logo-header-felarise

دسته بندی

تفاوت زبان چینی، ژاپنی و کره‌ای

تفاوت زبان چینی، ژاپنی و کره‌ای

یادگیری زبان‌های زنده دنیا در دهکده جهانی امروز برای برقراری ارتباط بین افراد در سراسر دنیا با قومیت‌های مختلف باعث شده است به‌عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در عصر حاضر تلقی شود. در بین زبان‌های آسیایی، یادگیری زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای باعث می‌شود تا شما را با دنیای تکنولوژی آشنا و بسیاری از فرصت‌های شغلی و تحصیلی بهتری را برایتان رقم بزند. به دلیل برخی از شباهت‌هایی که بین این زبان‌ها وجود دارد، یادگیری یکی از آن‌ها در یادگیری دیگری کمک زیادی می‌کند و این باعث می‌شود نسبت به دیگر زبان‌آموزان چندین گام جلوتر باشید. برای آشنایی بیشتر با این سه زبان در این مقاله به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها پرداخته‌ایم.

زبان چینی

زبان چینی به‌عنوان یکی از هفت زبان اصلی و مهم در جهان ارتباطات امروز به شمار می‌آید. از نظر برخی از زبان‌آموزان، یادگیری این زبان در مقایسه با دیگر زبان‌ها دشوارتر به نظر می‌رسد. اما با تمام دشواری‌هایی که در طی مسیر یادگیری زبان چینی وجود دارد، عده زیادی از افراد درصدد یادگیری این زبان پرکاربرد هستند. این زبان، در واقع یکی از پرکاربردترین زبان‌های زنده دنیاست که بیش از یک میلیارد گویشور در سراسر دنیا به این زبان تکلم می‌کنند. یادگیری زبان چینی شما را با افراد زیادی از سراسر دنیا آشنا می‌کند و تجربیات شما را در مورد علوم روز دنیا و بسیاری از فرهنگ‌های کهن کشورهای چینی‌زبان افزایش می‌دهد. باتوجه‌به تاکید بسیاری از سران کشورها بر اهمیت یادگیری زبان چینی، این زبان پرکاربرد در برخی از مدارس و دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زبان‌های زنده دنیا به دانش‌آموزان و دانشجویان تدریس می‌شود.

زبان کره‌ای

زبان کره‌ای یکی دیگر از زبان‌های زنده دنیا و هفدهمین زبان پرکاربرد در سراسر جهان به شمار می‌آید. این زبان پل ارتباطی شما با حدود 80 میلیون نفر در سراسر دنیاست. کره جنوبی یکی از قدرت‌های اقتصادی در دنیا و از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی است که هرساله عده زیادی برای کار، تحصیل و یا زندگی به این کشور زیبا مهاجرت می‌کنند. مسلماً دانستن زبان کره‌ای از امتیازات بسیار مهمی برای متقاضیان محسوب می‌شود و شانس آن‌ها را برای به‌دست‌آوردن موقعیت‌های شغلی و یا دریافت بورسیه‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های کره جنوبی افزایش می‌دهد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این زبان پرکاربرد این است که با مطالعه و یادگیری آن می‌توانید زبان چینی را نیز راحت‌تر از دیگر زبان‌آموزان یاد بگیرید.

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی به‌عنوان نهمین زبان پرکاربرد در دنیا، بیش از 125 میلیون نفر در سراسر دنیا گویشور دارد. این زبان نیز یکی از زبان‌های دشوار در دنیا محسوب می‌شود. ایجاد شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی از آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته صنعتی در ژاپن، سرمایه‌گذاری‌های هنگفت اقتصادی، رونق روزافزون صنایع تجاری و حجیم عظیمی از معاملات و تجارت‌ها در این کشور باعث شده است تا توجه تاجران زیادی از سراسر دنیا بخصوص کشورهای آسیای شرقی را به خود جلب کند. ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی در جهان دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری است که محل تحصیل بسیاری از دانشجویان با رزومه‌های بسیار قوی از سراسر دنیاست. با دانستن زبان ژاپنی می‌توانید موقعیت‌های بهتری را زندگی خود ایجاد کنید. 

تفاوت زبان چینی و کره‌ای

امروزه یادگیری زبان چینی باتوجه‌به تعداد گویشوران بالای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما به دلیل تفاوت‌هایی که با سایر زبان‌های زنده دنیا دارد، یادگیری آن نسبتاً دشوار بنظر می‌رسد. یکی از این تفاوت‌ها در رسم‌الخط این دو زبان است. در زبان چینی خطوط به حالت مربعی و فشرده نوشته می‌شوند ولی در زبان کره‌ای از سیستم نوشتاری هانگول به فرم خطوط دایره‌ای‌ شکل استفاده می‌شود. در این قسمت به برخی دیگر از تفاوت‌ها و شباهت‌های زبان‌های چینی و کره‌ای اشاره می‌کنیم:

  • تعداد گویشوران

زبان چینی یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین زبان‌های زنده دنیا است و بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. این در حالی است که یادگیری زبان کره‌ای شما را با حدود 80 میلیون نفر در سراسر جهان متصل می‌کند. 

  • ساده‌تر بودن زبان کره‌ای

تحقیقات نشان میدهند زبان کره‌ای از آسان‌ترین زبان‌های آسیایی محسوب می‌شود. اگرچه که از نظر ساختار نوشتار و قوانین ادبیاتی شبیه به زبان چینی و ژاپنی است. یادگیری این زبان باعث می‌شود در یادگیری زبان‌های چینی و ژاپنی نیز راحت‌تر باشید.

  • الفبای زبان

خط الفبای زبان کره‌ای Hangul باعث صرفه‌جویی در زمان نوشتن و کاهش سردرگمی می‌شود. در حالیکه نوشتن لغات زبان چینی با دست، کاری بسیار سخت بنظر می‌رسد و با تمرین زیاد می-توانید این مهارت را بهبود دهید.

  • گویش‌های متفاوت

یک تفاوت زبان چینی و کره‌ای در گویش‌ها و لهجه‌های آن‌ها است. زبان چینی بر خلاف زبان کره‌ای دارای گویش‌های متفاوت بسیاری است. در زبان چینی لهجه‌های متفاوت زیادی وجود دارد. با اینکه زبان رسمی چین، ماندارین است اما اگر به شهرهای قدیمی این کشور سفر کنید و با بومیان محلی چینی مکالمه کنید ممکن است از صحبت‌های آن‌ها زیاد متوجه نشوید و این یکی از چالش‌های بسیار دشوار زبان چینی است. 

  • قواعد دستور زبان

افعال در قواعد دستور زبان چینی صرف نمی‌شوند، درحالیکه صرف افعال در زبان کره‌ای وجود دارد و بسیار ساده بنظر می‌رسد. همچنین ساختار جمله‌بندی در زبان چینی همانند زبان انگلیسی از ترتیب “فاعل- فعل- مفعول” تشکیل شده است، درحالیکه ساختار جمله‌بندی در زبان کره‌ای همانند زبان فارسی از ترتیب “فاعل- مفعول- فعل” پیروی می‌کند. در واقع قواعد دستور زبان کره-ای به گرامر چینی شباهتی نداردو بیشتر مشابه زبان ژاپنی است.

  • تنوع در تلفظ واژگان

برخلاف زبان کره‌ای، آهنگین‌بودن تلفظ واژگان زبان چینی باعث شده است تا این زبان پرمخاطب از پیچیده‌ترین زبان‌های زنده دنیا محسوب شود.
در واقع در زبان چینی، هر لغت الفاظ و معنای متفاوتی دارد که یادگیری و تشخیص آن‌ها به هنگام نوشتن متون کمی دشوار است. البته وجود یک سیستم نوشتار رومی به نام “Pinyin” در زبان چینی باعث شده است این مشکل تا حدی برطرف شود و در تشخیص تلفظ صداها کمک-کننده باشد.

  • جغرافیای دو کشور چین و کره

زبان کره‌ای زبان رسمی کره جنوبی و شمالی است. جمعیت قابل توجهی از کره‌ای‌ها در برزیل، کانادا، چین، ژاپن، روسیه، اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین ایالات متحده، زبان کره‌ای را نیز به‌عنوان زبان رسمی خود حساب می‌کنند. زبان چینی ماندارین نیز زبان رسمی کشور چین است و در کشورهای دیگر همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایوان با این زبان صحبت می‌شود. به دلیل جغرافیای نزدیک کشورهای کره و چین، دو زبان پرکاربرد کره‌ای و چینی در برخی المان‌ها و واژگان به یکدیگر نزدیک هستند.

تفاوت زبان چینی و ژاپنی

با وجود شباهت‌هایی که بین زبان چینی و ژاپنی وجود دارد، هر یک ویژگی‌های منحصربفردی را نیز شامل می‌شوند که باعث شده است تفاوت‌هایی بین این دو زبان پرکاربرد به وجود بیاید. در ادامه در مورد برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های آشکار بین این دو زبان صحبت می‌کنیم:

  • نوع نوشتار

زبان چینی و ژاپنی از لحاظ ساختار نوشتاری به یکدیگر بسیار شبیه هستند (همانند شباهت خطوط در زبان‌های فارسی و عربی). در واقع استفاده از حروف کانجی در زبان چینی باعث شده است تا سیستم نگارشی بین دو زبان مشابه باشند.

  • قواعد دستور زبان 

یک تفاوت زبان چینی و ژاپنی در قواعد دستور زبان آن‌ها است. سیستم جمله‌بندی در زبان چینی با زبان ژاپنی کاملاً متفاوت است. جملات در زبان ژاپنی از ساختار “فاعل- مفعول- فعل” پیروی می‌کنند، درحالیکه در زبان چینی “فاعل- فعل- مفعول” ساختار جمله‌بندی را تشکیل می‌دهد. با این حال به عقیده بسیاری از افراد، قواعد دستور زبان ژاپنی نسبت به زبان چینی پیچیده‌تر است.

  • تلفظ واژگان

یکی از چالش برانگیزترین قسمت‌های یادگیری زبان‌های چینی و ژاپنی برای زبان‌آموزان در آهنگین بودن لغات و نحوه تلفظ آن‌هاست. در زبان چینی برای یک لغت بیش از یک نوع تلفظ وجود دارد و متناسب با هر تلفظی، معنای خاصی نیز به آن لغت تعلق می‌گیرد. این درحالی است که در زبان ژاپنی تعداد لحن‌های واژگان نسبت به لحن‌ها در گویش‌های زبان چینی بسیار کمتر و در نوشتار قابل تشخیص هستند. به همین خاطر تلفظ لغات در زبان ژاپنی نسبت به زبان چینی ساده‌تر بنظر می‌رسد.

  • قدمت زبان چینی

باتوجه‌به اینکه سیستم نوشتاری زبان ژاپنی برگرفته از چینی است، قدمت زبان چینی نسبت به این زبان و زبان کره‌ای بیشتر است. این نیز یکی از تفاوت‌های زبان چینی و ژاپنی است.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : متوسط تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : مبتدی تا پیشرفته

آموزش زبان انگلیسی

سطح دوره : حداقل B2

logo-header-felarise

با فلارایز به راحتی به هر زبانی که دوس داری صحبت کن

logo-header-felarise

پشتیبانی تلفنی 8 صبح تا 8 عصر :

ثبت درخواست مشاوره رایگان