logo-header-felarise

دسته بندی

آشنایی با مدرک زبان آلمانی و نحوه اخذ آن

آشنایی با مدرک زبان آلمانی و نحوه اخذ آن

در دنیای ارتباطات امروز دانستن زبان آلمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوریکه شانس شما را در کسب موقعیت‌های شغلی، تحصیلی و … افزایش می‌دهد. برای استخدام در شرکت‌های معتبر آلمانی و یا تحصیل در برخی از دانشگاه‌های کشور آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی یکی از الزامات و شرایط بسیار مهم برای هر متقاضی است. هرچقدر تسلط شما به این زبان محبوب و پرکاربرد بیشتر باشد، شانس شما نسبت به دیگر رقبا بالاتر خواهد بود. البته باید بدانید قبل از شرکت در آزمون زبان آلمانی، از نوع مدرک و حداقل نمره مورد نیاز برای ارائه آن، از سایت دانشگاه و یا شرکت مدنظر خود جویا شوید و سپس برای دریافت آن اقدام کنید. در ادامه در مورد مدرک‌های زبان آلمانی و ویژگی‌های هریک صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

« با اصول یادگیری زبان آلمانی بیشتر آشنا شوید… »

آشنایی با انواع مدرک زبان آلمانی

ارائه یکی از مدارک زبان آلمانی DSH ،TestDaf ،TestAs ،Telc و Goethe از مهم‌ترین شرایط برای استخدام در شرکت‌های معتبر آلمانی و یا تحصیل در برخی از مدارس و دانشگاه‌های آلمان می‌باشد. در واقع با ارائه یکی از این مدارک میزان تسلط شما نسبت به زبان آلمانی سنجیده می‌شود و هرچقدر نمره شما در این آزمون‌ها بالاتر باشد به هنگام گزینش، جایگاه بهتری خواهید داشت.

  • مدرک Test-Daf

آزمون Test-Daf یکی از آزمون‌های استاندارد و معتبر زبان آلمانی برای داوطلبان غیرآلمانی است که در مراکز آموزشی معتبر سراسر دنیا برگزار می‌شود. در ایران نیز این آزمون در موسسه آموزش زبان آلمانی واقع در تهران که وابسته به سفارت آلمان است، برگزار می‌شود. سوالات این آزمون در موسسه Test-Daf در شهر هاگن آلمان توسط متخصصین آموزش زبان آلمانی طراحی می‌شود و هر ساله عده زیادی در این آزمون برای کسب نمره قبولی تلاش می‌کنند.

نتایج آزمون Test-Daf در سه سطح TDN5 ،TDN4 و TDN3 تقسیم‌بندی می‌شوند به‌طوریکه TDN5 بالاترین نمره قبولی در این آزمون است. در واقع این تقسیم‌بندی برای زبان آموزان سطوح B2 تا C1 آلمانی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه ضوابط پذیرش دانشجو در هر دانشگاهی متفاوت است برای اطلاع از حداقل سطح مدرک زبان آلمانی مورد قبول به سایت مربوط به دانشگاه مقصد سر بزنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدرک زبان آلمانی Test-Daf می توانید به آدرس www.testdaf.de مراجعه نمائید.

مدرک DSH
آزمون DSH نیز یکی از آزمون‌های شناخته شده و معتبر زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه است که تنها در دانشگاه‌های کشور آلمان تشکیل می‌شود. بنابراین اگر قصد شرکت در این آمون را دارید باید به آلمان سفر کنید، اما بنظر می‌رسد تلاش برای شرکت در آزمون Test-Daf در ایران بسیار راحت‌تر از ثبت‌نام و شرکت در آزمون DSH در آلمان باشد. آزمون DSH از دو بخش شفاهی و کتبی تشکیل می‌شود و مطابق با قوانین و چارچوب CEFR، در کل به زبان آموز نمره‌ای بین 3-1 تعلق می‌گیرد. نمره بخش شفاهی 30% کل نمره را تشکیل می‌دهد و حدود 20 دقیقه زمان برای سنجش میزان تسلط شما در صحبت کردن به زبان آلمانی در نظر گرفته شده است.
بخش کتبی آزمون DSH نیز از چهار بخش تشکیل شده است و مهارت‌های درک شنیداری، درک مطلب، درک مطالب علمی و مهارت نوشتن زبان‌آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.dsh.de سر بزنید.

  • مدرک Goethe

مدرک زبان آلمانی Goethe، یکی دیگر از معروف ترین و معتبرترین مدارک زبان آلمانی است که مطابق با سطوح مرجع مشترک اروپایی (GER) سطح دانش شما از زبان آلمانی را مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد. سوالات این آزمون متناسب با رنج سنی و سطح تمامی زبان آموزان از مبتدی A1 تا پیشرفته C2 برای گروه‌های کودک و بزرگسال طراحی می‌شود. این آزمون برای تمامی افرادی که متقاضی کار، تحصیل و یا زندگی در آلمان هستند یکی از فاکتورهای مناسب برای ارتقاء رزومه آن‌ها محسوب می‌شود.

سوالات این آزمون برای نمره دهی مهارت‌های شما در چهار بخش درک مطلب، شنیداری، نوشتاری و صحبت کردن طراحی می‌شوند. اگر متقاضی شرکت در آزمون Goethe هستید، با مراجعه به وب سایت موسسه Goethe می‌توانید از هزینه های شرکت در این آزمون متناسب با سطحی که دارید، مطلع شوید و به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنید. بهتر است بدانید روال برگزاری این آزمون به دو صورت انجام می‌شود و شما متناسب با شرایطی که دارید، می توانید یکی از روش های برگزاری آزمون را برای خودتان انتخاب کنید. در حالت اول تمام چهار مرحله آزمون در یک روز انجام می‌شود و در حالت دیگر، هر مرحله آزمون در یک روز برگزار می‌شود.

  • مدرک Telc

این مدرک نیز همانند دیگر مدرک‌های زبان آلمانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از مزایای جالب آزمون Telc، طراحی سوالات بر اساس سطح متقاضی است، به طوریکه این آزمون برای سطوح مختلف زبان آلمانی A1 ،A2 ،B1 ،B2 ،C1 و C2 برگزار می‌شود و چهار مهارت شما در بخش‌های صحبت کردن، نوشتن، خواندن و بخش شنیداری مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد. البته بهتر است بدانید هزینه شرکت در آزمون Telc با توجه به اینکه در سطوح مختلفی برگزار می‌شود با یکدیگر متفاوت است. برای نحوه ثبت نام می توانید به وب سایت رسمی Telc سر بزنید.

  • مدرک TestAs

مدرک زبان آلمانی TestAs یکی دیگر از معتبرترین مدارک زبان آلمانی است. آزمون TestAs بیشتر برای تشخیص میزان تسلط متقاضیان از زبان آلمانی برگزار می‌شود. البته باید بدانید سوالات این آزمون به گونه‌ای طراحی می‌شوند که علاوه بر ارزیابی شما از زبان آلمانی، موارد دیگر همچون قابلیت‌های شناختی، هوش و سوالات تخصصی در مورد رشته تحصیلی تان نیز مورد سنجش قرار می‌گیرند. در واقع این آزمون به نوعی بیانگر میزان هوش و قابلیت ادامه تحصیل شما در رشته مدنظرتان به زبان آلمانی است و از سه بخش تشکیل شده است.

سوالات مطرح شده در بخش اول، بیشتر به میزان اطلاعات عمومی شما بستگی دارد.
در بخش دوم، سوالات کاملاً تخصصی و متناسب با رشته تحصیلی متقاضی در آزمون همچون رشته های علوم پایه، علوم مهندسی، علوم انسانی و علوم تجربی طراحی می‌شوند.
متقاضی در بخش سوم آزمون، از لحاظ میزان تسلط به زبان آلمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
این آزمون برای داوطلبانی که معدل پایینی دارند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان را دارند، بسیار مناسب است، چون می‌توانند با کسب نمره قبولی در این آزمون تا حدودی از تاثیر معدل پایین خود در رزومه کاهش دهند. شما هم اکنون می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام و شرکت در این آزمون به سایت www.testas.de سر بزنید.

کاربرد مدرک زبان آلمانی در سطح‌های مختلف

با توجه به اینکه کشور آلمان یکی از قدرت‌های علمی و اقتصادی دنیا محسوب می‌شود، هر ساله عده زیادی از افراد برای یافتن شغل مناسب، تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان و یا برای زندگی خواستار مهاجرت به این کشور هستند. اما به دلیل افزایش تعداد متقاضیان برای مهاجرت، افرادی که رزومه قوی‌تری دارند شانس بالاتری برای پذیرش و رسیدن به اهدافشان در آلمان خواهند داشت. یکی از امتیازات بسیار مهمی که شانس شما را افزایش می‌دهد، داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر است. بدین منظور برای اهداف متفاوتی همچون استخدام در شرکت‌های معتبر آلمانی، دریافت بورسیه‌های تحصیلی در آلمان و یا اخذ اقامت در این کشور نیازمند ارائه مدارک زبان آلمانی با کسب حداقل نمره قبولی است. در ادامه در مورد هریک از سطوح زبان آلمانی و کاربردهای آن صحبت می‌کنیم:

  • سطح A: آشنایی با این سطح بسیار ضروری است. معمولاً افرادی که برای سفرهای توریستی و یا پیوست به اعضای خانواده همچون ازدواج، به آلمان مهاجرت می‌کنند از این سطح برخوردارند. داشتن یکی از مدارک زبان آلمانی که در بالا قید کردیم، می‌تواند به شما کمک زیادی در طی مسیر داشته باشد.
  • سطح B: سطح زبان آلمانی یکی از سطوح قابل قبولی است که برای زبان آموزان در نظر گرفته شده است چراکه در این سطح بخش عظیمی از قواعد دستور زبان آلمانی را مطالعه کرده‌اند و می‌تواند منظور خود را به راحتی بیان کند. بنا به شرایط متفاوت دانشگاه‌ها و شرکت‌های آلمانی، ارائه یکی از مدارک B1 و یا B2 یکی از الزاماتی است که برای هر متقاضی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از حداقل سطح مدرک مورد نیاز از زبان آلمانی به آدرس شرکت و یا دانشگاه مدنظر خود سر بزنید.
  • سطح C: سطح C در واقع سطح پیشرفته زبان آلمانی است. در این سطح زبان آموزان به راحتی صحبت می‌کنند و بر لهجه زبان آلمانی تسلط دارند. ارائه مدرک در این سطح موقعیت‌های خوبی را برای رسیدن به اهدافتان در کشور آلمان ایجاد می‌کند.

مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی

مدت زمان اعتبار مدارک زبان آلمانی با توجه به نوع مهاجرت متفاوت می‌باشد. برای مهاجرت‌های تحصیلی معمولاً مدت اعتبار مدارک تا دو سال تعریف شده است و پس از گذشت تاریخ انقضاء، باید مجدداً برای دریافت آن در آزمون شرکت کنید.

مدت زمان اخذ مدرک زبان آلمانی

همانطور که می‌دانید، یادگیری زبان آلمانی بیشتر به خودتان بستگی دارد. روزانه چقدر برای یادگیری این زبان وقت می‌گذارید و یا چقدر به یادگیری آن علاقه دارید. آیا زبان آلمانی به عنوان زبان دوم شما محسوب می‌شود و یا زبان سوم، چهارم و …؟ از چه منابعی استفاده می‌کنید و آیا از معلم و کلاس‌های آموزشی نیز کمک می‌گیرید یا به صورت خودخوان جلو میروید؟ تمامی این شرایط در سرعت و مدت زمان یادگیری شما تاثیرگذار هستند.

  • اما به طور میانگین برای یادگیری زبان آلمانی سطح A1.1، باید تقریباً 60 ساعت و برای سطح A1.2 نیز حدود 60 ساعت دوره آموزشی را گذرانده باشید و بسته به اینکه جلسات آموزشی به صورت عادی، فشرده و یا نیمه فشرده برگزار شوند بین یک تا سه ماه زمان نیاز دارید. زبان آموز می‌تواند در این سطح خود را به دیگران معرفی کند و به سوالات بسیار ساده همچون تعداد خواهرها، برادرها، تعداد دوستان و نام بردن برخی از اشیاء پیرامون پاسخ دهد.
    برای سطوح A2.1 و A2.2 نیز هر یک به طور میانگین 60 ساعت دوره آموزش زبان آلمانی نیاز است تا بتوانید این سطوح را پشت سر بگذرانید.
  • سطح B1 شامل سه زیرمجموعه B1.1، B1.2 و B1+ می‌باشد. مدت زمان گذراندن هر یک از سطوح B نیز به طور میانگین در حدود 60 ساعت در نظر گرفته شده است. در مجموع برای گذراندن دوره‌های B1 زمانی در حدود 3 تا 6 ماه نیاز است.
  • در سطح B2، که شامل چهار سطح B2.1، B2.2، B2.3 و B2.4 است، مدت زمان یادگیری و اتمام هر یک از سطوح B2 زبان آلمانی، در حدود 60 ساعت در نظر گرفته شده است که بسته به میزان تلاش هر زبان آموز و دانشی که از زبان آلمانی دارد، این میزان ساعت متفاوت خواهد بود.
  • سطح C1 شامل چهار سطح C1.1 ،C1.2 ،C1.3 و C1.4 است که در CEFR تعریف شده است. مدت زمان اخذ مدرک C2 نیز بسته به میزان دانش زبان آموز از زبان آلمانی متفاوت است ولی به طور متوسط در حدود 6 ماه زمان نیاز است.
  • سطح C2 که شامل زیرمجموعه های C2.1، C2.2 و C2.3 می باشد به اندازه همان سطح C1 به 6 ماه زمان نیاز دارد.

دوره آموزش زبان آلمانی فلارایز برای اخذ مدرک

آکادمی فلارایز به عنوان یکی از آموزشگاه آنلاین زبان‌های خارجه در سراسر ایران، مفتخر است با پوشش دادن تمامی زبان‌های زنده دنیا و با کمک کادری مجرب و دپارتمان‌های آموزشی مختص هر زبان، پاسخگوی نیازهای تمامی زبان آموزان باشد. در آکادمی فلارایز سعی ما بر این است که با استفاده از جدیدترین و بروزترین متد‌های آموزش آنلاین و مکالمه محور، در عین افزایش کیفیت آموزش، سرعت یادگیری زبان آموزان را افزایش دهیم. در همین راستا بهره‌مندی از برترین اساتید آموزش زبان‌های خارجه که هرکدام در زمینه تخصصی خود دارای مدارک معتبر بین المللی هستند، سبب شده است که دوره‌های آموزش آنلاین زبان آلمانی در این آموزشگاه از کیفیت بالایی برخوردار شود.

از آن جایی که زبان‌آموزان برای یادگیری زبان آلمانی، انگیزه‌ها و اهداف متفاوتی دارند، در این مجموعه تلاش شده است تا با برگزاری دوره‌ها و کلاسهای متنوع در سنین و سطوح مختلف زبان آلمانی، به صورت گروهی، خصوصی و استفاده از جلسات VIP با کمک جدیدترین متد آموزشی و استاندارد دنیا، پاسخگوی نیازهای آموزشی زبان آموزان باشد.

زبان آموزان می‌توانند برای استفاده از امکانات آموزشی ویژه که توسط تیم آموزشی فلارایز طراحی و تدوین شده است از سطح مقدماتی تا پیشرفته و یا جهت شرکت در دوره‌های آمادگی ویژه آزمون‌های زبان آلمانی با تیم مشاوره فلارایز در تماس باشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت و زمان‌بر است؟
اصول و نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی
بهترین آموزشگاه زبان آلمانی در تهران
آزمون گوته چیست؟
آشنایی با مدرک زبان آلمانی و نحوه اخذ آن
بهترین روش یادگیری زبان آلمانی چیست؟
آشنایی با سطوح مختلف زبان آلمانی
معرفی بهترین منابع یادگیری خودآموز زبان آلمانی
بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی برای اندروید و iOS
چند جمله پر کاربرد در زبان آلمانی که باید بلد باشید!
آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان