایی دارند و برخی دیگر، بسیار شبیه این زبان هستند. مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی برای زبان‌آموزان آسیایی (فارسی‌‌زبان‌ها، ژاپنی‌ها، کره‌ای‌ها و چینی‌ها) کمی بیشتر از اروپایی‌ها است. این موضوع، به دلیل تفاوت‌های قابل‌توجه زبان مادری آسیایی‌ها با زبان های غربی از جمله ایتالیایی، اتفاق می افتد؛ البته فراموش نکنید که این مشکلات، تنها در ابتدای دوره و تا زمان رسیدن شما به سطح پیشرفته وجود خواهند داشت. 

آشنایی با زبان‌های دیگر

اگر از قبل با انگلیسی، اسپانیایی یا فرانسوی آشنایی داشته باشید، زمان مورد نیازتان برای تسلط بر ایتالیایی کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا این زبان‌ها به ایتالیایی نزدیک هستند و در نتیجه راحت‌تر با ایتالیایی ارتباط برقرار می‌کنید. 

سن

زبان‌آموزان جوان، در مقایسه با زبان‌آموزان بزرگ‌تر، ذهن بازتری برای مطالعه دارند؛ اما از طرفی، زبان‌آموزان بزرگتر و تحصیل‌کرده که عادت به مطالعه مکرر دارند و تجربة و انگیزة یادگیری بیشتری دارند نیز ممکن است سریع‌تر و بهتر از زبا‌ن‌آموز جوان‌ یاد بگیرند. 

انگیزه

زبان‌آموزی که به دلیل تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، نیاز به یادگیری زبان این کشور دارد یا می‌خواهد در ایتالیا کار کند، نسبت به زبان‌آموزی که فقط قصد سفر چندروزه به ایتالیا را دارد، نتایج بهتر و سریع‌تری به‌دست می‌آورد.

اگر انگیزه واقعی ندارید، آن را پیدا کنید. به غنای زبان ایتالیایی در تاریخ، هنر، آشپزی، موسیقی، معماری، ادبیات، اپرا، مد، طراحی، سینما، صنایع دستی، زیبایی و فرهنگ، فکر کنید و انگیزه خود را بالا ببرید و بدین ترتیب، میزان سختی زبان ایتالیایی را نیز کم‌تر کنید.

صبر

به این فکر کنید که هر کدام از ما در کودکی چه مدتی را صرف یادگیری زبان مادری خود کرده‌ایم. یادگیری یک زبان جدید نیز آسان نیست و در این مسیر باید تلاش کنید و صبور باشید. در ابتدا، مطمئناً مشکلاتی وجود خواهد داشت؛ اما بعد از یک یا دو هفته که نتایج خوبی به‌دست آوردید، همه چیز آسان‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و با ارزش‌تر خواهد شد.

زمان صرف‌شده برای مطالعه

بدیهی است که هر چه ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید، سریع‌تر به نتایج دلخواه خود می‌رسید و می‌توانید مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی را کم‌تر کنید. 

با رعایت این نکات در زمان کمتری بر زبان ایتالیایی مسلط می‎شوید!

یکی از عوامل مهمی که بر مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی تاثیرگذار است، تسلط شما به زبان‌های مشابه مانند زبان اسپانیایی است. اسپانیایی و ایتالیایی لغات مشابه زیادی دارند و آشنایی اندک با اسپانیایی، مسیر یادگیری شما را کوتاه‌تر می‌کند؛ از طرفی، استعداد، انگیزه و استمرار در مطالعه نیز از عواملی هستند که زمان یادگیری را کوتاه‌تر‌ می‌کنند. 

شرکت در دوره‌ خصوصی آموزش زبان ایتالیایی و استفاده از تجربیات یک معلم حرفه‌ای هم از عوامل موثر بر یادگیری صحیح و سریع زبان ایتالیایی هستند. با توجه به این موضوع، شرکت در کلاس‌های آنلاین و حضوری آکادمی فلارایز، یک گام مطمئن در جهت ارتقا و تقویت زبان ایتالیایی شما خواهد بود. 

آکادمی فلارایز، کلاس‌های زبان ایتالیایی را در سطوح مختلف و مطابق با خواسته‌ها و اهداف شما برگزار می‌کند. این آموزشگاه، علاوه بر استفاده از بهترین منابع آموزشی، از معلمان باتجربه و متخصص نیز برای کمک به زبان‌آموزان سراسر کشور بهره می‌گیرد تا افراد علاقه‌مند، به‌راحتی بتوانند به این زبان زیبا مسلط شوند. 

سخن پایانی

یادگیری زبان ایتالیایی، نیاز به انگیزة کافی و استمرار در مطالعه دارد. برای یادگیری سریع‌تر و غلبه بر سختی‌های این مسیر، بهتر است یادگیری خود را با تماشای فیلم‌ها، خواندن کتاب‌های داستان، گوش‌دادن به موزیک و صحبت با افراد بومی از طریق پلتفرم‌های مختلف، همراه کنید. با انجام این کارها، آموزش جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تری خواهید داشت و در زمان کوتاه‌تری نیز به این زبان مسلط خواهید شد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

میزان سختی و مدت زمان یادگیری زبان ایتالیایی
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان